Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sammiej

Re: Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:37

Als Diva nog hier was en niet boven, ging ze ook écht écht niet weg daarvoor.
Daarvoor betekend(e) ze veel te veel voor mij.

Iedereen die hier zegt dat hij/zij z'n paard niet wegdoet, overtuigt een goede band met zijn/haar paard.
Al zal niet iedereen die het zegt, het doen, maar bijv. runningkawa, ik geloof écht wel dat zij Kawa voor geen miljoen weg doet

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:37

JessicaD88 schreef:
En trouwens, wat ik me afvraag: iedereen die hier zegt zn paard niet weg te doen voor een miloen, hebben jullie allemaal eerste paard nog dan?

De eerste is helaas gestorven aan hoefbevangheid, na 13 jaar van mij geweest te zijn. De 2e staat hier 21 te wezen Haha!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:40

runningkawa schreef:
Met die laatste zin ben ik het dan weer niet eens...de rest wel

Ik zie voor mezelf dat verschil al tussen Kawa en Zanda
Zanda zou (nog) wel gaan voor een goed thuis en ook echt wel minder dan een miljoen. Voor mij de eis, dagelijks weidegang met maatje, anders ging hij niet. Hij wordt wel elke dag duurder Tong uitsteken

Kawa gaat gewoon niet.
Maar met hem is mijn band ook veel dieper. Dat is dus echt een kind voor mij, ook al wordt dat niet geloofd.

Dus ik denk dat mensen die een minder diepe band hebben met hun paard, eerder besluiten tot verkoop.
Dat wil niet zeggen dat ze niks om het dier geven, maar wel een andere band. Minder intens.

Dus jij gaat hier vertellen dat mensen die het paard wel wegdoen een minder intense band hebben?! Koe Hoe weet jij dat?! Ook deze mensen kunnen een intense band hebben met hun paard, dat zeker..! En er zeker weten het er moeilijk mee hebben, maar er komt een ander paardje waar je ook een intense band mee krijgt..!Om nou zoiets te gaan zeggen.. Nagelbijten / Gniffelen

Overgens: Een mens kan alleen leven, het leven is alleen een stuk aangenamer als je alle (leuke) dingen kan deelen..
Ik denk dat, dat hier ook opgaat, als jou broer, zus noem maar op dood zou gaan, daar krijg je het ontzettend moeilijk mee, zeker weten, maar je kan wel leven zonder, moeilijk misschien, maar het kan wel.. En je paard is niet dood, nee, je zou hem of haar nog op kunnen zoeken. Lachen

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:40

Sammiej schreef:
Als Diva nog hier was en niet boven, ging ze ook écht écht niet weg daarvoor.
Daarvoor betekend(e) ze veel te veel voor mij.

Iedereen die hier zegt dat hij/zij z'n paard niet wegdoet, overtuigt een goede band met zijn/haar paard.
Al zal niet iedereen die het zegt, het doen, maar bijv. runningkawa, ik geloof écht wel dat zij Kawa voor geen miljoen weg doet

Dus mensen die hem wel wegdoen hebben geen goede band?! Verward Koe

Zwetsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:42

Voor 1 miljoen zou ik hem gelijk weg doen, met een strik eromheen. Als iemand zoveel geld over heeft voor mijn paard dan moet hij het wel goed krijgen.

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:42

Ik zou Krum absoluut niet wegdoen, nog niet voor 10 miljoen. Zij blijft gewoon altijd bij me. Ze is mijn maatje mijn beste vriendin. Die gaat niet weg, nooit niet!

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:44

milou123 schreef:
Dus jij gaat hier vertellen dat mensen die het paard wel wegdoen een minder intense band hebben?! Koe Hoe weet jij dat?! Ook deze mensen kunnen een intense band hebben met hun paard, dat zeker..! En er zeker weten het er moeilijk mee hebben, maar er komt een ander paardje waar je ook een intense band mee krijgt..!Om nou zoiets te gaan zeggen.. Nagelbijten / Gniffelen

Een paard vervangt een ander paard niet!!

Diva was écht alles voor mij, als ik haar terug kon halen zou ik het echt wel doen.
Dus echt geen haar op mijn hoofd die dacht haar te verkopen.

Ieder zn eigen mening, maar ik vind dat je er te makkelijk over denkt, als je eenmaal echt een band met je paard hebt, is deze niet vervangbaar, elk paard heeft zijn eigen karakter, zijn eigen doen..
Dat vervang je echt niet zomaar met een ander leuk paardje ofzo

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:46

Nee, een paard is onvervangbaar, maar ik zeg ook niet dat hij hem vervangt, hij verzacht de pijn en ook deze zal een speciaal plekje krijgen..

