Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 14:39

TNIE2021 schreef:
Mijn dochter is 11 (bijna 12) en nu al bijna 1.60. Om toch haar ponytijd zo lang mogelijk te laten zijn zoeken we nu een E. We zoeken dus groot en jong genoeg om hierna ook nog een goed huisje (en carrière) te vinden. Het idee om een paard van +20 te verkopen vind ik lastig.

Er is ook iets te zeggen voor samen te groeien met een project en de uitdaging maar ook voor gewoon lekker op de knol op avontuur de wereld in.

Dus ik herken de twijfel en de zoektocht. Leuke pony met pit maar wel actie klaar, daar gaan wij voor. Ze hebben maar een paar jaar pony tijd en die lange meiden, nog minder.

Ik zou als ik jou was even Sammy van der Laan opzoeken op Instagram.
Zij heeft echt leuke pony's regelmatig te koop.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 14:43

c_alsemgeest schreef:
Klinkt heftig, maar misschien is haar dochter heel handig.
Op die leeftijd ging ik ook als test persoon op pony's om te kijken of ze zadelmak waren bij de handelaar :+

Ik moest als 12 jarige ook Friese paarden inrijden, ik was de eerste persoon die er op stapte als de paarden er klaar voor waren :') Vond het destijds een hele eer dat ik die persoon mocht zijn, achteraf gezien was er waarschijnlijk niemand anders die het wilde doen _O-
Is op 1 paard na altijd goed gegaan, die val van het ene paard heeft ervoor gezorgd dat ik de rest van mijn leven met rugklachten omloop. Geef je kinderen aub geen projectpaarden, een ongeluk zit in een klein hoekje en het kan de rest van hun leven beïnvloeden, deze keus kunnen ze zelf niet maken...

TNIE2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 14:44

Dank je wel Electra. Hebben we al even contact gehad. Helaas hebben we een lastig zoekertje. We hebben nu hopelijk wel 2 opties. Na een afgekeurde KK. Ik duim ontzettend dat 1 van deze 2 onze aanwinst wordt.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 14:47

Evercreek schreef:
c_alsemgeest schreef:
Op die leeftijd ging ik ook als test persoon op pony's om te kijken of ze zadelmak waren bij de handelaar :+

Ik moest als 12 jarige ook Friese paarden inrijden, ik was de eerste persoon die er op stapte als de paarden er klaar voor waren :') Vond het destijds een hele eer dat ik die persoon mocht zijn, achteraf gezien was er waarschijnlijk niemand anders die het wilde doen _O-
Is op 1 paard na altijd goed gegaan, die val van het ene paard heeft ervoor gezorgd dat ik de rest van mijn leven met rugklachten omloop. Geef je kinderen aub geen projectpaarden, een ongeluk zit in een klein hoekje en het kan de rest van hun leven beïnvloeden, deze keus kunnen ze zelf niet maken...

Nou dit!
Kinderen zien geen gevaar en naar mijn idee moet de ponytijd ook gewoon leuk zijn!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 14:47

TNIE2021 schreef:
Dank je wel Electra. Hebben we al even contact gehad. Helaas hebben we een lastig zoekertje. We hebben nu hopelijk wel 2 opties. Na een afgekeurde KK. Ik duim ontzettend dat 1 van deze 2 onze aanwinst wordt.

In mijn omgeving zag ik vd week ook een jonge Haflinger van 6 jaar (dacht ik) te koop staan.
Mocht je dat wat vinden, dan zoek ik de advertentie voor je op.

TNIE2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 15:02

Super lief. Er zijn zoveel mensen die aanbieden om mee te kijken <3 . Ondertussen heb ik samen met een andere bokker wel een pony aan een nieuw huis geholpen maar onze stal nog leeg. Ons zoekertje is echt spring sport E pony liefs onder de 12jr. We zijn nogal fanatiek hier. En dat is de hoofdprijs en heel dun gezaaid.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 15:16

Klinkt heftig ... Maar dat is het ook als het fout gaat

Ik rijd veel jonge ponys in maar werd vroeger al beschermd door de handelaar waar ik meeliep ik mocht toen ook niet overal zomaar op klimmen. En dat doe ik nu met mijn kinderen /nichtje en verzorg meisje idem.

Het kan altijd misgaan maar opzoeken en maar kijken waar het eindigt..

Nee in deze tijd weten we toch inmiddels wel beter.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 16:09

Electra63 schreef:
TNIE2021 schreef:

In mijn omgeving zag ik vd week ook een jonge Haflinger van 6 jaar (dacht ik) te koop staan.
Mocht je dat wat vinden, dan zoek ik de advertentie voor je op.

Wellicht is dit iets voor Jokonootje haar dochter? Als ze een Tinker op het oog had, is een Haflinger ook interessant. Wij hebben er 3, waarvan er 2 in de dressuur lopen op M2 en Z2 niveau en daarnaast springen, crossen, mennen en heel fijn buitenrijden.

