Paarden die in 2016 beleerd worden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 19:21

Jeetje wat balen van Yori! Dan ben ik wel blij dat mijn nuchtere merrie zelf de trailer instapt om te kijken wat daar te halen valt en het allemaal niet zo boeiend vind.

Wij hebben er een nieuw projectje bij. Ze heet Fleur, 20 jaar en heeft zeker 16 jaar zonder andere paarden gestaan. Heel basis gereden dus dag moet weer opgepakt worden en daar zal nog een hoop aan te klussen zijn. We gaan haar met name wat recreatief rijden en het bos in. Tussen de dames gaat het wel goed.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 21:29

Mag ik me melden? Mijn 'nieuwe' pony(ik heb hem sinds eind februari) is een Draver en is gestopt met koersen. Hij werd 'ingereden' aan me verkocht(stuur, rem, stap, vrij harde ;) draf, geen galop op de Engelse manier(lees, geen gevorderd of correct engels, meer links trekken is links, rechts trekken is rechts, allebei trekken is stoppen en een vzh-zadel erop)) en na een maandje 'engels' te hebben gereden begon bij mij toch weer het western te kriebelen(vorige verzorgpaard was een western Quarter) dus nou lekker onder begeleiding western aan het omscholen. En sinds begin juli mijn eigen westernzadel gekocht *\o/*
Vorige week zijn we een paar daagjes naar Loon op Zand geweest, lekker in rengalop over de vlakte! En meneer vond water ineens niet meer eng, hij liep ineens een meertje in :7

Hm, denk dat we toch niet echt in dit topic passen.

Sorry, ik kruip wel weer onder de meelees-steen -O-

:')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 23:11

Haha, als je mee wil kletsen, klets je toch gewoon lekker mee? Het is geen besloten sekte ofzo :))

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 23:58

Hafje is cum laude geslaagd :D
Morgen lekker door de wasstraat en de kappersstoel zodat ze er zaterdag tiptop bij staat. Welnessdagje :')

judwes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 12:10

Even een update van mijn kant.. stapje voor stapje komen we er heel erg ontspannen doorheen. Ze doet het allemaal zo ontzettend goed. Stappen is nog wat spannend, maar draven en gallop doet ze steeds meer op been en minder op stem. Vandaag gaan we weer rijden en zo doen we dat elke week een klein beetje meer.

Vooral zo leuk om te merken dat mijn meisje zo gek is op mijn vriend. We doen het samen, hij houdt dr vast en roept me terug als jij vindt dat ik te veel vraag. Missie: ontspannen rijden en braaf afsluiten. Tot nu toe: missie geslaagd.

Heel erg leuk om te lezen hoe het bij iedereen gaat!

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 18:41

lindamusters schreef:
Tymone schreef:
Gisteren is Yori weer eens ontploft op de trailer.
Hij is al een keer achteruit onder de stang door gegaan (hierbij heeft hij zijn sprong gescheurd), al een keer door het deurtje en nu dus weer onder de stang door (alleen wat schaaf- en kleine snijwonden lijkt het). Hij ontploft zodra je de klep dicht doet :( .

Weet niet of ik hier nog wel zin in heb.

Volgende week komt mijn trailer trainster kijken (heb er al eerder een gedragsdeskundige bij gehad).

Als dit niet opgelost kan worden, kan hij niet weggebracht worden om in te rijden. Aan huis is geen optie. Ik moet iemand hebben die er altijd op gaat.....

1 ding weet ik wel, zelf ga ik hem voorlopig echt niet meer in de trailer zetten.

En dan is er helaas nog maar 1 harde beslissing.

Ik weet hoe je je voelt.. ben met irocco ook langzaam en voorzichtig bezig, maar hij heeft zelfs een gat in de zeikant geslagen op de een of andere manier. We wilden de trailer pas opknappen als hij braaf wilde laden omdat we wisten dat de zeikant wat slecht was, maar dat hij er zo doorheen sloeg was schrikken. Nu is de trailer klaar en ga ik maar weer oefenen.. Wie is jouw trailer trainster?

