[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Evelien_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:22

na zaterdag gaan de tempraturen iig weer omhoog. 5 tot 10 graden. En dus weer regen. Ben je blij dat de bak weer ontdooit, overstroomt hij weer zekers

Romanoff

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:30

Tja evelien,, het is het een of het ander.
Of je moet naar een warm land emigreren :D

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:32

blubdevis schreef:
Hij is verkocht een braaf paard en dan hoort hij me er niet 3x heel gemeen af te bokken in een paar dagen tijd. Ookal begreep hij mij niet, ookal had hij het fris of weet ik veel wat, een vreugde bokje oké, maar iemand er gemeen af bokken net zo lang tot hij ligt en dan meteen stoppen is gewoon niet eerlijk.

Met dit verhaal geef ik je niets anders dan groot gelijk dat je het dier een retourtje hebt gegeven.
Het is je hobby en als jij eerlijk bent, dan mag je dat op zijn minst ook van je dier verwachten.

Echter als je zo open en eerlijk bent, waarom zeg je dan niet gewoon wat er voorgevallen is?

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:33

ik zou idd best wel naar een warm land willen, maar dan krijg je weer gezeik met orkanen en aardbevingen _O-

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:35

Ja daarom heb ik goede hoop voor volgende week. Gelukkig zijn er 2 grotere stallen bij, die kunnen vaak qua tijd wel lekker vlot aanpassen. De andere 2 is even afwachten maar moet vast ook lukken. Met dit weer is het toch wat korte termijn plannen, als t goed is er ook gelijk maar bij zijn. :j

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:41

Helemaal naar als er geen binnenbak is met dit weer :+
Yes, I'm very spoiled!

Evelien_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:42

jaah als ik van die bokkers zie in een warm land met die mooie paardenbakken met de zee en de bergen op de achtergrond dan wil ik dat ook wel inderdaad! Zijn dit de eerste die je gaat bekijken in deze zoektoch faline?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:49

Volgens mij wordt het vrijdag ook al plus 8 graden teminste werd gister bij het weerbericht gezegd, moet namelijk vrijdag ook een lange reis maken en heb erop gelet :)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:54

Ja klopt dit zijn de 1e :j

Ja zou kunnen dat het vrijdag toch best te doen is hoor, maar als ik afmeld vind ik dat wat vervelend om dat een dag of korter van te voren doen := Dan maar het zekere voor het onzekere. :j

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:05

Helemaal gelijk Faline ;)

Zaterdag zal ik bij een merrie kijken. Ookal ben ik echt geen merriemens, ze voldoet aan mijn eisen. Alleen dat ze een merrie is en 5 cm te klein :P
Vind het erg lastig paarden te "selecteren" sommige staan gewoon barslecht op de foto en kijk je filmpje denk je huh? Is dat dezelfde!?

En ander ene kant vind ik paarden zoeken/bekijken erg leuk.. maar aan de andere kant ben i ker nu ook alweer beu van.
Die keuringen, of krijgt een kreupel paard voor gereden, of paarden waar ontzettend veel werk in zit, of toch niet bij je past, of toch niet zo braaf zijn als ze beweren.
Bwoh :Y)

Ben na mn ongelukje wat voorzichtig, ben ik soms wat te afwachtend met rijden. Ben er meer dan 8 mnd uitgeweest, en nu mn vriendje ook nog ingeslapen.
Dus het komt allemaal lekker dubbel... weer wat paardrijden en dan ook weer een nieuw maatje vinden.. en zomaar op een vreemd paard stappen deed ik vroeger zo, maar nu echt niet zo maar !

Zoek nu wel heel bewust naar wat oudere dieren, iig geen 3 jarige meer.
Ik weet met Flo hoeveel tijd en energie daar in gaat zitten en eerlijk gezegd heb ik daar op het moment even geen trek meer aan.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:14

@Romanoff...vertel maar niks over eisen. Ik was op zoek naar een merrie (heb normaal gesproken niks met ruinen, laat staan een hengst), tussen de 3 & 6 jaar oud, moest echt al zadelmak zijn.
Zijn nu bezig met de aankoop van een 1,5-jarige hengst, die ik straks weer zelf zadelmak ga maken hahaha! Moet er eerlijk bij zeggen dat ook de omstandigheden wel wat veranderd zijn, nu mijn paard wonderbaarlijk is opgeknapt en laatst weer haar eerste wedstrijdje heeft gelopen maar toch... ;)

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:23

Ik ga maar eens over op de duitse sites. Gelandesicher betekent verkeersmak ? TUV is klinisch gekeurd oid?toch?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:27

Evelien_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:33

hele verhaal weg...

Spannend faline. Hopen dat de paarden zijn wat je verwacht. Ik zou ook voor het zekere gaan. Ongelukken heb je niets aan en een paar uur van te voren afzeggen vanwege gladheid is ook niet alles. Een weekje wachten overleef je vast ook

voor jou ook spannend romanoff. Jij verdient weer wat geluk na de gebeurtenis rond Floyd. Als ik jou was zou ik het paard voorlaten rijden om te kijken of hij wel braaf is. Een lekker ongecompliceerd braaf paard zou bij je passen als ik je zo hoor. Kan best een merrie zijn zonder merriekuurtjes;)

succes!

