ietepiet schreef:morgen wordt er bij een bokker een paard opgehaald voor de slacht.
dit omdat ie artrose heeft. ik weet niet hoe ernstig het is, en als de pony terecht pijn heeft alledaags dan nog ben ik het er niet mee eens dat ie naar de slager moet. vredig inslapen bij hem thuis is natuurlijk ook een optie.
de ts van dat topic heeft het in andere topics over 'inslapen'... maar dat is niet het geval.
![]()
![]()
nou heb ik in een ander topic van die ts gevonden dat ze haar vorige pony óók naar de slacht hebben gebracht. er zijn mensen die hebben in hun leven tig paarden gehad en nooit 1 ervan naar de slager gebracht.
nu is het haar met haar 16 lentes jong dus al 2x overkomen...![]()
sorrie hoor maar ik heb hier geen goed gevoel over.
wat vinden jullie hiervan?
dit vind ik echt een schandalige reactie. Het is erg makkelijk oordelen als buitenstaander, terwijl je geen idee hebt wat er aan de hand is. Ik heb een jaar geleden een heel bewuste keuze gemaakt om mijn 3jarige naar de slager te brengen, en ik zou bepaald niet zitten wachten op een reactie als deze. In mijn ogen is de slager de snelste en meest paardvriendelijke oplossing, en dat is vorig jaar weer bevestigd.