[VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 12:22

Mooi bedacht toch? :D
Die nemen ze in ieder geval niet zomaar mee.

Gisteren hadden we dus storm en tot vanochtend half 8 geen stroom, maar vandaag is het een prachtige dag. <3
En warm! 15 graden vandaag, dat is gewoon 30/35 graden warmer dan het precies een jaar geleden was. Al wordt het vanaf deze week nu wel kouder en volgende week is de eerste sneeuw voorspeld.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Milo heeft echt een hele aparte glans over zijn vacht, hier zie je dat wel een klein beetje (beetje glitterig). Hij is ook echt mega zacht. Eigenlijk wel benieuwd waar dat vandaan komt, de andere hebben dat niet. Zijn moeder ook niet. Of zou het iets typisch zijn voor crème kleurtjes?

Afbeelding
Afbeelding
Ik vroeg of ie even zijn neus uit het gras wilde doen en knap kijken. _/-\o_

Ik moet ze eigenlijk eens poetsen. :=
En ook de manen een keer uit borstelen, maar wil ook weer niet te veel doen zodat ze wel nog mooi waterdicht blijven. _O-

Waarschijnlijk krijgen ze in januari 2 vriendjes er bij (kan ook eerder, maar wil eerst even de modder bij de ingang weg hebben met dat spul), een new forest ruintje (ook uit 2021) en een Tinker hengstje van dit jaar.

Tara_13

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 14:11

Ik vind het zo leuk om je updates te volgen!
Je hebt echt een prachtige stek en ben benieuwd wat je er van gaat maken!

Wanneer komen je nieuwe merries?
En heb je je beide merries thuis drachtig?

Dat glimmende heeft mijn palomino ook, Milo is ook zo prachtig gekleurd.
Soms lijkt het wel alsof ze glitteren inderdaad, zo prachtig is dat
Afbeelding

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 19:05

Ook zo'n mooi kleurtje. <3
Denk dat het dan inderdaad iets typisch voor crème is, of misschien zelfs voor palomino? Heel bijzonder vind ik het, glitter pony's.

Nee helaas allebei de merries hier niet meer drachtig, dus volgend jaar op tijd beginnen. Libby denk ik over bij Milo te doen als hij snapt dat hij hengst is, Odette bij Golden Star.

De nieuwe zijn wel allebei drachtig (94 dagen van Cassanova en 181 dagen van Gin Fizz) en ze worden maandag in nl opgehaald en komen op woensdag hier aan. :):)

hasufel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 19:18

Spannend!
En leuk dat er nog jongens bij komen

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 19:50

Jammer dat je merries niet drachtig zijn. Wel een gaaf project, 2x eigen fok en dan van die combinatie een veulen. Ik hoop voor je dat het lukt!

Spannend, nieuwe merries en leuk om toch uit te kunnen kijken naar 2 veulens. Hopelijk komen ze goed aan en kunnen we snel kennis maken!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-22 11:22

hasufel schreef:
Spannend!
En leuk dat er nog jongens bij komen

Jaa nog meer spelen. :):)

Tara_13 schreef:
Jammer dat je merries niet drachtig zijn. Wel een gaaf project, 2x eigen fok en dan van die combinatie een veulen. Ik hoop voor je dat het lukt!

Spannend, nieuwe merries en leuk om toch uit te kunnen kijken naar 2 veulens. Hopelijk komen ze goed aan en kunnen we snel kennis maken!

Libby is door Equi Center gefokt. :D
Maar haar als veulen gekocht en ik heb met zowel haar vader (Kraneveld's Kadans) als met haar moedersvader (Irakion) gewerkt en Irakion was echt een grote favoriet, helaas is hij paar jaar terug geruind. Maar dat maakt haar voor mij nog specialer. <3

Maar wel een leuk project en een Milo baby is ook wel echt enorm welkom, of hij nu goedgekeurd wordt of niet, maar eerst zien of het komend jaar niet te vroeg is voor hem. Normaal zou het in ieder geval geen enkel probleem moeten zijn.

Libby is op dit moment wel echt mega hengstig, maar Milo is zoooo beleefd. <3

Dat zachte hinnikje. <3

Hoop wel dat dat spul snel komt, voorste stukje is nu wel echt modderig. |(
Gelukkig ook alleen dat stukje, maar fijn is het niet.

