Harmonie in chaos vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-25 17:12

GUSTIxBILL schreef:
Opglabeek

Maar denk niet dat dat jou eerste keuze is

Nope klopt. Als dat mijn laatste keuze is stop ik met wedstrijden zolang het huidige bestuur er in zit. :D

GUSTIxBILL

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:18

Met terechte redenen

Maar dan had je wel 2 buiten pistes _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-25 19:20

GUSTIxBILL schreef:
Met terechte redenen

Maar dan had je wel 2 buiten pistes _O-

_O- maar of die nu ook beter liggen dan mijn piste in Zutendaal?
De lasten wegen niet op tegen de lusten denk ik. _O-

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:25

Ik heb er na de vernieuwing toch nooit over te klagen gehad

Maar in jou geval geef ik je 100% gelijk _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-25 19:34

GUSTIxBILL schreef:
Ik heb er na de vernieuwing toch nooit over te klagen gehad

Maar in jou geval geef ik je 100% gelijk _O-

Ben er sinds alleen nog maar met droog weer geweest dus kan zomaar hoor. _O- ze hadden niet zoveel wedstrijden vorig jaar en het jaar er voor heb ik er dan weer niet zoveel gereden. Denk dat ik sinds de vernieuwing nog maar twee keer daar geweest ben en elke keer was het droog. :))

Rêve had wel issues met de grachten maar daar kan DC niks aan doen. Rêve neemt alles persoonlijk . _O-

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:38

Alleen de grachten?
Of de ruiters die hun paard bij de doorgang niet onder controle hebben _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-25 19:39

GUSTIxBILL schreef:
Alleen de grachten?
Of de ruiters die hun paard bij de doorgang niet onder controle hebben _O-

_O- _O- in haar verdediging: dat was ik niet zij. :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-25 19:46

Eigenlijk moet ie vast staan maar daar had ik geen zin in. _O-
En ik had mijn gsm anders moeten zetten hiervoor. You live. You learn. _O-

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 20:01

Levensgevaarlijke hengst heb je daar :+
Heerlijk zo!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 20:09

Heel leuk filmpje..Joy volgt je overal, zo leuk, en draait zich zelfs om. Zo leuk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-25 20:27

pien_2010 schreef:
Heel leuk filmpje..Joy volgt je overal, zo leuk, en draait zich zelfs om. Zo leuk.

:j alleen als ik niet bezig ben. :D als ik zadel of borstel weet ie dat ie moet blijven staan maar zodra alles klaar is volgt ie. _O-

Muga schreef:
Levensgevaarlijke hengst heb je daar :+
Heerlijk zo!

Ja hé. :j _O-
Als je hem op of af zadelt staat ie altijd zo duf. Zal morgen eens filmen als ik op zadel ook. :D dan zal ik hem een keer vast zetten, dan doet ie de quarter. _O- ga zo even stukjes van het filmpje halen om te uploaden want die volledige fan vorige week is nog aan het uploaden dus dat werkt echt niet. _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-25 00:14

Deze is al klaar. De rest zit op 42 en 51% en mogelijk zitten daar stukken dubbel tussen. :+
Bak ligt nog steeds niet denderend. Joy laat zich links idd niet goed begrenzen wat deels door de bodem is maar niet 100%.
De komende filmpjes dus het uit zoeken/af voelen waarop hij reageert en waarop niet. Interessant was dat rechts inbuigen veel moeilijker was dan links. Je zou andersom verwachten als ze rechtsom over de schouder weg lopen.

Omdat de bak erg intensief is krijgt hij dus ook dingen die hem vooral mentaal doen werken afgewisseld met draven en wat galop. Klein begin van de achterwaarts, hoeft geen perfecte paardenlengte te zijn. 2 passen worden er drie en drie worden er vier enz. Voor nu wordt hij beloond voor elke pas achterwaarts en vraag ik het desnoods twee keer opnieuw. :+

Het zijwaartse is ook puur uitzoeken hoe hij reageert. Waar het ‘onbegrip’ of onvermogen zit . Interessant was dat hij nu de linkergalop moeilijker vond. :+ wat me verteld dat hij nog steeds zoekende is. Opnieuw: de bodem helpt natuurlijk niet. Denk niet dat de galop in dit filmpje staat maar hoewel hij een beetje gas ‘nodig’ heeft komt hij op een punt dat hij van zijn achterbeen af loopt. Ik probeer hem dan terug te nemen en opnieuw te vragen maar soms ben ik net te laat omdat het in deze bak voor mij ook wat verwarrend is. :+ dan springt hij dus ook verkeerd aan omdat hij simpelweg niet klaar is voor de overgang. :(:)

Deze bodem is verre van ideaal voor het perfecte beeld máár wel erg leerzaam. Het dwingt vooral mij om nog meer te voelen. Morgen zijn de andere ook geüpload hoop ik en dan zie jullie de rest van ons ‘oh oliebol.’ Proces. :))

