Tilmar schreef:SjonnieZ schreef:Heel triest die oudjes die in de verkoop gaan, net als die weide maatjes met serieuze lichamelijke problemen die aangeboden worden met een gebroken hart voor een 5 sterren huisje..
en het lijken er de laatste tijd steeds meer te worden.
Komt dat ook niet omdat dierenartsen terughoudender zijn met inslapen?
Vroeger was het vrij 'gewoon' dat je afscheid nam van een paard wat niet meer gereden kon worden.
Nu is er meer mogelijk qua behandelingen en zeggen ze dat het wel een grasmaaier kan worden.
Ik heb dat ook gemerkt met mijn paard met PPID, die is echt afgetakeld voordat de dierenarts (en de verzekering) akkoord waren met inslapen.
En het is ook lastig als je zo'n grasmaaier hebt en je kan er niet meer voor zorgen. Of als je graag wil rijden of de sport in en je kan maar 1 paard betalen.
Een grasmaaier kost zeker zoveel als een rijpaard, inclusief alle zorgen en tijd. Ik vraag me ook altijd af of er zoveel plek is voor weidemaatjes of coachingpaarden.
Dat beeld herken ik niet. Ik heb al meer dan 25 jaar paarden. Mijn huidige paard is voor kreupel en zn SI’s zijn ook niet in orde. DA heeft aangegeven dat als ik vind dat het tijd is om te laten gaan, ik haar mag bellen.
Denk dat vooral afhangt van wie je treft.
Wat ik wel zie is een beweging dat het bijna not done is om jouw paard te laten gaan.
Maar ja, en dan? Het zijn dure grasmaaiers. Verkoop lijkt dan blijkbaar een goede optie.
Feitelijk is het gewoon een laffe keuze.
Een paard weet niet dat hij wordt ingeslapen, maar hij weet wel dat hij pijn heeft.