Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 11:45

StalNollie schreef:
PSvanLot schreef:

Nog net geen drie jaar?

Dat staat er niet!

Dat klopt, maar ik dacht dat het dier in nov/dec nog net geen drie zou zijn ipv net 3.

Anoniem

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 17:34

Ik ben bang dat ik mijn paardje toch ga verkopen :(
Ze is echt wel heel braaf maar ik ben onzeker, wat zij aanvoelt, en daarop inspeelt.
Plus dat ze aan dressuurmatig in de bak rijden niet zo veel aan vind, af en toe is niet erg maar ik ben toch vaker in de bak te vinden dan ik had gedacht.

Komende week gaat iemand anders er eens op, die niet onzeker is, om te kijken hoe ze daarop reageert.
Doet wel pijn in mijn hart maar ik ga nu niet met plezier naar stal op deze manier, blijkbaar is het gewoon geen goede match.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 18:09

Vervelend Romy, maar aangezien ik hetzelfde probleem heb heel herkenbaar :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 18:34

Zo jammer hè, ik ben normaal het type dat als ik ervoor ga er ook voor ga en mijn paard voor altijd mag blijven. Maar ben al een jaar aan het prutsen, leek laatste tijd goed te gaan maar zodra ik zelf niet 100% topfit ben en in mijn element voelt zij dat feilloos aan helaas.
Het is een giga leuk dier, kan leuk springen (waar mijn interesse niet ligt trouwens), kan er zowel alleen als in een groep mee naar buiten etc.
En aan de hand kan ik er alles mee want dan ben ik niet bang, maar ben erop niet mans genoeg om door te pakken, heb 3 kleine kids thuis en dat spookt in mijn gedachten, wat als ik er af val etc.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 18:35

Romy1234 schreef:
Ik ben bang dat ik mijn paardje toch ga verkopen :(
Ze is echt wel heel braaf maar ik ben onzeker, wat zij aanvoelt, en daarop inspeelt.
Plus dat ze aan dressuurmatig in de bak rijden niet zo veel aan vind, af en toe is niet erg maar ik ben toch vaker in de bak te vinden dan ik had gedacht.

Komende week gaat iemand anders er eens op, die niet onzeker is, om te kijken hoe ze daarop reageert.
Doet wel pijn in mijn hart maar ik ga nu niet met plezier naar stal op deze manier, blijkbaar is het gewoon geen goede match.

Nee dan moet je inderdaad eerlijk zijn naar jezelf, maar ook naar het paard.
Blijft rot om dat te besluiten, maar je moet er zelf wel plezier in blijven houden.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 18:53

Romy1234 schreef:
Zo jammer hè, ik ben normaal het type dat als ik ervoor ga er ook voor ga en mijn paard voor altijd mag blijven. Maar ben al een jaar aan het prutsen, leek laatste tijd goed te gaan maar zodra ik zelf niet 100% topfit ben en in mijn element voelt zij dat feilloos aan helaas.
Het is een giga leuk dier, kan leuk springen (waar mijn interesse niet ligt trouwens), kan er zowel alleen als in een groep mee naar buiten etc.
En aan de hand kan ik er alles mee want dan ben ik niet bang, maar ben erop niet mans genoeg om door te pakken, heb 3 kleine kids thuis en dat spookt in mijn gedachten, wat als ik er af val etc.

wat jammer Romy...maar dan beter eerlijk naar jezelf zijn. Het is wel je hobby, daar moet je je wel prettig bij voelen

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 19:01

ik ben vandaag bij een super leuk paardje wezen kijken die ik op sporthorses heb zien staan. Toen ik mijn huidige paard kocht, heb ik er heel wat bekeken voor ik "de klik" had met een paard. En nu was het eerste paard meteen raak! Niet bepaald wat ik zocht (te oud, een merrie i.p.v.ruin en eigenlijk iets te klein), maar paardje is super lief en uberbraaf. Dat vind ik uiteindelijk wel het belangrijkste.

