[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-22 12:00

JudithO schreef:
Leuk filmpje! Tof om alle paardjes zo op een rijtje te zien.
Tino valt dan echt op na al die trekpaarden. Arm dier, wat een pijn moet hij hebben.

Die choco Comtois merrie had ik ook voorbij zien komen, maar niet naar je doorgestuurd want merrie ;)
Maar ik denk dat het goed is om toch ook naar merries te gaan kijken. Een koele merrie kan echt het verschil wel maken en ze hoeven natuurlijk niet allemaal merriegedrag te vertonen.
Ik kan me voorstellen dat je nu even pas op de plaats maakt, wat een kilometers heb je in de benen! Of onder de wielen eigenlijk.
Afgelopen week kwam hier in de buurt nog een leuke comtois ruin te koop, maar de Jura/Doubs is voor jou wel echt heel erg ver rijden natuurlijk.

Yep, bij jou staan veel meer comtois tk dan hier. Logisch je zit vlak erbij. Is die ruin niets voor jou? En eventueel zou je wel proef kunnen gaan rijden voor mij, hahaha, nee serieus, is dat nog een idee?

JudithO

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 12:03

Haha nee ik wil er ook niet zover voor rijden ;)
Maar proefrijden voor jou wil ik wel doen hoor, mocht je daar belang bij hebben.
Op zich geen slecht idee natuurlijk, dat scheelt jou een flinke rit voor misschien niks.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-22 12:04

JudithO schreef:
Haha nee ik wil er ook niet zover voor rijden ;)
Maar proefrijden voor jou wil ik wel doen hoor, mocht je daar belang bij hebben.
Op zich geen slecht idee natuurlijk, dat scheelt jou een flinke rit voor misschien niks.

Ja en jij gratis paardrijden ;-) Ik pb je.

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 16:56

Mo, ik wil me er niet mee bemoeien ( doe ik nu toch haha).
Maar ik las een tijd terug dat je eigenlijk op zoek bent naar een shet in paardenmaat.
Nou ik heb een merens en dat is gewoon een grote shet!!
En ik weet dat geen merens wil, maar ik vind ze echt heel gaaf.
Misschien kun je dat meenemen in je zoektocht.
Weet je ik ben 74 ( ja echt) en zij is de enigste waar ik nog op durf, dus dat zegt wel wat over haar karakter.
Ik kon het even niet laten, misschien heb je er iets aan, heel veel succes!!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-22 18:11

assebassie schreef:
Mo, ik wil me er niet mee bemoeien ( doe ik nu toch haha).
Maar ik las een tijd terug dat je eigenlijk op zoek bent naar een shet in paardenmaat.
Nou ik heb een merens en dat is gewoon een grote shet!!
En ik weet dat geen merens wil, maar ik vind ze echt heel gaaf.
Misschien kun je dat meenemen in je zoektocht.
Weet je ik ben 74 ( ja echt) en zij is de enigste waar ik nog op durf, dus dat zegt wel wat over haar karakter.
Ik kon het even niet laten, misschien heb je er iets aan, heel veel succes!!

NEEEEE ben jij 74?!!!!! Wat tof! Wist ik niet. Dank voor je feedback over de merens. Ik heb hier een tijd lang het merens topic gevolgd en ook de verhalen gelezen van Pien die er 3 heeft gehad. Zowel in het forum, als van de verhalen van Pien lees ik dat ze qua karakter erg op de Irish cob lijken. En hoewel het vast gouden paardjes kunnen zijn, zoals die heerlijke van jou, kijk ik vooralsnog naar andere rassen. Geen idee waar ik uit ga komen, wie weet toch een merens merrie, ahhaha allebei wat ik niet zoek, maar je weet het niet. Ik vind comtois wel de leukste eigenlijk, nog leuker dan de bretonner.

Behalve daadwerkelijk gaan kijken, heb ik er zowat een dagtaak aan om het internet naar nieuwe adv af te zoeken en mensen te mailen en bellen. Had er voor het weekend nog 5, niemand heeft teruggereageerd. Zullen wel al weg zijn.