Ja heel leuk om toch nog 2 veulentjes te hebben volgend jaar! De tweede was ook nog even spannend of het nog zou lukken, maar uiteindelijk allebei drachtig! Daarom 1 in april en de andere dus pas in juli, maar liever een laat veulentje van een hengst die hier niet meer mogelijk is (Cassanova) dan geen veulentje. :))

Libby en Odie volgend jaar in ieder geval op tijd beginnen, Libby denk ik eind april/ begin mei bij Milo en Odie in mei.

Maar wel spannend, maar hopelijk komen ze goed aan woensdag en gaat de reis goed! Kijk er naar uit. <3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 11:41

Ik volg je nog steeds hoor Quir. We hebben hier familie bezoek die net vertrokken is en vanavond komt klein kind. Zo heel erg leuk. Dus ik reageer wat minder. Je foto's zijn prachtig.

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 16:00

In mijn herinneringen zaten wij samen in het dikke buiken topic 2014. Heb ik dat wel goed dan?

Het is idd al aardig modderig, hopelijk heb je het spul voor alle sneeuw en heb je er veel plezier van!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-22 22:27

<3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En vanmiddag ook nog even 26.500kg hooi gebracht. :=
Hij pakt gewoon 4 balen in 1x, maar zijn tractor band is ook bijna net zo groot als onze tractor. _O-

Afbeelding

Afbeelding

Waarom zou je ook uit de nieuwe hooibakken eten als er een kruiwagen vol staat. _O-
Afbeelding

Afbeelding

Tara ik denk dat dat het topic was van de veulens van 2014. :D
Speels en dapper of zo iets geloof ik.

Lekker van genieten Pien! Bokt is er daarna ook nog :))

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 23:28

Jaaaaa je pony's zijn er! *\o/* Hebben ze goed gereisd?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 23:46

Super gaaf! Dat zijn de moeders van Davinci en Cassanova toch? Dat is wel heel tof bloed om verder mee te gaan in Zweden.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-22 12:20

Annash schreef:
Jaaaaa je pony's zijn er! *\o/* Hebben ze goed gereisd?

Jaa <3

Ze vonden het wel allemaal maar wat spannend, maar hebben het goed gedaan en zijn echt super lief. Vannacht lekker languit liggen slapen en nu mogen ze bij komen van de reis en mooie baby's afbakken.

mooney schreef:
Super gaaf! Dat zijn de moeders van Davinci en Cassanova toch? Dat is wel heel tof bloed om verder mee te gaan in Zweden.

Ja inderdaad. :D
Carice onder andere de moeder van Cassanova, Goldstar en Ducati. Ze is drachtig van Gin Fizz
Char onder andere de moeder van Davinci en zij is drachtig van Cassanova.

Heel tof bloed! En super blij met deze gave kans om met deze merries verder mee te gaan fokken. <3
Samen met het zusje van Nilay en Noxville vd Beekerheide paar mooie koninginnen op stal. :):)

Zal van het weekend een keer mijn camera tevoorschijn toveren. Dan is ook de eerste sneeuw voorspeld. :brr:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Waar zijn de meisjes?!
Afbeelding

Milo kon niet stoppen met snuffelen. _O-
Afbeelding

hasufel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 19:59

Mooie meisjes! Fijn dat ze goed zijn aangekomen.
Je spul is er nog niet?
Die derde foto van onder is wel raar, net alsof ze een ieniemieniehoofdje heeft
Was Milo nou ook van casanova? Weet t even niet meer

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 20:17

Haha ik was vorig jaar in de lente bij Marjolein dus toen heb ik ze nog zien lopen. Helaas had Vu geen zin om een Cas baby te maken :') snap ik ook wel achteraf met de ellende van de rottende kies.
Ben benieuwd naar de veulentjes bij jou komend jaar!
En Milo heeft zon lekker smoeltje!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-22 23:22

hasufel schreef:
Mooie meisjes! Fijn dat ze goed zijn aangekomen.
Je spul is er nog niet?
Die derde foto van onder is wel raar, net alsof ze een ieniemieniehoofdje heeft
Was Milo nou ook van casanova? Weet t even niet meer

Nee helaas nog niet. |(
Dit weekend wordt er 20/30cm sneeuw voorspeld, dus dan moeten we ook wachten met storten tot de sneeuw weer grotendeels weg is...

Er ligt grus bij de ingang (Gelukkig alleen daar modderig), dus gelukkig zakken ze ook niet ver weg.

Milo is van Mangold (een Mr. Right x Champion de Luxe en Cassanova is van Champion de Luxe, dus ver weg wel aan elkaar verwant :)) ).

