Fleuribelle schreef:Alvaron schreef:Longtime meelezer kruipt onder steen vandaan. Hou wel in gedachten dat paarden die zoveel gemist hebben in de cruciale periode qua voeding en beweging, gevoeliger zullen zijn voor blessures en ook altijd zullen blijven. De basis is zwak. En een zwakke basis is geen goede basis voor een sterk en gezond dier. Ook vind ik hem in het eerste filmpje niet fijn lopen. M.n. rechtsvoor, maar ook achter. En dat komt volgens mij niet alleen door de slechte voeten. Jammer dat er geen filmpjes staan van hoe hij nu loopt.
Ik snap je gevoel over een paard met een slechte start een goed tehuis willen geven. Maar als ik jou was zou ik niet nog een probleem erbij kopen. Dat klinkt heel cru, maar ik bedoel het als overweging.
Ik ben het hierboven wel mee eens. Het is fijn dat jij een paard een goed tehuis wil geven. Dit paard is nog niet veel onder het zadel geweest. Op de manier hoe hij op het eerste filmpje loopt wordt ik ook niet blij van. Als dit paard wat vaker bereden gaat worden heb je kans dat er iets naar boven komt, wat hij in die 5 jaar van geen beweging en slechte voeding, heeft opgelopen. Grote kans dat dit paard vol zit met ocd.
Ik gun jou namelijk een goed en fijn rijpaard waar je voor langere tijd van kunt genieten.
Sintara schreef:Ik vind het verhaal ook niet zo heel positief klinken eigenlijk.. Wel erg sneu, waar nam de eerste eigenaar een paard voor als hij zo stond weg te kwijnen.
Hij verdient zeker een goed huisje. Maar zo groen komt niet overeen met jouw zoekopdracht Mo
Alvaron schreef:Longtime meelezer kruipt onder steen vandaan. Hou wel in gedachten dat paarden die zoveel gemist hebben in de cruciale periode qua voeding en beweging, gevoeliger zullen zijn voor blessures en ook altijd zullen blijven. De basis is zwak. En een zwakke basis is geen goede basis voor een sterk en gezond dier. Ook vind ik hem in het eerste filmpje niet fijn lopen. M.n. rechtsvoor, maar ook achter. En dat komt volgens mij niet alleen door de slechte voeten. Jammer dat er geen filmpjes staan van hoe hij nu loopt.
Ik snap je gevoel over een paard met een slechte start een goed tehuis willen geven. Maar als ik jou was zou ik niet nog een probleem erbij kopen. Dat klinkt heel cru, maar ik bedoel het als overweging.
Hi allemaal, dank voor jullie overwegingen en Alvaron wat leuk om je eens onder je steen uit te zien komen! Dank!
Wat achterbenen en andere ellende uit de achterstand gaan opleveren is idd in de glazen bol kijken. Ik zou hem wel laten keuren als het wat zou worden, ook met foto's. Over het lichamelijke heb ik verder niet zo mijn twijfels, hij hoeft bij mij niet veel te doen. Ik heb meer twijfels over zijn karakter en wat jullie zeggen, dat was niet mijn zoekdoel.
We gaan er donderdag een uitje van maken met picknick en we gaan zien of hij zo druk is en hoe hij loopt etc. Ben heel benieuwd!
Zij zijn trouwens geloof ik degene die een tijd geleden twintig skeletten van paarden hebben gevonden n.a.v. een burenklacht. Ze konden toen geloof ik nog 1 of 2 paarden redden. De restanten van paarden lagen verstopt onder hooibalen.