Dinsdag gaat Quarbonne op transport naar het tussenstation als alles goed is.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 18:57

Onee, meneer de draver is erg kreupel inderdaad :( als een paard zo loopt en de mensen hem toch nog aan het werk zetten zegt dat wel genoeg.. Hopelijk komt toch binnenkort jouw ideale dikbil te koop voor je :))!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-22 19:00

Sintara schreef:
Onee, meneer de draver is erg kreupel inderdaad :( als een paard zo loopt en de mensen hem toch nog aan het werk zetten zegt dat wel genoeg.. Hopelijk komt toch binnenkort jouw ideale dikbil te koop voor je :))!

In ieder geval was hij heel onregelmatig en hij struikelde veel, drukte zijn rug wel en pulde.

Ik hoop ook op een leuke dikbil ;-)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 12:09

Ik ga donderdag naar dit paard kijken. Een reddingsgeval. was 5 jaar en nog nooit uit zijn stal geweest.
gered op 14-7-2021
https://www.facebook.com/libreenbarguil ... 1894204674

https://www.facebook.com/libreenbarguil ... 4057948496

https://www.facebook.com/libreenbarguil ... 2325126429

Hij is half comtois en half PRE, hij is niet zo groot, iets meer dan Callas. Ik zou het geweldig vinden een paard te kunnen redden. Hij schijnt wel een bijzonder karakter te hebben. Hij is wel ohz maar groen, maar wel lief vindt men. Ik ga nuchter blijven, als hij nog teveel moet leren, kan ik hun vragen dit te doen. Ben benieuwd.

Morgen gaat Quarbonne op transport als het goed is.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 14:25

Wat een heerlijk gezicht om hem zo te zien zwemmen. Mooi paardje, maar lijkt wel wat nerveus. Is hij al een keer bereden geweest, Mo?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 14:32

Ik snap je wat betreft het redden. Maar ook mij oogt hij wel wat nerveus.
Ik ben benieuwd wat je donderdag gaat aantreffen!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 16:08

JudithO schreef:
Ik snap je wat betreft het redden. Maar ook mij oogt hij wel wat nerveus.
Ik ben benieuwd wat je donderdag gaat aantreffen!

rocymax schreef:
Wat een heerlijk gezicht om hem zo te zien zwemmen. Mooi paardje, maar lijkt wel wat nerveus. Is hij al een keer bereden geweest, Mo?

Hey wat fijn jullie feedback. Ook in de pb kreeg ik exact dezelfde opmerking/vraag over nerveus. Ik heb zelf dezelfde twijfels.

Het kan zijn dat hij zwemmen zo ontzettend leuk vindt dat hij daarom zo enthousiast is. Laat ik het zo noemen ipv nerveus. In het eerste filmpje van haar waar ze met hem over straat loopt geeft hij nergens om.

Dus nervositeit, kan ook enthousiasme zijn. Waar ik me meer over verbaasde is dat hij zowat door de vrouw heenloopt als ze in het water wil. Dat is iets wat ik niet tolereer.

Dan wat andere vragen die gesteld werden, ook in de pb, hij heeft dus van veulen tot vijf jaar in die stal gestaan. Heeft slecht voer gehad. Heeft hierdoor rare achterbenen overgehouden, maar dat merk je nu niet met rijden, wat dat voor zijn toekomst inhoudt kan niemand voorspellen. Hij had slechte voeten door jarenlang in zijn eigen drek te hebben gestaan, maar dat is allemaal een jaar geleden en is nu in orde. Hij is op zijn 5e vorig jaar 14 juli 2021 gered en is daarna gecastreerd. Hij staat met ruinen en merries en beklimt ze niet, hij heeft nooit gedekt. Hij is sinds eind vorig jaar ohz, en dus nog groen en doet het erg goed volgens de refuge, is nergens bang voor, maar vindt de rijbak minder leuk. Opstijgen vanaf een opstapblok kan wel, maar opstijgen uit het losse vindt hij niet leuk. Hij is erg nieuwsgierig, maar kan moeilijk zijn met 'vangen' in het land. Hij heeft geen voernijd ondanks zijn verleden.

