[centraal] Gestolen paarden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Aslien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:31

stalnijmegen schreef:
Denk niet dat t om dezelfde gaan aangezien t bij de een een zwarte merrie is en in de adv. Een zwarte hengst

Zal voor de zekerheid toch maar even kijken, het is nl wel toevallig.

stalnijmegen

Re: [centraal] Gestolen paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:02

Komt vanavond ook op SBS6 een stuk wat volgens mij over de shetten vd adv gaat

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 00:03

Sorry ben in de war met ander topic

Vicky_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:27

Shani schreef:
PONY VERMIST
Novahoeve's Romina
7 jaar, merrie
donkerbruin, zwarte benen, enkel wit sterretje op het hoofd
1m45
rijdt meisje van +- 10 jaar op

Stond op proef voor verkoop en de kopers hebben haar meegenomen uit de manège zonder te betalen. Er is een vals adres opgegeven en ze zijn onmogelijk te bereiken. Sinds zondag is ze weg en men vermoedt dat ze ergens in een manège gestald staat in de buurt van Kersbeek en Zoutleeuw (België).

Als je haar ziet op een manège, op een wedstrijd,... bel dan zo snel mogelijk 0485/126741!

Dus als er sinds kort een nieuwe pony op jouw manège staat ofzo, check alstublieft even of ze hierop lijkt, en bel ons gerust! Bij verdere vragen kan je altijd bij mij (Shani Dooms) terecht.

Voor een foto: zie http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =1&theater

Alvast heel hard bedankt en deel de foto gerust met iedereen die je kent!

Deze pony is gezond en wel teruggevonden en staat terug bij de eigenaar in de stal. *\o/*

marjonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:30

Super! Heel fijn!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:21

Goed nieuws bunbun! Wat is er nou precies gebeurt?

Vicky_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:17

Wat juist weet ik niet. Ik weet enkel dat ze haar hebben teruggevonden door een anonieme tip van iemand die de man kent en dat ze nu terug thuis staat en dat ze haar in de watten leggen. ;-)

Carantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:44

2 weken geleden is dit paard meegenomen waar ik eigenaar van ben...heb paspoort, papieren en koopcontract van vorige eigenaresse...
de merrie moet ergens in friesland staan... in de buurt van heerenveen...
het gaat om een kwpn gefokte E pony zwart 1.54 hoog merrie.
klein kolletje op het hoofd en rechtsachter een laag wit voetje
3 jaar
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/901901_502485136454432_1707942209_o.jpg

http://boktimg.nl/sites/default/files/7f/db/7fdbd0bc21fede21b5c342c24529cd68.JPG

als je iets weet of je ziet iets in het land staan zou ik het fijn vinden als je mij een pb stuurt

Carantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 12:44

paflova

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 14:47

WE ZOEKEN NOG STEEDS HELP ONS!

November 2009

Naam: Heidy
Geslacht: Merrie
Vader en Moeder: onbekend
Geboortedatum: 10-05-1996
Geboorteplaats: Eersel
Ras: haflinger (maar op haar paspoort staat dit niet aangegeven)
Kleur: vos
chipnummer: 528210000886820
levensnummer: 528019090003551

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-UIFU6HQB.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-WSKNNE8O.jpg

Ik ben het zat een aantal jaar terug kwamen we tot de conclusie dat het, het beste zou zijn onze pony te verkopen. Helaas konden wij zelf geen geschikte eigenaar vinden en hebben toen een overeenkomst gesloten met een zogenaamde paardenbemiddelaar . November 2009 is Heidy bij ons opgehaald er is een contract getekend een prijs afgesproken 'dom genoeg deze mensen haar paspoort meegegeven maar nog wel een kopie en foto aanwezig' en afwachten maar tot deze mensen 'voor 10% van de verkoopprijs' voor onze Heidy een goed plekje zouden vinden.

Klinkt goed zou je denken maar niets is minder waar want tot op heden geen spoor van de mensen waar we haar aan gaven en geen spoor van Heidy! Uiteraard hebben wij natuurlijk ook nooit geld gezien.

