Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_W

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 17:34

Daar had ik ook flink op geboend, en daarom ook meteen op de foto, want dit is 5 minuten en dan is meneer niet meer schoon. _O-

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 20:22

@kvulden, wat een leuke typische foto. Zo leuk als ze lekker nieuwsgierig zijn.

@meganx jouw paardje mag van geluk spreken met zo'n eigenaar dat je zo het beste met haar voor hebt. Ik ben benieuwd of je blijft merken dat ze er weinig last van gaat hebben. Ik ken ook wat paarden die daar last van hebben dus misschien zou het voor die paarden ook kunnen werken.

@Renske_W Dan heb je toch eer van je werk met zo'n foto.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 20:54

Afbeelding
Pff mijn bewegingstoppertje <3

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:00

Puzzle mooi schoon weer

Wauw wat kan Fflur goed bewegen zeg! :wow:

Jorie meegeknoopt aan schoftje met lange lijnen, dus ik liep vandaag lekker met tweespan en hij deed t super braaf naast zijn grote vriend.
Afbeelding

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 11:07

Ja mag er voor een mindere prijs staan als ik het onderhoud mee doe (mesten etc) dus dat is dan weer een overeenkomst die er gemaakt is. Maar ik doe het echt voor haar. Heb al niet zo veel tijd meer door de weeks met mijn verpleegkunde opleiding die net gestart is en ben later thuis. Dus heel veel plannen en blythe moet de beste zorgen krijgen :)

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:03

Wat is iedereen goed bezig met hun paardjes :)
Zadelmak maken zal straks geen probleem meer zijn Haha.

Met Dex gaat het iets minder.
Hij is zo ontzettend groot en zo mager, hij komt echt tekort.
Dus ik ga hem nu elke dag flink bijvoeren.
Tis wel lastig want de andere 2 paarden zijn prima op gewicht, maar we moeten toch extra hooi gaan voeren voor Dex.
Verder geef ik hem 1,5 kg podo grow per dag.
Ik hoop dat ik hem zo snel weer wat dikker krijg.
Iemand nog tips?
Het is niet dat de wei te klein is, maar er staat gewoon echt weinig gras in.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:36

noor14 schreef:
Wat is iedereen goed bezig met hun paardjes :)
Zadelmak maken zal straks geen probleem meer zijn Haha.

Met Dex gaat het iets minder.
Hij is zo ontzettend groot en zo mager, hij komt echt tekort.
Dus ik ga hem nu elke dag flink bijvoeren.
Tis wel lastig want de andere 2 paarden zijn prima op gewicht, maar we moeten toch extra hooi gaan voeren voor Dex.
Verder geef ik hem 1,5 kg podo grow per dag.
Ik hoop dat ik hem zo snel weer wat dikker krijg.
Iemand nog tips?
Het is niet dat de wei te klein is, maar er staat gewoon echt weinig gras in.

ohh Zimba had na de verhuizing hetzelfde probleem, van vette weide(kleigrond) naar een minder rijke weide(zandgrond). Hij is ook nog eens heel kieskeurig en voor hem was inderdaad de oplossing om onbeperkt hooi bij te voeren + 1.5kg Podo grow. Het heeft wel 4 weken geduurd.
Succes en anders zou ik een keer seniores priores proberen, daar hoor ik ook goede verhalen over.

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 19:59

Afbeelding
Even met m'n dochter wezen knuffelen.. hij is echt super braaf!!
Ook het meelopen gaat super braaf. Wordt tijd dat we eens verder als het weiland gaan..

Afbeelding

Jullie paarden zien er kom goed uit zeg en wat fijn dat sommige de mogelijkheid hebben om al zoveel te kunnen oefenen! Daar worden het alleen maar makkelijkere paarden van.

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 20:29

Wat zien ze er allemaal super uit en wat doen ze het goed <3

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 23:30

Als ik dit koppie zie weet ik meteen weer waarom ik haar gekocht heb <3

Afbeelding

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 23:41

Jaaa ze is heel liefelijk!

Rietje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 14:09

Wat een knapperds!

@noor14, bij ons merk je dat ook. Dachten wel met de wei te kunnen doen als we hem opsplitsten, maar door de regenval in de zomer... Dus ook meer hooi bijgevoerd dan we van plan waren. Vooral om Jack en Wietse ook flink groeiden. Feargie ook, maar niet zo erg als zij.

