Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jokonootje schreef:Nou de conclusie trekken dat ik niet voldoende ervaring heb voor zo'n project is echt te kort door de bocht.
Ik kan die pony prima bieden wat hij nodig heeft.
Ik ben alleen een doemdenker dus kan ook 200 redenen bedenken waarom ik het niet moet doen. Maar ik ga mezelf niet verdedigen over hoeveel ervaring ik of mijn dochter heeft.
Ik ga vanmiddag overleggen met mn eigen dierenarts en dan de knoop doorhakken.en als het een Ja wordt dan ga ik met haar kijken en mag zij zeggen wat ze wil en of het qua formaat past.
MyWishMax schreef:Ik zou met mijn 1,72 nooit kleiner gaan als een brede e pony. Ook al ben ik heel erg slank. Mijn pony van 1,45 was breed maar ben ik met 15 afgegaan en dat ging eigenlijk al 2 jaar echt niet meer. Zat haar ook echt in de weg voor mijn gevoel en mijn houding leed er echt onder. Daarna naar een e pony van 1,52, ook breed en dat was beter maar uiteindelijk was het op paarden echt wel beter. Maar die 1,52 kon wel, kleiner of smaller had echt niet gemoeten.
Het is ook niet alleen lengte, maar ook ruimte voor het zadel. Daar vergissen mensen zich zo enorm in. Dan zeggen ze dat ze toch geen wedstrijden gaan rijden dus plaatje boeit ze niet, maar vervolgens een enorme zoektocht naar zadel dat kort genoeg maar waar ze zelf wel inpassen of er wordt rondgereden in een zadel dat of te lang is voor de pony of te klein voor de ruiter met alle gevolgen die daarbij horen. En inchmaat is niet alleen je gewicht, ook lengte. Maar gewicht is ook altijd een belangrijk punt in het op een pony of paard passen, zelfs als lengte wel zou passen.
MyWishMax schreef:Ik zou met mijn 1,72 nooit kleiner gaan als een brede e pony. Ook al ben ik heel erg slank. Mijn pony van 1,45 was breed maar ben ik met 15 afgegaan en dat ging eigenlijk al 2 jaar echt niet meer. Zat haar ook echt in de weg voor mijn gevoel en mijn houding leed er echt onder. Daarna naar een e pony van 1,52, ook breed en dat was beter maar uiteindelijk was het op paarden echt wel beter. Maar die 1,52 kon wel, kleiner of smaller had echt niet gemoeten.
Het is ook niet alleen lengte, maar ook ruimte voor het zadel. Daar vergissen mensen zich zo enorm in. Dan zeggen ze dat ze toch geen wedstrijden gaan rijden dus plaatje boeit ze niet, maar vervolgens een enorme zoektocht naar zadel dat kort genoeg maar waar ze zelf wel inpassen of er wordt rondgereden in een zadel dat of te lang is voor de pony of te klein voor de ruiter met alle gevolgen die daarbij horen. En inchmaat is niet alleen je gewicht, ook lengte. Maar gewicht is ook altijd een belangrijk punt in het op een pony of paard passen, zelfs als lengte wel zou passen.
Jokonootje schreef:We hebben gisteren gekeken met mijn dochter erbij.
Heb haar er even op gezet en hij verbaasde me toen ze erop klom. Hij was braaf. Even onwennig maar dat mag na 2 jaar.
Plaatje was ook zeker prima. Maar ze was niet verliefd. Ze voelde niet eens een klik met m. En dat vind ik toch wel belangrijk. Ze vond m gewoon leuk, en dan hak ik de knoop door...
Dus hem laten staan en rustig verder kijken.
MyWishMax schreef:Het is ook niet alleen lengte, maar ook ruimte voor het zadel. Daar vergissen mensen zich zo enorm in. Dan zeggen ze dat ze toch geen wedstrijden gaan rijden dus plaatje boeit ze niet, maar vervolgens een enorme zoektocht naar zadel dat kort genoeg maar waar ze zelf wel inpassen of er wordt rondgereden in een zadel dat of te lang is voor de pony of te klein voor de ruiter met alle gevolgen die daarbij horen. En inchmaat is niet alleen je gewicht, ook lengte. Maar gewicht is ook altijd een belangrijk punt in het op een pony of paard passen, zelfs als lengte wel zou passen.
BarbaraNova schreef:Denk wel dat je niet perse na 1 x bij een pony kijken een klik gelijk voelt, ik zou dan wel een paar keer gaan kijken en er wat mee doen...
Jokonootje schreef:We hebben gisteren gekeken met mijn dochter erbij.
Heb haar er even op gezet en hij verbaasde me toen ze erop klom. Hij was braaf. Even onwennig maar dat mag na 2 jaar.
Plaatje was ook zeker prima. Maar ze was niet verliefd. Ze voelde niet eens een klik met m. En dat vind ik toch wel belangrijk. Ze vond m gewoon leuk, en dan hak ik de knoop door...
Zinzi_jewel schreef:Voor de pony zoekers , zag op TT voorbij komen dat er veel pony's van PonyHof verkocht zijn en er nog te koop zijn .
Misschien loopt daar wat naar iemands wens .
StalNollie schreef:Jokonootje schreef:We hebben gisteren gekeken met mijn dochter erbij.
Maar begrijp ik goed dat je je dochter erop zet terwijl dier al jaren stilstaat en daarbij toen ook geen fijn gedrag liet zien? Oei