Ik wil er eigenlijk wel voor gaan, ben er helemaal weg van maar zit met twee dingen.

1. vraagprijs is 15.000 eur. Gaat om een 14 jarige merrie L2 geklaseerd. Niet echt een bewegingswonder, maar correcte gangen en belangrijkste, heel braaf! Ik heb niet echt een budget, maar vind wel dat het in verhouding moet zijn. Persoonlijk vind ik dit iets aan de hoge kant. Wat vinden jullie?

2. Ik heb de filmpjes van sporthorses aan de eigenaresse van stal laten zien en zij geeft aan dat hij achter niet goed loopt. Ik zie het zelf niet zo, wel wat stijf. Maar ik hecht toch wel aan haar oordeel. (voor wie mee wil kijken, ik kan via PB een link naar filmpje sturen)

twijfel dus...ik ben echt erg weg van het paard en zulke brave zijn er niet veel

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 19:19

happy2014 schreef:
ik ben vandaag bij een super leuk paardje wezen kijken die ik op sporthorses heb zien staan. Toen ik mijn huidige paard kocht, heb ik er heel wat bekeken voor ik "de klik" had met een paard. En nu was het eerste paard meteen raak! Niet bepaald wat ik zocht (te oud, een merrie i.p.v.ruin en eigenlijk iets te klein), maar paardje is super lief en uberbraaf. Dat vind ik uiteindelijk wel het belangrijkste.

Ik wil er eigenlijk wel voor gaan, ben er helemaal weg van maar zit met twee dingen.

1. vraagprijs is 15.000 eur. Gaat om een 14 jarige merrie L2 geklaseerd. Niet echt een bewegingswonder, maar correcte gangen en belangrijkste, heel braaf! Ik heb niet echt een budget, maar vind wel dat het in verhouding moet zijn. Persoonlijk vind ik dit iets aan de hoge kant. Wat vinden jullie?

2. Ik heb de filmpjes van sporthorses aan de eigenaresse van stal laten zien en zij geeft aan dat hij achter niet goed loopt. Ik zie het zelf niet zo, wel wat stijf. Maar ik hecht toch wel aan haar oordeel. (voor wie mee wil kijken, ik kan via PB een link naar filmpje sturen)

twijfel dus...ik ben echt erg weg van het paard en zulke brave zijn er niet veel

Ik wil het filmpje wel zien maar ik ben geen DA .En ja ik vind 15000 euro duur maar als het een voor jou heel fijn paard is ,en gezond (je laat toch keuren neem ik aan)dan ben je de prijs zo vergeten.Al is voor een paard 14 niet heel jong en L2 niet echt hoog.In verhouding tot de vraagprijs.Maar ik zit nog met de veel lagere prijzen van voor de coronatijd in mijn hoofd.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 19:24

happy2014 schreef:

Ben wel benieuwd naar het filmpje!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 19:24

happy2014 schreef:

1. Ik vind het echt heel erg duur.
2. Altijd laten keuren door een eigen dierenarts. Evt. eerst de eigenares van stal meenemen bij een volgende bezichtiging.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 19:33

Ja laten keuren ! Door een eigen d.a. inderdaad.

15 k lijkt me best aan de prijs. Maar : als ze fijn te rijden is, heb ik persoonlijk liever een " maar" L2 geklasseerd paard als een Z paard wat niet makkelijk te rijden is.