Heb besloten Feargie wat vitaminebrok bij te geven om te kijken of dit een effect heeft. Tot nu toe eet hij zijn echte brokken ertussenuit :P

Verder zijn we flink aan het wandelen, een keer een uurtje (per ongeluk, wist de weg niet haha) toen kwamen we middenin Ederveen uit (Oeps). En een keer een kleiner rondje van een 20 minuutjes (behalve als je paard niet doorloopt haha). Hij gaat steeds beter langs hinnikende en aanstormende paarden. En daar staan er veel van in die buurt haha

En hij was afgelopen dinsdag flink stout. Stond op mijn voet en ik duwde tegen zijn kont dat hij opzij moest. Hij verschoof niets dus ik gaf een hardere duw. Toen stapte hij weg en gaf een halve bok en liep toen soort van dreigend met zijn achterhand op mij af. Was zo kwaad op hem! Hoe durft ie! Dus duwde hem terug en gaf hem een tik op zijn kont. Niet dat ie ervan opkeek, van niets wat ik deed eigenlijk. Hij stond alweer met zijn hoofd in het gras :O Toen besloot ik hem maar even van het land te halen, vast te zetten en hoefjes opnieuw te doen. Om het niet op die manier af te sluiten. Toen was ie op en top braaf. Ik heb een gek paard *\%/*

Hier nog een paar foto's van afgelopen maanden:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En van wat eerder <3
Afbeelding

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 20:56

Leuke foto's van iedereen!

Dex is zadelmak geboren Haha

Afbeelding

Hij geeft er helemaal niks om :)

En z'n staart gewassen en uitgekamd, ziet er nu stuk beter uit.

Afbeelding

Haha let niet op mijn zusjes hoofd :D

Ik heb hem ook nog eens opgemeten, z'n schoft is 1,58 en z'n kont is al 1,63

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 19:48

Flur heeft echt een ruime draf zeg! Wauwie. Wat zijn eigenlijk je plannen met haar?

Leuk zeg dat Jorie mee is geweest met lange lijnen! Hij haalt z'n vriendje wel in, in de hoogte zo te zien.

Jammer dat het met Dex wat minder gaat. Kost ook veel energie dat groeien als je zo groot wordt. Kan hij ook geen wormen hebben? Die van mij is ook wat aan de dunne kant en had wel te veel wormen. Hij heeft een kuurtje gehad. Wel erg leuke foto's van hem. Hij ziet er heerlijk onverstoorbaar uit met dat dekje.

Super lieve foto's Cvsdevries. Het is nu al een kinder paardje zo te zien.
meganx super fijn dat dat zo kan! Wel lastig plannen als je veel zelf moet doen, maar dat komt vast goed.

Joya wordt ook steeds knapper! Ik zat net even het topic uit je onderschrift te bekijken. Ik vind haar er erg goed uitzien! Ben benieuwd hoe die uitgroeit.

Lekker hoor dat je ook wandelt Rietje92. Een keer wat verder moet kunnen. Toen je in ederveen was, was je in de buurt van mijn paard.

Ik heb m'n paardje eindelijk een keer gemeten. Hij is nu 1.55m en 1 jaar en 5 maanden ongeveer. Dat vond ik toch groter dan ik verwachte.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 22:54

Ik zou heel blij wezen als hij even groot zou worden als Alex, maar ben eerlijk gezegd bang dat dat niet gaat gebeuren. Ik zie m zelf namelijk niet zo heel erg groeien, haha.

Wij gaan morgen waarschijnlijk proberen te zwemmen met hem, dus dan hopelijk wat zwemfoto's of in ieder geval waadfoto's van hem.

De rest, mooie foto's allemaal weer. Allemaal paarden die te groot zijn voor mij haha

Leuke foto's van Dex. Jorie is ook mak geboren, makkelijk met alles.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 23:07

Leuke foto's allemaal!

Noor, die is groot dan zeg! Ilayla, dat is ook een nette maat volgens mij toch?

Ik heb vanmorgen weer een wandeling gemaakt met Veroon. Ze doet het toch wel heel flink hoor! Geen problemen met auto's en fietsers en eerder te nieuwsgierig dan te bang. [ITP] Macho kind Veronia op pad

Afbeelding

Ze heeft wel echt een naarling-modelletje op dit moment. Ik denk dat ze weer aan het groeien is, maar ik zie het zelf heel slecht. Als ze over een paar weken weer thuis is maar weer eens meten. Op 15 maanden was ze 1.54 schoft. Inmiddels alweer 17 maanden oud.
Afbeelding
Afbeelding

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 00:06

Wij hebben vandaag ook gewandeld! :D (met nieuw halster :o )

Auto's(met caravan), traktors, fietsen, niks is eng! Hij loopt zonder te kijken verder. Maar koeien :wow: :wow:

Na een stukje lopen kwamen we bij de put met helaas veel hangjeugd.. en jahoor jack moest er naartoe voor aandacht :+ zegt mijn vriendin opeens: ja dat is een drugspony, die ruikt drugs. Ze keken toch wel even geschokt :') _O-

Hier zag hij de koeien :=
Afbeelding

Pauze bij het water. Grass :):)
Afbeelding

En weer terug naar huis lopen
Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:46

Erg leuk om al die foto's te zien! at doen ze het dan al goed het wandelen en daar heb je straks met buitenrijden natuurlijk wel profijt van! :j

Ilayla: Hoofd van je zusje is geniaal op die foto :D De is een koele kikker zeg!

