Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 11:11

Wat balen CalipsoLover
Was al lastig en nu weer dit.

Hopelijk vind je iemand die mee kan en anders gewoon zelf gaan kijken.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-20 11:20

Nu onderweg. Mijn moeder gaat sowieso ook mee maar die heeft er niet alle verstand van. Echt lastig zo als je er op rekent, zeker omdat we vandaag gingen beslissen om ze te nemen of niet. Wil geen geld geven aan een lesgeefster die ik niet ken en er al dan niet meer of minder verstand van heeft dan ik als je begrijpt wat ik bedoel.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 14:12

Sorry calipsolover ik woon en te ver weg en ben herstellende van een ingreep dus mag de komende dagen nog niet veel doen. Ga vooral op je gevoel af. Heb je een klik met het paard? Voelt het vertrouwt in het zadel? Denk je aan toekomstplannen met dit paard?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 14:19

Ik heb het toen na er bijna afgevallen te zijn ( door het scheuren van een beugelriem ) besloten. Ben toen wel nog even langs stal gegaan om na te vragen hoe gestoord ze me vonden, maar dat bleek mee te vallen.

Na 1x kijken en paar rondjes erop zitten dus besloten. Toen de dierenarts kwam voor de keuring was ik dus ook heel zenuwachtig of het paard wel echt bij mij zou passen bij een tweede keer kijken. Maar heel leergierig en kwam ook meteen knuffelen met mij.

Het is echt een gevoel. Filmpjes maken en doorsturen naar mensen die je kennen en verder de keuring afwachten. Het moet voor jou een goed paard zijn, niet voor de persoon die met je mee gaat kijken.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 14:22

Succes! Fijn dat je moeder in ieder geval mee gaat.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-20 14:34

We hebben vrijdag een nieuw paard op stal staan. :+

Heb haar vandaag even aan de hand gehad en haar in de piste laten lopen, wat een paard! Nog even iemand gevideobeld om haar uitgebreid te laten zien en die zegt ook DOEN. Dus vrijdag gaan ze haar brengen en dan laten we ze bij ons op stal keuren omdat dat iets gemakkelijker is. Als ik haar zie lopen veronderstel ik dat er niks mis zal zijn, maar vind het best nog wel spannend!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 14:56

Gefeliciteerd mag het paard wel terug als er blijkt dat er iets aan de hand is? Heb je foto's/filmpje en meer info?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 15:30

Leuk zeg! Ik ben nu nieuwsgierig, mogen we al wat zien?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-20 15:32

Foto's/filmpjes deel ik nog niet zolang ze niet officieel van mij is, dus die deel ik met alle plezier (hopelijk) vrijdag. Het is een zwarte merrie met 3 witte beentjes en een witte bles, nakomeling van Toto Jr. Ze wordt 3 jaar in april, nog volledig ruw dus, kent het halster en mee lopen maar verder niks. Als ze niet goedgekeurd is gaat ze idd terug mee.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 16:45

Wat fijn CalipsoLover *\o/*

Ik hoop wel dat de persoon die je zo heeft laten stikken het nog wel even te horen krijgt. Geen beloftes maken als je ze niet kan inwilligen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-20 16:48

Ga me er niet druk in maken, ze was ziek. Kan iedereen overkomen. Natuurlijk niet leuk dat ze het pas een half uur voor we vertrokken liet weten, maar ga me er verder niet druk in maken. Ik vetrouw op m'n buikgevoel, mijn kennis en heb de filmpjes ook naar meerdere personen doorgestuurd. Iedereen ziet een gezond en getalenteerd paardje, dus dat komt vast en zeker goed!

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 17:12

Calipsolover dat is uiteindelijk het belangrijkste dat jij je er goed over voelt en blij mee bent.
Dat ik mijn merrie als jaarling kocht werd ik voor gek verklaard. Maar ik wist het zeker en is goed uitgepakt

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 17:50

Ben benieuwd Calipsolover. Klinkt als een type paard wat ik ook wel zou willen. Hopelijk vrijdag goed bericht!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 17:59

Klinkt als een goede deal, een getalenteerd paard voor het budget wat je eerder deelde, gefeliciteerd! Hopelijk komt ze door de keuring! Zal vast wel, maar kan me voorstellen dat je het spannend vind!

