[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fardoe

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 19:04

Veel plezier , fijn dat je het allemaal zo snel kon regelen met oppas thuis. Ik ben benieuwd hoe ze in het echt is.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 21:25

De pre stond toch niet zo ver? Dan kunnen jullie hem toch gewoon zelf ophalen met de trailer? 1000 euro voor vervoer lijkt mij erg veel. Ik was voor 3 paarden inclusief veterinaire keuring en al het papier werk en stalling 2500 euro kwijt van Nederland naar Frankrijk.

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 22:36

Veel plezier met jullie tocht! Geniet ervan en ben benieuwd of je met meer dan een auto thuis komt :P

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 23:31

Hopelijk gaat dit paardje 'Teckel' jouw dromen waarmaken.
Wat ik mij afvraag: Wanneer je niet de droom-klick hebt met Galan, waarom zou je zomaar je budget verdubbelen? Is er geen onderhandelingsruimte, zeker gezien zijn leeftijd is het een flink bedrag.
Ik snap dat je soms je ideaal moet bijstellen, maar dit is wel een hele omslag.
Wijsheid, geduld en plezier gewenst.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 07:41

senna21 schreef:
Wat ik mij afvraag: Wanneer je niet de droom-klick hebt met Galan, waarom zou je zomaar je budget verdubbelen? Is er geen onderhandelingsruimte, zeker gezien zijn leeftijd is het een flink bedrag.

Helemaal mee eens...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 20:41

Veel plezier Mo. Ik zou 5000 euro veel te veel voor de pre vinden. Áls je al een pre zou willen, zou je veel beter direct in Spanje kunnen zoeken als je vlakbij de pyreneeen woont.
Maar als je hart bij sterkere paarden ligt, zou ik toch mijn gevoel volgen en afwachten. Misschien is het paardje dat je nu gaat bekijken wel je droompaard.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-22 21:41

Muga schreef:
senna21 schreef:

Helemaal mee eens...

Ik denk dat er wel onderhandelingsruimte geweest zou zijn, maar de PRE doen we niet.

senna21 schreef:

Wat ik qua prijzen zie als tendens (geen dressuur of spring of sportpaarden) is dat als een paard zonder papieren én goed doorgereden én goed aangespannen is, dat je dan al 4000 euro mag neertellen. Zitten er papieren bij dan ga je er over heen. Zonder papieren en alleen doorgereden, dus niet aangespannen of alleen aangespannen maar niet ohz, is zo'n 3000 euro. Afhankelijk van het ras is een paard dat alleen in de hand is geweest en het zadel accepteert zo'n 2500. Met leuke papieren, leuk kleurtje, bijzonder ras zoals bijv kennelijk de comtois, aangespannen en goed doorgereden ga je de 5000 euro voorbij. Vanaf een jaar of 15 gaat de prijs dan weer zakken. En over de 20 worden ze zowat weggeven.

Cera_D schreef:
Veel plezier met jullie tocht! Geniet ervan en ben benieuwd of je met meer dan een auto thuis komt :P

We hebben inderdaad genoten van 3 dagen weg en de auto is geweldig!

Tinka schreef:
De pre stond toch niet zo ver? Dan kunnen jullie hem toch gewoon zelf ophalen met de trailer? 1000 euro voor vervoer lijkt mij erg veel. Ik was voor 3 paarden inclusief veterinaire keuring en al het papier werk en stalling 2500 euro kwijt van Nederland naar Frankrijk.

Je hebt gelijk Tinka, ik kan niet rekenen. Het is ongeveer een euro per kilometer bij vervoerders als ze het kunnen combineren. Wij zouden hem idd zelf op hebben kunnen gaan halen, maar dat zouden we dan weer niet met de landrover doen, te oud en te onzeker, dan zouden we een wagen met een trekhaak huren, dat hebben we eerder gedaan. Maar de PRE doen we niet.

fardoe schreef:
Veel plezier , fijn dat je het allemaal zo snel kon regelen met oppas thuis. Ik ben benieuwd hoe ze in het echt is.

