Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
pmarena schreef:Is imo ook gewoon heel lastig. Want dan moet je dus eigenlijk vrij bot een grens aan gaan geven terwijl je best hier en daar wat mee kan bewegen. Ik denk dat de truuk dan is om er direct bij te zeggen dat het echt een uitzondering is dat je X doet maar dat het eigenlijk niet de bedoeling / afspraak is.
Zodat je je alvast wat indekt voor de volgende vraag zeg maar, dat je die makkelijker af kan ketsen
pmarena schreef:Wat dat betreft zijn die voerzakken ook wel ideaal bedacht hoor
Als dat gewoon werkt dan valt de moeite nog wel mee, als je toch al voor je eigen kleuter bezig bent.
Willen ze iets bij het voer dan zou ik ook zeggen: zorg dat het dagelijks klaarstaat zodat ik het er in 1 beweging bij kan kiepen.
Willen ze dat het dier vaker gevoerd wordt (daar kan soms best wel reden voor zijn natuurlijk) en ga je zelf echt altijd 1 keer per dag en is dat ook duidelijk zo afgesproken, dan denk ik dat het redelijk is om een sluisje / apart stukje te voorzien waar eigenaar even een kwartiertje / half uurtje haar paard apart kan zetten om te voeren zonder dat die extra spoken er omheen staan te dringen
pmarena schreef:Hè maar gooide die dan echt zelf wortels in de waterton...
Dat je je paard even apart zet om even in handen te hebben: prima lijkt me. En dat je dan een wortel geeft / iets lekkers toestopt, mja okee, als je er maar geen onrust door creëert. Maar waarom komt dat in die waterton terecht??
En dan zeker als je het net al gevraagd hebt en ook nog aangegeven waarom, dan moet iemand toch snappen dat je daar dus voor uit moet kijken
Ik herken het te lang jezelf ergeren. Maar je wilt ook niet meteen de feeks zijn die op alle slakken zout legt omdat je ook wel snapt dat iemand misschien een goede reden heeft om.... vul in.
Dan erger je je er aan, maakt eerst een vriendelijke opmerking in de hoop dat die ander denkt "oja wacht even" en vervolgens een wat duidelijkere opmerking dat je het niet fijn vindt. Maar dat komt dan ook nog niet aan ofzo, ondanks dat je toch echt dacht dat je duidelijke afspraken had gemaakt voordien en zo'n opmerking wel een "oja" zou moeten triggeren waarbij de afspraken weer herinnert worden
Probleem is denk ik ook dat je vriendelijk wilt zijn, en bij dingen zegt "oh geeft niet hoor, kan gebeuren" en dat ze dan denken dat het ècht niet geeft en eigenlijk wel prima is om het voortaan zo te doen
pmarena schreef:Je bent in ieder geval een apart mens
Maar dat maakt het ook wel weer interessant toch juist
Denk dat die knollies stuk voor stuk met waardering aan je terugdenken
pmarena schreef:Ervaar je het ergens ook niet als een opluchting dat nu (denk ik?) alleen nog maar jouw eigen knollies daar in het bos staan? Zodat het weer een beetje je "oplaadplek" kan worden...?
Nu staan alleen die ouwe eppo en het hellepaardje er toch....? Of mis ik nou nog wat
ikkedus schreef:Je hebt dan wel echt twee toppers om je heen qua begrip. Veel van de dingen die jij over jezelf schrijft ( qua intens zijn en hoe je soms wordt ervaren) herken ik. Het is ( naar mijn ervaring) erg lastig om mensen te vinden die daar doorheen kunnen kijken en jou blijven zien.
Koester dat maar.
Nu ik erover denk heb je er nog meer ook in je fysio en instructeur. Zo fijn en zeldzaam!
pmarena schreef:Ik ben echt benieuwd of toekomstige veulen een etter wordt en het een one-off blijkt te zijn die Joy![]()
Gaat het nog steeds met Sammie...? En doet Reve nog wat....?
Of vind ze het wel prima zo als ze alleen gestoord wordt voor belangrijke zaken zoals een bak voer