Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MyWishMax schreef:Alleen de grens van keuren is misschien veranderdVroeger probeerden ze kapotte paarden onder de 4500 te verkopen, want dan waren foto's niet nodig voor verzekering. Daarboven wel dus kwam je er niet zo gauw mee weg.
Nu zie je toch regelmatig mensen die ma verloop van tijd maar niet meer keuren om niet telkens achter het net te vissen, dus is dat bedrag hoger en gewoon 'mazzel" hebben dat kopers zich gek laten maken.
Je ziet het op bokt toch ook langs komen, paar paarden misgegrepen door toch verkocht aan een ander voor de keuring of afgekeurd en dan nemen ze een paard toch mee zonder keuring om niet weer mis te grijpen.
Elisa2 schreef:Nou botcystes, artrose en schoft gebroken zou ik mooi laten staan..dat zijn paarden die je nog voor geen e1500,- zou moeten kunnen kopen vind ik. Blijf de markt echt heel raar vinden momenteel.
MyWishMax schreef:Je moet jezelf gaan verhuren, ikke. Het is heel knap dat jij aan alle paarden kan zien wat ze mankeren en nooit foto's nodig hebt.
Rodevlinder schreef:Zouden jullie een paard met spat kopen?
Zag een leuke staan, maar heeft spat. Voor mij eigenlijk een no-go maar ben benieuwd wat jullie vinden.
MarjanB schreef:Het is de kunst ook een beetje om te zien waar een hakkeltje weg komt of het lichamelijk, rijtechisch of iets anders is. Heb heel veel paarden gezien en soms denk je van die is echt stuk en soms is het gewoon niet duidelijk. Klinische keuring zou ik sowieso doen. In mijn ervaring zijn de meeste zaken daar wel mee op te sporen. Heel eerlijk, heb nog nooit een paard laten keuren, ook niet klinisch
Ineke2 schreef:Hanentred en kramperigheid zijn beiden niet progressief.
Hier word het goed uitgelegd: https://dier-en-natuur.infonu.nl/zieke- ... arden.html