Grote mensen, kleine pony's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Robiin18

Re: Grote mensen, kleine pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:01

@ Tyrcanol Dank je wel!
Haha "daar heb ik het geduld niet voor" je bent iig wel heel eerlijk _O-
Ja dat ken ik wel :P

@Kimley Jij ook bedankt :D VD is zo leuk, ik raad het je echt aan! ^^

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:02

Ik heb ooit de beagle van mijn tante allerlei trucjes geleerd, hij kon echt alles! Dat ging super.
Maar denk dat ik dat met mijn pony's ook geen eens is voor elkaar krijg.

Ze kunnen allebei hun voet op commando op tillen, maar verder dan dat ben ik nooit gekomen :+

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:03

Welkom Robin, wat een prachtige pony heb je! <3
Leuk dat je ook VD doet!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:09

Robiin18 schreef:
@Kimley Jij ook bedankt :D VD is zo leuk, ik raad het je echt aan! ^^

Ja wil van het zomer eens kijken of dat wat word. Maar ik weet niet waar ik moet beginnen en hoe en wat :')

Bang dat ik er geen geduld voor heb

Robiin18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:12

@Tyrcanol _O- Beeld jezelf in dat het gewoon hele grote honden zijn haha

@JolisaJ Dank je wel!!

@Kimley Gewoon beginnen, mocht het niks voor je zijn, kun je altijd stoppen :D Er zijn gelukkig genoeg sites waar je het op de goede manier kan leren (ook heel veel die je moet negeren :+ )

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:16

Nee niet mijn ding :)

Daarbij is mijn merrie oa IR en heeft ze cushing dus eten als beloning werkt absoluut niet helaas.

Ik hou het wel bij hobbelen, en vandaag met vriendlief er over gehad dat hij er toch wel achter staat als ik het mennen terug op ga pakken.
Hij wil dan wel dat ik een mencursus doe en uiteraard dat ik niet alleen op pad ga :)

Wellicht Renske een keer lief aankijken :o

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:16

Yanto lijkt wel een mini-paint :D

edit: Goh, das nog niet eens zo gek gedacht
Laatst bijgewerkt door minikatje op 28-02-16 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:17

Welkom Robin! Wat een knappe pony is Yanto. :)

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:17

Robiin18 schreef:
@Kimley Gewoon beginnen, mocht het niks voor je zijn, kun je altijd stoppen :D Er zijn gelukkig genoeg sites waar je het op de goede manier kan leren (ook heel veel die je moet negeren :+ )

Tips zijn welkom! Mag ook via pb :)

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:49

Hoi dames! :wave:

Iedereen lekker van het weer genoten vandaag? Het was net lente! Heerlijk.

Ik zou morgen even op iedereen reageren als ik achter m'n laptopje zit. :))

In ieder geval welkom Robin! Wat een gave pony!

Ik heb even snel een vraagje.. Vandaag bij Maaike even peesjes van mijn oude pony gepast, vinden jullie deze haar goed zitten? Dit is maat pony. (Grrrr witte pony's en zand :') )

Afbeelding

En dan het bit.. Zit deze te krap of juist precies goed? Had ergens gelezen dat wanneer je 2 rimpels bij de mondhoek ziet dat het dan goed zit maar las ook weer ergens anders dat dat complete onzin is. :Y)

Afbeelding

Alles wel helaas is maat pony gekocht en dit blijkt allemaal toch net iets te krap te zitten dus morgen alles voor maat cob omruilen. :')

Sorry voor deze egopost :o maar ik beloof morgen netjes op iedereen te reageren!

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:00

@Blacky; de peesjes lijken me een fractie te groot, hoe ruim zitten ze en hoe dicht zitten ze precies van de voorknie af?
Het bakstuk van het hoofdstel lijkt wel goed afgesteld, maar dit is alleen goed te beoordelen wanneer het hele hoofdstel erop staat. Hoeveel ruimte heb je aan weerszijden van het bit? Tussen de mond en de ringen van het bit?

Gister met de dartmoors naar paard 2016 geweest, erg leuk! Eerst is er een pony aan de hand met een van de grooms meegeweest in de rassendefilé. Ondertussen samen met de eigenaar en een andere groom de pony's opgetuigd voor de rassenpresentatie. De vierspan mooi kunnen laten zien en er is een mooi verhaaltje over verteld. Pony's waren erg braaf, wat een heerlijk koele beestjes zijn het toch. :o

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:09

blacky lijkt zo vanaf de foto goed te zitten. Peesjes zijn net aan maar passen imo wel.

Leuk Cabelona! Ben eigenlijk wel benieuwd naar fotos van de dartjes!
Wij hebben er 3 en zijn alle drie alles behalve koel helaas :\

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:18

Erg leuk lijkt mij dat groomen. Wil mijn pony's ook graag beleren voor de kar. Zou ideaal zijn als 2 span, zijn beide merries en evengroot en even oud, zelfde kruising Welsh/nf ook nog :D

Was inderdaad mooi weer vandaag, maar ik kan nog steeds niet rijden, bak is nog niet droog, wordt gauw tijd. Heb niet echt het lef om alleen erop uit te gaan, ze zijn nogal druk en kunnen niet alleen op pad :P

Vind de peesjes wel goed zitten op de foto, maar ik gebruik ook bijna nooit peesbeschermers

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:21

niet kunnen is niet willen he :)

Ik heb er ook ontzettend lang over gedaan, maar ook mijn idioten :D kunnen mee op pad :j
Al snap ik je wel, alleen is niet altijd even prettig.

