Harmonie in chaos vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 20:40

Dat is toch verrassend snel dicht gegroeid vind ik.

Joy wacht tenminste nog tot 21u om te zeuren. Mijn jonge ruin begint al om 16 u als het weer niet naar zijn zin is. :+

Neon

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 21:33

Heeft hij netjes verzorgd die apotheker meneer *\o/*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 21:50

Neon schreef:
Heeft hij netjes verzorgd die apotheker meneer *\o/*

:j hij was ook heel blij toen mijn man ging voor pleisters. _O-

petraaken schreef:
Dat is toch verrassend snel dicht gegroeid vind ik.

Joy wacht tenminste nog tot 21u om te zeuren. Mijn jonge ruin begint al om 16 u als het weer niet naar zijn zin is. :+

Apotheker was heel blij dat het zich zo goed herpakte de 2e week. Elke keer als ik klaag over stijfheid zegt iemand wel dat ‘het ook nog moet genezen.’

Ik heb geen geduld voor nog genezen. _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-25 00:33

Afbeelding
Baas…. Het.regent!!

Joy is een echte diva geworden. :))

Door Lauren oude filmpjes van Pretty op gezocht. Ik weet dat het ergste nooit gefilmd is. 2006 waren digitale camera’s nog vreselijk duur… dus tegen dat ze op film staat was ze al erg braaf en wat een **** merrie was het eigenlijk. _O- _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-25 22:45

Het weer is stom máár 2/2 voor het aanspringen. :+:

Omdat de bak zo klote ligt loopt hij maar een kwartiertje. Nu weer een paar dagen niks. Misschien in het weekend nog eens op verplaatsing. Heb nog het hele filmpje maar die is nog aant uploaden.
En ja ik moest nog mesten. :o

Knuffel en parkeren terwijl ik de pivo uit zet. :))
Wat vinden jullie van zijn hoofdstel?
Hij heeft zijn presten om. Hij was uit dat van Sam gegroeid. :+

Afbeelding
:+:

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 09:47

Knappe man in die bak en dan toch galopperen. Hoofdstel is leuk. Het ziet er allemaal heel relaxed en opbouwend uit zonder druk en stress. Doe je goed.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 11:04

Goed dat hij het allemaal blijft doen ondanks de omstandigheden in de bak! Knap stel zijn jullie <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-25 11:33

pien_2010 schreef:
Knappe man in die bak en dan toch galopperen. Hoofdstel is leuk. Het ziet er allemaal heel relaxed en opbouwend uit zonder druk en stress. Doe je goed.

Ik probeer hem in die omstandigheden nergens in te pushen. Ik wil hem hier ook niet te vaak in rijden maar een keertje in omstandigheden waarin hij moet balanceren is wel eens goed om te weten hoe hij daar mee om gaat. En hij doet het beter dan Sam en Rêve. := kleine krachtpatser. :+:

Mars schreef:
Goed dat hij het allemaal blijft doen ondanks de omstandigheden in de bak! Knap stel zijn jullie <3

Vandaag liet ik hem uit de stal en ging ie braaf klaar staan om gezadeld te worden. _O-
Dus ik kijk even en herinner me dat bij deze de opvoeding wel gepakt heeft. _O-

Hij gaat pas naar buiten als ik met hem mee loop. :))

Leo probeerde natte voeten te ontwijken en maakte een sprong. En eindigde, tot zijn ergernis, met natte voeten. :+

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 12:26

Hahaha, dat had ik wel willen zien. Leo zijn poging om geen natte voeten te krijgen en ze toch krijgen. :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 13:04

Kijk Braafmans nou zijn rondjes door de bak heen spletteren +:)+

En jij, de laatste stap toch nog even zo'n dikke moddersplat tegen je broek...? :D

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 15:23

Erg braaf in zo’n natte spetterende rijbaan. Nog even en jullie rijden buitenritjes.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 15:26

Hannanas schreef:
Erg braaf in zo’n natte spetterende rijbaan. Nog even en jullie rijden buitenritjes.
dat zou leuk zijn. Jou kan dan lekker kracht winnen en lange rechte stukken galopperen en dus conditie opdoen.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 16:45

Wat een fijn beeld! Ga je hem dit jaar al meenemen op wedstrijd? Hij lijkt t B niveau bijna onder de knie te hebben.
Mag je dat gewoon starten met hem? Geen idee hoe het in België in elkaar steekt qua niveaus.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-25 16:52

Muga schreef:
Wat een fijn beeld! Ga je hem dit jaar al meenemen op wedstrijd? Hij lijkt t B niveau bijna onder de knie te hebben.
Mag je dat gewoon starten met hem? Geen idee hoe het in België in elkaar steekt qua niveaus.