Ik heb de mijne sinds begin dit jaar, maar vind het een leuk topic :D

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-20 22:25

Ze is niet groot (Zal ongeveer 1m60 uitgroeien, als we geluk hebben nog een paar centimeter groter) en volledig groen, dus dat doet natuurlijk wel wat op je budget, heb nog steeds wel een slag kunnen slaan hoor. Nu is iedereen in m'n omgeving ook helemaal gek van haar hoor dus het kriebelt wel stiekem om nog geen foto's te delen, maar ga nog even geduldig afwachten :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:43

Ben heel benieuwd CalipsoLover ze klinkt leuk

Mn nieuwe aanwinst begint al te wennen ookal is m'n andere merrie nog niet direct de grootste fan :D
Maar die hadden we mee op concour vandaag dus die was naar de inspanning ook lekker rustig :D
Ze had 238.5 en 223 punten in de B dus ontzettend tevreden met d'r weer <3

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:32

Het is ondertussen februari maar mijn zoektocht gaat stilletjes door. Ik heb het een en ander gereden en bezocht maar ik voel nergens echt een 'ja!' gevoel. Gigantisch balen natuurlijk zo zonder paard, maar liever te lang gezocht dan een foute aankoop. :') Ondertussen studeer en werk ik lekker door op stal en ga ik met iedereen mee naar de lessen en wedstrijden en train ik paarden van anderen, maar ik heb wel echt behoefte naar dat 'mijn eigen' gevoel.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:52

Aftellen maar calipsolover :D

Seven: heb je al op je nieuwe aanwinst gezeten?

Arcolris: Succes met de zoektocht. Hopelijk heb je snel je nieuwe maatje. Je eigen is toch anders dan paarden van een ander rijden.

Ik vind de markt wel gespannen. Sommige paarden staan maar enkele dagen te koop.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 00:13

CalipsoLover schreef:
Ze is niet groot (Zal ongeveer 1m60 uitgroeien, als we geluk hebben nog een paar centimeter groter) en volledig groen, dus dat doet natuurlijk wel wat op je budget, heb nog steeds wel een slag kunnen slaan hoor. Nu is iedereen in m'n omgeving ook helemaal gek van haar hoor dus het kriebelt wel stiekem om nog geen foto's te delen, maar ga nog even geduldig afwachten :D

Ach juist door dingen als 'te' klein is zo een paard betaalbaar, dus super fijn als je toch geen grote zoekt :D

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-20 00:47

Ja was het maar al vrijdag :D

AcroIris, dat had ik ook het afgelopen jaar enorm. Ik reed hier en daar wat paarden bij van andere maar daar lag mijn hart niet echt. Een eigen paard is toch nog altijd iets anders. Succes nog met je zoektocht! Zoiets kan snel gaan, bij andere duurt het wat langer!

Geryon schreef:
CalipsoLover schreef:

Ach juist door dingen als 'te' klein is zo een paard betaalbaar, dus super fijn als je toch geen grote zoekt :D

Nee inderdaad. Gelukkig ben ik ook maar 1m66 en slank dus daar toon ik dan ook helemaal niet groot op en voel ik me zelf ook fijner op. En een klein paard heeft meer voordelen dan een grote dressuurmatig :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 09:15

Mistral

Nee nog niet diertje heeft tijdje niets gedaan door ziekte van de eigenaar dus we gaan het rustig oppakken en ze mag rustig wennen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 12:50

Seven gelijk heb je.

Is hier iemand die kennis/ervaring met bemerkingen heeft?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-20 13:01

MISTRAL94 schreef:
Seven gelijk heb je.

Is hier iemand die kennis/ervaring met bemerkingen heeft?

Als je even de specifieke bemerking kan noemen, dan misschien wel.

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 13:03

Lang geleden dag ik hier nog reageerde, maar ik wilde alles even laten bezinken.
Ik ben nu bijna 2 weken eigenaar van mijn eerste paardje en alles ging goed... tenminste voor een week. 1 week nadat ik hem had is hij met rijden ineens ontploft (aangezet en erg beginnen bokken wat voor mij op de grond is geëindigd), wat de aanleiding was weet ik niet, aangezien hij anders altijd doodbraaf was. Met knikkende knieën weer opgestapt en toen ging alles weer goed. De volgende dagen telkens gelongeerd tot hij met zijn tong op de grond hing voor ik erop kroop en dit ging telkens weer goed. Dit weekend heb ik hem ook eens laten rijden door iemand die geen schrik heeft en ook alles goed gegaan. Gisteren dan terug gereden na lang longeren en weer kwam er een bok als ik aan het rijden was (zeker niet zo smerig als vorige week en ik ben ook blijven zitten, maar toch de bok was er natuurlijk wel). Direct is er iemand anders opgegaan om hem door te rijden en weer was hij braaf.
De roze wolk van mijn eigen paard is dus heel snel weggegaan. Ik weet niet goed wat ik nu moet doen. Ik ben een zeer angstige ruiter en heb dit paard gekocht omdat hij zo braaf was met testrijden (heb gereden toen het aan het stormen was en meneer zette geen stap verkeerd). Iemand suggesties? :\

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 13:07

Het is vrij logisch dat hij je toch gaat uittesten. Nieuwe stal, nieuwe omgang, nieuwe regels, nieuw ritme...

Ik zou hem dus een tijdje door iemand anders laten rijden en daarna zelf de laatste minuten overpakken. Dus eerst 2 minuten uitstappen, dan 3, dan eens 5 en een klein drafje. Totdat er maar 10 minuten iemand anders op hoeft.