Harmonie in chaos vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-25 12:55

Nee sneeuw is niet zo hun ding. Ze willen de stal niet uit ‘s morgens. >;)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 12:56

Dus nu heb je mooiweerpaarden...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-25 12:58

Rocamor schreef:

Inderdaad….
In België………..

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 13:43

Ayasha schreef:
Rocamor schreef:

Inderdaad….
In België………..

Ze kunnen maar proberen :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 14:05

Haha beter verwend dan verwaarloosd zeggen we hier dan :D Je dame en heren weten precies hoe ze het graag hebben willen.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 14:23

Nou prins :D joy is niet positief onder de indruk zo te zien :+
Toch wat diva gedrag van mams georven? Kijk dat kopje nou :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-25 18:10

Neon schreef:
Nou prins :D joy is niet positief onder de indruk zo te zien :+
Toch wat diva gedrag van mams georven? Kijk dat kopje nou :D

Klein beetje toch wel ja. _O-

Mars schreef:
Haha beter verwend dan verwaarloosd zeggen we hier dan :D Je dame en heren weten precies hoe ze het graag hebben willen.

_O- alles is overal nat… : : ik word er gek van. Zelfs in Zutendaal. :x

jokari schreef:
Ze kunnen maar proberen :')

Ze hebben betere moed dan ik. _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-25 17:43

Pootje is een vrij eh… pootje. :+

Afbeelding

Afbeelding
Wel met de waarschuwing dat er geen bacteriën meer in konden maar ie vanbinnen niet genezen is dus beschermen dat ik ‘m niet open trek. Maar als ik niet te veel doe mag ie open blijven. :j

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 18:08

Niu, hou hem nog maar lekker even dicht dan! Ik heb zo het vermoeden dat niet “teveel” doen in jouw woordenboek iets heel anders betekent dan in het zijne. :=
That being said; het geneest wel mooi en het is ook goed te zien hoe diep het is/was.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-25 18:14

als ik tussen de paarden bezig ben dek ik hem nog af met een "kussentje" dat ik hem niet open kan stoten en handschoenen natuurlijk. Het zal vooral zijn als ik klaar ben met alles dat ie open mag blijven voor nu.

Hij vroeg of ik 'm kon plooien, dat voelde "verlamt" aan. Dus het zal nu even afwachten zijn of er een zenuw geraakt is of de korst m gewoon stijf houdt.

Het viel mij ook wel op dat je nu wel ziet dat het flink diep was. Apotheker bleef dat ook wel zeggen maar toch… :=
Heb moeten beloven als ik nog eens een ‘schaafwonde’ heb die niet bloed ik meteen naar hem ga. :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 19:16

Zo oef die vinger heeft het wel zwaar gehad :=

Ik zou hem ook nog niet helemaal vertrouwen en maar even voorzichtig zijn dat die put er onder niet ineens weer bloot komt te liggen :(:)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 19:23

Ai het ziet er wel nog pijnlijk uit hoor! Idd maar voorzichtig dat t niet weer open gaat. Fijn dat je zo goede hulp hebt van je apotheker, dat kom je zelden nog tegen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-25 19:54

pmarena schreef:
Zo oef die vinger heeft het wel zwaar gehad :=

Ik zou hem ook nog niet helemaal vertrouwen en maar even voorzichtig zijn dat die put er onder niet ineens weer bloot komt te liggen :(:)

:j apotheker heeft een paar dagen gevreesd dat ie geen nieuwe bloedvaten ging aanleggen blijkbaar..
Kan hem momenteel niet plooien dus zal sowieso nog voorzichtig moeten zijn. :
Ik had op het eerste zicht echt niet door dat het zo diep was. :=

Mars schreef:
Ai het ziet er wel nog pijnlijk uit hoor! Idd maar voorzichtig dat t niet weer open gaat. Fijn dat je zo goede hulp hebt van je apotheker, dat kom je zelden nog tegen.

Pijn valt mee. Tis vrij gevoelloos momenteel. := maar dat is ook een stuk het gevaar natuurlijk. Denk dat mijn hersenen even besloten hebben dat ze genoeg hebben er van. _O-

Als ik er bij stil sta… het deed wel pijn maar éigenlijk niet genoeg… ook met het zuurstofwater… dat had veel meer moeten pikken dan het deed.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-25 22:56

_/-\o_ water getrotseerd. Drie hersen operaties en voor het eerst bang om water op een wonde te laten komen. :+ ik snap ineens de herinnering aan pijn die paarden soms hebben.

