Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 00:01

Raineri schreef:
Ik ben wel benieuwd naar beeldmateriaal nu met deze beschrijving :j

Dat kan ik je ongeveer uittekenen :j

Hhmm, vreemd mens; wat mot die van me...
Hhm, hee, dit mens begrijpt iets....

Hee, dit mens Snap het!

Oh, deze snapt het echt! Wat leuk! Kijk ons eens lekker gaan!!!

Zoiets, ongeveer, bij benadering :j

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 00:06

Ja maar ik wil het ruwe diamantje graag zien O:)

Ik geniet zo goed van het aankoop proces van een ander (meer zelfs) dan voor mijzelf

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 00:17

Raineri schreef:
Ja maar ik wil het ruwe diamantje graag zien O:)

Ik geniet zo goed van het aankoop proces van een ander (meer zelfs) dan voor mijzelf

Weet je dat zeker?

Raineri

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 00:22

Nee eigenlijk niet. Ik mis stiekem de intelligentie om goed onder woorden te brengen wat ik voel en wat ik vind

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-23 07:41

Moderatoropmerking:
Taxaties van paarden horen niet in dit topic thuis.
Losse taxatietopics zijn toegestaan wanneer het paard in eigendom van de topicstarter is of als er toestemming is van de huidige eigenaar.

Taxatietopics horen daarnaast thuis op één van de specifieke Rassenpraat fora, zoals bijvoorbeeld HA, voor een taxatie van een Haflinger. Wordt er niet één van deze rassen besproken, dan hoort het topic op PaardenPraat thuis. Wordt er gesproken over een ras of stamboek dat beter past op één van de Informatief fora (DRS, WN of F-algemeen) mag het topic daar geplaatst worden.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 07:55

Wat fijn MarjanB, goed bezig :D Ik ben ook heel benieuwd!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 08:16

Wat leuk Marjan.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 08:23

Er wordt toch niet getaxeerd? er wordt alleen gevraagd een beetje naar richtprijzen..waar is dit topic anders voor?

Leuk Marjan, ik ben heel benieuwd naar het vervolg! Klinkt inderdaad als een onbegrepen paard.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 09:18

Elisa2 schreef:
Er wordt toch niet getaxeerd? er wordt alleen gevraagd een beetje naar richtprijzen..waar is dit topic anders voor?

Een taxatie is inderdaad wel wat anders dan een beetje gevoel bij de prijzen krijgen.

Nirvana95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 09:51

Afbeelding

Nog even een foto van Pinokkio. En wat is hij braaf en relaxed. We laten hem nog lekker uitgroeien wat hij is pas 3.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 09:59

Nirvana95 schreef:
[ [url=m/8mqPgk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nog even een foto van Pinokkio. En wat is hij braaf en relaxed. We laten hem nog lekker uitgroeien wat hij is pas 3.

Knap paard <3 maar vossen hebben sowieso een streepje voor bij mij :D

Marjan, wat fijn dat het zo goed klikte! Mag je nog een keer terug? Of heb je een beslissing gemaakt na een nachtje slapen? :)

Gek toch hoe soms de ene ruiter er helemaal niets mee kan en een andere alles. Bij mijn eigen paard een keer meegemaakt, ik zat in het gips dus iemand anders wou hem wel in beweging houden. Nu heb ik echt een hele brave, maar toen bij die ruiter was paardlief zo boos waardoor een 10tal planken van de bakrand eraan gingen := Terwijl het echt wel een kundige ruiter is

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 10:12

Farjen schreef:
Nirvana95 schreef:
[ [url=m/8mqPgk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Knap paard <3 maar vossen hebben sowieso een streepje voor bij mij :D

Marjan, wat fijn dat het zo goed klikte! Mag je nog een keer terug? Of heb je een beslissing gemaakt na een nachtje slapen? :)

Gek toch hoe soms de ene ruiter er helemaal niets mee kan en een andere alles. Bij mijn eigen paard een keer meegemaakt, ik zat in het gips dus iemand anders wou hem wel in beweging houden. Nu heb ik echt een hele brave, maar toen bij die ruiter was paardlief zo boos waardoor een 10tal planken van de bakrand eraan gingen := Terwijl het echt wel een kundige ruiter is

De meeste ruiters zijn kundig binnen een bepaalt plaatje. Past het paard niet in dat plaatje, heb je een probleem.

Ik ken het ook omgekeerd, dat serieus kundige mensen zich oprecht afvragen waarom de eigenaar anderen op dat paard laat rijden. Het ziet er namelijk heel heftig uit maar als je het paard kent en ermee kunt rijden, stuur je d'r op twee pinken de hele wereld over, letterlijk. Dat gevoel geeft het paard je ook. Het is een schat van een paard maar ze heeft een zekere tolerantie van de ruiter nodig die wat verder reikt dan bij de meeste paarden.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 10:38

Wat leuk Marjan! Hoe denk je er nu over, na nachtje slapen?

