Harmonie in chaos vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 00:43

Knappe Joy <3
En mooi dat paardrijden ook vooral een zoektocht is naar jezelf en wat je bewust/onbewust voor signalen geeft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-25 11:07

Mars schreef:
Knappe Joy <3
En mooi dat paardrijden ook vooral een zoektocht is naar jezelf en wat je bewust/onbewust voor signalen geeft.

:j
En hoe hard je ook probeert het correct te doen dan blijkt dat ze toch op pikken op iets wat eigenlijk niet de bedoeling was. _O-
Voor nu ‘negeer’ ik het. Naarmate hij vordert gaat hij ook aan lange teugel moeten aan springen en dan moet hij toch luisteren op de beenhulpen. :)

Dus laat hem nu maar gewoon zelfzekerder worden en spieren op bouwen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 14:19

Supertof weer! Ik zou Joy minder stelling vragen, vooral rechtsom. Misschien gebeurd dat jou vanwege het krachtsverschil per ongeluk. Mogelijk helpt het de galop als je hem rechter houdt. En auw auw auw dat loopje van jou nadat je bent afgestapt. Dappere doorzetter. Ben zo blij voor je dat je de mogelijkheid vindt om toch te genieten van rijden, echt petje af!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-25 15:47

Na vandaag gaat het eigenlijk beter maar gisteren was idd even doorbijten. :=
Daarom moeten mijn paarden bij het afstappen ook zo stil staan. Omdat er dagen zijn dat ik niet meteen rechtop kan gaan staan en dan moeten ze blijven staan. :+

Het stukje op de volte in draf is bewust door gesteld omdat hij wat vast zette in de kaak maar verder loopt hij idd ook nog over de schouder weg vooral rechtsom. Gisteren en vandaag aan de galop gewerkt. Morgen alleen stap en draf en hem recht maken. :j dinsdag heeft ie dan vrij.

Maar het is idd een stuk een ‘ding’ nu dat ik hem links niet zo goed recht kan houden. Dus daar gaan we nu aan werken. :j
Hij heeft vandaag wel goed gegaloppeerd. Op twee trainingen zie je hem zijn lichaam al anders gebruiken. Kreeg wel een bok. :+ was een: ‘ben er klaar mee!’ Bok. :(:)
Dus morgen geen galop. :(:)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 10:14

Damn, wat ligt het nat bij jullie nu die sneeuw weg is. Brave Joy. een paar weken niet gereden en dan zo braaf zijn. Gouden karakter hoor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-25 10:16

Ja het is echt een ramp hier. :\
In mijn geboortedorp stonden vorige week dinsdag nog steeds gehele weides onder water dus het kan erger …

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-25 12:25

Zo gisteren avondje spoed maar voor manlief deze keer. :+ accidentje op school resulteerde in drie draadjes in zijn neus. :=
IJzer dat uit de tang geglipt is. :(:)

Joy heeft zijn dag vrij dus gisteren gehad. :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 12:42

Oh nee toch!
T is nooit saai bij jullie he? beterschap voor je man :(:)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 16:40

denk dat hij dan nog mag blij zijn dat het bij draadjes is gebleven. Hij had ook nog een gebroken neus kunnen hebben.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 16:51

Oeps beterschap

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 16:58

Zo lang jullie elkaar afwisselen en niet tegelijkertijd iets mankeren, kunnen jullie nog voor elkaar zorgen. Dat is inmiddels een dagtaak denk ik.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 17:47

Maflinger_S schreef:
Zo lang jullie elkaar afwisselen en niet tegelijkertijd iets mankeren, kunnen jullie nog voor elkaar zorgen. Dat is inmiddels een dagtaak denk ik.
:) dat denk ik ook.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 18:36

Wn ook wel eens verfrissend dat jij het een keer niet bent natuurlijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-25 19:01

ikkedus schreef:
Wn ook wel eens verfrissend dat jij het een keer niet bent natuurlijk.

_O-
Manlief stuurde een meme:
‘Soms is loslaten de manier om te genezen.’
Afbeelding
Kreeg daarop terug: ‘zegt degene die zichzelf voor de kop gemept heeft met een ijzer. :+

Maar buiten dat zijn we heel lief voor elkaar. _O-

Mars schreef:
Oh nee toch!
T is nooit saai bij jullie he? beterschap voor je man :(:)

Nope dat is ons niet gegund. :+

petraaken schreef:
denk dat hij dan nog mag blij zijn dat het bij draadjes is gebleven. Hij had ook nog een gebroken neus kunnen hebben.

