Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

you can lead a horse to the water……. En ik mag daar geen gesloten stallen zetten dus hem ‘s nachts op stal zetten gaat daar niet. En dan nog… het is altijd aangeboden als 24/7 buiten… Dusja… als dat niet kan voor een paard dan houdt het idd op. Maar verder is Zutendaal denk ik momenteel nog een van de enige plekken waar ze droog kunnen staan zonder binnen te gaan. Aan de ingang is er modder natuurlijk maar op de rest van de weide niet. 
pmarena schreef:Is imo ook gewoon heel lastig. Want dan moet je dus eigenlijk vrij bot een grens aan gaan geven terwijl je best hier en daar wat mee kan bewegen. Ik denk dat de truuk dan is om er direct bij te zeggen dat het echt een uitzondering is dat je X doet maar dat het eigenlijk niet de bedoeling / afspraak is.
Zodat je je alvast wat indekt voor de volgende vraag zeg maar, dat je die makkelijker af kan ketsen

Dan word je tenminste enigszins vergoed voor de extra’s die je toch gaat doen. 
pmarena schreef:Wat dat betreft zijn die voerzakken ook wel ideaal bedacht hoor
Als dat gewoon werkt dan valt de moeite nog wel mee, als je toch al voor je eigen kleuter bezig bent.
Willen ze iets bij het voer dan zou ik ook zeggen: zorg dat het dagelijks klaarstaat zodat ik het er in 1 beweging bij kan kiepen.
Willen ze dat het dier vaker gevoerd wordt (daar kan soms best wel reden voor zijn natuurlijk) en ga je zelf echt altijd 1 keer per dag en is dat ook duidelijk zo afgesproken, dan denk ik dat het redelijk is om een sluisje / apart stukje te voorzien waar eigenaar even een kwartiertje / half uurtje haar paard apart kan zetten om te voeren zonder dat die extra spoken er omheen staan te dringen
waar we Joy op zadelden konden ze hun paarden zetten ook als ze bv even gewoon wilden poetsen zonder de andere erbij. Maar dan kreeg ik berichten als ‘door X en Y kan ik Z niet uit de weide halen.’
en dat Z steeds weg liep door X en dat ze daarom niet meer kwam want het was toch zinloos. op dat moment heb ik wel gezegd:

in principe ben je gewoon 24/7 van dienst.
ik betaalde wat ik vroeg voor weide, water en hooi. Verder niks. En occasioneel nog helpen ook. 
pmarena schreef:Hè maar gooide die dan echt zelf wortels in de waterton...
Dat je je paard even apart zet om even in handen te hebben: prima lijkt me. En dat je dan een wortel geeft / iets lekkers toestopt, mja okee, als je er maar geen onrust door creëert. Maar waarom komt dat in die waterton terecht??
En dan zeker als je het net al gevraagd hebt en ook nog aangegeven waarom, dan moet iemand toch snappen dat je daar dus voor uit moet kijken
Ik herken het te lang jezelf ergeren. Maar je wilt ook niet meteen de feeks zijn die op alle slakken zout legt omdat je ook wel snapt dat iemand misschien een goede reden heeft om.... vul in.
Dan erger je je er aan, maakt eerst een vriendelijke opmerking in de hoop dat die ander denkt "oja wacht even" en vervolgens een wat duidelijkere opmerking dat je het niet fijn vindt. Maar dat komt dan ook nog niet aan ofzo, ondanks dat je toch echt dacht dat je duidelijke afspraken had gemaakt voordien en zo'n opmerking wel een "oja" zou moeten triggeren waarbij de afspraken weer herinnert worden
Probleem is denk ik ook dat je vriendelijk wilt zijn, en bij dingen zegt "oh geeft niet hoor, kan gebeuren" en dat ze dan denken dat het ècht niet geeft en eigenlijk wel prima is om het voortaan zo te doen
Is eigenlijk nog steeds een beetje zielig gedrag want je moet ze dan gewoon van je erf schoppen maar je hoopt dan eigenlijk gewoon nog steeds dat ze de hint begrijpen en daar ging het juist fout natuurlijk 
Ik heb een stalgenootje gehad waarmee dat echt perfect werkte, zó relaxed als het elkaar een beetje in evenwicht houdt

pmarena schreef:Je bent in ieder geval een apart mens
Maar dat maakt het ook wel weer interessant toch juist
Denk dat die knollies stuk voor stuk met waardering aan je terugdenken

pmarena schreef:Ervaar je het ergens ook niet als een opluchting dat nu (denk ik?) alleen nog maar jouw eigen knollies daar in het bos staan? Zodat het weer een beetje je "oplaadplek" kan worden...?
Nu staan alleen die ouwe eppo en het hellepaardje er toch....? Of mis ik nou nog wat
) en Lauren haar oudje staan er nog. Rêve wil ik in april de eerste poging mee doen om te insemineren en het wordt toch een volle broer van Joy. Cas lijkt toch net iets losser in die bovenlijn dan Golden Daim. En dat heeft Rêve wel nodig. Iets ‘langer’ in die lendenen zeg maar.
ik excuseer me ook alleen als ik vind dat ik te bruut geweest ben, niet als de andere partij dat zo ervaren heeft. 

ikkedus schreef:Je hebt dan wel echt twee toppers om je heen qua begrip. Veel van de dingen die jij over jezelf schrijft ( qua intens zijn en hoe je soms wordt ervaren) herken ik. Het is ( naar mijn ervaring) erg lastig om mensen te vinden die daar doorheen kunnen kijken en jou blijven zien.
Koester dat maar.
Nu ik erover denk heb je er nog meer ook in je fysio en instructeur. Zo fijn en zeldzaam!
fysio buiten mijn man denk ik nog het meeste maar goed, dat is ook door dat ik daar intensief mee werk natuurlijk.
die heeft liever dat je het gewoon zegt en bij hem voel ik ook de nood niet om ‘te zwijgen voor de vrede’ want ik weet wat ik aan hem heb en van tijd zegt hij voor ik me uberhaupt erger al ‘Als dat niet gaat zeg je gewoon Chris jij l*l dat gaat niet!’ 

pmarena schreef:Ik ben echt benieuwd of toekomstige veulen een etter wordt en het een one-off blijkt te zijn die Joy![]()
Gaat het nog steeds met Sammie...? En doet Reve nog wat....?
Of vind ze het wel prima zo als ze alleen gestoord wordt voor belangrijke zaken zoals een bak voer
met het huidige weer heb ik echt geen zin om haar op te pakken.
erg he? 

Sam doet het heel goed op zijn huidige ijzer. Terug loepzuiver ook na bokken en rennen.