[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinka

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 22:07

Wat jammer dat Tino niet voldeed, snap het wel als ie een paar keer wegschoot, dat wordt dan niet rustig rijden. Er komt vast nog wel iets anders op je pad, gewoon rustig blijven zoeken.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-22 22:57

https://youtu.be/X6v0lZskAEo Dit is Tino op de cirkel rechtsom ik vind het niet regelmatig om te beginnen. Iemand van jullie had in de pb al gezegd let op linksachter. De vriendin die lang geleden ook paardreed die ik had meegenomen, had ik dat niet tegen verteld en zij zei ook er is iets met LA.
Dit is linksom https://youtu.be/uQIzHcN5F7k en het is net of het een keer door zijn achterhand zakt, het is niet te zien wat er nou gebeurt.

Het moeilijkste vind ik dat ik er niet lekker op zat. Dit is een drafje waar een stukje lekker in doorzitten zat, maar het is van voren gefilmd dus slecht te zien wat hij precies doet https://youtu.be/dbf3j3hkwmY dat hij misschien telgang deed, maar dat ging per toeval, ik zou niet weten hoe je dat er altijd voor elkaar kunt krijgen ook al kan ik daar les voor nemen.

Hij was verder lief, maar met longeren wel even dwars. En wat ook nu bleek was dat hij jarenlang niets gedaan had en zij eigenlijk net begonnen was met weer oppakken maar hij kon niet bij haar paard in de wei en dus hield het voor haar op. Dus dat vond ik ook wel stom allemaal. En hij was terug naar huis enorm fanatiek. Ik kon hem wel bij me houden maar ik zou lieven een paard hebben die dat niet doet.

En hij struikelde een paar keer. Hier kun je dat ook zien https://youtu.be/W71IY9pDA4g Ik kom daar aan galopperen.

En aan het eind vroeg ik haar er op te rijden, zodat ik naar het voetenwerk kon kijken en toen had zij een rodeo te pakken. Maar daar heb ik geen filmpje uiteraard van, want de vriendin die filmde was toen even met wat anders bezig.

En dat hij zijn rug wegdrukte toen ik erin kneep. Ook niet ok.

Daarbij wilde twee klinieken niet komen keuren maar moesten we naar de kliniek. Maar ze zei dat hij niet wilde laden.

Alles bij elkaar voelde het niet goed, erg jammer, want verder een lief dier en ook cool in zijn kop verder.

Ja tuurlijk heb ik een foto van Quarbonne. Samen met drie andere shets/ezels opgeruimd van een manege, allemaal over de 17. Een blinde, 2 merries en Quarbonne, die volgens de opvang een ettertje is en je kinderen niet met hem alleen kunt laten. Maar goed, we gaan het zien

Afbeelding

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 00:39

Ik vind echt super slecht lopen. Hij zakt compleet door de achterhand. Hij was door geen enkele keuring gekomen. Moet wel zeggen dat je er best goed op lijkt te passen verder. Je zegt dat het je type niet is maar zou dat zo van het filmpje niet zeggen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 04:47

Hij is echt kreupel. -O- Geen wonder dat hij protesteert. Wat raar dat ze een aantal dingen niet hadden verteld. (Laden, niet bij andere paarden)
Het zwartje krijgt vast wel wat opvoeding van je dames.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-22 07:26

Dank je Imaudy dat je me er goed op vind passen. Ik ben altijd blij als ik op een paard zit, dus meestal heb ik wel een smile als ik rijd, daarom lijkt hij misschien wel mijn type, maar qua rug niet. En ik vond het qua combi en hoe het paste er ook netjes uitzien op de filmpjes. Maar helaas. Gaat hem niet worden.

Senna, ik hoop dat het ettertje gelijk toch wel de meisjes leuk vindt idd. Hij lijkt veel op Shadow, ik hoop niet dat de meisjes denken, o daar is Shadow en dan helemaal teleurgesteld zijn dat hij het niet is. Ik weet ook niet hoe recent de foto is, maar als hij zo plukharig is, ga ik hem denk ik scheren, dan is hij misschien niet goed door de rui gekomen. Misschien wat vitaminepreparaten om zijn vacht te helpen, maar mogelijk is het geen recente foto. Hij is wel de enige van de 4 daar in dat landje die een vliegenmasker draagt. Dus als ze dan doen omdat hij snel soepoogjes heeft, denk ik aan imuniteit en dat zou dan ook kloppen met de vacht. Voor Poupetje heb ik ook extra weerstand poeder voor oudjes, dus dan kan hij gelijk meedoen.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 07:32

Een andere wending maar ik snap je volledig. Je moet niet andermans ellende kopen. Je wilt graag, maar hebt geen haast. Er komt wel wat op je pad!