Zinzi_jewel

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 16:15

Haflingers zijn hele leuke veelzijdige dieren inderdaad en soms ook nog leuk aan de maat . Dan heb je een paardje voor het leven

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 16:18

Er staat nu een spaanse D pony te koop, heeft bij ons op de manege gestaan. Zit (waarschijnlijk) een vals paspoort bij, wordt nu aangeboden als 7-10 jaar maar is volgens de tandarts minstens 25. Even opletten en hopen dat de kopers hem in de mond laten kijken

TNIE2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 16:22

Erg he Ania. Je wordt een soort detective en halve DA. Het leed wat aankoop heet is in ieder geval erg educatief.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 16:26

Ania schreef:
Er staat nu een spaanse D pony te koop, heeft bij ons op de manege gestaan. Zit (waarschijnlijk) een vals paspoort bij, wordt nu aangeboden als 7-10 jaar maar is volgens de tandarts minstens 25. Even opletten en hopen dat de kopers hem in de mond laten kijken

Echt waar joh?
Maar ziet het paard er dan nog zo goed uit voor zijn leeftijd?

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 16:28

TNIE2021 schreef:
Erg he Ania. Je wordt een soort detective en halve DA. Het leed wat aankoop heet is in ieder geval erg educatief.

Ik schrik hoeveel mensen om mij heen bewust dingen verzwijgen bij het verkoop van hun paard.
Zo verkoopt een kennis haar jonge dressuurpaard wat volledig in de staak gaat vanwege EVCM. Maar dat wordt er natuurlijk niet bij vermeld. -O- Draait toch meer om geld dan liefde bij velen
Laatst bijgewerkt door Ania op 04-09-25 16:31, in het totaal 3 keer bewerkt

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 16:30

Evercreek schreef:
Ania schreef:

Echt waar joh?
Maar ziet het paard er dan nog zo goed uit voor zijn leeftijd?

Mwah :') Maar er trappen nog genoeg mensen in gok ik zo

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 16:36

Ania schreef:
TNIE2021 schreef:

Ik schrik hoeveel mensen om mij heen bewust dingen verzwijgen bij het verkoop van hun paard.
Zo verkoopt een kennis haar jonge dressuurpaard wat volledig in de staak gaat vanwege EVCM. Maar dat wordt er natuurlijk niet bij vermeld. -O- Draait toch meer om geld dan liefde bij velen

Maar EVCM zie je weer op foto toch? En als je een proefrit maakt en het paard begint te staken, dan horen er toch ook al alarmbellen af te gaan?

@Ania:
Dat zal vast ja, geloof ik ook meteen dat mensen zoiets niet door hebben :') Beetje paardenkenner bekijkt het gebit van een paard, bijna iedereen kan het verschil zien tussen 7 jarige tanden en 27 denk ik..

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 17:21

Nee ecvm zie je niet op de gewone foto's die je maakt bij hals/nek/rug.
De hoge gradaties wel, maar voor de andere heb je speciale schuine foto's nodig.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 17:22

En het zal niet het eerste paard zijn dat gesedeerd wordt voor een bezichtiging :(

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 17:40

Onze nieuwe aanwinst staat al op stal. Eerlijke, brave, vrolijke kindvriendelijke pony gekocht, wel een 2 jarige hengst. Was gewoon DE pony voor ons en is ons ook gegund.
Toch een beetje via via gegaan, hele geschiedenis bekend, goed papier met veel predikaten en prestatie. En goed gebouwd, goed lopen en mooi kleurtje. Inmiddels geruind, nu al dikke vriendjes met de andere paarden thuis en hele familie is er gek mee.
Opleiden doen we zelf wel.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 17:45

c_alsemgeest schreef:
StalNollie schreef:

Maar begrijp ik goed dat je je dochter erop zet terwijl dier al jaren stilstaat en daarbij toen ook geen fijn gedrag liet zien? Oei

We denken echt wel na hoor. Het is niet dat ik die pony gezadeld heb en heb gezegd succes.
Ik kan mijn dochter goed inschatten en een pony ook wel.
Maar goed... Ik ga mezelf niet meer verder verdedigen daar heb ik geen zin in. Want blijkbaar is het allemaal verkeerd hoe en wat ik doe.

Succes met de zoektocht voor iedereen die zoekt. Ik schrijf niet meer mee...

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 18:37

Voor de pony zoekers, rv.horses op Instagram heeft ook regelmatig leuke (sport) pony’s te koop. Zie ze iig regelmatig voorbij komen. Ook (spring) paarden trouwens :j

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 18:58

Ik zie net een advertentie van een 29-jarige pony voorbij komen ivm kind dat eraf is gegroeid. Zulke mensen zijn geen dieren waardig :n

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 21:41

denisesilver schreef:
Ik zie net een advertentie van een 29-jarige pony voorbij komen ivm kind dat eraf is gegroeid. Zulke mensen zijn geen dieren waardig :n

Ik zag toevallig op mp…pony pietje , 28 jaar oude manege pony.
Om te janken …

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 21:51

Ik vraag me ook op recht af wie er nog een pony koopt van 28 en met welk doel.

Kennisje heeft een klein paard van 17 jaar te koop en die vinden vele al veelste oud.
Super zonde is een hele brave.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 22:20

Ik hoop van harte iemand die dat arme dier een fijne laatste plek geeft.
Staat er een prijs bij?

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 22:46

Heel triest die oudjes die in de verkoop gaan, net als die weide maatjes met serieuze lichamelijke problemen die aangeboden worden met een gebroken hart voor een 5 sterren huisje..
en het lijken er de laatste tijd steeds meer te worden.