Naam van de handelsstal/bemiddelaar: vrolijkehoeve (geadverteerd op marktplaats, speurders etc.)
Namen van de mensen met wie wij een overeenkomst hadden: Tamara en Yolanda

Reden van niet betalen etc. etc. etc.:

Heidy was door mensen uit Duitsland op proef genomen, zei hebben haar laten keuren en ze bleek atrose aan haar voorbenen te hebben. Dat was al de eerste (waarschijnlijke leugen) want de vraagprijs moest drastisch omlaag, deze mensen hebben haar uiteraard terug gebracht maar ik heb het rapport nooit ontvangen. Heidy schijnt bij meerdere mensen op proef te hebben gestaan maar niemand vond haar goed genoeg om haar ook daadwerkelijk een plekje te geven. Tamara en Yolanda kregen uiteindelijk ruzie. Tamara is gescheiden en moest al haar paarden weg doen en in een caravan gaan wonen en had geen geld maar alleen maar schulden. Heidy kwam bij vrienden te staan want ze wilde haar erg graag zelf houden, Tamara zou ons uiteindelijk elke cent terug betalen maar wij hebben nooit meer iets van haar gehoord na haar laatste mail op 12-05-2010 in haar laatste mail stond dat zei het eerste termijn zou gaan betalen 'nooit gebeurd'. Uiteraard werd de telefoon niet meer opgenomen en werd er niet meer gereageerd op mijn mail.

Hoe dan ook om een lang verhaal kort te houden:

Waar is heidy als iemand haar heeft kent of ooit op proef heeft gehad laat me het dan alsjeblief weten want nog steeds kunnen wij haar niet vergeten!

Mocht iemand weten wie deze mensen zijn of waar ze zich op dit moment bevinden dan zouden wij dat graag willen weten! Mocht je het verhaal herkennen of ben je zelf ook de dupe geweest van deze mensen dan zouden wij erg graag contact met u willen.

LAAT MENSEN HIER NIET ONGESTRAFT MEE WEGKOMEN

ze heeft gestaan bij tamara in Bellingwolde.

IngieKitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:26

Carantos schreef:
2 weken geleden is dit paard meegenomen waar ik eigenaar van ben...heb paspoort, papieren en koopcontract van vorige eigenaresse...
de merrie moet ergens in friesland staan... in de buurt van heerenveen...
het gaat om een kwpn gefokte E pony zwart 1.54 hoog merrie.
klein kolletje op het hoofd en rechtsachter een laag wit voetje
3 jaar
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/901901_502485136454432_1707942209_o.jpg

http://boktimg.nl/sites/default/files/7f/db/7fdbd0bc21fede21b5c342c24529cd68.JPG

als je iets weet of je ziet iets in het land staan zou ik het fijn vinden als je mij een pb stuurt

Zou je mij wat meer kunnen vertellen?
Is ze nog niet terecht?
Ik woon namelijk op een half uurtje van Heerenveem, en als ze nog vermist is ga ik er heen om de omgeving af te zoeken!!

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:42

Help!
In de nacht van zaterdag op zondag is Twinkel verdwenen uit de weide.
Twinkel stond samen met nog 3 shetlanders op de dijk aan de polredijk in Veere.

Om ong. 22.30 uur is er een fiets gezien voor het hek. Omstreeks die tijd is er ook iemand op het erf geweest in de Kraaienestweg.
Twinkel is een shetlander van 15 jaar. Ze is 90cm hoog, voskleurig en heeft een klein wit sterretje op haar voorhoofd. Ze heeft hele volle manen en staart.

Wie heeft haar gezien? We zitten met ons handen in het haar. De gehele buurt is afgezocht en de politie is ingelicht. De andere pony’s stonden vanochtend gewoon in de wei en er was geen spoor van schade aan de omheining.

Mocht je iets hebben gezien of andere informatie hebben, horen we het heel graag!!

Afbeelding

Hieronder de link van de facebookstatus. Hopelijk kunnen jullie dit ook delen?
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
Laatst bijgewerkt door Animal op 27-10-13 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto op verzoek zichtbaar gemaakt.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 23:09

njiloj schreef:
Help!
In de nacht van zaterdag op zondag is Twinkel verdwenen uit de weide.
Twinkel stond samen met nog 3 shetlanders op de dijk aan de polredijk in Veere.