Mijn trainers/gedrag deskundige heet Jolanthe schretlen. Ben super tevreden met haar. Maar ben zelf inmiddels het vertrouwen aardig kwijt dat het tussen yori en mij goed gaat komen.

Hij gaat gelukkig nog wel de trailer in, maar ik durf de klep echt niet meer te sluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 19:41

@Nies_ : haha, je weet het maar nooit. Gezellig!

Even de laatste pagina's van het topic goed doorgelezen,
Wat vervelend met Yori, Tymone! Laat je het weten zodra je een oplossing hebt bedacht? Helpt de trainer je ook met het vertrouwen terugkrijgen van jouw kant of is ze meer gefocust op het paard zelf?

xBostonx, wat een leuke merrie! Is ze zadelmak/beleerd of echt gewoon ervaringsloos? En heeft ze haar jonge jaren alleen gelopen? Of de latere jaren? Als ze toen ze nog jong was zonder andere paarden was kan ik met voorstellen dat ze ook wat gedragsproblemen zou hebben.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 19:58

JoskaH schreef:

Wat vervelend met Yori, Tymone! Laat je het weten zodra je een oplossing hebt bedacht? Helpt de trainer je ook met het vertrouwen terugkrijgen van jouw kant of is ze meer gefocust op het paard zelf?

xBostonx, wat een leuke merrie! Is ze zadelmak/beleerd of echt gewoon ervaringsloos? En heeft ze haar jonge jaren alleen gelopen? Of de latere jaren? Als ze toen ze nog jong was zonder andere paarden was kan ik met voorstellen dat ze ook wat gedragsproblemen zou hebben.

Ze traint juist ook mij, maar dit keer mooist ze van goede huize gaan komen omdat ik eigenlijk niet meer verder wil. Een paard als dit heb ik echt nog nooit gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 21:30

Hm, lastig Tymone. In ieder geval nog veel succes en sterkte. Ik hoop heel erg voor je dat het goed gaat komen!

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 10:50

JoskaH schreef:

Fleur is zadelmak en ontzettend braaf. Ze is puur en alleen gebruikt voor buitenritten dus wat dat betreft is dat geen enkel probleem. Longeren kent ze niet maar daar zijn we nu mee bezig zodat ze wat conditie opbouwt. In de bak rijden heeft ze nooit gedaan dus de basis dressuur zit er totaal niet in. Je kunt sturen, tempo bepalen en dat is het. Ik verwacht dat ze behoorlijk scheef zal zijn en ze heeft ook geen bespiering dus daar zit het meeste werk in. We gaan haar langzaam opbouwen en rechtrichten zodat ze op een goede manier gereden wordt. Ik verwacht geen grote dingen van haar maar ze is nu echt niet lekker los in haar lijf.

Ze heeft van veulen tot ongeveer 2 tot 3 jaar in een grote gemengde kudde van 40 paarden gestaan en daarna niet tot nauwelijks meer met anderen gestaan. Gelukkig is ze toch ondanks dat heel sociaal naar de andere paarden toe en reageert en accepteert heel goed dat Takoda de baas is. Ze gaan heel leuk met elkaar om dus dat is echt super fijn. Ik merk dat Fleur steeds meer van haarzelf laat zien en niet meer zo nerveus is. Hopelijk heeft ze het hier naar haar zin :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 16:00

Hafje is verkocht aan een meisje van 13 vers van de manege. Zoals altijd topbraaf, ook met proefrijden. Meisje stuurde er zo lekker mee weg. Ook een sprongetje gemaakt, ook braaf.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 09:50

Hier gister weer heerlijk gereden...

Besloten om 'm eens in de knotten te zetten (en das best n uitdaging met zijn lange blonde lokken), hoofd en standfoto's te maken en daarna nog wat rijfoto's...

Ondertussen hard aan het nadenken of ik 'm niet zelf kan gaan starten...

Enkele foto's van gister:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ben best trots op mezelf want haf n week of 3 geleden iedereen megan uitgelachen als ze me gezegd hadden dat ik 'm zelf weer zou gaan rijden... en nu, nu doe ik dat gewoon en merk ik dat hij mega leergierig is!