Liefst een combinatie van die 2 uiteraard :D

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 19:37

ze is de week voor ze op sporthorses kwam klinisch en rontgelogisch goedgekeurd. Keuringsrapport aanwezig. Twijfel om zekerheidshalve toch over te keuren, hoewel ik dat wel wat dubbelop vind als het keuringsrapport zo recent is.

filmpjes zijn verstuurd :-)

Anjali, ik kom ook nog uit een andere tijd..ik heb mijn paard 16 jaar geleden voor 4500 aangeschaft en die liep M, sprong M, L SGW en ook bomproof.

ik heb er op zich geen probleem mee om mijn spaarpot om te keren, en als het voor mij het perfecte paard is...ik vind alleen wel dat prijs/kwaliteit in evenwicht moet zijn....Als ik toch voor dit paard ga, dan wil ik wel voorstellen wat van de prijs af te halen (is ook al aangegeven dat dit voor een goed tehuis bespreekbaar is en de eigenaresse heeft ook geen haast)

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 19:38

Getup schreef:
Ja laten keuren ! Door een eigen d.a. inderdaad.

15 k lijkt me best aan de prijs. Maar : als ze fijn te rijden is, heb ik persoonlijk liever een " maar" L2 geklasseerd paard als een Z paard wat niet makkelijk te rijden is.

Liefst een combinatie van die 2 uiteraard :D

Ik moet eerlijk zeggen, ze was heel fijn te rijden. Ik heb 2 jaar niet op een paard gezeten (omdat mijn huidige paard al 2 jaar met pensioen was) maar reed er, in ogenschouw nemende dat ik 2 jaar niet gereden heb, wel makkelijk mee weg. Ze was fijn aan de hulpen en voelde heel safe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 19:40

Bedankt voor jullie lieve reacties allemaal <3

Happy, ik vind het persoonlijk wel echt heel duur voor een paardje dat L2 geklasseerd is en waarschijnlijk ook niet goed loopt, al ben ik ook benieuwd naar een filmpje dan.

Kan ik die van mij ook wel voor een goed bedrag verkopen dan, is 13 jaar en Z springen gelopen. Ook braaf, alleen niet voor een onzekere ruiter.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 19:52

happy2014 schreef:
ze is de week voor ze op sporthorses kwam klinisch en rontgelogisch goedgekeurd. Keuringsrapport aanwezig. Twijfel om zekerheidshalve toch over te keuren, hoewel ik dat wel wat dubbelop vind als het keuringsrapport zo recent is.

filmpjes zijn verstuurd :-)

Anjali, ik kom ook nog uit een andere tijd..ik heb mijn paard 16 jaar geleden voor 4500 aangeschaft en die liep M, sprong M, L SGW en ook bomproof.

ik heb er op zich geen probleem mee om mijn spaarpot om te keren, en als het voor mij het perfecte paard is...ik vind alleen wel dat prijs/kwaliteit in evenwicht moet zijn....Als ik toch voor dit paard ga, dan wil ik wel voorstellen wat van de prijs af te halen (is ook al aangegeven dat dit voor een goed tehuis bespreekbaar is en de eigenaresse heeft ook geen haast)

Wat is er dan geröntgend? Bijv. ook knieen achter?

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 19:59

Romy1234 schreef:
Bedankt voor jullie lieve reacties allemaal <3

Happy, ik vind het persoonlijk wel echt heel duur voor een paardje dat L2 geklasseerd is en waarschijnlijk ook niet goed loopt, al ben ik ook benieuwd naar een filmpje dan.

Kan ik die van mij ook wel voor een goed bedrag verkopen dan, is 13 jaar en Z springen gelopen. Ook braaf, alleen niet voor een onzekere ruiter.

je kan het altijd proberen...het is nog altijd "wat de gek ervoor geeft" je hoeft maar 1 iemand te treffen die het hem of haar waard vindt...daar gaat het uiteindelijk om.

deze is wel echt heel heel braaf!! ook voor een onzekere ruiter. paard is ook ingezet als coaching paard. Ik zoek ze echt uit op uber uber braaf.

Overigens, ik heb gewoon een braaf paard gezien met correcte gangen hoor, maar hecht toch ook wel aan het oordeel van de eigenaresse van stal. Ik zal je filmpje sturen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:27

L2 geklasseerd, maar kan misschien meer ?