Leuk dier Nirvana. Nog onbeleerd?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 10:45

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd, is reactie op niet toegestaan bericht.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 11:06

Leuk dier Nirvana!

Heb wat twijfels, op basis van filmpjes zijn mensen heel wisselend. Paard staat wat ongelukkig op de voorvoeten (stijl en hoefballen in elkaar gedrukt) daardoor kan ze voor niet weg komen en zet ze zichzelf achter weer vast. Paard is 11 en hoefsmid raad het af -O- heb bij verkoopster nog even foto’s van de voeten opgevraagd om nog even te kijken of het echt zo is als ik in m’n gedachten heb.

Iets met problemen krijg je…

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 11:15

Een goede hoefsmid kan dat corrigeren, dat kost wel tijd.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 11:20

Klopt! Alleen vind maar eens een goede tegenwoordig die tijd heeft en het kan. De smid die ik gevraagd heb die heeft weer geen tijd. Je hebt alleen wel weer kans op peesblessure als je de stand veranderd. Dus tja -O- moet er echt even heel goed over nadenken..

Paard is volledig door de molen geweest en niks gevonden. Scintigrafie was een mogelijkheid maar is gewoon zo duur en snap ook dat ze dat niet doen

Aan andere kant, hoe krijg ik een paard zonder dwang aan het lopen als ie heel veel pijn heeft?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 11:28

Je zit helaas niet in mijn regio, dus ik kan je geen smid aanraden, maar misschien weten bokkers uit jouw regio wel een goede.

Misschien nog eens gaan kijken en dan beslissen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 11:34

MarjanB schreef:
Leuk dier Nirvana!

Heb wat twijfels, op basis van filmpjes zijn mensen heel wisselend. Paard staat wat ongelukkig op de voorvoeten (stijl en hoefballen in elkaar gedrukt) daardoor kan ze voor niet weg komen en zet ze zichzelf achter weer vast. Paard is 11 en hoefsmid raad het af -O- heb bij verkoopster nog even foto’s van de voeten opgevraagd om nog even te kijken of het echt zo is als ik in m’n gedachten heb.

Iets met problemen krijg je…

Is het een PRE?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 11:37

Nee kwpn :D

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 11:40

Stille meelezer hier, MarjanB ik zou deze lekker laten staan. Tis het eerste paard wat je kijkt. Er zitten als ik dit zo lees te veel mitsen en maren aan....
Edit: Je verdient nu wel eens een paard waar je lekker onbezorgd mee aan de slag kan
Laatst bijgewerkt door IwanLuver op 25-07-23 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Nirvana95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 11:45

biancaaaa schreef:
Wat leuk Marjan! Hoe denk je er nu over, na nachtje slapen?

Leuk dier Nirvana. Nog onbeleerd?

Zadelmak. Maar ik vind hem nog zo puppy dat hij lekker de tijd krijgt om te groeien

Dus hij staat op stal en de wei en dan lekker rommelen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 11:49

kyrkelover schreef:
tammiebels schreef:
Iemand hier dan ook verstand van de verkoopprijzen van C-pony’s?
New forest pony (met NFX papier), merrie, 1.32m, 15 jaar, nu Z2 dressuur (+28) en voorheen M springen (+16). Hele lieve pony in omgang en onder zadel

C pony's zijn momenteel onbetaalbaar en slecht te vinden.
Zelfs oudjes gaan voor gemiddeld 6k weg.

Dit wilde ik ook zeggen ja.
Ik kijk voorzichtig om me heen voor een kleine braverd. Hoeft niks te hebben gelopen, maar wel poepbraaf. Ze zijn echt onbetaalbaar gewoon.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 11:49

MarjanB schreef:
Klopt! Alleen vind maar eens een goede tegenwoordig die tijd heeft en het kan. De smid die ik gevraagd heb die heeft weer geen tijd. Je hebt alleen wel weer kans op peesblessure als je de stand veranderd. Dus tja -O- moet er echt even heel goed over nadenken..

Paard is volledig door de molen geweest en niks gevonden. Scintigrafie was een mogelijkheid maar is gewoon zo duur en snap ook dat ze dat niet doen

Aan andere kant, hoe krijg ik een paard zonder dwang aan het lopen als ie heel veel pijn heeft?

Je andere paardje heb je met veel geduld op laten bloeien. Bewonderenswaardig vind ik hoeveel geduld en tijd je had. Dit is echt wel een belangrijke restrictie wat je er van kan weerhouden om dat weer te doen denk ik.
Heb je nog andere bezichtigingen gepland staan?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 11:55

Als een hoefsmid die je kent als kundig zegt "niet doen", dan zou ik dat advies volgen. Wel jammer aangezien je een klik had met het paard. Maar zou dat risico niet nemen.