Is dit al B waardig? Geen idee eerlijk gezegd, ben al te lang weer uit de dressuursport en de wedstrijden dus zal me ook daar eerst nog wat meer in moeten gaan verdiepen ;)

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 12:13

Makkelijk Cubalibra! Je vliegt de B uit :j

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:17

Lekker nekkie erop lonneke!! Mijn doel is per 1 oktober de startkaart aanvragen en dan BB beginnen. Dat kan tegenwoordig ook in de dressuur!

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 06:50

CubaLibre Ziet er keurig uit dat moet helemaal goed komen.
Is een mooie hengstenvlecht niet mooier/makkelijker met die langere manen?

Anna Top dat hij zo braaf is en verkocht aan een leuk meisje top

Bostonx Een ouder projectje is ook leuk. en als de knopjes buiten werken moet dat toch ook gaan lukken in de bak.

Tymone, gaat goed komen heb je wel eens geoefend tussen staanders met balken en dan stang en soort van plaat erachter om te kunnen laten wennen?

Judwes gaat helemaal goed komen gewoon heel vaak even opstappen en stukje stappen.

Hier gisteren een stalgenootje voor het eerst er echt op gestapt en een paar rondjes gedraaft. Wilde het eerst zelf doen maar ze moet even op training regeren als iemand anders longeerd. Ze bleef zeer mooi stil staan als ik erop zat en een ander de comandos gaf. We wilde ook niet echt met de zweep erachter dus toen maar even gewisseld en op mijn comando's ging ze wel keurig lopen *\o/*.

Nu dus 1 a 2 keer per week als ik genoeg mensen heb lekker een kwartiertje met haar aan het werk. Toch handig z'n veulen erbij heb je 1 persoon extra nodig om veulen te entertainen en beet te houden als je met mams werkt.

Fotos helaas niet gemaakt maar dat komt nog wel een keer

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 08:03

butengeweun schreef:
CubaLibre Ziet er keurig uit dat moet helemaal goed komen.
Is een mooie hengstenvlecht niet mooier/makkelijker met die langere manen?

Anna Top dat hij zo braaf is en verkocht aan een leuk meisje top

Bostonx Een ouder projectje is ook leuk. en als de knopjes buiten werken moet dat toch ook gaan lukken in de bak.

Tymone, gaat goed komen heb je wel eens geoefend tussen staanders met balken en dan stang en soort van plaat erachter om te kunnen laten wennen?

Judwes gaat helemaal goed komen gewoon heel vaak even opstappen en stukje stappen.

Hier gisteren een stalgenootje voor het eerst er echt op gestapt en een paar rondjes gedraaft. Wilde het eerst zelf doen maar ze moet even op training regeren als iemand anders longeerd. Ze bleef zeer mooi stil staan als ik erop zat en een ander de comandos gaf. We wilde ook niet echt met de zweep erachter dus toen maar even gewisseld en op mijn comando's ging ze wel keurig lopen *\o/*.

Nu dus 1 a 2 keer per week als ik genoeg mensen heb lekker een kwartiertje met haar aan het werk. Toch handig z'n veulen erbij heb je 1 persoon extra nodig om veulen te entertainen en beet te houden als je met mams werkt.

Fotos helaas niet gemaakt maar dat komt nog wel een keer

heb ik idd geprobeerd, dan is er niks aan de hand. heb zelfs een soort van zijkanten gebouwd, ook dan is er niks aan de hand.

Mijn grootste issue is eigenlijk nog wel dat het een vreselijk lief ding is en dat puur komt uit angst, waardoor ik er ook niet boos op kan worden.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 08:04

Wat een prachtige foto's cubalibre! Lijkt mij een heerlijk ding om te rijden.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 14:10

Na nog eens nadenken, googlen, mijn hersenen nog eens laten kraken en nog eens googlen heb ik het volgende gevonden.

Equinologica

Dit is eigenlijk een afsplitsing van Annemarie van der Toorn. Van Annemarie heb ik wel eens een demo gezien.

Op deze stal zouden ze alle problemen die er zijn aan kunnen pakken.

