Paarden die in 2026 beleerd gaan worden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 19:02

Oh Anouk ik zou dan zeker gaan voor gewoon lekker vrij geven, ze is nog jong genoeg _/-\o_

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 19:23

SandraWierda schreef:
Oh Anouk ik zou dan zeker gaan voor gewoon lekker vrij geven, ze is nog jong genoeg _/-\o_

Ja, ze krijgt sws een half jaar vrij, komende winter ga ik zeker niet rijden.
Ik heb een vriendinnetje gevonden die er in mei/juni een paar keer op wil voor mij *\o/*
Dus ik ga lekker door met longeren met de dubbele, focus op schriktraining en maak een paar dingen die ik aan de longeersingel en het zadel kan knopen.
We prutsen wel even verder tot mei/juni :D

boedjang

Re: Paarden die in 2026 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 20:34

Heel slim, zat andere dingen om te doen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 20:58

Noukie wijs om even te wachten dan, alles op z’n tijd en met die jonkies zeker niks overhaasten.

Toto gaat hier goed met rijden, ik zit er 2x in de week even op. Eerste stukje draf is vaak nog wat aarzelend maar daarna gaat hij steeds beter naar voren, wel lekker dat wij op stal een 20x60 bak hebben en hij dus de kans krijgt om even een stukje rechtuit vaart te maken in draf, dat helpt hem wel om stabieler te worden.
Wendingen lukken daardoor ook steeds wat beter.

Met Trevo nog lekker wat grondwerk aan de het doen, en vandaag hebben we een rondje gewandeld met de 2 mannen, alles was wel weer erg spannend met die koude wind maar we zijn weer rond gekomen.
Helaas het spelen ook wat wilder met die wind en gisteren een tik tegen zijn achterbeen gekregen denk, zat een wondje op en was vandaag dik.
Hopelijk alleen een beurse plek..

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 21:00

Ah noevel goed bezig, balen van tik

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 21:40

Hier ook gewoon een bit in gehad als 3 jarige. Wist dat ze geen wolfskiesjes had dus verder geen rekening mee gehouden. Of althans, niet anders dan wat de tandarts aangaf. Die van mij begon ook pas laat met wisselen en is nu met bijna 5 nog niet door al haar voortanden heen. 1 begint langzaam iets los te komen maar die 2e duurt nog wel even denk ik.

Vandaag even in de ton gewerkt. Paar goede stukken maar bleef erg wakker en gestrest helaas. Was ook wel veel onrust met spelende kinderen en een hond die niet stopte met blaffen (en veel wind). Konden wel (redelijk) normaal heen en weer lopen tussen stal en de ton, dus het blijft vooruitgang. Volgende keer beter :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:30

Jammer Blacky van die onrust, hopelijk komt er meer vertrouwen door regelmatig even doen.

Trevo zijn been was nog dikker dan gisteren -O-
Foto naar de dierenarts gestuurd en voor de zekerheid temperaturen om in de gaten te houden of het geen einschuss is…
Gelukkig was de temp vanavond nog netjes en hij liet het heel braaf toe, had hem nog nooit getemperatuurd.
Morgenochtend weer kijken.

In de bak wat gestapt, nu duimen dat het vanzelf weer dunner wordt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:35

Oe Nouvel, houd hem strak in de gaten, met dat porte entré kan het zo overslaan op een bacteriële infectie. Echt tempen en bij koorts direct een AB vragen. :(:)
Beterschap!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:40

Dank je!
Ja ik baal ook als een stekker, al zoveel ellende gehad , had de hoop nu eens zonder toestanden even vooruit te kunnen..
Duimen maar dat het meevalt.
Ja ik ga morgenochtend weer temperaturen en de dierenarts bellen.

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:50

Het bit heb ik wel ingehad, maar nog niet echt mee gewerkt. Ik doe alles tot nu toe bitloos.

Nouvel, wat balen.. Ik duim voor een snel herstel!

Hier gaat het eigenlijk nog steeds erg lekker. Laatst in het Horse Agility parcours van een stalgenoot mogen spelen. Heerlijk hoe hij binnen 5 minuten gaat van 'dit is eng' naar 'dit is raar, maar als jij dit graag wil doe ik het' naar 'ik vind dit geweldig en ik ga in alles bijten' :') . Het enige stemcommando waar hij niet naar luistert is tegenwoordig 'los' haha.

