runningkawa schreef:Met die laatste zin ben ik het dan weer niet eens...de rest wel
Ik zie voor mezelf dat verschil al tussen Kawa en Zanda
Zanda zou (nog) wel gaan voor een goed thuis en ook echt wel minder dan een miljoen. Voor mij de eis, dagelijks weidegang met maatje, anders ging hij niet. Hij wordt wel elke dag duurder

Kawa gaat gewoon niet.
Maar met hem is mijn band ook veel dieper. Dat is dus echt een kind voor mij, ook al wordt dat niet geloofd.
Dus ik denk dat mensen die een minder diepe band hebben met hun paard, eerder besluiten tot verkoop.
Dat wil niet zeggen dat ze niks om het dier geven, maar wel een andere band. Minder intens.
Dus jij gaat hier vertellen dat mensen die het paard wel wegdoen een minder intense band hebben?!

Hoe weet jij dat?! Ook deze mensen kunnen een intense band hebben met hun paard, dat zeker..! En er zeker weten het er moeilijk mee hebben, maar er komt een ander paardje waar je ook een intense band mee krijgt..!Om nou zoiets te gaan zeggen..

Overgens: Een mens kan alleen leven, het leven is alleen een stuk aangenamer als je alle (leuke) dingen kan deelen..
Ik denk dat, dat hier ook opgaat, als jou broer, zus noem maar op dood zou gaan, daar krijg je het ontzettend moeilijk mee, zeker weten, maar je kan wel leven zonder, moeilijk misschien, maar het kan wel.. En je paard is niet dood, nee, je zou hem of haar nog op kunnen zoeken.