[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_B

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:13

Hebben jullie een link/meer fotos van die draver?

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:18

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:32

Nou even voor de mensen die het belacherlijk vinden dat Coen terug gaat:
Als jij een TV koopt, ze zeggen dat hij werkt en je komt thuis en hij blijkt het niet te doen, dan breng je hem terug!

Natuurlijk is een paard niet met een TV te vergelijken maar het principe is hetzelfde. Hij is verkocht een braaf paard en dan hoort hij me er niet 3x heel gemeen af te bokken in een paar dagen tijd. Ookal begreep hij mij niet, ookal had hij het fris of weet ik veel wat, een vreugde bokje oké, maar iemand er gemeen af bokken net zo lang tot hij ligt en dan meteen stoppen is gewoon niet eerlijk.

De eigenaar is zelf ook erg geschrokken en nam hem om die reden dan ook direct terug en uiteraard laat ik de eigenaar niet voor de kosten opdraaien: ik heb zelf aangeboden deze te betalen!!

Hoeveel mensen nemen een paard niet op proef en brengen hem dan terug als hij niet bevalt? Misschien zijn die mensen niet zo open / alles delen met iedereen, ik ben zo wel. Ik schreeuw het liefst alles wat ik meemaak van de daken en deel dat met iedereen die het maar wil weten. Dat is misschien ook niet zo heel erg slim, maar jah, zo ben ik.

Dat er dan heel veel volk op Bokt denkt dat ik een paardje koop, hij even niet bevalt en maar gelijk terug breng, dat is hun zorg. Echter trek ik mij wel veel van dit soort dingen aan en dat is dan ook de reden dat ik heel erg veranerlijk ben. Ik luister naar iedereen en alles en trek me van die meningen veel aan. Weer een negatief iets.

Ik ben redelijk inpulsief, ik bedenkt iets en wil dat dan ook meteen geregeld hebben.. Nja, dat soort mensen moeten er ook zijn.

Maar goed, ik heb dankzij een bokker hier in dit forum een heel andere kijk op de zaak gekregen en ga eerst maar eens rustig rond snuffelen en dan moet ik het misschien maar met zo weinig mogelijk mensen delen want anders krijg je dit soort dingen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:35

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:42

@Blub: Echt jammer dat je Coen weer hebt moeten wegdoen...

Even tussendoor:
Ik heb alle berichten doorlezen (ik hou dit topic nog steeds bij) en ik moet eerlijk zeggen, sommige reacties vind ik wel enorm kort door de bocht... Wie blub niet kent hoort ook geen oordeel te geven over het feit of hij al dan niet wispelturig is en niet over de zaken nadenkt, vind ik. Je kan iemand niet beoordelen via een computerscherm, iets wat ook al vele malen is aangehaald omtrent paarden.
(Het is misschien ook wel zo dat de reacties anders overkomen dan ze zijn bedoelt, daar ben ik me van bewust.)
Desondanks geven velen wel goede tips betreffende het kiezen van een volgend paard, waar ik me ook bij aansluit :)

Nu even terug ontopic:
Die Draver is inderdaad een mooie merrie, zeker voor een draver :j

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:44

blubdevis schreef:
Nou even voor de mensen die het belacherlijk vinden dat Coen terug gaat:
Als jij een TV koopt, ze zeggen dat hij werkt en je komt thuis en hij blijkt het niet te doen, dan breng je hem terug!

Natuurlijk is een paard niet met een TV te vergelijken maar het principe is hetzelfde. Hij is verkocht een braaf paard en dan hoort hij me er niet 3x heel gemeen af te bokken in een paar dagen tijd. Ookal begreep hij mij niet, ookal had hij het fris of weet ik veel wat, een vreugde bokje oké, maar iemand er gemeen af bokken net zo lang tot hij ligt en dan meteen stoppen is gewoon niet eerlijk.

De eigenaar is zelf ook erg geschrokken en nam hem om die reden dan ook direct terug en uiteraard laat ik de eigenaar niet voor de kosten opdraaien: ik heb zelf aangeboden deze te betalen!!

Hoeveel mensen nemen een paard niet op proef en brengen hem dan terug als hij niet bevalt? Misschien zijn die mensen niet zo open / alles delen met iedereen, ik ben zo wel. Ik schreeuw het liefst alles wat ik meemaak van de daken en deel dat met iedereen die het maar wil weten. Dat is misschien ook niet zo heel erg slim, maar jah, zo ben ik.