Ik zal als er sneeuw ligt eens goede foto's maken van alle beestjes, al zijn er 2 die eerst onder de hoge druk mogen. :=

mooney schreef:
Haha ik was vorig jaar in de lente bij Marjolein dus toen heb ik ze nog zien lopen. Helaas had Vu geen zin om een Cas baby te maken :') snap ik ook wel achteraf met de ellende van de rottende kies.
Ben benieuwd naar de veulentjes bij jou komend jaar!
En Milo heeft zon lekker smoeltje!

Jammer dat Vu geen Cas baby wilde maken, maar achteraf inderdaad wel te verklaren dan.

Ze zijn echt super lief allebei. <3
En ik ben ook super benieuwd naar de veulentjes! Merrie of hengstje en welke kleurtjes. :):)

Jaa kleine lieve knappe Milo, hij heeft echt zo'n lekker bekkie en zo ongelooflijk lief en beleefd.
Ze beginnen nu wel allebei lekker rond te worden. :))

Hoe doet jouw kleine Nim het?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-22 13:46

Afbeelding
<3 <3

Ze zijn echt allebei zo vriendelijk en lief, ondanks dat ze het allemaal nog wel spannend vinden.

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 14:15

Ah,dan heb ik je uit dat topic onthouden!

Leuk je nieuwe dames!! En fijn dat ze elkaar hebben, ben erg benieuwd naar de veulentjes!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 14:33

Nim doet het super, maakt zich elke dag ranziger dan de dag ervoor :+ en groeit lekker....
Kleine Nim is eigenlijk alleen maar klein als ze niet naast familie staat := nog geen 8 maanden oud haha
Afbeelding

Jij gaat expert worden in palominos poetsen, ik hoor graag tips :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 18:34

Ze kijken ook zo loerend. Ze zijn nog niet gearriveerd Quir je paardjes maar dat kan ook niet. KOmt goed!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-22 23:12

Ik was eigenlijk ook wel benieuwd naar palomino poets tips. _O-

Gelukkig is de grootste smeerkees de vos (Odette) en godzijdank heeft Milo het vooralsnog niet overgenomen.
Char en Carice zijn voor nu ook nog mooi schoon.
Volgend jaar 2x kans op dubbel crème, als die geboren worden moeten ze maar direct leren om te douchen. :+

Haha Nim groeit haar familie nu al voorbij. _O-
Wel super dat ze het goed doet. <3

Ik ben ook heel benieuwd naar de veulentjes Tara. :):)
Misschien dat ik nog een een volgtopic ga maken voor de veulentjes, nog even over denken.

Ze zijn inderdaad nog niet echt geland Pien, maar komt vast goed. Ze waren hier aan het grazen en ze keken zo toen ik ze riep haha. Ze zijn vandaag al een stuk meer op hun gemak, brokjes gingen vanavond ook op. :D

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 23:16

Leuk koppeltje zo Quir :j
Tja, lichte pony’s moet je wassen he :+ tip van een schimmelexpert: alleen wassen als er een gelegenheid is, anders accepteren dat ze niet brandschoon zijn. En cowboy magic voor echt acute situaties ;)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 11:18

Fijn quir brokjes die gegeten zijn. Dat is een goed teken. En ze zijn met zijn tweeën.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 11:50

Mooie paarden Quir.. maar idd wel veel poetswerk.
Hoe gaat het met Finn?
Tis maar goed dat paarden niet naar kleur kijken.. anders zou hij zich mss buitengesloten voelen ;)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 12:11

Over kleur....mijn merens Hercule zag voor het eerst een andere merens binnenkomen in de les. Hij stopte en begon te hinniken, kreeg reactie en ging tevreden en braaf verder.Deed hij nooit bij andere paarden. Bizar vond ik het en allemaal moesten we lachen. Tuurlijk liet ik hem weten dat het het goede ras was _O-

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-22 13:10

Ja is ook zo LaDonna. :))
En ze vinden het zelf meestal niet eens zo erg dat ze vies zijn...

Ben wel benieuwd of ik de staart van Milo ooit nog wit krijg voor de HK. Ik denk dat dat echt 10L zilvershampoo wordt. _O-

Finnsie doet het ook super! Hij begint echt enorm te boeven weer (zoals hij was voor ze naar de zomerwei gingen). Maar dat mag, hij is 1,5 en hengst, zolang ze maar respect hebben. <3
Maar denk dat hij nu toch weer een stuk beter op zijn plek is dan op de zomerwei.

Maar ik heb nu 1 vos (Odette), 2 bruine (Libby en Finn) en 3 palomino's (Milo, Carice en Char). En dan 2 nog onbekende in de maak. :))

Haha hij herkende zijn enige echte soortgenoot Pien. :D