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:34

Johnnydepony schreef:
Ik ga maar eens over op de duitse sites. Gelandesicher betekent verkeersmak ? TUV is klinisch gekeurd oid?toch?

Gelandesicher betekend of dat ze cross heeft gelopen maar kan ook betekenen dat ze braaf is op buitenritten..
wat TUV precies betekend weet ik niet..

Dennisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:50

SSmonamiSS schreef:
Johnnydepony schreef:

Gelandesicher betekend of dat ze cross heeft gelopen maar kan ook betekenen dat ze braaf is op buitenritten..
wat TUV precies betekend weet ik niet..

Niet helemaal waar:: Gelandesicher betekend dat ze braaf zijn buiten langs de weg/verkeersmak. En TUV is een rontgen en/of klinische keuring (Gaan van klasse I t/m IIII)

;)

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:52

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:57

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:59

Evelien_1987 schreef:
hele verhaal weg...

Spannend faline. Hopen dat de paarden zijn wat je verwacht. Ik zou ook voor het zekere gaan. Ongelukken heb je niets aan en een paar uur van te voren afzeggen vanwege gladheid is ook niet alles. Een weekje wachten overleef je vast ook

voor jou ook spannend romanoff. Jij verdient weer wat geluk na de gebeurtenis rond Floyd. Als ik jou was zou ik het paard voorlaten rijden om te kijken of hij wel braaf is. Een lekker ongecompliceerd braaf paard zou bij je passen als ik je zo hoor. Kan best een merrie zijn zonder merriekuurtjes;)

succes!

Inderdaad spannend. Ik probeer er zo neutraal mogelijk in te blijven staan, maar ja, het blijft toch wel afwachten wat je tegenkomt.
Ik kijk iig eerst zelf, maak wat beeldmateriaal en bespreek hetgeen me het meest aanspreekt dan thuis nog eens. Als er een of meer paarden zijn waar ik dan nog een WAUW-gevoel bij heb en die door de kenners thuis ook goed bevonden zijn, ga ik nog een keer kijken met iemand die er goed kijk op heeft.

Wbt het voorrijden, dat zou ik voor de zekerheid altijd laten doen, of je nou wel of niet iemand bent die bij wijze van op iedere gek zou blijven zitten. En het naast het veiligheidsaspect ook heel nuttig zijn om te kijken hoe een paard onder zijn normale ruiter loopt. :j
Ik heb t ook wel eens niet gedaan hoor, maar achteraf is dat gewoon niet zo slim geweest. (Al is er nooit iets gebeurd hoor, maar ja, je weet maar nooit waar mensen je op zetten := Je hoort soms van die verhalen :oo)

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:10

Besita +:)+ Ik kan niet veel van lezen, maar dat met die rontgenklasses snap ik nog.

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:13

Amen blub ik geef je groot gelijk. En ik zie mijzelf ook yerug in dit verhaal

blubdevis schreef:
Nou even voor de mensen die het belacherlijk vinden dat Coen terug gaat:
Als jij een TV koopt, ze zeggen dat hij werkt en je komt thuis en hij blijkt het niet te doen, dan breng je hem terug!

Natuurlijk is een paard niet met een TV te vergelijken maar het principe is hetzelfde. Hij is verkocht een braaf paard en dan hoort hij me er niet 3x heel gemeen af te bokken in een paar dagen tijd. Ookal begreep hij mij niet, ookal had hij het fris of weet ik veel wat, een vreugde bokje oké, maar iemand er gemeen af bokken net zo lang tot hij ligt en dan meteen stoppen is gewoon niet eerlijk.

De eigenaar is zelf ook erg geschrokken en nam hem om die reden dan ook direct terug en uiteraard laat ik de eigenaar niet voor de kosten opdraaien: ik heb zelf aangeboden deze te betalen!!

Hoeveel mensen nemen een paard niet op proef en brengen hem dan terug als hij niet bevalt? Misschien zijn die mensen niet zo open / alles delen met iedereen, ik ben zo wel. Ik schreeuw het liefst alles wat ik meemaak van de daken en deel dat met iedereen die het maar wil weten. Dat is misschien ook niet zo heel erg slim, maar jah, zo ben ik.

Dat er dan heel veel volk op Bokt denkt dat ik een paardje koop, hij even niet bevalt en maar gelijk terug breng, dat is hun zorg. Echter trek ik mij wel veel van dit soort dingen aan en dat is dan ook de reden dat ik heel erg veranerlijk ben. Ik luister naar iedereen en alles en trek me van die meningen veel aan. Weer een negatief iets.

Ik ben redelijk inpulsief, ik bedenkt iets en wil dat dan ook meteen geregeld hebben.. Nja, dat soort mensen moeten er ook zijn.

