Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 16:22

Tibeella schreef:
Wij kijken op allerlei groepen via Facebook. Marktplaats, 2de hands en sport horses. Onze rij instructrice, mijn vroegere hoefsmid en andere kennissen die tussen de paarden zitten kijken mee. Dus ergens zal er wel eentje tussen zitten die we mogen mee nemenAlleen mijn dochter heeft weinig geduld zeker nu ze van haar papa groen licht heeft gekregen om op zoek te gaan ( ze is dan natuurlijk nog maar pas 12j)

Succes,het gaat vroeg of laat lukken!Doe niets overhaast want de bedoeling is toch dat je een maatje voor het leven vindt. Ik vond de zoektocht altijd wel spannend en ik leerde er enorm veel van! Weliswaar soms door schade en schande!

Tibeella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 16:37

anjali schreef:
Tibeella schreef:
Wij kijken op allerlei groepen via Facebook. Marktplaats, 2de hands en sport horses. Onze rij instructrice, mijn vroegere hoefsmid en andere kennissen die tussen de paarden zitten kijken mee. Dus ergens zal er wel eentje tussen zitten die we mogen mee nemenAlleen mijn dochter heeft weinig geduld zeker nu ze van haar papa groen licht heeft gekregen om op zoek te gaan ( ze is dan natuurlijk nog maar pas 12j)

Succes,het gaat vroeg of laat lukken!Doe niets overhaast want de bedoeling is toch dat je een maatje voor het leven vindt. Ik vond de zoektocht altijd wel spannend en ik leerde er enorm veel van! Weliswaar soms door schade en schande!

Ja rustig aan, soms wel lastig met een meisje van 12jr die snel verliefd wordt op dat ene paardje. Ze ziet natuurlijk nog niet altijd wat ik zie daarvoor heeft ze nog te weinig ervaring. Ik overweeg zelfs om haar niet meer mee te nemen naar een bezichtiging. En enkel te gaan met haar als ik denk dat dit wel een match zou kunnen zijn.

Marigold

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 16:44

Wel zo verstandig Tibeella.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 17:46

happy2014 schreef:
ik ben ook benieuwd waar jullie zoeken naar paarden? sporthorses? marktplaats?

Ja. En e-horses.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 18:27

Sporthorses en eigen sites van voor mij bekende aanbieders/stallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 19:27

Volgens mij maakt het helemaal niet uit waar je zoekt. Overal kun je een leuk paard treffen.

Eén site als sporthorses biedt ook niet alleen maar sporthorses aan.

Op speurders/tweedehands. Nl kwamen vroeger regelmatig wel paarden te staan van mensen due niet meer op markplaats mochten adverteren.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 19:40

Evamarie schreef:
Volgens mij maakt het helemaal niet uit waar je zoekt. Overal kun je een leuk paard treffen.

Op speurders/tweedehands. Nl kwamen vroeger regelmatig wel paarden te staan van mensen due niet meer op markplaats mochten adverteren.

Waarom zouden ze niet meer op Marktplaats mogen?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 19:59

Ik heb nog nooit een paard via een website oid gekocht. Altijd via via.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 20:19

anjali schreef:
Evamarie schreef:

Waarom zouden ze niet meer op Marktplaats mogen?

Dat weet ik niet meer precies.

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 20:59

Wat ik mij afvroeg, de paarden die "schoon" op de foto zijn. Zijn die zonder chips en ellende geboren of zijn deze geopereerd waardoor ze "schoon" zijn?
En wordt dat dan wel vermeld, bij verkoop, dat ze geopereerd zijn?
Wat eerlijk, bij een kijkoperatie is er altijd kraakbeen schade, omdat je toch het gewricht in gaat. Dit kan later weer eerder klachten als artrose geven...

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 21:06

PSvanLot schreef:
Ik heb nog nooit een paard via een website oid gekocht. Altijd via via.

Dat zou ik ook het liefst willen, maar ik heb niet echt contacten…

Mijn huidige paard komt van mp, lot uit de loterij

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 21:22

Als je nu een paard hebt heb je toch dierenarts / smid/… ? Die kunnen ook mee uitkijken als ze weten dat je zoekt.
Vergeet trouwens niet dat er via/via vaak wat aan de handen blijft plakken ;)

Ik heb voor mijn huidige paard ook gewoon marktplaats en 2de hands in de gaten gehouden.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 21:22

Desi_2409 schreef:
Wat ik mij afvroeg, de paarden die "schoon" op de foto zijn. Zijn die zonder chips en ellende geboren of zijn deze geopereerd waardoor ze "schoon" zijn?
En wordt dat dan wel vermeld, bij verkoop, dat ze geopereerd zijn?
Wat eerlijk, bij een kijkoperatie is er altijd kraakbeen schade, omdat je toch het gewricht in gaat. Dit kan later weer eerder klachten als artrose geven...