Tamara, het is goud waard om een goede oppas te hebben!

rocymax schreef:
Veel plezier Mo. Ik zou 5000 euro veel te veel voor de pre vinden. Áls je al een pre zou willen, zou je veel beter direct in Spanje kunnen zoeken als je vlakbij de pyreneeen woont.
Maar als je hart bij sterkere paarden ligt, zou ik toch mijn gevoel volgen en afwachten. Misschien is het paardje dat je nu gaat bekijken wel je droompaard.

Rocymax van harte met je verjaardag en ik zou in spanje geen paard kopen. Ik spreek de taal helemaal niet. Ik verwacht dat er ook gedoe is met invoeren en zo.
Daarbij is PRE mijn ding toch niet.

Zoals voor de hand lag, heb ik de klik met teckel Prisca en ze is voor ons gereserveerd. *\o/* *\%/* *\o/* +:)+ :):) <3 :D **\O/** :)F =:) :)ddd :wave: Ik ga eerste een filimpje van haar in elkaar draaien.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 21:43

Wauw!!!! Een echte teckel erbij!!! Hopelijk wel 1 die niet in huis plast... dat is een hoop meer dweilen :Y)

Wat fijn dat je een klik met haar hebt! Heel veel plezier met haar!!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 21:54

Gefeliciteerd :)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 21:58

Ooh super tof Mo. Hopelijk ook medisch volledig goedgekeurd gezien ze toch ook niet super jong meer is. :) Maaaar hopelijk binnenkort dus lekker genieten van je chocoladen Teckel-paard.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 22:10

Oh, ik ben zo benieuwd! Iedere keer in je post als ik las dat de PRE het niet werd, dacht ik al dat Prisca het zou worden! Ik wordt wel heel benieuwd naar het filmpje en of je haar nog hebt laten keuren. Wanneer komt ze en gaan jullie haar halen of wordt ze gebracht?

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 22:22

Wat superfijn!! *\o/* *\o/*
Zeer benieuwd naar het hele verhaal!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-22 23:32

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 23:43

Wat fijn dat dit zo een match is! Het spat er gewoon vanaf (en zo op het eerste zicht loopt ze gewoon goed, wat ik van de pre al niet vond). Jullie zien eruit alsof je er al 10 jaar mee rijdt.

Gefeliciteerd! *\%/*

Riviera87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 23:47

Knap dier, je past er mooi op maar jeetje daar mogen wel heel wat kgs af. Al gaat dat vast goed komen als ze meer onder het zadel gaat bewegen :)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 00:04

Ik vind ze af en toe een beetje gek LA, maar er zitten de nodige kilo’s op.

Fijn dat ze twee maanden op proef mag. Verder ben ook ik, helemaal weg van haar! En van jullie als combinatie. :3

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 06:15

Wat zie jij er gelukkig uit!!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 06:43

Dit is nou het plaatje zoals het moet zijn! Een stralende Mo en een blij paard met de oortjes fijn erop <3

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 07:13

Jaaa gefeliciteerd! En inderdaad, je zit er stralend op. Ze ziet er zelf ook heel relaxt uit, zo braaf! We wachten rustig op het hele verhaal.
En, wanneer komt ze?

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 07:37

Fijn dat het zo klikt en dat je haar eerst op proef mag hebben. Hopelijk is je kudde net zo blij met haar als jij!

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 07:58

Een leukerd hoor!
Heb je geen last van bekken/rug ze is zooo breed?

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 08:15

Wat zal dat paard blij zijn als ze bij jou kan komen wonen, veel aandacht krijgen en hopelijk ook wat kilo's kwijt raken, ze beweegt nu al prima, laat staan met minder gewicht om mee te sjouwen, fijn hoor deze match!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 08:28

Dat laatste plaatje in de video ook, dat klopt wel :') Met recht een dikbil... Ik hoop dat de 2 maanden proberen goed uitpakt, en dat je in de buurt goede kaakfysio hebt om die grijns op je gezicht niet pijnlijk te laten worden :+

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 08:41

Ze is super leuk. Wel heel breed .
Succes met het verdere verloop van haar laten overkomen

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 08:59

Ohhhh, daar word jij heel blij van, dat is wel duidelijk! Fijn dat je zo goed geslaagd bent en gefeliciteerd met Prisca en Prisca gefeliciteerd met je nieuwe mensen <3