Wat een heerlijk monstertje komt er bij. En ach, er zijn maar weinig dieren die je met kinderen alleen kunt laten. Dat komt vast wel goed bij jullie!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 08:50

Fijn dat je een maatje hebt voor Poupette! Nu nog een maatje voor jou ;)
Quarbonne een ettertje. Ach, ik heb het vaker gehoord en meegemaakt. Meestal worden ze wel rustiger in een stabiele omgeving waar ze gewoon lekker paard kunnen zijn.

Jammer dat Tino niks geworden is, maar ik snap je heel goed. Alles wat je noemt is gewoon teveel wat je niet wilt en waar je niet op zit te wachten.

Heb je nu nog meer paardjes op het oog?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-22 11:48

Muga schreef:
Een andere wending maar ik snap je volledig. Je moet niet andermans ellende kopen. Je wilt graag, maar hebt geen haast. Er komt wel wat op je pad!

Wat een heerlijk monstertje komt er bij. En ach, er zijn maar weinig dieren die je met kinderen alleen kunt laten. Dat komt vast wel goed bij jullie!

JudithO schreef:
Fijn dat je een maatje hebt voor Poupette! Nu nog een maatje voor jou ;)
Quarbonne een ettertje. Ach, ik heb het vaker gehoord en meegemaakt. Meestal worden ze wel rustiger in een stabiele omgeving waar ze gewoon lekker paard kunnen zijn.

Jammer dat Tino niks geworden is, maar ik snap je heel goed. Alles wat je noemt is gewoon teveel wat je niet wilt en waar je niet op zit te wachten.

Heb je nu nog meer paardjes op het oog?

Hi Muga en Judith, met Quarbonne gaan we het wel beleven. Het zou fijn zijn als hij aan het halster wil meelopen en voetjes wil geven en zich gedraagt daarmee, maar verder heb ik geen plannen om te beleren of dresseren. Hij komt van een manege dus ik verwacht dat hij de basisdingen toch wel zal kennen.

En over een paard voor mij. De spoeling is ernstig dun qua ruinen in mijn prijsklasse hier in het zuidste van Frankrijk, ik heb mijn budget al verhoogd naar max incl transport naar hier 5000, maar zelfs dan is het moeilijk. Hoger gaan heeft ook geen zin want trekpaarden zijn zelden duurder dan dat. Ik zoek samen met detectivje Kaat het hele zuiden af en zij verzuchtte gisteren dat er gewoon niets hier in de buurt is. En dat klopt ook. Ik ben nu voorzichtig toch naar merries aan het kijken. Die zijn er veel meer, maar zijn dan ook supersnel weg. Gisteren twee online gekomen, gelijk gereageerd, vanmorgen nog eens gevraagd, al weg.

Het wordt lastig en ook ik ben erg benieuwd waar ik mee thuis ga komen. Ik ben het reizen nu even zat. Ik heb in tijdsbestek van 8 dagen richting 3000km gereden geloof ik. Nu even klaar daarmee. Tenzij er weer een leuke in beeld komt.

Er staat er nog in richting de atlantische oceaan, daar had ik voor gebeld, maar die moet verdoofd worden bij de hoefsmid. mwah. lamaar.

Ondertussen heb ik een vraag aan jullie. Zouden jullie bij blijvende pijn Callas een zenuwsnede laten geven?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 12:02

Nee, zeker niet op het ongelijke terrein waar ze loopt. Maar ik ben ook niet voor levensrekkende behandelingen en zenuwsnede valt daar voor mij onder.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 13:00

tamary schreef:
Nee, zeker niet op het ongelijke terrein waar ze loopt. Maar ik ben ook niet voor levensrekkende behandelingen en zenuwsnede valt daar voor mij onder.

Nee om deze reden. 'Mn' Fries heeft een zenuwsnede gehad. Die heeft echt wel moeten wennen aan weer lopen. Zelfs op heel vlak terrein is het eigenlijk alleen verantwoord om te stappen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 13:28

Nee een zenuw snede zou ik niet doen .

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-22 14:02

Dank voor jullie feedback zinzi en Muga.

Ik heb de hoop om weer op Callas ooit te rijden al opgegeven. Maar ze heeft regelmatig pijn, anders zou ze niet kreupelen en laten euthanaseren alleen daarom vind ik achterlijk maar ik gun haar geen pijn. Uiteraard kan ik haar voor een hele tijd op pijnstillers zetten, maar ik vermoed dat dit gewoon nog máánden, zo niet een jaar of langer gaat duren. Ik was benieuwd of met een zenuwsnede ze dan niet door een pees heentrapt of zo? Ik heb gelezen dat ze het bij sportpaarden doen met deze blessure, maar ik vind het eng. Maar als ze geen pijn zou hebben, zou ik dat zoveel fijner voor haar vinden.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 14:07

Paard mag niet meer in de sport na een zenuwsnede. Qua schade stopt het niks en het kan weer aan elkaar groeien. Als ik het goed heb "koop" je er gemiddeld 2 jaar mee, maar genezen is er dan niks, eerder is het dan te ver stuk. Immers geen pijn = makkelijk overbelasten.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 14:09

tamary schreef:
Paard mag niet meer in de sport na een zenuwsnede. Qua schade stopt het niks en het kan weer aan elkaar groeien. Als ik het goed heb "koop" je er gemiddeld 2 jaar mee, maar genezen is er dan niks, eerder is het dan te ver stuk. Immers geen pijn = makkelijk overbelasten.