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:48

Een miljoen is ook behoorlijk onvervangbaar Haha!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:48

Sammiej schreef:
Ieder zn eigen mening, maar ik vind dat je er te makkelijk over denkt, als je eenmaal echt een band met je paard hebt, is deze niet vervangbaar, elk paard heeft zijn eigen karakter, zijn eigen doen..

Dus ik had geen band met mijn pony's? Die zijn onvervangbaar, maar het paard verzagt het, en daar heb ik ook plezier mee, geef ik ook veel om..
Weet je, ik denk dat dit een eindeloze discussie is, en ik denk ook dat de opvoeding ook wat meespeeld..

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:49

Sammiej schreef:

Opzich kun je met een ander paard wel weer net zoiets bijzonders treffen hoor!! ik dacht toen javayo dood ging ook nooit meer zo'n geweldig paard te treffen. maar eerlijk waar, m'n band met volumia is echt al intenser..... ik kan me inderdaad niet voorstellen dat een ander paard dit zal kunnen evenaren.... maar als ik héél goed zou zoeken..... wie weet Knipoog maar voor ieder realistisch bod die voor hem gegeven zou kunnen worden gaat hij echt niet weg.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:51

geld maakt niet gelukkig, mijn paard maakt me dat wel.

Zwetsloot

Miryamk schreef:
Een miljoen is ook behoorlijk onvervangbaar Haha!

Juist, en wie zegt dat jou paard jou niet wil inruilen voor 1 miljoen.
Er zijn ook mensen die hen paard bijna cadeau geven voor een goed tehuis........
wat is dan erger, doe mij maar een miljoen, dan krijg je ze alletwee.

Sammiej

Met een verzachterde pijn ben je nog niet gelukkig.

Van rijk zijn word je niet gelukkig, ook al zou je denken van wel.
Je moet het van je dierbaren hebben en voor mij is dat Diva geweest, dus die gaat niet voor een miljoen de deur uit.
Hoeveel ik er ook mee zou kunnen doen, die leegte blijft, die dierbaren, daar moet je het van hebben!

@ Javayo, ik weet zeker dat ik echt nooit meer zo'n paard als Diva kan vinden.
Zíj zou niet voor een miljoen weggeweest gaan, maar een ander paard, wie weet, als ik er weinig mee heb, ja dan wel.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:56

JessicaD88 schreef:
En trouwens, wat ik me afvraag: iedereen die hier zegt zn paard niet weg te doen voor een miloen, hebben jullie allemaal eerste paard nog dan?

ehm nee, maar me vorige paard is terug gegaan naar zijn eigenaar omdat ik een ongeluk kreeg en moest 3jaar stoppen.

Anders was ze zeker niet weg gegaan!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:58

Nadya schreef:
Suusiejj; bedankt voor je steun!!! Lachen
Sommige mensen snappen er echt niets van....

Precies, misschien dat ik eens alles doorlees hier, maar denk dat ik dan over veel dingen mijn mening wil geven,
de jouwe is een fjord X Haflinger, en die kunnen beiden kei goed buiten,
Dirkje: misschien moet je dat eens opzoeken in een boek, welke rassen prima buiten kunnen voor je er zo'n drama van maakt Lachen

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:04

ik ga wel met Juin mee
als iemand er echt zoveel geld voor wil/kan neertellen dan zal die er ook goed voor zorgen denk ik.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:09

Ik zou het ook doen,
wij zijn sowieso niet in de mogelijkheid om onze paarden tot hun pensioen bij ons te houden,
want daarvoor is de stalling veel te duur!
Daarom zouden wij een paard dus echt wel voor dat geld verkopen, als dat nog kan,
en een (paar) leuke jong(e) beest(en) weer kopen.

En een paard is heus wel vervangbaar...
willen de mensen die het tegendeel beweren zeggen dat er maar één paard op de wereld is
waarmee je die klik kunt hebben?

emotionele waarde zit tussen je oren Lachen

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:10

eefangel schreef:
willen de mensen die het tegendeel beweren zeggen dat er maar één paard op de wereld is

Nee, niet dat er maar 1 paard op de wereld is.
Maar wel 1 paard die zoals haar was op de wereld.

'Gelukkig worden van rijkdom, zit ook tussen je oren'

Maar ik ben klaar met deze discussie, ieder z'n eigen keus!!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:44

JessicaD88 schreef:

mijn eerste pony heb ik bijna 2 jaar geleden in laten slapen door ouderdom op z'n 30e, na zo'n 15 jaar gehad te hebben. de laatste 6-7 jaar was ik te groot en te zwaar voor hem en heeft ie van zijn welverdiende pensioen mogen genieten.
een volmondig ja dus

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:49

Dirkje25 schreef:
Ook jij zult consessies moeten doen op een één of ander vlak. Maar gooi jij je paard maar lekker het hele jaar de wei op ipv hem een warme stal aan te bieden in de winter. Maar goed je moet het wel betaalbaar houden toch ? Anders kunnen de kinderen niet studeren Haha! Maar owee als manlief komt te overlijden dan zijn de rapen gaar want een euro aan een verzekering spenderen komt al helemaal niet in je op toch. Eens kijken wat je dan doet als er iemand een miljoen biedt voor je paard als je in de financiële paardenpoep zit.
Boos!

gadverdamme, over kortzichtigheid gesproken. als jij werkelijk denkt dat mensen die hun paarden buiten laten en geen verzekering hebben het voor het geld doen, denk ik dat je lekker in je kortzichtige wereldje moet blijven hangen.

bah!

