Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
terpentijn schreef:"voor het einde van het jaar/voor het weekend/wanneer ik een goed halster heb" enz enz enz. Niet gooed, veeel te vrijblijvend. Dagen stellen en vastpinnen en dan gewoon doen of de bak nu wel of niet goed is. Hop.Nu word ik waarschijnlijk doodgeschoten... maar ben vanmorgen niet met Jaopie, maar met Khavanna bezig geweest. Longeren, wijken, yield, terug gaan, voorhand omzetten, achterhand omzetten, hoofd laten zakken, links en rechts inbuigen, twee gangen aan de longe. Galop had ik geen zin in, dat brengt vaak onrust bij haar. Dit ging zo uitermate goed, ik dacht NU kan ze mee de wei uit ook.
Maar natuurlijk kwam er weer een andere kink in de kabel: haar koordhalster (maat COB) zit vrij losjes, met name bij haar neus (hangt vrij laag op de neus) en de omtrek bij haar neus is mij ook wat te ruim. Als ze één rare terugtrekkende beweging maakt op dat schouwpad naar voren (het Jaopie achterblijf syndroom) schiet dat ding over haar neus. Ze slaat ook best wel met haar hoofd, dan zit dat ding al zowat op d'r neusgaten.
Dat vind ik niet veilig.
Heb het halster mee naar huis genomen, om eens te bekijken wat ik daaraan kon doen, maar heb geen idee hoe ik dat kleiner kan knopen.
Als ik een nieuwe maat Cob bestel bij bijv. horsebeads, heb ik straks wéér een te ruime maat COB.
Wat nu? Met een gewoon webhalster mee uit de wei nemen, toch maar? Ze moet daar weg, wat anders blijven we in een cirkeltje (hahaha) ronddraaien.
Zoals ik in een van de vorige topcs al zei: zij is hier m.i. nu wel rijp voor.
Maar ik heb geen behoefte aan halstercapriolen waarbij dat ding ineens over d'r giechel schiet.
Voor de Jaopie fans: nog heel even geduld, het weekeind zit ik er weer op, beloofd! Vanmorgen was hij mooi droog (zag er wel uit als nat, met allemaal modder-krullen in z'n vacht).
Maar ik wil die merrie er gewoon veilig uit hebben. En gauw ook, want ik wil daar dit jaar nog op.
KoudbloedKim schreef:Ben ik het ook wel een beetje mee eens.
Gewoon lekker op je eigen tempo en af en toe eens een schop onder je kont is niks mis mee, maar niet teveel schoppen.
farahdiba46 schreef:Ik had voor [naam] 1 paard en die stond soms periodes stil omdat ik in een rolstoel zat[naam], ji zal het ook herkennen, maar jij hebt [naam], want wees eerlijk, als jij alleen was geweest, deden jouw paarden ook nooit iets.
KoudbloedKim schreef:oh sorry, had ik even niet in de gaten ik ben heel open en makkelijk over mijn ziek zijn en vergeet weleens dat niet iedereen dat is...farahdiba46 schreef:Ik had voor Maarten 1 paard en die stond soms periodes stil omdat ik in een rolstoel zatTineke, ji zal het ook herkennen, maar jij hebt Maarten, want wees eerlijk, als jij alleen was geweest, deden jouw paarden ook nooit iets., maar ik heb ook actief lessen gevolgd en meerdere keren per week gereden voor lange periodes.
Het is niet nodig om in andermans topic zo persoonlijk te worden, doe dat dan in pb.