Bij de gene die ik ken is het toen er bij gezet in de advertentie door de verkoper, op de keuring was toen niets bijzonders te zien trouwens. Zat ook zeer gunstig voor het verwijderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 13:06

Op MP staat het paard van Sinterklaas te koop met een leuke rijm erbij. Geniale advertentie <:)

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 13:25

Ik heb bij mijn paard enkele fokkerijen gecontracteerd of er wat stond met mijn eisen/budget. Ik kreeg enkele paarden doorgestuurd (waaronder mijn huidige) Op video vond ik hem niets speciaals, maar eenmaal erop was ik verliefd (en nog steeds <3 )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 14:26

Begrijpelijk. Heb even je insta bekeken. Wat loopt hij lekker <3

Lijkt mij een heel fijn paard.

De opvolger voor mij merrie dient zich vast een keer aan. Ik kijk rustig rond.

hypos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 22:37

Ik kan me hier ook melden, al is 2021 waarschijnlijk niet haalbaar meer.
Maar we speuren mp af en nog meer sites, maar overzicht raak ik kwijt.
Geen idee waar te beginnen, laat staan contact zoeken (lichtelijk conact gestoord, liever dieren dan mensen) en de afstand, ik zit op een eiland en autorijden is geen hobby.
Vroeger ging het makkelijker, gewoon via via. Mijn oude pony heb ik vanaf 3jaar tot nu nog 29 jaar en telt nog door.
Om het over de prijzen nog maar niet te hebben.

Wat ik zoek, een familie pony, waar dochter(11jaar) en ik mee kunnen rijden en mischien mennen. Niet ouder dan 10 jaar en het liefst ruin. D of E pony. Mag wel wat looplust hebben.
Bij een goede match hebben we een huisje/weiland voor langere tijd.
De andere pony’s en ezel staan 24/7 buiten met inloop stal.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 22:43

Ach wat is duur heb een onwijs brave staan d pony wel merrie voor 4500! Duur als je kijkt naar 3 jaar opfok risico inrijden etc vind ik het helemaal geen gek geld. ( ales compleet met klinische keuring enting etc reken maar uit)

hypos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 22:50

StalNollie schreef:
Ach wat is duur heb een onwijs brave staan d pony wel merrie voor 4500! Duur als je kijkt naar 3 jaar opfok risico inrijden etc vind ik het helemaal geen gek geld. ( ales compleet met klinische keuring enting etc reken maar uit)

Is ook zo, zit nog in m’n kop met prijzen van 5 jaar en langer terug. Ik weet dat de tijd van een fjord of tinker voor iets meer dan de slachtprijs voorbij is, ook gezien het wensen lijstje dat ik heb. Gelukkig is met het wensenlijstje ook mijn budget wat gegroeid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 23:19

StalNollie schreef:

Voor een onwijs brave vind ik dat een redelijke prijs. Die zou in deze tijd direct weg moeten zijn en toch zet je het hier neer. Dan ben ik weer zo'n koper die denkt dan zit er toch wel een addertje onder het gras als de eigenaar het zelfs hier neer zet. Maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn.

Had op een paard gereageerd maar de eigenaar bleef maar berichten sturen die geen antwoorden waren op de vragen die ik stelde. Daar ben ik ook volledig op afgeknapt.

Wat dat betreft is een paard aan mij lastig te verkopen ook.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 08:21

Eva het is nov/dec dan lopen ze minder hard met verkoop. Het enige 'addertje' is pony is net 3 jaar.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 08:41

StalNollie schreef:
Eva het is nov/dec dan lopen ze minder hard met verkoop. Het enige 'addertje' is pony is net 3 jaar.

Nog net geen drie jaar?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 08:55

Net 3 lees ik ?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 08:57

PSvanLot schreef:
StalNollie schreef:

Nog net geen drie jaar?

Dat staat er niet!

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 11:33

Evamarie schreef:
StalNollie schreef:

Voor een onwijs brave vind ik dat een redelijke prijs. Die zou in deze tijd direct weg moeten zijn en toch zet je het hier neer. Dan ben ik weer zo'n koper die denkt dan zit er toch wel een addertje onder het gras als de eigenaar het zelfs hier neer zet. Maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn.

Had op een paard gereageerd maar de eigenaar bleef maar berichten sturen die geen antwoorden waren op de vragen die ik stelde. Daar ben ik ook volledig op afgeknapt.

Wat dat betreft is een paard aan mij lastig te verkopen ook.

HAHA, dit herken ik wel, ik denk ook altijd in addertjes. en pluis dan ook altijd heel de verkopende partij uit. Wat het zeker niet makkelijker maakt voor mijzelf.