Het grote working equitation topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PreHungaro

Re: Het grote working equitation topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 12:30

Yes! Gewoon starten.
Tijdens mijn eerste wedstrijd reed ik al door de poortjes van een hindernis voordat ik door start reed. Dus meteen uitgebeld. Maar dat doe ik nu nooit meer denk ik ;-)

De meeste mensen op wedstrijd zijn heel behulpzaam gelukkig. Nu een keer of 5 gestart en tijdens de wedstrijden veel ervaring opgedaan.

De TWE en WEH wedstrijden zijn net wat anders geloof ik qua aanrijden e.d.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 13:32

Ik ben ook gewoon gestart en op de wedstrijd zelf heel veel gevraagd en goede adviezen gekregen. Regelboek goed doornemen is ook verstandig

Ik heb afgelopen weekend clinic koeiendrijven gedaan in Oldeberkoop *\o/* Ontzettend gaaf om te doen en zeker voor herhaling vatbaar. Helaas ging de wedstrijd in Stuifzand voor ons niet door omdat ze hem van zaterdag last-minute verplaatsen naar zondag en zondags had ik al verplichtingen :(

Mijn volgende WE activiteit staat voor 1 april gepland, clinic in Beilen.

Afbeelding

De korte filmpjes samen gevoegd in 1 :D
https://youtu.be/Ms1Xr9ykaq4?si=Wu_5RPbhCXt-p7VS

.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 19:28

Odetje92 schreef:
Hebben jullie tips om goed voorbereid te zijn voor een we wedstrijd?
Ik ga sowieso volgende maand bij eentje kijken om het hoe en wat nog eens goed in mij op te nemen

Dat klinkt als een uitstekende voorbereiding!

@SandraWierda, hoe leuk, een koeienclinic met je eigen paard! Jammer van Stuifzand, maar jullie zitten niet lang stil zo te lezen.

Hier ga ik zondag een eigen huis-tuin-en-keukenparcourtje bouwen in de bak, om samen met een stalgenootje wat te oefenen/spelen.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 22:42

Ik heb vrijdagavond nog WE clinic van Marco boavista en dan zaterdag onze eerste wedstrijd in de WE0. Vind het superspannend, maar we gaan er gewoon voor. Ons doel was al "niet gediskwalificeerd raken" en als ik dat hier zo lees is dat een goeie voor je eerste wedstrijd :')

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 23:00

Stuifzand was toch helemaal afgelast, niet verplaatst? Ik zag dat hij afgelast was op Facebook.

Lijkt me ook gaaf hoor, zo'n koeien clinic! Op 1 april organiseert Stal Vreedenburgh weer een trail training met beoordeling van Marco Boavista als jury zag ik op Facebook voorbij komen.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 23:06

Texas02 schreef:
Stuifzand was toch helemaal afgelast, niet verplaatst? Ik zag dat hij afgelast was op Facebook.

Klopt hoor, maar in eerste instantie is de WO en W1 al verplaatst van de zaterdag naar de zondag ivm hoeveelheid inschrijvingen. Dit was vooraf niet aangekondigd dat het een optie was. Dus een behoorlijk teleurstelling dat ze zoiets dan ineens doen. :(

Bij Ambt Delden hebben ze het nu wel vooraf al gemeld, dan kun je er in ieder geval rekening mee houden en bij opgeven moest je al meteen aangeven welke dag/ dagen je mee kunt doen.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 23:14

Ah zo! Dat is zeker jammer.. Dan reken je erop dat je mee mag doen en je verheugt je erop, en dan wordt het ineens verplaatst.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 19:26

(Redelijk) stille meelezer hier. As zondag zou ik om 10 u meedoen aan een clinic van Ton Duivenvoorde in Waddinxveen. Helaas is mijn paard niet fit. Clinic duurt een uur en is samen met een andere combinatie. Kosten €50. Heeft iemand interesse? Dan graag via pb.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 19:28

Wij hadden gisteren onze eerste wedstrijd en gewoon op de 5e plaats geëindigd (van de 13) *\o/*
Trail kon natuurlijk nog een stuk beter, maargoed, we hebben wel alle obstakels gedaan, de een iets netter dan de andere :Y) Ik denk dat mijn geluk was dat mijn pony echt niks om de koe gaf, want die vonden toch veel paarden nog best eng.
Nu aan het twijfelen of ik me met hemelvaart ook inschrijf bij de WE wedstrijd van de paardenhoeve

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 20:17

Fangio schreef:
Wij hadden gisteren onze eerste wedstrijd en gewoon op de 5e plaats geëindigd (van de 13) *\o/*
Trail kon natuurlijk nog een stuk beter, maargoed, we hebben wel alle obstakels gedaan, de een iets netter dan de andere :Y) Ik denk dat mijn geluk was dat mijn pony echt niks om de koe gaf, want die vonden toch veel paarden nog best eng.
Nu aan het twijfelen of ik me met hemelvaart ook inschrijf bij de WE wedstrijd van de paardenhoeve

Wat leuk, gefeliciteerd :j

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 20:19

Fangio schreef:

Gefeliciteerd, wat een mooi resultaat! Sowieso knap dat alle obstakels gelukt zijn. Waar zit de twijfel voor de wedstrijd met Hemelvaart?