Dit is volgens mij juist idd. Het is echt een laatste redmiddel om inslapen uit te stellen. Dat is bij mn fries ook het idee. Maar het geeft hem geen pensioenleeftijd...

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-22 17:49

Ok dank voor jullie feedback. Ik ga de d.a. eens polsen erover.

Als je 1,65 bent en 51 kilo, kun je dan op een trekpaardje van 1,35m ? Ik weet dat er hier op bokt een topic is over lengtes met fotos van die mensen op hun paarden, maar kan het niet vinden. Ik zag namelijk deze advertentie https://www.leboncoin.fr/animaux/2173285384.htm

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 18:01

Monique1963 schreef:

Als je 1,65 bent en 51 kilo, kun je dan op een trekpaardje van 1,35m ? Ik weet dat er hier op bokt een topic is over lengtes met fotos van die mensen op hun paarden, maar kan het niet vinden. Ik zag namelijk deze advertentie https://www.leboncoin.fr/animaux/2173285384.htm

Ja, dat past prima. Dat paardje mag wel wat afvallen, best gevaarlijk dik zo :+

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-22 19:48

imaudy schreef:
Monique1963 schreef:

Ik vind haar net een teckel, zo schattig, hahaha.
Ik vond deze link hier op bokt en dan deze foto. Dit meidje is 1,75 en haar onderste foto een paardje van 1,39 meen ik.
Ik ben 1,65 en dat paardje van die link is 1,35 en ze is dik. Zou moeten kunnen toch denk ik? Maar ik krijg geen reactie, zal al wel verkocht zijn.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 20:17

Kan echt prima!

Voelt ook niet alsof je op 135 zit haha. Zo breed, voelt als een paard.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 21:20

Muga schreef:
Kan echt prima!

Voelt ook niet alsof je op 135 zit haha. Zo breed, voelt als een paard.

Ik denk dat jij daar prima op past, mits de rug verder okay is. Ziet er leuk uit op de foto. Voor Erwin zou deze niet passen natuurlijk.
Moeilijk hoor, het vinden van de ideale speld in de hooiberg.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 22:25

Monique1963 schreef:
imaudy schreef:

Ik vind haar net een teckel, zo schattig, hahaha.
Ik vond deze link hier op bokt en dan deze foto. Dit meidje is 1,75 en haar onderste foto een paardje van 1,39 meen ik.
Ik ben 1,65 en dat paardje van die link is 1,35 en ze is dik. Zou moeten kunnen toch denk ik? Maar ik krijg geen reactie, zal al wel verkocht zijn.

Ik denk dat je op alles boven de 1.30/1.35 wel past hoor!
Ik vind het idd ook wel een heel schattig paardje. Als je nog reactie krijgt dan zou ik zeker gaan kijken.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-22 22:30

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 22:38

Ik ben 1.70m en mijn ijslander is 1.42m. Bijna zelfde verschil als 1.65m en 1.35m. Gaat prima.
Met zilverappel moet je wel opletten dat niet beide ouders zilverappel waren, twee keer zilvergen kan problemen met het zicht geven.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-22 23:02

imaudy schreef:
Ik ben 1.70m en mijn ijslander is 1.42m. Bijna zelfde verschil als 1.65m en 1.35m. Gaat prima.
Met zilverappel moet je wel opletten dat niet beide ouders zilverappel waren, twee keer zilvergen kan problemen met het zicht geven.

Hm, goede tip. Het is een kruising Comtois en dat ras heeft aanleg voor Uveïtis. (Ilan de 1e comtois die ik reed was blind aan 1 oog en zou blind worden op links) Maar het is ONC, dus Origine Non Constaté.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-22 10:41

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 11:53

Leuk filmpje! Tof om alle paardjes zo op een rijtje te zien.
Tino valt dan echt op na al die trekpaarden. Arm dier, wat een pijn moet hij hebben.

Die choco Comtois merrie had ik ook voorbij zien komen, maar niet naar je doorgestuurd want merrie ;)
Maar ik denk dat het goed is om toch ook naar merries te gaan kijken. Een koele merrie kan echt het verschil wel maken en ze hoeven natuurlijk niet allemaal merriegedrag te vertonen.
Ik kan me voorstellen dat je nu even pas op de plaats maakt, wat een kilometers heb je in de benen! Of onder de wielen eigenlijk.
Afgelopen week kwam hier in de buurt nog een leuke comtois ruin te koop, maar de Jura/Doubs is voor jou wel echt heel erg ver rijden natuurlijk.