Fijne, brave en gezonde paarden zijn veel waard , vooral nu ...
Als je haar nu niet zo leuk vond, was t simpel...lekker over nadenken en weg is weg. Nu is dat lastiger :D
Dan klinisch laten keuren en foto's door je eigen dierenarts laten bekijken, een optie ?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:30

Ik heb de filmpjes gezien en je een reactie gestuurd. Begrijp wat je stal eigenaresse bedoelt, achter is het niet helemaal zuiver. Maar misschien een moment opname? Zijn dit filmpjes waar jij reed? Misschien even vergelijken.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:38

Getup schreef:
L2 geklasseerd, maar kan misschien meer ?

Fijne, brave en gezonde paarden zijn veel waard , vooral nu ...
Als je haar nu niet zo leuk vond, was t simpel...lekker over nadenken en weg is weg. Nu is dat lastiger :D
Dan klinisch laten keuren en foto's door je eigen dierenarts laten bekijken, een optie ?

ze kent alle oefeningen tot en met het Z1. En kent de hulpen voor een vliegende wissel en een pirouette, (nog niet bevestigd). Wel denk ik dat ze het in de hogere klasse lastig krijgt omdat ze niet spectaculair beweegt. Voor mij overigens totaal niet interessant. Ik ben gewoon heel erg weg van het paard. En wat je zegt, dat maakt het lastig. Als ik haar niet zo leuk was, had ik het even een paar weken laten bezinken..

Zat er inderdaad ook aan te denken, klinisch keuren en foto's door eigen DA laten beoordelen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:57

Een 14 jarige niet geklasseerd maar wel doorgereden t/m Z1, kant natuurlijk ook een "maandagmodel" zijn die het werk niet aankan. Dus vaker in revalidatie staat dan dat ze loopt. Dus als je keurt, zou je ook heel goed naar de pezen moeten laten kijken.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 21:19

Romeo2007 schreef:
Ik heb de filmpjes gezien en je een reactie gestuurd. Begrijp wat je stal eigenaresse bedoelt, achter is het niet helemaal zuiver. Maar misschien een moment opname? Zijn dit filmpjes waar jij reed? Misschien even vergelijken.

Nee dit zijn de verkoopfilmpjes.

Zo stom, ben dus vergeten te vragen of mijn man filmpjes van ons rijden wilde maken… en zelf ben ik vergeten te filmen toen de eigenaresse hem, na mij, nog even reed. Ik zag toen niet zo snel iets, maar had ook een beetje een roze bril op

Ik ga nog even heel goed nadenken… zal hier laten weten wat het is geworden

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 21:42

Babootje schreef:
Een 14 jarige niet geklasseerd maar wel doorgereden t/m Z1, kant natuurlijk ook een "maandagmodel" zijn die het werk niet aankan. Dus vaker in revalidatie staat dan dat ze loopt. Dus als je keurt, zou je ook heel goed naar de pezen moeten laten kijken.

Het kan natuurlijk van alles zijn, er zijn tig scenario's.

Staat ze ver ? Kun je er nog een keer kijken ?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 21:48

Kan natuurlijk ook prima zijn van een ruiter die niet veel talent heeft, geen zin of mogelijkheden om vaak te starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 22:21

Ja als je gevoel goed is en je hebt er het geld voor over moet je het doen.
Zou inderdaad wel de benen goed na laten kijken zoals babootje ook zegt.
Maar denk er goed over na of ga nog een keer heen, helaas had ik ook een roze bril op en lijkt hij bij mij en mijn paard helaas geen match.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 22:31

paard staat op 1uur en 10 min rijden, best een stukje....maar vind het geen probleem om nog een keer te gaan...

Eigenaresse gaf zelf aan niet zo'n wedstrijdruiter te zijn, maar thuis wel graag dressuurmatig rijdt.

@romy, ik ga er in ieder geval niet de vraagprijs voor betalen, ik vind het niet erg om mijn spaarpot leeg te trekken, maar het moet wel in verhouding zijn