Afbeelding

Hoop ook dat de bak morgen weer iets verder op gedroogd is trouwens.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 08:15

Ayasha schreef:
:j alleen als ik niet bezig ben. :D als ik zadel of borstel weet ie dat ie moet blijven staan maar zodra alles klaar is volgt ie. _O-

Volgens mij is het omschakelmoment van super braaf wachten naar "zo nu doe ik wat ik wil" op het moment dat het koekje van de jouwe naar bij hem "in the pocket" is gegaan :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-25 11:05

pmarena schreef:
Ayasha schreef:

Volgens mij is het omschakelmoment van super braaf wachten naar "zo nu doe ik wat ik wil" op het moment dat het koekje van de jouwe naar bij hem "in the pocket" is gegaan :))

_O- meestal kondigt dat koekje ook wel aan dat hij klaar is dus dat zou heel goed kunnen. _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 12:08

Ja precies, dat zie je echt heel duidelijk op het filmpje vind ik, van braaf wachten tot het koekje en dan hoppa zo dat is voor elkaar, ik ben klaar :)) Maar daarna is hij nog steeds super zoet natuurlijk :+:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-25 23:28

Zo staat hij vast. :+
Als ik mijn hand naar achter doe is trouwens op Leo die me iets te bruut over de staldeur wilde komen. Heb een keer iemand gegrepen zien worden op die manier dus heb hem altijd wel in de gate maar vandaag was hij wat humeurig in het algemeen. Net wat andere houding en blik. Dus waar ik op het vorig filmpje hem meer negeer reageer ik nu wel omdat het met een andere energie gebeurde.

Ik sta te klooien met het halster omdat er interne discussie gaande was of ik hem aan het touw (dus met halster) mee buiten zou nemen of zonder. :+
Mijn drie hersencellen konden niet kiezen. :+

Verder gaat het zo met de filmpjes: :+
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 08:43

Wat me opvalt is dat je het zadel zo lang los op de rug laat liggen
Dat heb ik nog nooit gedaan, zelfs niet met Hercule die toch echt bomproof was. Dit omdat als er iets gebeurt en paniek uitbreekt, het zadel de paniek verergert als het valt. En dat zit je er tussen, zadel kapot, en jij misschien ook geraakt.
Dat heb ik nooit gedurfd.
Het ziet er geweldig relaxed uit.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-25 10:12

Zolang mijn paarden ontspannen ogen laat ik het liggen. Met Rêve gebeurde het wel eens dat het zadel er sneller af ging als ze in een bui was maar in principe zie je ons op wedstrijd ook rustig de hoes er op doen. Ze leren dat zodra ik met het zadel oefen. :D

Ik maak wel de vrij snel singel los dat ik in geval van nood het er af kan trekken. Dat gaat toch wel sneller dan je zou denken hoor. :D
Met Rêve hebben we het 1 keer aan de hand gehad en die stopte spontaan met wat ze van plan was omdat ze ineens haar zadel kwijt was. _O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 10:57

Wat is het toch een schatje die Joy. Je zou er een veulen van willen gewoon door zijn karakter.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 15:28

Je weet zeker dat dit een 3-jarige hengst is?? Hij is niet stiekem verwisseld voor een ruintje van een jaar of 20? :D
Wat een gouden karakter he

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-25 16:07

Het is sinds vandaag officieel. De stal waar we al 10 jaar op wachten kunnen we huren vanaf 1 mei. Dan heb ik een altijd bedrijdbare piste voor Joy, in de buurt van mijn eigen weide. Uitrij-mogelijkheden…

Een aantal stallen zullen op basis van kale huur te huur komen vanaf 1 mei. :D (doe het zelf dus) om de huur er uit te halen.

Mars: hij is een brave baby :+:

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 16:14

oeh, hoe fijn is dat! gefeliciteerd!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-25 16:21

We kregen ineens telefoon er over en inmiddels is het contract getekend. :+:

Doe het zelf om niet te veel gezeur te hebben. Wat ze zelf doen doen ze toch beter. :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 16:24

Oh wauw! Goed zeg!! Is het toch eigenlijk wel willen verhuizen dan ook van de baan...?

Hopelijk is het qua indeling goed te doen dat je er geen last van hebt als een ieder zijn eigen zooi aan moet slepen en bij moet houden...?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-25 16:28

pmarena schreef:
Oh wauw! Goed zeg!! Is het toch eigenlijk wel willen verhuizen dan ook van de baan...?

Hopelijk is het qua indeling goed te doen dat je er geen last van hebt als een ieder zijn eigen zooi aan moet slepen en bij moet houden...?

De stal wordt door de huidige huurder ook zo verhuurd dus dat kan. :j

We willen nog steeds graag die richting uit verhuizen dus dit is meer een stap dichter daar naar toe. :D