Dat er dan heel veel volk op Bokt denkt dat ik een paardje koop, hij even niet bevalt en maar gelijk terug breng, dat is hun zorg. Echter trek ik mij wel veel van dit soort dingen aan en dat is dan ook de reden dat ik heel erg veranerlijk ben. Ik luister naar iedereen en alles en trek me van die meningen veel aan. Weer een negatief iets.

Ik ben redelijk inpulsief, ik bedenkt iets en wil dat dan ook meteen geregeld hebben.. Nja, dat soort mensen moeten er ook zijn.

Maar goed, ik heb dankzij een bokker hier in dit forum een heel andere kijk op de zaak gekregen en ga eerst maar eens rustig rond snuffelen en dan moet ik het misschien maar met zo weinig mogelijk mensen delen want anders krijg je dit soort dingen.

blub je hebt hier helemaal gelijk in maar denk dat het anders over gekomen is omdat het niet duidelijk was uitgelegd waarom coen terug ging dit hoef je natuurlijk niet te doen maar zo krijg je reacties.
en de meeste mensen bedoelden het hier positief net zoals dat ze jou willen helpen en dingen adviseren.
en dan in eens zeg jij van ik stop met de paarden sport en dan denken wij van huh zitten we hele tijd hier op bokt te praten met ze allen en in eens stopt hij en dan snappen er niet veel mensen wat van.
als jij het had uitgelegd zoals nu dan had iedereen het begrepen. en nu is het ook allemaal duidelijk,
maar ga gewoon rustig kijken en trek je er niks van aan zoals iemand eerder zij in dit topic misschien komen dingen zo via het scherm heel anders over dan hoe iemand het bedoelt het ligt er maar net aan hoe iemand het leest.

Evelien_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:47

Cayenne schreef:
Misschien zie ik het niet, maar is dit niet heel goedkoop voor een tienjarige ZZ keur sport springmerrie?
http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... x#moreinfo

staat maar weinig in de advertentie natuurlijk.
Hoe is het karakter? Valt er nog wel mee te rijden of een beperking waardoor het paard alleen nog maar als fokmerrie gebruikt kan worden? Prijsklasse twee tot vierduizend dus waarschijnlijk vierduizend. Foto is ook niet alleszeggend... Ze maken je wel nieuwsgierig zodat je contact zoekt en ze mondeling beter kunnen communiceren dan schriftelijk....

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:50

Evelien_1987 schreef:
Cayenne schreef:
Misschien zie ik het niet, maar is dit niet heel goedkoop voor een tienjarige ZZ keur sport springmerrie?
http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... x#moreinfo

staat maar weinig in de advertentie natuurlijk.
Hoe is het karakter? Valt er nog wel mee te rijden of een beperking waardoor het paard alleen nog maar als fokmerrie gebruikt kan worden? Prijsklasse twee tot vierduizend dus waarschijnlijk vierduizend. Foto is ook niet alleszeggend... Ze maken je wel nieuwsgierig zodat je contact zoekt en ze mondeling beter kunnen communiceren dan schriftelijk....

deze man zie ik ook wel eens op marktplaats staan en deze zijn dan ook erg goedkoop.
kan gewoon goedkoop zijn of er is wat mee.
deze merrie is misschien ook al wel 5 jaar niet uitgebracht en deze tijd nooit meer wat hebben gedaan.
en dat hij nu 4000 euro vraagt dan vind ik het niet extreem goedkoop ofzo

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:51

Blub, heb je niet iemand dichtbij je, die veel kennis heeft en je goed kan adviseren wat bij jouw wensen en rijden past

Evelien_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:54

ik zeg waarschrijnlijk he... Ik heb geen idee. Maar heb dat met sporthorses wel vaker gezien... Prijsklasse 2000 tot 4000 euro en vervolgens wordt er 4500 voor gevraagd.