Idd. Dat is gelukkig niet het geval. :(:)

Maflinger_S schreef:

:+
Heup gaat hier wat beter. Nog niet zoals het was voor het helemaal mis ging maar beter dan een maand geleden. Vandaag was af stappen wel moeilijk. :+
Lauren: ‘geraakt ge er nog af?’
Ik: *korte stilte* ‘geen ide dat ben ik aant delibereren. :+

Leo was wel heel flink aan de longe. :j

Eigenaar van Toto heeft vandaag gemeld dat Toto niet terug naar ons komt. Ze heeft hem zaterdag naar de kliniek gebracht omwille van regenschurft en mok. Op de kliniek zeiden ze dat hij waarschijnlijk erg gevoelig is en meer zorg nodig heeft en dat kan ik simpelweg niet bieden. Ik kan niet elke dag benen wassen/paard wassen enz enz. Is ook simpelweg niet realistisch vind ik. Dus hij gaat naar waar haar merrie staat. Daar geraakt ze zelf dagelijks. Sowieso was hij normaal al weg geweest dus… Einde opfok. :+

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 20:38

Jammer! Je had echt iets moois en ik had graag mijn toekomstig veulen bij je gehad maar uiteindelijk moet het toch leuk blijven voir jezelf en anderen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-25 20:50

miicchhellee schreef:
Jammer! Je had echt iets moois en ik had graag mijn toekomstig veulen bij je gehad maar uiteindelijk moet het toch leuk blijven voir jezelf en anderen

De hengsten zelf doe ik graag. Jonge paarden ook maar het is een heel ondankbare ‘job’. :)
Ik sluit niet uit dat ik nooit meer eentje laat komen. Rêve wordt sowieso gedekt dit jaar. Als dat een hengstje wordt en alles is hier terug een beetje in z’n normale gang (opleiding van mijn man maakte alles ook veel stresserender) dan start ik wellicht terug op maar iig niet dit jaar. Opleiding in Brussel + opfok is echt een hele zware combinatie. Voor dingen als hooi gaat het niet zonder mijn man en die is nu van 5-19:00 van huis 4 keer per week. En dan 2 dagen stage.

En het leek wel nooit genoeg. ‘Niet haalbaar’ geeft meteen vrij veel boosheid. Spontaan vergeten ze hoe vaak ik dingen deed die eigenlijk niet in de ‘deal’ zaten als ik 1 keer zei dat iets niet ging lukken.

En heel eerlijk? Aan één kant ben ik nu even blij maar het voelt ook als falen.

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 21:20

Heel begrijpelijk!
Veel mensen hebben toch denk ik een andere kijk op dingen dan jijzelf.

Gefaald heb je niet want de jongens zijn mooi bij je opgegroeid.
Zie het als een pas op de plaats om op het juiste moment, met de juiste mensen en dieren ooit weer lekker aan de slag te gaan met wat jij goed vind en in jouw ogen jouw ideaal is!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 21:56

miicchhellee schreef:
Heel begrijpelijk!
Veel mensen hebben toch denk ik een andere kijk op dingen dan jijzelf.

Gefaald heb je niet want de jongens zijn mooi bij je opgegroeid.
Zie het als een pas op de plaats om op het juiste moment, met de juiste mensen en dieren ooit weer lekker aan de slag te gaan met wat jij goed vind en in jouw ogen jouw ideaal is!

Mooi verwoord en zo zie ik het ook. En ik begrijp je dubbele gevoel.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 22:20

jeu Kathleen, falen is niet van toepassing hoor. Pensionbaas zijn is een zeer ondankbare job, ik zou dat nooit vanzelevens willen, al had ik ruimte, tijd en geld zat.

Als ik een jong hengstje had, dan zou ik nog steeds zonder aarzelen aan jou durven vragen of ie bij jullie mocht komen staan. Zéker na al je verhalen hier. Ik snap niet dat andere mensen daar duidelijk niet hetzelfde over denken, maar goed, paardenvolk is vies volk. :D

Laurenntms

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 22:48

Je hebt echt niet gefaald hoor! Pensionhouder zijn is echt niet voor iedereen weggelegd en ik heb HEEL veel geleerd op die anderhalf jaar tijd dat ik bij je gestald sta _/-\o_

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 22:56

Ook ik kan zeggen dat je absoluut niet gefaald heb.
Baalde ik als een stekker toen de opfok niet meer doorging, absoluut.

Maar nu? Nu moet jij je focussen op je kleine/grote man en op jullie toekomst.
Nu is het even tijd om terug echt te genieten van je eigen dieren, ipv altijd alleen maar klaar te staan voor andere en andere hun dieren.

