Derma schreef:Ik heb afgelopen woensdag mijn merrie plotseling moeten laten inslapen, na een trap van een ander paard met een gebroken been als gevolg.
Voor mij was het een wereldpaard en ik zou graag een dergelijk ongecompliceerd paard weer kopen, maar ik vraag me af of dit haalbaar is.
Ze was een 9 jarige NRPS stermerrie die L2 dressuur liep, B springen en leuk meedeed in oefencrossen. Door 2 zwangerschappen en Corona niet veel uitgebracht in de sport. Maar het belangrijkste was dat ze bomproof was en ik met ruim 20 weken zwangerschap nog met haar door het bos reed in mijn eentje.
Ik had haar zelf gefokt en verwacht niet dat ik die band weer krijg met een nieuw paard, maar ik zou wel graag een braaf allround paard weer kunnen kopen.
Iemand enig idee in wat voor bedragen ik moet denken?
Nooit meer geld uitgeven dan jij vindt dat je kunt verantwoorden aan je bankrekening!
Het ligt natuurlijk wel een beetje aan je eisen maar als je begint bij de basis, gezond en betrouwbaar, begint het nog steeds bij 3 á 4k. Daarna is the sky the limit en geldt bovenstaande regel.
Maar algemeen hoe meer eisen hoe hoger de prijs, zeker als het om aantoonbare prestaties gaat al is daarmee zeker niet gezegd dat die prijs ook correct is!
Zet dus vooral een zak zout bij opmerkingen dat je voor minder dan 10k geen fatsoenlijk paard koopt.
Je kunt prima een eisenlijst opstellen die je onder de 20k niet in gaat vullen, maar is dat wat jij wil?
Mijn tegenvraag dus: wat zoek je?
Sterkte met het verlies van je paard. Dat zijn heftige voorvallen. Gun jezelf de tijd.