Harmonie in chaos vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 23:30

Oh wat fijn!! Dat is een hele zorg minder dan *\o/*

En ach dat rijden....de knopjes die er op zitten die vergeet ze vast niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-25 23:34

pmarena schreef:
Oh wat fijn!! Dat is een hele zorg minder dan *\o/*

En ach dat rijden....de knopjes die er op zitten die vergeet ze vast niet.

Nee Rêve is net als Joy een paard waar je gewoon op stapt en begint waar je gebleven was. Conditie opbouwen wel natuurlijk maar tis niet dat je stappen terug doet als je haar even ‘weg’ zet, integendeel. Vaak zette ik haar een week of twee op weide als ik ergens niet doorheen kwam en niet vond wat het probleem was. Als ik dan terug op stapte was het geen probleem meer. :+ Heb eigenlijk altijd wel paarden gehad waar ik gewoon op kon stappen ongeacht hoe lang ze stil stonden.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 09:17

Zo fijn dat Sam en Rêve het zo goed doen. Kan me voorstellen dat dit weer funest is voor je gewrichten. De mijne zijn er al niet blij mee laat staan die van jou.

Ik heb al moeite dat mijn vader op zondagnamiddag de paarden moet doen en dan staat alles dan nog klaar voor hem. Hij moet enkel de stallen schoonmaken, wateremmers verversen van water, de paarden binnen halen en van eten voorzien (wat dus allemaal klaar staat). Dan zit ik op maandagavond me te ergeren omdat hij de stallen niet zo grondig schoonmaakt als ik, de lege hooinetten op de grond gooit ipv op te hangen. Al die kleine dingen kunnen behoorlijk irritant zijn. Je wilt het draaiboek blad niet zien voor mijn paarden als ik een week met mijn vriend in zijn chalet zit in de Ardennen. :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 09:30

Hi Kathleen, ik volg je nog steeds hoor maar ben op vakantie en we hebben bezoek. Dus lees mee en reageer kort of minder.
Sterkte met alles. Je bent imo nog steeds goed bezig. Liefs Pien.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-25 10:38

pien_2010 schreef:
Hi Kathleen, ik volg je nog steeds hoor maar ben op vakantie en we hebben bezoek. Dus lees mee en reageer kort of minder.
Sterkte met alles. Je bent imo nog steeds goed bezig. Liefs Pien.

:+: geniet lekker van je vakantie meid!

petraaken schreef:
Zo fijn dat Sam en Rêve het zo goed doen. Kan me voorstellen dat dit weer funest is voor je gewrichten. De mijne zijn er al niet blij mee laat staan die van jou.

Ik heb al moeite dat mijn vader op zondagnamiddag de paarden moet doen en dan staat alles dan nog klaar voor hem. Hij moet enkel de stallen schoonmaken, wateremmers verversen van water, de paarden binnen halen en van eten voorzien (wat dus allemaal klaar staat). Dan zit ik op maandagavond me te ergeren omdat hij de stallen niet zo grondig schoonmaakt als ik, de lege hooinetten op de grond gooit ipv op te hangen. Al die kleine dingen kunnen behoorlijk irritant zijn. Je wilt het draaiboek blad niet zien voor mijn paarden als ik een week met mijn vriend in zijn chalet zit in de Ardennen. :+

Ja die kleine dingen dus… _O- dat heb ik dus ook. :)) de hooinetten niet vol genoeg of geknoopt op een ellendige manier is nog zo eentje. _O-

Het ergste is dan ook nog dat ik zo’n orde in mijn chaos heb dus ik weet dat het niet realistisch is dat iedereen exact snapt waar alles moet maar je emoties trekken zich daar weinig van aan. :))

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 10:44

Het is wel een goede training in "letting go" denk ik.... :=

Dat je leert om gewoon maar blij te zijn met wat iemand wèl allemaal gedaan heeft.
Dat dat eigenlijk realistisch gezien "goed genoeg" is. Of anders toch in ieder geval dat een deel van het werk je uit handen genomen is.