Wij hebben vandaag een huis-tuin-en-keukenparcours gemaakt op stal. De man van de staleigenaresse is enorm handig en heeft zomaar een bruggetje gemaakt, superleuk. Hier op video gaan we eroverheen. Het kostte wat moeite, want er lag een Heel Eng Blauw Zeil voor. Let niet op mijn gekrijs, ik was heel trots dat hij er eindelijk over ging. https://www.youtube.com/shorts/v1FbdPTI8Eo

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 14:06

Ik heb weer een clinic geboekt bij Romy Huisman!
Eigenlijk zou ik die vorig jaar gaan doen maar toen moest ik met spoed verhuizen, nu weer geboekt. Zin in! :D 18 mei mogen we.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 14:22

Wat leuk Captain! Lijkt me een hele fijne instructie.
En Fangio waarom twijfel je om in Halsteren mee te doen? Gewoon doen! Hele mooie locatie ook

anvt_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 09:20

Hier komende zondag een clinic van Ton , ik ben heel benieuwd . En 30 en 31 augustus is hij ook weer in Kloosterzande. Mocht er iemand interesse hebben om deze mee te rijden :D

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 10:15

Hey hoi, ik kom mij hier graag melden.

Afgelopen weekend hebben Pietje en ik onze eerste working equitation les gevolgd. En dat smaakt eigenlijk wel naar meer!

Afbeelding

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 12:14

Welkom! Hoe vonden jullie het, smaakt het naar meer?
Ton geeft heel fijn les vind ik anvt_xx, veel plezier!

Wie start er zondag ook in Neerijen?

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 15:39

anvt_xx schreef:
Hier komende zondag een clinic van Ton , ik ben heel benieuwd . En 30 en 31 augustus is hij ook weer in Kloosterzande. Mocht er iemand interesse hebben om deze mee te rijden :D

Hier kan je nog niet voor opgeven toch? Ik was helaas te laat voor komende clinic om op te geven. Sta wel op de wachtlijst.

anvt_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 16:38

_coquette_ schreef:
anvt_xx schreef:

Hier kan je nog niet voor opgeven toch? Ik was helaas te laat voor komende clinic om op te geven. Sta wel op de wachtlijst.

Klopt, ik organiseer deze clinic icm met de Honteruiters . En ook voor 30 en 31 augustus.
De clinic voor maart zat binnen 1,5e dag vol.. dus dat is heel snel gegaan. Kort na de clinic van maart zal ik de aanmeldformulieren voor augustus open zetten.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 15:01

anvt_xx schreef:
Klopt, ik organiseer deze clinic icm met de Honteruiters . En ook voor 30 en 31 augustus.
De clinic voor maart zat binnen 1,5e dag vol.. dus dat is heel snel gegaan. Kort na de clinic van maart zal ik de aanmeldformulieren voor augustus open zetten.

Oh ik heb ook interesse, was ook te laat voor deze.

Mijn twijfel zit 'm vooral in de stalling. Mijn pony is gevoelig op de luchtwegen. Momenteel geen probleem want thuis is het management helemaal op orde, maar op vreemde plekken op stal zetten vind ik altijd eng.
Nu bij Barelhof had ik geen stal omdat ze daar enkel strostallen hadden en ik merkte dat een hele dag op de trailer echt niet werkte (ondanks regelmatig even stappen/grazen met hem)

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 08:42

Prehungaro, het smaakte zeker naar meer. Helaas zat de volgende les dag al vol.. :+

We gaan nu thuis eens wat bouwen met de inspiratie die we op hebben gedaan. En wachten rustig op de nieuwe les dagen. :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 13:58

Is er hier iemand die me meer kan vertellen over de toegestane zadels en stijgbeugels?
Mag je starten met die magnetische ophena beugels bij WE? Ik overweeg ze namelijk te kopen om mijn jonge paard tzt te gaan inrijden maar vind het ook wel weer zonde van het geld als ze niet toegelaten zijn.
En wat valt onder traditionele zadels? Ik heb een barok/schoolzadel, voor gewone dressuur is dit niet toegelaten maar ik weet niet of dit wel mag bij de WE? En is er een verschil qua toegelaten zadels bij de dressuur en stijl bv?

of iemand die me al kan vertellen wie me hier wel mee verder zou kunnen helpen? Uit het reglement van de WEB wordt ik niet veel wijzer helaas.

Afbeelding

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 15:00

Over de beugels heb ik van een trainer gehoord dat er nog geen regels voor zijn.

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:10

Waidida schreef:
Is er hier iemand die me meer kan vertellen over de toegestane zadels en stijgbeugels?
Mag je starten met die magnetische ophena beugels bij WE? Ik overweeg ze namelijk te kopen om mijn jonge paard tzt te gaan inrijden maar vind het ook wel weer zonde van het geld als ze niet toegelaten zijn.
En wat valt onder traditionele zadels? Ik heb een barok/schoolzadel, voor gewone dressuur is dit niet toegelaten maar ik weet niet of dit wel mag bij de WE? En is er een verschil qua toegelaten zadels bij de dressuur en stijl bv?

of iemand die me al kan vertellen wie me hier wel mee verder zou kunnen helpen? Uit het reglement van de WEB wordt ik niet veel wijzer helaas.

[ Afbeelding ]

Uit het WEB reglement :
d. Rijden met zadel is verplicht. Naast gebruik van tradionele zadels (Spaans, Portugees, Camargue, Amerikaans, etc.) wordt een dressuurzadel aangeraden.

In principe kan elk zadel. Mocht je aantreden met een optoming/zadel wat de veiligheid in het gedrang brengt of het welzijn van het paard bedreigt, zal de jury/organisatie je hierop aanspreken en eventueel elimineren.
Qua beugels zijn er geen voorschriften, ook hier primeert de veiligheid.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:22

Bedankt! Hoef ik in ieder geval nog niet meteen afscheid te nemen van mijn zadel :)

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 21:12

Aangezien er hier ook een paar Zeeuwen waren die graag WE rijden: 26 en 27 april geef Marco Boavista weer clinic, net over de grens in Oosteeklo. Wij zijn alvast weer ingeschreven. Enorm fijne lesgever (wel deels Engelstalig)