[Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

onpaard

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 00:52

Ik duim ook voor Idinn. Beterschap Y;(

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-25 08:58

Update: de olie en daarmee de poep komt eruit, 10 hopen in de paddock nu. Hij heeft nog steeds geen druppel gedronken, ik denk nu dat hij iets onder de leden heeft waardoor hij is gestopt met drinken en dat de koliek heeft veroorzaakt. Koorts hoort natuurlijk ook niet bij koliek.

Net de dierenarts gebeld, hij was midden in een operatie dus hij belt me terug. Ik denk zelf dat het tijd wordt voor bloedafname en testen en dan waarschijnlijk nog een infuus. Beperk zijn hooi nu sterk, de da zei dat hij wel wat mocht maar met het niet drinken vrees ik dat het straks weer dezelfde ellende is. Warme slobber eet hij niet, en het is -6 dus kan het ook niet laten staan dan bevriest het. Heb gewoon een bakje warm water geprobeerd aangezien hij dat 'kent' maar hij moet er niets van hebben. Het water in de ton is sowieso lauw want de waterton zelf is verwarmd maar dacht kan het wellicht proberen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 11:22

agut arm dier, ik hoop dat het meevalt.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-25 11:30

Hij eet zijn slobber *\o/* , hij lijkt nu echt op te knappen vandaag. Zo blij dat we hopelijk vanaf nu via de slobber wat vocht in hem gaan krijgen.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-25 12:14

Ik zag hem zonet drinken *\o/* . Ziet er naar uit dat we het ergste achter de rug hebben.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 12:16

Wat een opluchting zeg!

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 12:19

Dat is een fijne update. Hopelijk gaat hij nu herstellen.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 12:40

Wat fijn!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 12:52

Wat een opluchting!!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 13:14

Oh wat een fijn nieuws. Hopelijk zet het door. Misschien komen jullie er nog achter wat de oorzaak was. Iets in het water gevallen waar hij ziek van geworden is?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 14:42

Wauw wat een fijn nieuws duimen dat het nu alleen nog maar beter gaat!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 14:46

Wat fijn dat hij nu zo opknapt, arme vent

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 17:02

Super fijn! Nu op naar een spoedig herstel

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 17:20

Oh wat fijn dat er nu vooruitgang lijkt te zijn.

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 18:49

Ow wat fijn!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-25 22:37

karuna schreef:
Oh wat een fijn nieuws. Hopelijk zet het door. Misschien komen jullie er nog achter wat de oorzaak was. Iets in het water gevallen waar hij ziek van geworden is?

Ik denk niet dat we er ooit achter gaan komen, ze hebben water uit een elektrische verwarmde waterbak met vlotter systeem.

Idinn gaat steeds beter, gister was zijn temperatuur nog 38.4 wat opzich ok is maar aangezien hij op antibiotica+pijnstillers staat niet echt laag te noemen. Vandaag zat hij op 37.8 :). Hij drinkt, hij poept en hij eet. Morgen zijn laatste AB injectie en dan zien of de koorts wegblijft.

Ik heb echt een draak van een week achter de rug, Flo was voor werk in Finland.

In het weekend was de electricien hier om de stoppenkast te vernieuwen, helaas zijn er door een onvoorziene fout 3 lampen gefrituurd + onze stroomklok van het weiland (ging 440V doorheen ipv 220).

Maandag stond de tractor ineens midden in het weiland met een hooibaal erop stil. Kreeg hem niet meer aan de praat, uiteindelijk een buurman met zijn tractor de onze eruit gesleept en het hooi in het hooi huisje gezet.

Dinsdag avond zie ik dat Idinn zich niet ok gedraagd. Wat darmverslappers ingespoten en toen leek hij zich eigenlijk weer vrolijk te gedragen.

Woensdag hele dag met Idinn in de weer geweest.

Donderdag natuurlijk met Idinn bezig geweest. Omdat er geen stroom op het weiland stond hadden ze een paal gebroken + het draad verrot getrokken.