Echter is er ook een nadeel, het is echt 160 km rijden. Ze kunnen Yori wel voor mij komen halen, dit doen ze dan met een 3 paardstrailer waar hij los in staat (deze manier van vervoer is hij gewend vanuit de opfok, de paarden werden hier met een hele grote wagen achter de trekker naar de weide gebracht).

Heb inmiddels contact gehad, heel veel fimpjes op fb bekeken. heb nu nog wat vragen uitstaan.

Hier toevallig iemand die ervaringen heeft?

Beslissing is nog niet genomen.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 14:14

Ik kan de dame, hele rustige dame die al vele probleem dieren heeft geholpen. Ze pakt ook gelijk vele andere dingen op want in haar bak staat bijna altijd wel een vreemd voorwerp.

Een voordeel vindt ik dat ze ook wel eens een oeps filmpje op internet zet dat het bij haar dus ook niet altijd goed gaat.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 19:05

CubaLibre wat een mooi paard wordt het zeg. Lekkere spieren komen erop erg leuk om te zien! Waarom zou je hem niet zelf gaan starten?

Anne_GTI wat super dat hij is verkocht! ook al best wel snel of stond hij al langer te koop?

Tymone Ik heb ook eens een demo gezien van Annemarie ik ben erg over haar manier te spreken. Ze heeft ook heel veel goeie tips! Zij had toen ook de tip voor mij om het met twee longeerlijnen te doen gewoon heel simpel maar mijn paard liep er daarna gewoon in.

Ik ben ook helemaal blij! Zaterdag een dik bontje voor onder mijn zadel gekocht zodat deze toch iets beter ligt. En zaterdag alleen gehangen was alleen dus heb verder niks gedaan. Hij gaf geen kick, dus vandaag iemand erbij en gehangen en een rondje gestapt hij keek nergens na! *\o/*

Zijn galop is soms nogal wat robuust
Afbeelding

Afbeelding

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:17

Hafje heeft een paar uur op marktplaats gestaan. 1e beller wilde komen kijken en heeft haar gekocht. Was al wel twee weken in de stille verkoop. Woensdag klinisch keuren en aflevering.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 22:09

Anne_GTI schreef:
Hafje heeft een paar uur op marktplaats gestaan. 1e beller wilde komen kijken en heeft haar gekocht. Was al wel twee weken in de stille verkoop. Woensdag klinisch keuren en aflevering.

Dat zijn de mooiste verkopen. Hoef je ook niet zoveel mensen op je paard te laten. Fijn :)

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 10:36

Mandy_B schreef:
CubaLibre wat een mooi paard wordt het zeg. Lekkere spieren komen erop erg leuk om te zien! Waarom zou je hem niet zelf gaan starten?

Anne_GTI wat super dat hij is verkocht! ook al best wel snel of stond hij al langer te koop?

Tymone Ik heb ook eens een demo gezien van Annemarie ik ben erg over haar manier te spreken. Ze heeft ook heel veel goeie tips! Zij had toen ook de tip voor mij om het met twee longeerlijnen te doen gewoon heel simpel maar mijn paard liep er daarna gewoon in.

Ik ben ook helemaal blij! Zaterdag een dik bontje voor onder mijn zadel gekocht zodat deze toch iets beter ligt. En zaterdag alleen gehangen was alleen dus heb verder niks gedaan. Hij gaf geen kick, dus vandaag iemand erbij en gehangen en een rondje gestapt hij keek nergens na! *\o/*

Zijn galop is soms nogal wat robuust
[ [url=m/H6IaDc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/u1Ih3T.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het erin lopen is geen enkel probleem, het is echt het opsluiten.

Ga volgende week dinsdag waarschijnlijk kijken.

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 10:40

Telt opnieuw oppakken ook ;). Mijn merrietje heeft dit jaar een veulen gehad en is sinds oktober '15 niet meer bereden/gelongeerd. Nu pak ik haar langzaam weer op, in mooi roze natuurlijk :D
Afbeelding

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 16:07

Wat een knapperd! Blijft de veulen er dan bij of blijft ie verderop staan? :D