Bvb. met mest weghalen in en op wei / paddock / bestrating / stal ben ik een zeikerd dat ik ook die kleine stukjes weg haal weet je wel. En als een ander het doet kan je meestal nog precies zien waar die hopen gelegen hebben omdat al die kleinere vezelige stukjes er nog liggen :=

Dan kan je je ergeren of je kan denken....nouja wel fijner om alleen nog die vezeltjes weg te hoeven halen en niet meer die grote hopen. Scheelt toch best wel wat werk :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 10:48

behalve als je er meer werk door krijgt.

Mijn hubbie had onlangs voordroog opengemaakt, ik heb al heel vaak getoond hoe je die pakken openmaakt zodat je de flap er terug kunt overgooien en het niet nat wordt.
Hij sneed die zo open dat er geen flap meer was, het ging die nacht en dag erop water gieten, en hij had de pak niet afgedekt.
Toen ik het vroeg zei die dat die niet wist hoe de flap moest en niets had om af te dekken. Letterlijk 3 m verder lag er een zeil :+ .
Ik was pissed off joch :+.
De ganse pak was nat geworden, waardoor ik een uur extra werk gehad heb om nat voordroog uit elkaar te trekken en te vullen in de ruif van de trekpaarden (die normaal geen voordroog krijgen maar hooi) want de kleintjes konden dat nooit snel genoeg opeten dat het niet slecht kwam.
Dus niet alleen verspilling van goed voer, maar ook van mijn tijd én dan nog in een natte pak voordroog moeten graaien (juk :+ )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 10:53

Ja dat soort dingen zijn echt balen..... ik vind het vooral vervelend dat je er dan vaak nog niks van "mag" zeggen ook want ze bedoelden het toch goed :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-25 10:58

pmarena schreef:
Ja dat soort dingen zijn echt balen..... ik vind het vooral vervelend dat je er dan vaak nog niks van "mag" zeggen ook want ze bedoelden het toch goed :=

Inderdaad dat dus. Als het me geen extra werk geeft kan ik ook loslaten. Maar als ik er extra werk door heb brom ik wel terwijl ik bezig ben. _O-

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 11:07

pmarena schreef:

Ja precies! Je mag blij zijn dat ik de paarden gedaan heb! (twee ervan zijn van hem :+ )

Algemeen zeker geen klagen van het werk dat die doet bij de paarden, maar dergelijke dingen kan ik me dan echt in opnaaien hoor :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 11:43

Ja herkenbaar :j

Maar het irritantste vind ik het dan nog als 'ie in mijn beleving ècht wel had moet weten dat het op die manier niet bepaald handig was, en je dan baalt als een stekker.... dat je niet alleen met het probleem zit maar óók met de frustratie dat je niet even lekker je ongenoegen kan uiten anders gaat die ander de martelaar uithangen :=

Ik vind dat sowieso lastig met mensen die heel goed bedoeld "helpen", je wilt ook niet ondankbaar overkomen en wilt ze ook niet teveel afschrikken dat ze de wèl fijne dingen meteen ook niet meer willen doen :=

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 12:47

Hebben wij dezelfde man? :')

Echt he, ik had het gezegd (en dan nog eens) , kreeg ik commentaar dat ik er niet moest over blijven doorgaan. Dude, ik heb er net een hoop werk aan gehad door jouw schuld, laat mij zagen erover. Zeg mss gewoon even sorry en dat je er de volgende keer zal op letten ipv te zeggen dat ik er niet moet over zagen omdat "je het niet wist" , "geen zeil had", "het niet express deed", etc _-:(
(anders zie ik hem wel graag hoor }:) )

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 14:14

Duhelo schreef:
behalve als je er meer werk door krijgt.