Om ong. 22.30 uur is er een fiets gezien voor het hek. Omstreeks die tijd is er ook iemand op het erf geweest in de Kraaienestweg.
Twinkel is een shetlander van 15 jaar. Ze is 90cm hoog, voskleurig en heeft een klein wit sterretje op haar voorhoofd. Ze heeft hele volle manen en staart.

Wie heeft haar gezien? We zitten met ons handen in het haar. De gehele buurt is afgezocht en de politie is ingelicht. De andere pony’s stonden vanochtend gewoon in de wei en er was geen spoor van schade aan de omheining.

Mocht je iets hebben gezien of andere informatie hebben, horen we het heel graag!!

https://www.facebook.com/photo.php?

Kolofbid=626547190721330&set=a.205781629464557.50161.100000981654533&type=1&ref=nf

Jolijn, je hebt een berichtje via fb van mij met info.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 23:26

Tnx! Je kan wel eens gelijk hebben.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:55

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:57

Je link werkt niet.

Maar er is dus een vermoeden ?

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:32

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:03

heb je ook zijn chip. gaan volgende week naar hedel en dan nemen we ons apparaat ook mee. wie weet spotten we hem daar.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 19:44

ik ga het navragen bij de eigenaar.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 14:17

Post verwijderd waar mensen met naam en toenaam in vermeld staan. Dit is niet toegestaan.
Omdat de posts daarna een reactie waren op de verwijderde post en dus nergens meer over gaan, deze ook verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:22

Hallo bokkers.

Bij deze wil ik een oproep doen, om met zijn allen uit te kijken naar mijn merrie Soraya. Voornamelijk in omgeving Dokkum. Sinds april 2011 ben ik haar eigenaresse, en 5 januari 2014 trof ik een lege stal aan, en heb ik van de stalhouders gehoord dat haar vorige eigenaresse haar heeft ontvreemd. Ik maak me verschrikkelijke zorgen om mijn prinsesje, en wil haar dolgraag weer zien.

Kenmerken van mijn prinsesje:

Ze luistert naar de naam Soraya, is 1.53 hoog, en is een appelschimmel. Ras is arabier ze heeft rechtsvoor een wit voetje. Waarschijnlijk is dat ze voor op ijzers staat, met zooltjes in verband met hoefkneuzing, een aantal weken geleden.

Weet of zie je iets stuur mij dan even een persoonlijk berichtje, mocht je meer informatie nodig hebben ook. A.u.b hier onder verder niet reageren met details/vragen.

Groeten,

Annette

voor meer info, zie mijn onderschrift

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:32

Ik woon in friesland, helaas niet in de buurt van Dokkum..
Als je wilt kan het ook via facebook en deel ik m sowiezo :))
Zal het ook even in het kwpn-topic plaatsen, zitten ook meisen uit friesland bij :)

Ik hoop dat je m terug vind!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:21

waarom denken jullie door de vorige eigenaar? is dat gezien?
Speelt er soms meer dan alleen diefstal, heb het idee dat er meer gebeurd is, geen idee waarom maar waarom zou de vorige eigenaar haar anders terug nemen na 2 jaar?

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 18:54

Lynn_Nikita schreef:
waarom denken jullie door de vorige eigenaar? is dat gezien?
Speelt er soms meer dan alleen diefstal, heb het idee dat er meer gebeurd is, geen idee waarom maar waarom zou de vorige eigenaar haar anders terug nemen na 2 jaar?

Waarom heb jij het idee dat er meer gebeurd is? waarom stel je hier zoveel vragen over ? Annette is toch de rechtmatige eigenaresse of weet jij soms meer?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 19:09

zoveel vragen? Ik vraag alleen of de oud eigenaar gezien is bij het inladen van het paard en of er meer speelt, bv lease of kopen op afbetalling oid, Ik weet niet meer, woon aan de andere kant van het land, vandaar dat ik het gewoon vraag, anders is het toch vrij makkelijk om een paard terug te krijgen als je weet wie het geweest is?
Waarom zou een oud eigenaar na 2 jaar een paard terugstelen als ze daarbij herkend wordt
Ik vraag me gewoon af of er niet meer speelt dan wat nu gezegd wordt