KxS_NTB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 14:02

Ik heb een pony: en antwoord = nee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 15:13

milou123 schreef:
runningkawa schreef:
Met die laatste zin ben ik het dan weer niet eens...de rest wel

Ik zie voor mezelf dat verschil al tussen Kawa en Zanda
Zanda zou (nog) wel gaan voor een goed thuis en ook echt wel minder dan een miljoen. Voor mij de eis, dagelijks weidegang met maatje, anders ging hij niet. Hij wordt wel elke dag duurder Tong uitsteken

Kawa gaat gewoon niet.
Maar met hem is mijn band ook veel dieper. Dat is dus echt een kind voor mij, ook al wordt dat niet geloofd.

Dus ik denk dat mensen die een minder diepe band hebben met hun paard, eerder besluiten tot verkoop.
Dat wil niet zeggen dat ze niks om het dier geven, maar wel een andere band. Minder intens.

Overgens: Een mens kan alleen leven, het leven is alleen een stuk aangenamer als je alle (leuke) dingen kan deelen..
Ik denk dat, dat hier ook opgaat, als jou broer, zus noem maar op dood zou gaan, daar krijg je het ontzettend moeilijk mee, zeker weten, maar je kan wel leven zonder, moeilijk misschien, maar het kan wel.. En je paard is niet dood, nee, je zou hem of haar nog op kunnen zoeken. Lachen

Als je goed leest zeg ik dat ze wel een goede band hebben, maar er is bij mij nog een verschil tussen een goede band en een extra goede band.
Ik zeg ook nergens dat die persoon het er niet moeilijk mee heeft, maar blijkbaar minder moeilijk als iemand die hem wel houd, anders deed die hem ook wel weg Lachen

En als je weet dat je het er zo erg moeilijk mee hebt, doe je 'm niet weg.
Want er zijn idd genoeg leuke paarden op de wereld, maar niet zoals diegene waar je die extra band mee hebt.
Die extra band waarom je hem houd tot de dood.

En ja helaas, dat is niet te voorkomen...en hoop daarom ook dat die dag heel ver weg is nog...
Maar de dood daar kun je zelf niks aan doen..aan verkoop wel.
Dus waarom zou ik mezelf verdrietig maken als dat niet hoeft?

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 15:46

Sammiej schreef:
eefangel schreef:

Nee, niet dat er maar 1 paard op de wereld is.
Maar wel 1 paard die zoals haar was op de wereld.

'Gelukkig worden van rijkdom, zit ook tussen je oren'

Maar ik ben klaar met deze discussie, ieder z'n eigen keus!!

Maar ik zeg niet dat ik gelukkig wordt van geld Lachen

dat miljoen is wel een erg hoog bedrag,
dat hoef ik echt niet voor mn paard te hebben,
maar als je je paard goed kunt verkopen zou ik dat altijd doen...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:31

Nogmaals, iedereen moet lekker zelf weten wat ze wel of niet met hun paard doen.

Feit is dat er maar weinig paarden zijn, die een miljoen waard zijn. Tong uitsteken
En feit is dat ik mijn paard niet weg doe voor een miljoen. Hij is niet te vervangen voor een ander paard en ja, er zijn tig geweldige paarden op de wereld (en gelukkig maar), maar niet eentje is mijn Sam. Lovers

Geld interesseert me niet. En mijn kind kan later studeren wat ze wil. Lachen
Ik geloof niet dat ze iets te klagen heeft over haar leventje bij ons. Haha!

Ik heb onze Shetlander wel 'weggedaan' naar een heel goed tehuis. Met een jong kindje en een jonge pony erbij kon ik hem niet de aandacht geven, wat ik het liefst wel had willen doen. Ik vond en vind het nog steeds verschrikkelijk. Maar ik heb gelukkig wel een supergoed tehuisje voor hem gevonden, want anders had ik hem gehouden.
En ik heb er van geleerd dat ik NOOIT maar dan ook NOOIT meer een dier wegdoe.
Natuurlijk is het wat anders als je echt in de financiele oliebol zit. Maar ik zit dat niet en hoef me er (nu) ook niet druk over te maken. Daarbij kan ik altijd weer fulltime gaan werken, als mijn vriend iets ergs over komt.