Mijn hubbie had onlangs voordroog opengemaakt, ik heb al heel vaak getoond hoe je die pakken openmaakt zodat je de flap er terug kunt overgooien en het niet nat wordt.
Hij sneed die zo open dat er geen flap meer was, het ging die nacht en dag erop water gieten, en hij had de pak niet afgedekt.
Toen ik het vroeg zei die dat die niet wist hoe de flap moest en niets had om af te dekken. Letterlijk 3 m verder lag er een zeil :+ .
Ik was pissed off joch :+.
De ganse pak was nat geworden, waardoor ik een uur extra werk gehad heb om nat voordroog uit elkaar te trekken en te vullen in de ruif van de trekpaarden (die normaal geen voordroog krijgen maar hooi) want de kleintjes konden dat nooit snel genoeg opeten dat het niet slecht kwam.
Dus niet alleen verspilling van goed voer, maar ook van mijn tijd én dan nog in een natte pak voordroog moeten graaien (juk :+ )

Zeer herkenbaar. Ik heb dus op maandag ook dubbel werk om de boxen van de paarden zo netjes weer te hebben als ik het doe.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 14:16

pmarena schreef:
Ja herkenbaar :j

Maar het irritantste vind ik het dan nog als 'ie in mijn beleving ècht wel had moet weten dat het op die manier niet bepaald handig was, en je dan baalt als een stekker.... dat je niet alleen met het probleem zit maar óók met de frustratie dat je niet even lekker je ongenoegen kan uiten anders gaat die ander de martelaar uithangen :=

Ik vind dat sowieso lastig met mensen die heel goed bedoeld "helpen", je wilt ook niet ondankbaar overkomen en wilt ze ook niet teveel afschrikken dat ze de wèl fijne dingen meteen ook niet meer willen doen :=

Ja, ik zeur er ook niet meer over want dan krijg je daar dan weer gezeur over en als je dat te vaak doet willen ze het ook niet meer doen wat ik eigenlijk ook wel begrijp vanuit hun standpunt gezien. :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-25 17:54

_O- Ik ben blij dat ik dus niet de enige ben die dat heeft. :=
Meestal doe ik het daarom liefst zelf. :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 19:01

Ja precies, dat heb ik dus ook :j

Het is alleen zo piep dat je dan nergens naartoe kan met je frustratie :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-25 23:44

pmarena schreef:
Ja precies, dat heb ik dus ook :j

Het is alleen zo piep dat je dan nergens naartoe kan met je frustratie :=

Ja die komen er wel uit op een gegeven moment. :+ :=

We zijn officieel op het punt dat Joy om 21:00 hinnikt als het regent. >;) >;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 06:01

En dat is dan bedoeld als laatste waarschuwing ofzo....? :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 07:34

Oei dat is dan een teken dat het personeel moet opschietrn om de prins op stal te zetten zeker :=

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 07:39

_O- _O-

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 08:36

Een kat heeft volgens het gezegde toch personeel? :') Joy blijkbaar ook. _/-\o_
Hoe is je hand?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 10:19

Mars schreef:
Oei dat is dan een teken dat het personeel moet opschietrn om de prins op stal te zetten zeker :=

:j het hotel is prima maar de incheckbalie is werk aan. >;)

Yavanna schreef:
Een kat heeft volgens het gezegde toch personeel? :') Joy blijkbaar ook. _/-\o_
Hoe is je hand?

Afbeelding
Aan het genezen nog steeds. := het voelt nu als een 1e graads brandwond eigenlijk :=

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 10:22

Heb je aloe vera gel? Werkt geweldig voor zulke wonden. Maar fijn dat het zo snel genezen is zeg :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 13:10

Zo dat is mooi dicht gegaan, had ik niet verwacht en zo snel!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 13:11

Yavanna schreef:
Heb je aloe vera gel? Werkt geweldig voor zulke wonden. Maar fijn dat het zo snel genezen is zeg :)

Nee wat nu nog pijn doet zit vooral aan de binnenkant. Ik houd de huid soepel maar de rest moet vanbinnen gebeuren. Toch ongeveer een maand voor een touw dat door de vingers slipte. := en het is nog wel extreem gevoelig ook in beweging. := hoop toch dat ik dit jaar verder gespaard blijf van die onzin. _O-