Maar goed, ik heb dankzij een bokker hier in dit forum een heel andere kijk op de zaak gekregen en ga eerst maar eens rustig rond snuffelen en dan moet ik het misschien maar met zo weinig mogelijk mensen delen want anders krijg je dit soort dingen.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:18

Faline schreef:
Inderdaad spannend. Ik probeer er zo neutraal mogelijk in te blijven staan, maar ja, het blijft toch wel afwachten wat je tegenkomt.
Ik kijk iig eerst zelf, maak wat beeldmateriaal en bespreek hetgeen me het meest aanspreekt dan thuis nog eens. Als er een of meer paarden zijn waar ik dan nog een WAUW-gevoel bij heb en die door de kenners thuis ook goed bevonden zijn, ga ik nog een keer kijken met iemand die er goed kijk op heeft.

Wbt het voorrijden, dat zou ik voor de zekerheid altijd laten doen, of je nou wel of niet iemand bent die bij wijze van op iedere gek zou blijven zitten. En het naast het veiligheidsaspect ook heel nuttig zijn om te kijken hoe een paard onder zijn normale ruiter loopt. :j
Ik heb t ook wel eens niet gedaan hoor, maar achteraf is dat gewoon niet zo slim geweest. (Al is er nooit iets gebeurd hoor, maar ja, je weet maar nooit waar mensen je op zetten := Je hoort soms van die verhalen :oo)

Als ik met klanten mee ga, dan stap ik er altijd eerst zelf op. Ik kan gelukkig zelf goed zitten en heb genoeg kennis om een inschatting te kunnen maken over het gedrag van het paard.

De reden dat ik er zelf opstap is omdat ik wil 'voelen' met wat voor paard ik te maken heb, dus wil het paard zo blanco mogelijk meemaken.

Een goede ruiter kan in een korte periode nog best wat versleutelen aan een paard wat hij/zij kent. Daarnaast vind ik het waardevolle informatie om te voelen hoe het paard is als het stalmoed heeft. Zeker als ik op zoek ben naar een 'braaf paard'.

Ik hoef een paard niet te zien lopen onder een ruiter, om te bepalen of het geschikt is. Dat vind ik vaak, voor mij, nutteloze informatie. Ik wil zien hoe het paard beweegt of (als het voor een klant is) voelen hoe het zich gedraagt en niet hoef niet zozeer te zien hoe het geprepareerd wordt... Dat zegt vaak meer over de rijcapaciteit van de ruiter, dan over de kwaliteit van het paard. Een goed paard, beweegt in vrijheid ook goed, maar onder een mindere ruiter soms ronduit beroerd, terwijl een paard wat niet heel goed beweegt onder een goede ruiter soms beter loopt, als wat menig amateur eruit kan rijden.

Dus daar kan ik weinig mee, maar dat is mijn mening. Kan mij voorstellen dat dit voor iemand die een paardje voor zichzelf koopt, anders is.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:42

Ja ik weet van mezelf dat ik niet overal op zou blijven zitten, dus ik wil graag eerst zien hoe het paard onder zijn vaste ruiter loopt. :j Ik koop ook niet zeer frequent paarden en doe het niet voor mijn werk dat ik het goed genoeg kan inschatten, vind ik.

Lady_melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 00:21

ikke schreef:
Melisje_92 schreef:
ik vind sowieso dat DWH-Stables erg leuke beestjes heeft staan, helaas ben ik bang dat dit ver buiten mijn budget ligt...of laat ik het zo zeggen, ik weet het wel zeker :P

Heb je ze weleens gebeld dan? Wie niet waagt, die niet wint en wat je niet vraagt, weet je in ieder geval niet.........

Ik kruip even uit de meeleesmodus en ik zeg: Gewoon bellen.
Mijn paard komt bij dwh vandaan en ik ben bij mijne terecht gekomen, omdat ik bij een andere van hun ging kijken en die was qua prijs niet zo hoog. Je kunt het altijd proberen!

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 09:04

ik ga uit de meeleesmodus. Mijn paardje is verkocht, omdat ik haar helaas niet meer kon rijden. Ze is best wel gevoelig en aangezien ik een gehandicapt pootje heb gekregen, kon ik haar niet meer goed rijden -O- . Ik moet dus op zoek naar een paardje die tegen een wiebelende ruiter met een slappe poot kan ;)
Ik ben op zoek naar een braaf paardje die goed verkeersmak is, aangezien ik regelmatig buitenrij.
leeftijd ong 0-13; mag dus evt. ook een veulen zijn, maar dan moet hij/zij wel erg speciaal zijn.
liefst barok type; fries, pre of kruising (geen tinker, haflinger,fjord o.i.d)
of in elk geval rondgeribt voor extra steun.
stokmaat vanaf 1.58m
moet wel dressuuraanleg hebben, maar hoeft niet een topper te zijn (gaat ook niet voor mijn prijsklasse)
lagere prijsklasse 1000-2000

als iemand iets weet... heb geen haast...