Vrijdag kijk ik om naar Spirit staat hij ineens stok kreupel. Weet inmiddels vrij zeker dat hij een hoefzweer heeft, de grond was de dag ervoor stijf bevroren en denk dat hij door zijn dunne zolen + harde grond een zweer heeft gekregen.

Gelukkig was Flo terug op vrijdag maar ik had echt zoiets van ik verkoop de boel en ga lekker in een appartementje zitten met een nieuwe hobby. Schaken ofzo. :')

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-25 10:08

Ik ben omdat we zo'n heerlijk vroeg voorjaar hebben dit jaar alvast begonnen met Björg trainen. Ze heeft helaas nog een weg te gaan voordat ze de relaxte bospony is waarvan we weten dat die in haar schuilt. Er zit tijdens het rijden teveel stress in haar wat zich uit in buiten gewoon veel te snel te gaan en moeilijk te remmen en in de bak zodra ze het even niet snapt haar hoofd volledig weg te buigen en dan in hele kleine rondjes te gaan spinnen. Echt hartverscheurend, als ik haar daar uit probeerde te rijden kwam ze omhoog. Het is een goede reminder waarom een jong paard kopen een beter idee is :'). Maar goed we hebben haar en we gaan voor haar zorgen, want behalve de stress van het rijden is ze totaal niet schrikachtig ofzo dus het potentieel zit er echt wel in.

Ik heb nu een voerbakje in iedere hoek neergezet en we rijden van beloning naar beloning. De eerste rit kon ik haar daardoor uit haar staakgedrag rijden zonder lange 'gevechten' en de tweede rit geen enkele keer staakgedrag en leek ze er zowaar plezier in te hebben. Wel het probleem dat ze na de eerste tölt veul te hard stapt maar ook dat weten te kalmeren aangezien het vooral gevoed wordt door onzekerheid.

De laatste keer dat ik les met haar had was echt een rampenplan (we konden niet een rondje door de bak stappen) maar we zijn hard aan de slag om de volgende les de 29e wat soepeler te laten verlopen :') .

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 14:28

agut wat sneu dat ze zoveel stress heeft, maar ze is in goede handen bij jou.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-25 15:17

Op tour doet ze het best goed voor de ervaren ruiters die van een voorwaarts paard houden maar zou zelf graag zien dat ze zich wat meer ontspant, ook tijdens de tours.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 15:24

Kasmir schreef:
Gelukkig was Flo terug op vrijdag maar ik had echt zoiets van ik verkoop de boel en ga lekker in een appartementje zitten met een nieuwe hobby. Schaken ofzo. :')

Nou dat snap ik, wat een helse week joh! Gelukkig dat Idinn erdoor lijkt te zijn.

Leuk om te lezen hoe je het met Björg aanpakt. Van object naar object rijden is een heel mooi spelletje, goed idee om dat te doen met haar.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-25 19:52

GDG: ja ik denk dat dit voor Björg een stuk beter werkt dan er proberen 'doorheen te rijden' ze verliest daar al haar zelfvertrouwen en plezier van.

De tandarts was er vandaag voor al onze paarden, een beetje ponyshaming hoort er dan altijd wel bij :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 22:06

_O-

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 23:33

Ach :)
Die middelste foto is wel subliem :D ;)

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-25 09:26

Hihi we kunnen niet de enige zijn die af en toe de verdoving misbruiken toch :') .

Wel 'interessant' was om te zien dat Björg haar eerste kiezen beschadigingen toonde van het bit -O- . Geen wonder dat ze zo 'hard' in haar mond is daar is flink aan getrokken. We gokken dat dit in IJsland is gebeurd aangezien ze daar nogal heftige bitten gebruiken.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 09:34

Ach die bekkies. Beetje teveel verdoving haha. Sneu dat je sporen ziet van hard aan de teugels trekken. Gelukkig heeft ze daar bij jullie nooit meer last van :)