Het doel is wel om hem mee te nemen ja. :)
Ik wil hem nog iets fijner in galop en daarna kan hij B perfect aan. Beter dan Rêve toen ik haar mee nam denk ik. := maar het zal wel rustig aan zijn.

Ik heb in België niveau 3 gereden tussen de paarden wat vergelijkbaar is met Z2 in NL. Dus ook met de Nl regel zou ik hem gewoon mogen starten. Als ik rn angsthaas geweest was en Sam gewoon niveau 4 had durven starten was dat ZZ-L geweest. Maar ik dacht nog een jaar met Sam te hebben…

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-25 22:51

pien_2010 schreef:
Hannanas schreef:
dat zou leuk zijn. Jou kan dan lekker kracht winnen en lange rechte stukken galopperen en dus conditie opdoen.

:j ik zou eens willen kijken of er een galopbaan in de buurt is. Dat heb ik altijd een keer willen doen. Maar voor dat kan wil ik dat hij meer conditie heeft. Denk dat hij nu na 1 lang recht stuk stilaan klaar is om uit te stappen. :)) :(:)

Hij leert heel snel waardoor hij sterk lijkt maar hij is te weinig gereden om echt conditie te hebben. Maar dat hij zo zijn best doet in deze omstandigheden ben ik blij om. :+:

Rêve deed meestal vooral haar best om me te dumpen als de bak half zo nat was. Die sprong consequent als een malloot over de plassen heen. :+

Hannanas schreef:

We hebben nu alleen een merrie om bij mee te gaan momenteel. _O- das wel beetje stom voor de 1e buitenritten maar als hij op wedstrijd braaf is kan ik vragen of ze bij Kattevenia willen langs komen om eerst eens uit te stappen. We moeten sowieso laden om echt buiten te gaan rijden.

pmarena schreef:
Kijk Braafmans nou zijn rondjes door de bak heen spletteren +:)+

En jij, de laatste stap toch nog even zo'n dikke moddersplat tegen je broek...? :D

:j maar als ik ze buiten zet buk ik ook al als Leo naar buiten gaat want die doet erg zijn best om water op mij te krijgen. _O-

Vandaag de eerste kleine krachtoefeningen mogen doen…. *\o/*
Terug helemaal bij af kwa soepelheid en kracht wat je ook in mijn houding ziet op het paard maar ik mag weer op bouwen wat betekent dat er vooruitgang in de heup zit!
Kan er ook terug op liggen trouwens.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 09:35

Dat is goed nieuws van je heup.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 10:19

Wauw wat goed zeg *\o/*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-25 00:09

Vandaag wel spierpijn. _O-

Als er niet te veel regen valt zou ik morgen nog wel eens kunnen rijden. De wind heeft goed zijn best gedaan kwa drogen. Tis niet droog natuurlijk maar beter dan op het laatste filmpje. Weet alleen niet wat vannacht voorspeld is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-25 23:53

Hum wanneer januari zo goed als om is en je je herinnert dat je je licentie nog moet vernieuwen en nu weet ik niet welke club ik moet kiezen. _O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 09:08

Ik vond dat ook altijd zo'n vervelend iets dat je dat elk jaar moest vernieuwen. Vooral dat je echt moet lid zijn van een club waar je verder eigenlijk niets van doen hebt. Was gelukkig gezegend met een aantal clubs in mijn omgeving en mijn instructeur maakte een eigen club voor zichzelf en een aantal van zijn leerlingen om wedstrijden te rijden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-25 11:28

petraaken schreef:
Ik vond dat ook altijd zo'n vervelend iets dat je dat elk jaar moest vernieuwen. Vooral dat je echt moet lid zijn van een club waar je verder eigenlijk niets van doen hebt. Was gelukkig gezegend met een aantal clubs in mijn omgeving en mijn instructeur maakte een eigen club voor zichzelf en een aantal van zijn leerlingen om wedstrijden te rijden.

Ik zoek meestal een club waar ik wat voordelen van heb. Korting op de huur vd bak bv. :D
Of gratis lidmaatschap. _O-

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 12:52

Gratis bak weet je waar als je lid word
Maar daar gaat het hem voor jou niet worden :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-25 15:10

GUSTIxBILL schreef:
Gratis bak weet je waar als je lid word
Maar daar gaat het hem voor jou niet worden :')

Waar dan?

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 16:47

Opglabeek

Maar denk niet dat dat jou eerste keuze is

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 16:48

Bij Allius Alken ook (1 buitenpiste en 2 binnen), maar ik denk dat dit voor jou wat uit de richting is.