Afbeelding

En vandaag het zadel opgedaan, binnenkort wil ik met zadel erop. Het waaide flink, dus gelongeerd om te kijken hoe hij reageert met flapperende zadelbladen. Deed hij super braaf! Zelfs de beugels eraan gedaan en een drafje. De bewegende beugels moest hij even aan wennen. Ik weet dat hij ondanks zijn brave gedrag wat verwerkingstijd nodig heeft. Dan mag hij wel een groot stoer paard met zadel zijn, maar hij moet toch nog even mentaal bijkomen ervan. Ik ben echt zo trots op hem dat hij dan (met een beetje begeleiding van mij) zelf die rust kan vinden en zo alles gaat verwerken. Terwijl er genoeg gebeurde op het erf en het weer zeer onrustig was. Paar minuten hierna kregen we een hagelbui op ons hoofd :+

Afbeelding

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:07

Dank je!

Wat fijn zeg, super dat hij de dingen zo goed oppakt en kan verwerken!

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:18

Nouvel schreef:
Dank je!
Ja ik baal ook als een stekker, al zoveel ellende gehad , had de hoop nu eens zonder toestanden even vooruit te kunnen..
Duimen maar dat het meevalt.
Ja ik ga morgenochtend weer temperaturen en de dierenarts bellen.

Nou jeetje zeker wat rot he. Duimen dat hij gewoon gezond reageert en geen poespas nodig heeft, anders toch ab erin. Sterkte voor jullie

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:22

Ninaphilo ah wat super braaf, staat m goed

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:24

Och Nouvel, wat een nare bedoeling.
Idd goed in de gaten houden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:13

Thanx, temp was vanmorgen 38.5, been hetzelfde, hij toont wel gewoon prima fit en eet en beweegt goed gelukkig.
Advies van de dierenarts was toch om even langs te komen omdat de temp omhoog was gegaan, dus dat wachten we vanmiddag maar even af…

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 44 min geleden

Dee_Es, dat heb ik ook! Ben erachter gekomen jonge paarden niet perse hetgeen is waar ik het meest blij van wordt :+ maar ze worden vanzelf ouder en als het goed is wordt Thomasso 30 dus ben ik mooi onder de pannen :')

Blacky94, les werd helaas afgezegd dus die dag hem even zelf gelongeerd en dat ging goed! Hij was in het begin wat gespannen vanwege internationaal menevent bij de buren maar mooi kunnen laten afvloeien en ontspannen geëindigd. En gaat vast schelen als ze weer lekker de wei op kan!

Wonkeydonkey, gelukkig dat het weer de goede kant op gaat!

noukie12, verstandig om dan even af te stappen, en ze is nog jong zat dus tijd genoeg, denk slim om het nu even zo aan te pakken!

Boedjang, gelukkig dat de operatie goed is gegaan maar wel heel vervelend van de pijn. Hoe is het nu?

mellamoshan, jullie gaan als een speer echt heel tof!

Ik doe geen bit in voordat eerst een tandarts is geweest. Wil die nu wel gaan inplannen, maar start Thomasso toch dat eerste stukje bitloos, gaan later wel overgaan naar bit.

Nouvel, lekker bezig zo met Toto, en balen Trevo nu wondje heeft en dik been. Fijn dierenarts komt, had ik ook gedaan in dit geval!

ninaphilo, super hij zo snel vertrouwen heeft, vind altijd leuk om je stukjes te lezen, connectie tussen jullie is zo mooi!

Hilea heeft deze week zulke mooie stappen gemaakt! Voor het eerst in het donker en voorste stuk van de bak. Zondag de eerste galoppassen. En kwartje qua nageeflijkheid begint wat te vallen <3
Outfit en stukje film van tijdens de fotoshoot

Ritje in het donker

Werken aan nageeflijkheid

En de eerste galoppassen <3

Thomasso braaf in het grondwerk en heeft weer op de trailer gestaan. Hoefsmid was er vrijdag en blijft teveel spanning geven ondanks het oefenen zelf met voetjes geven en uitkrabben goed gaat. Dus afgesproken volgende keer mijn grondwerkinstructrice er even bij is. Kijken wat handig is.

Vanwege fotoshoot met Hilea had ik nog make up, dus denk kan ik ook een fatsoenlijke selfie maken met Thomasso :')
Afbeelding

Foto's met Hilea kan ik elk moment binnen krijgen, maak dan even een apart topic.