Mijn merrie is naar zeggen ook een kruising Welsh/NF maar dat Welsh is toch echt nergens te bekennen :')

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:24

Tyrcanol op de facebookpagina van het dartmoorteam zijn veel foto's en filmpjes te vinden.

Leuke pony's heb je Gucci (even in je profiel gespiekt). Het niet alleen op pad durven snap ik wel.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:36

Dankje :)
Vind het nu ook vaak koud :P , heb wel een bijrijdster die er weleens op rijdt, zou met haar mee kunnen, maar die andere pony heeft waarschijnlijk last van haar rug. Begon te bokken met rijden enzo, heb besloten er niet meer op te rijden. Al zeggen sommige mensen dat ze er gewoon geen zin in heeft... Maar ik heb weleens vaker maanden niet gereden en dan kon ik er zo weer opstappen, in de bak valt het mee.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:39

wellicht verstandig om er dan een DA naar te laten kijken of een zadelmaker of het zadel wel goed ligt?

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:48

Vorig jaar eerst door de tandarts laten nakijken, ze had haken op de kiezen, die ze eraf hebben gehaald. Ze is een dierenarts en heeft ook even naar de rug gekeken volgens mij. Die zei dat ze misschien aan het uitproberen is. Ik heb er daarna ook niet meer op gereden, was in augustus ong. Ze doet het ook bij anderen bokken enzo, er hadden ook twee 7 jarige meisjes op gereden en daar deed ze het niet. Ik wil het laten nakijken door een ostheopaat, liefst iemand die meteen het zadel kan aanpassen. Het moet wel aan haar rug liggen, anders weet ik het ook niet meer..

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:51

Als je gevoel zegt dat het aan dr rug ligt zou ik als eerst naar het zadel (laten) kijken.

Hier worden beide pony's 1 à 2 keer per jaar van top tot teen gecheckt door een da.
Maar dat is ook puur voor mijn eigen gemoedsrust. Omdat ik natuurlijk toch aan de grote kant ben voor ze. Dat is bij jou volgens mij niet het geval.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:03

Ja, dat denk ik idd, omdat ze het bij anderen ook doet, die jaren daarvoor deed ze het nooit dat bokken.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 04:47

Dat bitje lijkt prima te zitten ,heb geen verstand van peesjes....
Robin wat een leuke pony, vind hem wat weg hebben van mijn jaarling dat ook een kruising is maar dat kan ook toeval zijn. Hij word waarschijnlijk max 1.40 .
Afbeelding
En ik geloof dat iedereen je hier goed kan begrijpen, het is zo leuk een pony te hebben! ;)

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 07:23

welkom robin!
supergave pony. tot dit weekend stond ik vlakbij oirschot( spoordonk)

ik ben btw een echte menner, vind dat heerlijk! enkelspan en tweespan. groomen vind ik nog leuker! vooral de wedstrijden!
Heb de smaak te pakken gekregen toen ik mocht groomen bij een internationale paramenster!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 07:34

Spoordonk ja?
Daar heb ik heeeul lang geleden bij de geiten gewerkt :D.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 07:48

yep, vlakbij de stille wille.

helaas te ver voor me, anders was ik er echt niet weg gegaan.
Eerst werkte ik in eindhoven, dus reed ik 5x in de week ook langs stal, maar werk is nu in mijn woonplaats..
en de afstand werkte gewoonweg nu niet meer.
Het was dik 40 min rijden.
de kleine vergt veel tijd en mijn man is ook wisselend thuis s'avonds.
als hij om 7 u binnenkwam, moesten we nog eten en dan ik nog naar stal,
overdag ging wel, als ik de kleine mee nam, maar voor een baby is rust en regelmaat zeer belangrijk en haalde ik het niet om hem dan op tijd op bed te leggen etc..

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:09

JolisaJ schreef:
Ik lees vanaf het begin al stilletjes mee, maar zou ik ook mee mogen kletsen? :D Ik heb een b pony, denk rond de 1.25m. :)

Welkom! :D

Blacky schreef:
Hoi! Mag ik ook mee kletsen? :D
Had hier al eerder een berichtje geplaatst maar die had ik een beetje snel getypt en ben daarna dit topic kwijt geraakt.. :+

Jij ook welkom! Leuke pony's heb je!