Ik ga donderdag eens kijken met Erwin, het is dit keer maar 1.5u rijden. Ik was eens de eerste met reageren, dus dat is dan een voordeel.

De leuke tekkelmerrie niets meer van gehoord. Erg jammer.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 16:28

Longtime meelezer kruipt onder steen vandaan. Hou wel in gedachten dat paarden die zoveel gemist hebben in de cruciale periode qua voeding en beweging, gevoeliger zullen zijn voor blessures en ook altijd zullen blijven. De basis is zwak. En een zwakke basis is geen goede basis voor een sterk en gezond dier. Ook vind ik hem in het eerste filmpje niet fijn lopen. M.n. rechtsvoor, maar ook achter. En dat komt volgens mij niet alleen door de slechte voeten. Jammer dat er geen filmpjes staan van hoe hij nu loopt.

Ik snap je gevoel over een paard met een slechte start een goed tehuis willen geven. Maar als ik jou was zou ik niet nog een probleem erbij kopen. Dat klinkt heel cru, maar ik bedoel het als overweging.

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 16:36

Alvaron schreef:
Longtime meelezer kruipt onder steen vandaan. Hou wel in gedachten dat paarden die zoveel gemist hebben in de cruciale periode qua voeding en beweging, gevoeliger zullen zijn voor blessures en ook altijd zullen blijven. De basis is zwak. En een zwakke basis is geen goede basis voor een sterk en gezond dier. Ook vind ik hem in het eerste filmpje niet fijn lopen. M.n. rechtsvoor, maar ook achter. En dat komt volgens mij niet alleen door de slechte voeten. Jammer dat er geen filmpjes staan van hoe hij nu loopt.

Ik snap je gevoel over een paard met een slechte start een goed tehuis willen geven. Maar als ik jou was zou ik niet nog een probleem erbij kopen. Dat klinkt heel cru, maar ik bedoel het als overweging.

Ik ben het hierboven wel mee eens. Het is fijn dat jij een paard een goed tehuis wil geven. Dit paard is nog niet veel onder het zadel geweest. Op de manier hoe hij op het eerste filmpje loopt wordt ik ook niet blij van. Als dit paard wat vaker bereden gaat worden heb je kans dat er iets naar boven komt, wat hij in die 5 jaar van geen beweging en slechte voeding, heeft opgelopen. Grote kans dat dit paard vol zit met ocd.
Ik gun jou namelijk een goed en fijn rijpaard waar je voor langere tijd van kunt genieten.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 16:38

Ik vind het verhaal ook niet zo heel positief klinken eigenlijk.. Wel erg sneu, waar nam de eerste eigenaar een paard voor als hij zo stond weg te kwijnen.
Hij verdient zeker een goed huisje. Maar zo groen komt niet overeen met jouw zoekopdracht Mo

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 16:46

Fleuribelle schreef:
Alvaron schreef:

Ik ben het hierboven wel mee eens. Het is fijn dat jij een paard een goed tehuis wil geven. Dit paard is nog niet veel onder het zadel geweest. Op de manier hoe hij op het eerste filmpje loopt wordt ik ook niet blij van. Als dit paard wat vaker bereden gaat worden heb je kans dat er iets naar boven komt, wat hij in die 5 jaar van geen beweging en slechte voeding, heeft opgelopen. Grote kans dat dit paard vol zit met ocd.
Ik gun jou namelijk een goed en fijn rijpaard waar je voor langere tijd van kunt genieten.

Sintara schreef:
Ik vind het verhaal ook niet zo heel positief klinken eigenlijk.. Wel erg sneu, waar nam de eerste eigenaar een paard voor als hij zo stond weg te kwijnen.
Hij verdient zeker een goed huisje. Maar zo groen komt niet overeen met jouw zoekopdracht Mo

Alvaron schreef:

Hi allemaal, dank voor jullie overwegingen en Alvaron wat leuk om je eens onder je steen uit te zien komen! Dank!

