Wij rijden inmiddels vooral lekker buiten, nog een filmpje gemaakt van gisteren:
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maartje_M schreef:Hier ook met alles rechtsom. Zo vermoeiend haha
Vandaag maar een heel korte sessie van gemaakt met als enige doel aan 2 kanten een stukje netjes vooruit en stoppen als ik het zeg en niet als zij stress heeft en dat ging best prima. We hebben weer een lekker beginnetje om mee verder te gaan
Moska schreef:Hebben jullie nog tips om een paard aan een deken te laten wennen? Hij vindt het ontzettend spannend en raakt in paniek.
Zebrastreep schreef:Nu begint het rijden ook wel weer flink te kriebelen. Ik was een beetje mijn zelfvertrouwen kwijt geraakt omdat ze de laatste keer zo hard ging en daarbij flink bokte. Ik heb ook al een flinke tijd eigenlijk niet meer met haar gelest , best zonde ik had ver kunnen komen deze zomer maar het is niet anders. Binnenkort ga ik nog een grondwerk les aanvragen want ik wil de spanning op links aan gaan pakken.
Maartje_M schreef:Lissy snapt nog niet zo goed dat ze ook prima kan lopen als ik naast haar schouder sta of zelfs nog wat meer naar achter loop. Ik wil haar graag aan de lange teugel de basis van het sturen aanleren, maar met een paard dat dan stil blijft staan, is dat wat lastigHebben jullie tips hoe ik haar het beste vertrouwd kan krijgen hiermee?
Toen ik haar net had, was het al een trainingspuntje op zich om daar te kunnen staan zonder dat ze opzij van me af bewoog. Misschien hebben we het stilstaan toen iets te goed geoefend
miereneter schreef:Dat is mooie vooruitgang, Maartje en Zebrastreep!
Plutolover, ik ben wel benieuwd naar wat je instructrice zegt? Want die ziet het met eigen ogen. Of heb je misschien een filmpje? Dan kunnen de ervaren mensen hier er misschien iets over zeggen.
Hier gaan we met sprongen vooruit. We stappen, draven en galopperen los in de bak. Ben met hem naar buiten gegaan na het rijden, en ook dat deed hij puik. Zelfs een stukje gedraafd. Mijn knappe puppiepaard! Alleen opstappen vindt hij altijd nog spannend, dus moet nu nog iemand bij zijn. Zondag komt een zadelpasser voor zijn grotemensenzadel. Leuk, maar ook zo spannend!