Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
blubdevis schreef:Hij is verkocht een braaf paard en dan hoort hij me er niet 3x heel gemeen af te bokken in een paar dagen tijd. Ookal begreep hij mij niet, ookal had hij het fris of weet ik veel wat, een vreugde bokje oké, maar iemand er gemeen af bokken net zo lang tot hij ligt en dan meteen stoppen is gewoon niet eerlijk.
SSmonamiSS schreef:Johnnydepony schreef:Ik ga maar eens over op de duitse sites. Gelandesicher betekent verkeersmak ? TUV is klinisch gekeurd oid?toch?
Gelandesicher betekend of dat ze cross heeft gelopen maar kan ook betekenen dat ze braaf is op buitenritten..
wat TUV precies betekend weet ik niet..
Nessie schreef:Ik zoek 3 Wups op rij uit! (En 2 van de 3 onbeleerd..)
http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... ack-c.aspx
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... um=1&pos=2
En de drachtige merrie
Johnnydepony schreef:Ik ga maar eens over op de duitse sites. Gelandesicher betekent verkeersmak ? TUV is klinisch gekeurd oid?toch?
Evelien_1987 schreef:hele verhaal weg...
Spannend faline. Hopen dat de paarden zijn wat je verwacht. Ik zou ook voor het zekere gaan. Ongelukken heb je niets aan en een paar uur van te voren afzeggen vanwege gladheid is ook niet alles. Een weekje wachten overleef je vast ook
voor jou ook spannend romanoff. Jij verdient weer wat geluk na de gebeurtenis rond Floyd. Als ik jou was zou ik het paard voorlaten rijden om te kijken of hij wel braaf is. Een lekker ongecompliceerd braaf paard zou bij je passen als ik je zo hoor. Kan best een merrie zijn zonder merriekuurtjes;)
succes!
blubdevis schreef:Nou even voor de mensen die het belacherlijk vinden dat Coen terug gaat:
Als jij een TV koopt, ze zeggen dat hij werkt en je komt thuis en hij blijkt het niet te doen, dan breng je hem terug!
Natuurlijk is een paard niet met een TV te vergelijken maar het principe is hetzelfde. Hij is verkocht een braaf paard en dan hoort hij me er niet 3x heel gemeen af te bokken in een paar dagen tijd. Ookal begreep hij mij niet, ookal had hij het fris of weet ik veel wat, een vreugde bokje oké, maar iemand er gemeen af bokken net zo lang tot hij ligt en dan meteen stoppen is gewoon niet eerlijk.
De eigenaar is zelf ook erg geschrokken en nam hem om die reden dan ook direct terug en uiteraard laat ik de eigenaar niet voor de kosten opdraaien: ik heb zelf aangeboden deze te betalen!!
Hoeveel mensen nemen een paard niet op proef en brengen hem dan terug als hij niet bevalt? Misschien zijn die mensen niet zo open / alles delen met iedereen, ik ben zo wel. Ik schreeuw het liefst alles wat ik meemaak van de daken en deel dat met iedereen die het maar wil weten. Dat is misschien ook niet zo heel erg slim, maar jah, zo ben ik.
Dat er dan heel veel volk op Bokt denkt dat ik een paardje koop, hij even niet bevalt en maar gelijk terug breng, dat is hun zorg. Echter trek ik mij wel veel van dit soort dingen aan en dat is dan ook de reden dat ik heel erg veranerlijk ben. Ik luister naar iedereen en alles en trek me van die meningen veel aan. Weer een negatief iets.
Ik ben redelijk inpulsief, ik bedenkt iets en wil dat dan ook meteen geregeld hebben.. Nja, dat soort mensen moeten er ook zijn.
Maar goed, ik heb dankzij een bokker hier in dit forum een heel andere kijk op de zaak gekregen en ga eerst maar eens rustig rond snuffelen en dan moet ik het misschien maar met zo weinig mogelijk mensen delen want anders krijg je dit soort dingen.
Faline schreef:Inderdaad spannend. Ik probeer er zo neutraal mogelijk in te blijven staan, maar ja, het blijft toch wel afwachten wat je tegenkomt.
Ik kijk iig eerst zelf, maak wat beeldmateriaal en bespreek hetgeen me het meest aanspreekt dan thuis nog eens. Als er een of meer paarden zijn waar ik dan nog een WAUW-gevoel bij heb en die door de kenners thuis ook goed bevonden zijn, ga ik nog een keer kijken met iemand die er goed kijk op heeft.
Wbt het voorrijden, dat zou ik voor de zekerheid altijd laten doen, of je nou wel of niet iemand bent die bij wijze van op iedere gek zou blijven zitten. En het naast het veiligheidsaspect ook heel nuttig zijn om te kijken hoe een paard onder zijn normale ruiter loopt.![]()
Ik heb t ook wel eens niet gedaan hoor, maar achteraf is dat gewoon niet zo slim geweest. (Al is er nooit iets gebeurd hoor, maar ja, je weet maar nooit waar mensen je op zettenJe hoort soms van die verhalen
)
ikke schreef:Melisje_92 schreef:ik vind sowieso dat DWH-Stables erg leuke beestjes heeft staan, helaas ben ik bang dat dit ver buiten mijn budget ligt...of laat ik het zo zeggen, ik weet het wel zeker
Heb je ze weleens gebeld dan? Wie niet waagt, die niet wint en wat je niet vraagt, weet je in ieder geval niet.........