Rietje92: puber-actie met dat voetjes geven? Dat niet reageren op wat je doet is denk ik misschien meer tinkerigheid? Gelukkig wel goed afgesloten en dat is belangrijk!
Feargie is trouwens mooi getekend!

xZiva: lekker pienter koppie heeft Jack!

Murosch: Veronia heeft echt een mooi kleur en van die mooie manen!
Aan haar naarling-model te zien is ze inderdaad aan het groeien. Billen zijn weer een stukje omhoog dus voorkant zal straks wel volgen.

Joya is ook niet helemaal in de juiste verhouding op dit moment maar dat hoort er natuurlijk bij op deze leeftijd. Zij is van maart dus inmiddels bijna 18 maanden.

Afbeelding

Oke, foto is ook niet uit de beste hoek genomen :=

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:22

Jack niet het water in?

Jorie vandaag wel, maar het ging eerst zo:
Afbeelding
Rest van de foto's staan hier: [ITP] Jorie zijn eerste zwemles

Fransje, wow, die lijkt heel erg overbouwd vanuit die hoek haha :P

Veronia mag hier zonder strikje worden afgeleverd, ik vind haar echt nog altijd prachtig <3

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:56

jack gaat wel het water in hoor :))
moet hem altijd tegenhouden zodat hij niet weg zwemt :+

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:14

Dan doet hij zijn naam ook wel eer aan xD

Jorie zou ook recht oversteken, maar gelukkig heb ik hem nog altijd aan een halstertouw vast in het water. Ik ben blij dat hij het leuk vond vandaag. Hij was op de terugweg echt helemaal jolig, ging in draf bokken als er een auto voorbij kwam (waar hij normaal niet op reageert). Kleine clown :+

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:24

Op de foto zie ik weinig verschil meer tussen Jorie en Alex, maar het kan zijn dat de foto vertekent. Heerlijk dat jullie gezwommen hebben! Lijkt me heerlijk zo'n water in de buurt.

Klopt hoor Murosch! Ik vind het ook een mooie maat voor deze leeftijd. Ik had alleen verwacht dat hij nog steeds veel kleiner was. Ik zie hem niet groeien als ik hem zo vaak zie. Veronia is ook lekker braaf, ik zou ook vaak naar het bos gaan als het zo dichtbij is.

Haha geweldig Jack de drugspony. Dat hartjes halster maakt het alleen net wat minder geloofwaardig :') maar hij staat hem wel heel mooi.

fransje23, dat meisje op de foto is niet mijn zusje maar die van Noor :P

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 17:38

Haha Fransje, ik dacht ff huh heb je het nou over mijn foto? xD
Maar ja dus :p

Echt super leuk zwemmen met je paard! Ben niet jaloers hoor!
Echt super ook dat ze het nog leuk vinden ook.

Joya lijkt op de foto idd erg overbouwd, maar dat is toch niet erg, trekt weer bij :)

Haha ik moest wel even lachen over dat drugs verhaal, leuk bedacht :p

Veronica is zon knapperd he!
En super leuk om lekker het bos in te gaan, heb je later veel profijt van :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 19:11

Citaat:
fransje23, dat meisje op de foto is niet mijn zusje maar die van Noor :P

Oeps :o

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:22

Ik gok dat er zo'n 5-10 cm tussen mijn beide pony's zit, maar Jorie is nog niet gecastreerd, dus erg hoog zal hij wel niet uitgroeien.

Ja, ik hoop dat Jorie nu waterplassen ook niet eng meer gaat vinden, omdat hij de bodem kan zien. Daarom is dat plekje ook zo geschikt om het water met ze in te gaan, want ze kunnen de bodem zien doordat het lichte grond is. Het is eigenlijk bedoelt om bedrijven om te zetten, die grond, maar tja in de huidige economie. Veel mensen gaan daar ook heen met de honden om te zwemmen.

Ik zou willen dat Jorie eens iets meer uit verhouding ging zijn, dan zag ik ten minste ook dat hij wel groeit :+