[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 12:12

Ik rijd ook in de reguliere maar vind het zelf ook niet erg genoeg voor de aangepaste sport, ik kan gewoon lopen en rijden. Echter als ik veel hulpen moet geven verzuurd mn been continue en kan ik hem niet bewegen.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:16

Seven schreef:
Ik rijd ook in de reguliere maar vind het zelf ook niet erg genoeg voor de aangepaste sport, ik kan gewoon lopen en rijden. Echter als ik veel hulpen moet geven verzuurd mn been continue en kan ik hem niet bewegen.

Ik heb een brace en zal aan die kant een zweep moeten dragen en misschien een aangepaste spoor, omdat ik mijn been niet goed kan draaien.
Zweep zal in de M pas een probleem zijn (rij een friesje in de L2), maar de spoor en de brace zal wel voor problemen zorgen, helaas...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:18

kaatjemuts schreef:
Seven schreef:

Ik heb een brace en zal aan die kant een zweep moeten dragen en misschien een aangepaste spoor, omdat ik mijn been niet goed kan draaien.
Zweep zal in de M pas een probleem zijn (rij een friesje in de L2), maar de spoor en de brace zal wel voor problemen zorgen, helaas...

Tenzij je dispensatie krijgt van de KNHS. Gewoon achteraan gaan.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 12:20

Dat is wel wat erger dan ik heb inderdaad, ik moet juist een sensibeler paard hebben met rust in het hoofd zodat ik niet continue hoef te drijven of moet opvangen met mn slechte kant. Ik ben door een ongeluk zover gekomen al de spieren en banden in mn rechter been zijn beschadigd geweest en de heup beschadigd. Ik red me normaal prima maar heb met dit weer wel meer last van de botten.

Edit wat Merel zegt dispentie zou een optie zijn
Laatst bijgewerkt door Seven op 13-12-12 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:20

kaatjemuts schreef:
Seven schreef:

Ik rij al enkele jaren niets eerst niet geschikte paard hiervoor en de andere die wel geschikt was en in opleiding is helaas overleden twee maanden terug.

De zoektocht begint in Januari pas weer en naar wat het dier kan zal dan weer opgeleid worden. Voor nu mag ik nog regulier starten mocht het straks slechter worden zal het aangepast worden. En zweep enz word pas een probleem in het M dus eerst daar maar weer zien te geraken :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 12:21

Wat zoek jij precies laura?

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:23

Nessie schreef:
Mijn bezichtigingsstatus: Merrie bekijken we vandaag, ruin werd vandaag al bekeken maar ik bel zo terug of hij nog niet verkocht is en dan bezichtigen we hem morgen, en hengst was al verkocht.

Die ruin vind ik errug leuk!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:31

Seven schreef:
Wat zoek jij precies laura?

ik ga weer voor een fries heb ik besloten.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 12:34

Vind friezen ook heel leuk, heb dr ook veel leuke bewegers in gezien maar veel slechte ruggen.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:39

Wij sluiten ook een fries nog steeds niet uit. Moeten alleen dan wel geld bijleggen want (mooie) friezen zijn toch wel wat duurder.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:44

Intussen veel ervaring in wat ik wel en niet wil hebben ook qwa beweging en dergelijke.
Ook bij friezen goed laten keuren en op de foto zetten.
Er is wel veel veranderd in het fokbeleid dus hierdoor zijn ze ook erg geschikt voor de sport.

Aan mooi alleen heb je niets en moet ook beweging en een werkwillig karakter in zitten. Ik moet geen trapzak hebben dat kan ik niet (dystrofie in onderbeen en voet) maar ook geen mega rillerig hoog in het bloedstaand paard. Die kan ik niet uitzitten en handelen. Soms heb ik geen controle over mijn onderbeen dus krijgt wel eens ongewild een schopje (spasme) mijn Atze werd hier niet warm of koud van.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:50

Melanie_B schreef:
Wij sluiten ook een fries nog steeds niet uit. Moeten alleen dan wel geld bijleggen want (mooie) friezen zijn toch wel wat duurder.

Melanie, ik weet niet of je een merrie wil.. Maar er staat een friese merrie te koop genaamd Friesje. Zitten alleen geen papieren bij.. Staat ook op MP.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:29

Iemand ervaring met Pol Jorissen?

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:41

Vaak van gehoord. Zit in de buurt hier

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:22

Ik heb die Voltaire merrie opgezocht maar ik kan nergens ZZ resultaten vinden hoor..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:33

Cowgirltjuh schreef:
Ik heb die Voltaire merrie opgezocht maar ik kan nergens ZZ resultaten vinden hoor..

Zumhause Z :+ :') die zijn er ook veel....

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:40

:=

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:50

Jaaaaaaaaaaaaa! Wij zijn nu de trotse eigenaren van een 2e bezichtigingshengst!! :):) We hadden em al hoor, maar hij is nu dus gepromoveerd :') :D

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:51

Gefeliciteerd!!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:53

A_nouk schreef:
Melanie_B schreef:

Melanie, ik weet niet of je een merrie wil.. Maar er staat een friese merrie te koop genaamd Friesje. Zitten alleen geen papieren bij.. Staat ook op MP.

Heb Friesje nog niet gezien, geloof ik..

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:54

oke, mag ik jullie even een hele stomme vraag stellen? :')

ik heb mijn halfinger te koop, maar weet niet zeker of ze gechipt is. Wel een paspoort, maar heeft dat wat met elkaar te maken? :=

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:57

Kan best dat in je paspoort je chipnummer is geplakt ja.. Ff zoeken of er een barcode ergens ingeplakt zit :)

LL: daar lijkt het wel op, paard was namelijk van 9 jaar lang van dezelfde eigenaresse, en zij is er nooit op jumping meegeweest.. En van het laatste jaar ook geen resultaten te vinden..
Oftewel: Merrie van 10 zonder wedstrijdervaring.. Realistische prijs dus!

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:57

In het paspoort staat het chipnummer als het goed is. Anders even de DA laten komen of iemand anders met een chipreader.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:58

transpondernummer :)*

Heeft ze dus haha. Bedankt!

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:07

Pletje123 schreef:
Jaaaaaaaaaaaaa! Wij zijn nu de trotse eigenaren van een 2e bezichtigingshengst!! :):) We hadden em al hoor, maar hij is nu dus gepromoveerd :') :D

Gefeliciteerd!