En is het falen als je elke dag over en voorbij dat wat “normaal” was gaat ?
Elk dier wat bij jou vertrokken is, om wat voor reden dan ook, heeft zijn leven aan jou te danken. Op verschillende manieren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-25 23:50

jokari schreef:
jeu Kathleen, falen is niet van toepassing hoor. Pensionbaas zijn is een zeer ondankbare job, ik zou dat nooit vanzelevens willen, al had ik ruimte, tijd en geld zat.

Als ik een jong hengstje had, dan zou ik nog steeds zonder aarzelen aan jou durven vragen of ie bij jullie mocht komen staan. Zéker na al je verhalen hier. Ik snap niet dat andere mensen daar duidelijk niet hetzelfde over denken, maar goed, paardenvolk is vies volk. :D

Ja vind dat altijd zo moeilijk. Ik kan vanuit mijn referentiekader wel zeggen dat het ondankbaar voelt maar op welk punt moet je naar jezelf kijken en je af vragen of de wereld gek is of jij?
Ik heb altijd gehandeld vanuit wat ik dacht dat het beste was voor het dier (daarom niet voor de eigenaar.) maar ik ga er van uit dat de eigenaren ook zo denken en toch botste dat…

Laurenntms schreef:
Je hebt echt niet gefaald hoor! Pensionhouder zijn is echt niet voor iedereen weggelegd en ik heb HEEL veel geleerd op die anderhalf jaar tijd dat ik bij je gestald sta _/-\o_

Nee duidelijk. :+ en gezien mijn paard meer sociale vaardigheden heeft dan ik is dat ook zo wat… _O-

GUSTIxBILL schreef:
Ook ik kan zeggen dat je absoluut niet gefaald heb.
Baalde ik als een stekker toen de opfok niet meer doorging, absoluut.

Maar nu? Nu moet jij je focussen op je kleine/grote man en op jullie toekomst.
Nu is het even tijd om terug echt te genieten van je eigen dieren, ipv altijd alleen maar klaar te staan voor andere en andere hun dieren.

En is het falen als je elke dag over en voorbij dat wat “normaal” was gaat ?
Elk dier wat bij jou vertrokken is, om wat voor reden dan ook, heeft zijn leven aan jou te danken. Op verschillende manieren.

Ja ik denk wel dat ik sinds september, misschien al eerder, echt wel over mijn limieten aan het gaan was en eens dat gebeurt is het snel vooral vermoeiend. :=

Waar hij uit wijkt rechts op de hoefslag is door het water wat weg gelopen is een ‘inzinking’. Morgen of overmorgen even gelijk trekken. Snap wel dat ie dat niks vond. :+
Hij voelde vandaag alsof hij meer na dacht over de galophulp dus als ik hem donderdag al zou rijden dan geen galop. Even gewoon terug ontspanning en leuk. :j dat ie kan verwerken. Maar ik wilde hem even op dat punt dat ik hem voelde nadenken. Dus even wat meer spanning. Maar nu gaan we terug naar ontspanning en over twee weken heb ik veel kans dat het muntje gevallen is. :+:

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 05:01

Jij was al veel eerder over je eigen limieten aan het gaan :j
En ik denk dat K en de mensen om je heen dit ook wel zullen bevestigen.

Het word nu tijd dat je gaat genieten van hem, en dat het topic heel cru, terug over jou reis en navigeren door de chaos gaat met je eigen paarden, vooral joy :j , zoals het eerst was.

En niet omdat de rest niet interessant is, maar omdat dat is waar jou aandacht hoort te liggen.
Elke hengst is bij jou geweest met een reden. En bijna elke hengst heeft letterlijk aan jou te danken dat ze uberhaupt nog leven. Zonder jou, je hulp, je kennis en je intuïtie was het met de meeste hengsten niet zo oké afgelopen als nu.

Dus het is geen falen, maar juist een reis en pad zoeken naar die harmony terug, naar die balans wat al even weg is.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 09:13

Nee joh helemaal niet gefaald! Je hebt het wel mooi gedaan, de verantwoording over al die jonge dieren genomen..: petje af! En volgens mij is als pensionhouder het werken met de paarden nog simpel vergeleken met het werk met de mensen die erbij komen :=
En nu maak je een bewuste keuze voor jezelf en je eigen dieren, dat is ook okee! En mocht je in de toekomst weer wat jong spul verwelkomen dan weet je je grenzen al eerder af te bakenen. Elke ervaring geeft ook weer zo wat lessen mee :)

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 10:19

Als stille meelezer (super interessant hoe je alles aanpakt), wil ik toch wel even melden dat ik niet een opfok zoals jou ken. De mannen kregen persoonlijke aandacht, werd gekeken per individu wat hij nodig had qua voer en ondanks je eigen gezondheid, stond je er toch elke dag.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat je meer heb gedaan dan elke andere opfok. Dus laat dat gevoel van falen los en geniet van je gouden mannetje.