Daarna gehuild omdat de vinger voelt zoals toen mijn hele hand nog verlamt was…. (Ja soms is zo iets dus ineens een trigger en heeft manlief een huilende vrouw. :+ )

Om maar positief af te sluiten; van míjn herwonnen vrijheid gebruik gemaakt om Joy éindelijk zelf te borstelen sinds hij hier staat. Braaf met een pleister er om en vetwrap en een handschoen dus goed beschermd maar wel lekker mijn baby geborsteld :+:

Morgen maar kijken wat mijn fysio zegt en hopen dat ik daar niet ook begin te huilen. :+ het leven stapelt wat veel kleine dingen op elkaar de laatste tijd. :o

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 23:07

:knuffel: hopelijk kun je goed slapen Kathleen. Dat wil ook nog wel eens helpen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 23:41

Ah wat rot die opstapeling van vervelende dingen. Huilen is soms even nodig als slaap en zuurstof, het lost niks op maar moet soms gebeuren om weer door te kunnen. :(:)
Heerlijk om je Joy zelf weer te kunnen borstelen, die is er wel een kei in om zijn mensen weer te laten lachen. <3

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 08:45

Een flinke huilbui kan soms zo opluchten.

Ik duim dat de zenuw niet geraakt is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-25 22:54

Het kostte wat moeite ( :o ) maar voorlopig lijkt het dat pees en zenuwen oké zijn.
Fysio zag vandaag ook voor het eerst de plek en bromde iets van ‘wilde ge ‘m kwijt ofzo?’
‘Die preek heb ik al twee weken moeten horen K. >;)

Alles lijkt het te doen. Voorzichtig wat oefeningen doen die wel wat herinneringen op riepen en als ie vanbinnen ook genezen is terug wat mobilisatie voor de soepelheid. := Dat was vandaag nog geen optie. :o maar kon na het ‘knijpen’ wel al beter plooien. Dus komt goed. :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 09:39

Dat is fijn!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 10:11

Ieh dat is nog even doorbijten dus. Ik duim dat hij niet ineens weer openbarst ofzo als je weer een idioot treft :(:)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 12:06

Je zou er haast over denken om voortaan maar altijd een cap en handschoenen te dragen als je met paarden moet werken ook vanaf de grond. Ook al gaat het om iets simpels als van en naar de wei doen. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-25 19:03

De rest is nog aan het uploaden maar Joy kan dus gewoon braaf wachten. :+

Moest hem eerst longeren van mijn man maar na 1 rondje hadden we er allebei genoeg van. _O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 19:45

Zoals hij daar staat heeft hij zoiets aandoenlijks. Ik vind het een grote schat!.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-25 19:59

pien_2010 schreef:
Zoals hij daar staat heeft hij zoiets aandoenlijks. Ik vind het een grote schat!.

Zijn grootste probleem is dat ie me graag volgt. :+ dus moet hem altijd even laten weten dat ie moet blijven staan. :+:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-25 23:53

Heb m in twee geknipt voor het uploaden. Je ziet dat de bak moeilijk ligt. Ik wil hem gewoon weer wat aan de gang. Waar ik hem laat aanspringen was het doenbaar maar niet voor te lang. Anyhow. Hij staar stil van 28 december ongeveer. Dus het was gewoon op pakken. Je ziet helaas dat mijn heup nog wringt.
Het schudden met zijn hoofd is als ik iets vraag wat hij moeilijk vindt. :(:) hij moest daar wat inbuigen. :D

Jullie weten dat Joy rechtsom moeilijk juist aan springt en ik wilde vandaag kijken of ik vond waarom.
Het antwoord was zo simpel dat niemand er bij stil stond terwijl we elke keer in de buurt geweest zijn.
Linksom heb ik geen of weinig contact ivm mijn hand. Rechtsom deed ik alle trukken die er zijn. Stelling. In de hoek aan springen, aan springen terwijl ze voor het been wijken enz.

Na een paar pogingen besloot ik hem in galop te laten ‘vallen’ want dan springt hij wel juist aan dus ik gaf hem eigenlijk gewoon ruimte en ineens klikte het; rechts los laten vlak voor de overgang. Iets wat ik links doe omdat ik niet anders kan en rechts wilde ik het te juist doen eigenlijk. Dus Joy deed elke keer braaf wat ik hem onbewust geleerd heb. Hij springt aan naar de kant waar hij los gelaten wordt. :+

En daarom gaat het ook goed over balkjes want ik geef ze altijd ‘hun hoofd’ net iets meer dan. Dus elke keer als ik rechtsom niet te veel ‘hielp’ gaf ik hem de hulp die hij snapt. :+
Ik zet dit deel er bewust ook bij omdat dit ook met een paard als Joy gewoon deel is van de tocht. Fouten maken, zoeken naar wat je mis doet. Het ziet niet altijd mooi uit.
En ja op het einde speelt ie zetel terwijl ik met mijn man overleg wat ik mis deed. _O- hij vindt het leuk om gewoon mee te luisteren. :))
Het domme af stappen is ook de heup helaas.

Het is beter maar niet goed. :=