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:06

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:10

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:13

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:18

ik vind sowieso dat DWH-Stables erg leuke beestjes heeft staan, helaas ben ik bang dat dit ver buiten mijn budget ligt...of laat ik het zo zeggen, ik weet het wel zeker :P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:21

Melisje_92 schreef:
ik vind sowieso dat DWH-Stables erg leuke beestjes heeft staan, helaas ben ik bang dat dit ver buiten mijn budget ligt...of laat ik het zo zeggen, ik weet het wel zeker :P

Heb je ze weleens gebeld dan? Wie niet waagt, die niet wint en wat je niet vraagt, weet je in ieder geval niet.........

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:22

ikke schreef:
Melisje_92 schreef:

Heb je ze weleens gebeld dan? Wie niet waagt, die niet wint en wat je niet vraagt, weet je in ieder geval niet.........

heb ze een mailtje gestuurd, omdat ik stiekem hoop dat het wel zo is :P en die stal nog redelijk in de buurt is ook...mocht ik geen antwoord krijgen leg ik me erbij neer of ga ik idd toch maar een keer bellen

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:28

Ze hebben ook wel eens normale prijsklasse, vaaks indd wel wat duurder. Maar niet altijd :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:33

amarial schreef:
wauw!!

Vond m eerst op de foto niet zo..
Tot ik het filmpje zag! *\o/*[/quote]

Die tweejarige van afgelopen week sprak me meer aan.

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:34

Cayenne schreef:
amarial schreef:
wauw!!

Vond m eerst op de foto niet zo..
Tot ik het filmpje zag! *\o/*

Die tweejarige van afgelopen week sprak me meer aan.[/quote]
Ja maar die is ook wel wat duurder denk ik :o

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:52

Blubdevis gelijk heb je. Je bent niet de enige hoor. Ik werk parttime op een handelstal en dan gebeurd het heel regelmatig dat er toch weer een paard terug gebracht wordt. Niet dat er direct wat mis is met zo'n dier maar omdat je zowel als koper/ verkoper altijd af gaat op andermans verhalen.
Wisseling van voer/ stal/ wel/geen weidegang heeft invloed op een paard. Een enkele keer gebeurd het wel eens dat een paard bij ons nooit een pas verkeerd doet (kundige ruiter) bij een onzekere ruiter wel streken krijgt.Terwijl die onzekere ruiter bij het proefrijden juist zo'n vertrouwd gevoel had.

Ik leende ooit mijn bomproofmakke merrie uit aan een vriendin die wat angstig was geworden. Ze heeft het paard een keer of 10 bij mij gereden en nam hem toen mee naar haar stalling. Dier was 7 jaar Z dressuur en nog nooit 1 dag in haar leven stout geweest. meteen de eerste dag heeft ze die vriendin er bijna afgebokt. Ik wist niet wat ik hoorde en ik heb het dier direct opgehaald.
Dat is 2.5 jaar geleden en ze heeft ook nooit meer een pas verkeerd gedaan..Stom he!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 19:15

Andere omgeving en mensen kunnen ontzettend veel doen :j ik had jaren geleden ook een ruin die was doodsbraaf was pas beleerd maar ik ging er het bos alleen mee in langs de weg etc dier was nooit stout of vervelend. Toen ging ik voor een maand weg heb ik hem bij een kennis gebracht. Deze pro werkt zelfs voor het kwpn de jonge met de jonge hengsten en de merries van de eptm. Ik belde naar een paar dagen hoe het ging en schrok van de reactie het dier was een draak ze konden er niet opkomen hij bokte alsof hij nooit beleerd was. Een paard kan snel veranderen als ze uit hun vertrouwde omgeving worden gehaald, heel vervelend maar heel begrijpelijk dat je Coen terug hebt gebracht blub dat was niet wat je wilde.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:20

Ik heb de geplande bezichtigingen helaas nog even uit moeten stellen. -O-
Vind het niet zo'n strak plan om met de verwachte winterse buien en gladheid van Friesland naar onder in NL en België te rijden. :=

Hopelijk is het volgende week weer iets beter. (Ziet er tot nu toe iig wel zo uit) En dan snel nieuwe afspraken maken.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:11

Zaterdag is het +6 graden toch!? :P

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:12

Ik heb misschien 2 paardjes op het oog (kleine paardjes) :) binnenkort meer info

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:16

Ik zou vrijdag die kant op gaan, voor dan staan er door het hele land nog winterse buien en waarschuwingen voor gladheid.

Ik ben benieuwd Nicole! :j