Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Sirius_ schreef:En ze is goedgekeurd op de foto’s
Thirza schreef:Welkom alle nieuwe![]()
Hier heb ik de online training van TRT en heb nu 2x les gehad van iemand die het goed beheerst.
Eerste x ging heel goed, 2e x was Joop zijn aandacht te snel weg.
Nu nog een nieuwe les plannen
3heathcliff5 schreef:Ik gebruik ook verschillende methodes door elkaar, waarbij TRT denk ik de boventoon voert. Maar er is natuurlijk ook veel overlap binnen alle methodes, omdat een aantal randvoorwaarden op orde moeten zijn wil je paard in staat zijn om te kunnen leren wat je ze wil leren. Begrijpen wat je ze precies geleerd hebt is waar de moeilijkheid zit in beleren. Want iets leren doen die jonkies elke keer dat je ze beetpakt. De vraag is telkens, hebben ze iets wenselijks geleerd?
Sababber schreef:Helemaal mee eens en écht constant zijn dat is moeilijk. Ik kijk ook graag kritisch naar de bronnen die ik gebruik. Hoe zou het paard dit negatief op kunnen pakken? Wat ik zei met de foto uit dat boek, niet alles wat een ander maar in een (online) training of boek stopt is daadwerkelijk de beste manier. Er zit trouwens ook zoveel je eigen lichaamstaal, waarbij we dan denken hetzelfde te doen als in zo’n filmpje.. maar als je maar een fractie anders staat, anders uit je ogen kijkt of een andere timing hebt is de uitwerking vaak al heel anders..
Art_Ificious schreef:Oh wat jammer van de chipjes. Waar op de foto kan je ze zien? Vind dat altijd leerzaam namelijk.