Eline91 schreef:
Zo, gezellig is het hier zeg! :D

Magic heeft het super geweldig fantastisch gedaan vandaag! *\%/*

Ondanks dat we thuis heel veel problemen hebben met spanning voor de wagen, hebben we lekker rustig dressuur en vaardigheid kunnen rijden vandaag! Geen stress, geen drama, geen spanning, we hebben gewoon gereden en er het beste van gemaakt :D

Foto van vandaag, met (passend) oornetje trouwens :)

[ [url=m/skUBbs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat fijn dat je lekker hebt kunnen mennen! Was echt heerlijk weer {:}

Robiin18 schreef:
Leuk dat deze topic bestaat!

Ik ben Robin en ik ben 25 jaar. Ik kom uit Oirschot en heb 1 eigen pony genaamd Yanto <3

Yanto is een Welsh kruising van 6 jaar (vraag me niet met wat hij gekruist is, als iemand een idee heeft hoor ik het graag! :P) en ik heb zoveel plezier van hem! Ik krijg wel ontzettend vaak de vraag waarom ik voor een pony heb gekozen aangezien ik zelf 1,77 ben en mijn pony 1,17.
Ik heb ervoor gekozen omdat ik door lichamelijke redenen niet consequent genoeg kan rijden (niet met regelmaat kan blijven rijden). Ik wil ook laten zien dat wat je normaal allemaal op je paard doet, ook naast je paard of pony kan, in vrijheid.
Ik heb niks tegen rijden of wat dan ook, ik doe het zelf erg graag! Ik wilde voor mezelf gewoon wat anders :)

[ [url=m/qkaCkQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook jij welkom! Leuke pony's :D

Veel mensen die VD doen, ik wil er met mijn Shetlander ook eens mee beginnen. Zij heeft er echt talent voor maar ik heb zelf zo weinig tijd.. Het ziet er bij jullie allemaal iig heel leuk uit :D

Tyrcanol schreef:
Nee niet mijn ding :)

Daarbij is mijn merrie oa IR en heeft ze cushing dus eten als beloning werkt absoluut niet helaas.

Ik hou het wel bij hobbelen, en vandaag met vriendlief er over gehad dat hij er toch wel achter staat als ik het mennen terug op ga pakken.
Hij wil dan wel dat ik een mencursus doe en uiteraard dat ik niet alleen op pad ga :)

Wellicht Renske een keer lief aankijken :o

Hee mijn merrie heeft ook cushing. Veiligheid boven alles inderdaad.

Blacky schreef:
Hoi dames! :wave:

Iedereen lekker van het weer genoten vandaag? Het was net lente! Heerlijk.

Ik zou morgen even op iedereen reageren als ik achter m'n laptopje zit. :))

In ieder geval welkom Robin! Wat een gave pony!

Ik heb even snel een vraagje.. Vandaag bij Maaike even peesjes van mijn oude pony gepast, vinden jullie deze haar goed zitten? Dit is maat pony. (Grrrr witte pony's en zand :') )

[ [url=m/9IsGvc.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dan het bit.. Zit deze te krap of juist precies goed? Had ergens gelezen dat wanneer je 2 rimpels bij de mondhoek ziet dat het dan goed zit maar las ook weer ergens anders dat dat complete onzin is. :Y)

[ [url=m/aZuajc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Alles wel helaas is maat pony gekocht en dit blijkt allemaal toch net iets te krap te zitten dus morgen alles voor maat cob omruilen. :')

Sorry voor deze egopost :o maar ik beloof morgen netjes op iedereen te reageren!

Peesjes lijken wel oke, ja iets aan de grote kant maar kan denk ik geen kwaad. Bitje ook prima toch.

Gucci_ schreef:
Dankje :)
Vind het nu ook vaak koud :P , heb wel een bijrijdster die er weleens op rijdt, zou met haar mee kunnen, maar die andere pony heeft waarschijnlijk last van haar rug. Begon te bokken met rijden enzo, heb besloten er niet meer op te rijden. Al zeggen sommige mensen dat ze er gewoon geen zin in heeft... Maar ik heb weleens vaker maanden niet gereden en dan kon ik er zo weer opstappen, in de bak valt het mee.

Snap ik heel goed hoor, zit zelf nu ook een beetje in zon situatie. Mijn pony was een periode heel erg onberekenbaar door de hormonen. Ze zat lichamelijk helemaal in de knoop en had veel hengsthormonen door allemaal vruchbaarheidsbehandelingen omdat ik graag een veulen wilde. Hierdoor werd ze ook onder het zadel een draak. Veel wegspringen en aan de kletter terwijl ze dat noooit deed. Heb daar best wel angst aan over gehouden. Ze krijgt nu allemaal hormonen en het gaat veel beter maar toch knijp ik hem nog wel een beetje.

Vandaag heb ik toch even opgezadeld. Door bovenstaand heb ik veel minder gereden de afgelopen tijd. In het bos/strand hebben we geen problemen maar langs de weg vind ik het nog heel erg spannend. Ik heb lekker veilig in de wei gereden :o Ook nog een foto van haar nieuwe hoofdstel. Ik reed altijd bitloos maar ze is de laatste tijd veel pittiger dus heb er toch weer een bitje in gehangen. Heerlijk gereden. Ze is veeeel conditie kwijt maar dat bouwen we wel weer op.

Afbeelding

Afbeelding