Wat achterbenen en andere ellende uit de achterstand gaan opleveren is idd in de glazen bol kijken. Ik zou hem wel laten keuren als het wat zou worden, ook met foto's. Over het lichamelijke heb ik verder niet zo mijn twijfels, hij hoeft bij mij niet veel te doen. Ik heb meer twijfels over zijn karakter en wat jullie zeggen, dat was niet mijn zoekdoel.

We gaan er donderdag een uitje van maken met picknick en we gaan zien of hij zo druk is en hoe hij loopt etc. Ben heel benieuwd!

Zij zijn trouwens geloof ik degene die een tijd geleden twintig skeletten van paarden hebben gevonden n.a.v. een burenklacht. Ze konden toen geloof ik nog 1 of 2 paarden redden. De restanten van paarden lagen verstopt onder hooibalen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 16:54

Ik wil je ook graag behoeden voor alle ellende in de paardenwereld. Ik gun je zo graag een paardje waar je plezier ipv zorgen mee hebt.

De aankoop van dit paardje gaat daar ben ik bang niet mee helpen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 18:46

Hij houdt op het eerste filmpje zijn achterbeen stijf en zwaait hem een beetje naar voren.
Dit wordt geen rustig rijpaard, denk dat hij ook een nerveus karakter had gehad als hij wel op een goede manier opgegroeid was. Ik vind hem erg op een PRE lijken en dat karakter moet je wel liggen. Bedenk ook, hij is nu nog wat zwak en daardoor braver.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 18:51

Problemen moet je niet kopen, die komen vanzelf op bezoek.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 19:07

Ik hoop dat jullie een gezellig dagje uit hebben. Op basis van deze filmpjes zou ik hem ook laten staan.
Lastig hoor, het vinden van hét paard.
Maar, het hoeft er maar één te zijn :+ Succes, hij komt wel.

Beckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 19:23

Hoi Monique,
Een tijd geleden las ik af en toe mee in dit topic. Nu stuitte ik er bij toeval weer op en op je zoektocht naar een paard.

En ik wil je nog een suggestie doen, heb je al eens aan een Freiberger gedacht? Over het algemeen zijn het hele fijne paarden.(Ik ben nog steeds blij met de mijne.) Ik weet alleen niet of die bij jou in de buurt te koop staan.

Succes met je zoektocht.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 20:06

Hi all, dank voor jullie zorgen, ik neem jullie gevoelens allemaal mee donderdag.

Hi Beckie leuk dat je weer eens meeleest. Freiberger, oftewel Franche Montagne (FM) in Frankrijk, heb ik idd naar gekeken. Helaas zijn ze nauwelijks in fr beschikbaar en zo ja dan zitten ze op helaas dubbel het budget van wat ik wil besteden. Maar dank voor je tip!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 20:12

Als je eens enkel kijkt naar ruin + stokmaat en leeftijd, wat kom je dan tegen binnen acceptabele rijafstand? Ras zegt lang niet alles, opvoeding en training aka de competentie van de eigenaar zegt veel meer.
Als je dus ras schrapt uit je eisenlijst, wat blijft er dan over qua dat wil ik echt hebben in een paard?

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 21:38

Ik denk dat als je eenmaal een voorkeur hebt voor een bepaald ras, je daar gewoon niet vanaf moet wijken, hoe lastig de zoektocht ook is.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 22:02

Denk dat een groot deel daarvan te maken heeft met de rasbeschrijving die alle vinkjes zet qua wat wil ik. En naast dat echt niet elk paard van dat ras zo is, heb je in dit geval ook nog eens te maken met een focus op vleesfok ipv bruikbaarheid als rijpaard.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 22:27

Grappig, mijn oude d.a. (die zo eerlijk bot, maar nuchter is) woont slechts een half uur van het rescue paard en ik heb haar gevraagd of ze wil komen om te keuren en dat wil ze. Ze rijdt zelf ook paard en doet springwedstrijden op hoog niveau. Ik vertrouw haar wel. Ik ga eerst zelf kijken of ik een klik met hem heb, zo ja, dan spreek ik een keuring met haar af.