De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:45

Zullen we terug on topic?

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:46

Kletskousz schreef:
StalNollie schreef:
oplichter of niet dat heeft nu niks met de verkoop te maken. maar over enkele maanden heeft dit paard al meer gekost al dat je nu een keuring laat doen. en anders zou ik zeggen laat hem gaan dan weet je zeker dat hij niks meer kost en niet de handel in gaat. je krijgt hem zo niet verkocht en al helemaal niet voor dat geld

hier een adv niet paard gerelateerd maar een jurk staat er 2 op de foto linkse is al verkocht die is zwart en rechtse rood staat te koop. staat ook duidelijk in adv krijg ik toch een mail dat iemand interesse in de zwarte linkse heeft..! tja daar heb ik maar niet op gereageerd haha.

Moedeloos van de mensen die niet kunnen lezen!
Al ben ik opzoek naar een zadel, wil persee dat type en merkzadel. Nieuwprijs ligt rond de 600/700 euro nieuw. Alleen dat budget is er nu even niet. Zie ze op Mp een enkeling staan, vraagprijzen 500,- bied netjes 400 euro en willen ze niet mee akkoord gaan of van de andere krijg je geen reactie. Tja ze staan allemaal 2,5 u rijden hier vandaan en zulke bedragen maak ik niet over naar vreemde :o

Daar zou ik ook niet op reageren.. Jij bied 20% minder dan de vraagprijs.[/quote]

Voor een tweedehands wat gebruikt is 400 als openingsbod? Nee dat is heel reeeel op een zadel in deze tijd. Voor 700 euro Heb je het zadel nieuw. Das 200 meer als de vraagprijs, nee dan spaar ik liever 2 maanden Dior voor die 200 euro meer. ;)

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:48

Esprit4 schreef:
Het is echt niet zo dat wij niet met een kreupel paard naar de dieren arts gaan hoor >;) denk dat onze paarden een heel luxe leven hebben vergeleken met vele andere paarden in nederland
der is ook al zoals ik al zei een dierenarts bij geweest

Je zegt zelf dat het geld er niet voor is om verder onderzoek te doen. Maar vraagt wel advies aan ons waarom het dier nog niet verkocht is. Wij geven aan wat wij ervan vinden en wellicht dat daar de schoen wringt.

Voor deze prijs raak je t diertje in de maand december niet kwijt, waarschijnlijk wel in het voorjaar, dan kopen mensen weer massaal paarden want dan word het weer mooi weer.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:48

Kletskousz schreef:
Kletskousz schreef:
[quote="StalNollie"
oplichter of niet dat heeft nu niks met de verkoop te maken. maar over enkele maanden heeft dit paard al meer gekost al dat je nu een keuring laat doen. en anders zou ik zeggen laat hem gaan dan weet je zeker dat hij niks meer kost en niet de handel in gaat. je krijgt hem zo niet verkocht en al helemaal niet voor dat geld

hier een adv niet paard gerelateerd maar een jurk staat er 2 op de foto linkse is al verkocht die is zwart en rechtse rood staat te koop. staat ook duidelijk in adv krijg ik toch een mail dat iemand interesse in de zwarte linkse heeft..! tja daar heb ik maar niet op gereageerd haha.
[/quote

Moedeloos van de mensen die niet kunnen lezen!
Al ben ik opzoek naar een zadel, wil persee dat type en merkzadel. Nieuwprijs ligt rond de 600/700 euro nieuw. Alleen dat budget is er nu even niet. Zie ze op Mp een enkeling staan, vraagprijzen 500,- bied netjes 400 euro en willen ze niet mee akkoord gaan of van de andere krijg je geen reactie. Tja ze staan allemaal 2,5 u rijden hier vandaan en zulke bedragen maak ik niet over naar vreemde :o

Daar zou ik ook niet op reageren.. Jij bied 20% minder dan de vraagprijs.

Voor een tweedehands wat gebruikt is 400 als openingsbod? Nee dat is heel reeeel op een zadel in deze tijd. Voor 700 euro Heb je het zadel nieuw. Das 200 meer als de vraagprijs, nee dan spaar ik liever 2 maanden Dior voor die 200 euro meer. ;)[/quote]
Hangt er natuurlijk vanaf welk zadel. Een zadelmarkt ding heb je voor 100 euro nieuw. Een duurder zadel zoals een WoW al snel 3000 euro. Dus de tweedehandsprijs is daar ook van afhankelijk. En daarbij is het de verkopers goed recht te vragen wat ie wil.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:55

Maar ze noemt de nieuwprijs toch? :=

Ons paard staat te koop wegens tijdgebrek ivm studie. Vraagt iemand of we willen ruilen. Uhmm, als ik nu geen tijd heb voor mijn paard, heb ik ook geen tijd voor een nieuw paard? :')

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:19

Haha ja als het zo makkelijk ging, dan was het dier allang weg toch? Mensen lezen vaak echt niet kijken alleen naar de foto's en als het ze aanstaan gaan ze eens een mailtje sturen terwijl 9/10 vragen gewoon in de advertentie staan.

Dat is ook een rede om voor mij een advertentie gewoon zakelijk te houden. Leeftijd,papier, niveau geschikt voor wat voor soort ruiter. Gekeurd/ongekleurd.

Destination schreef:

Ons paard staat te koop wegens tijdgebrek ivm studie. Vraagt iemand of we willen ruilen. Uhmm, als ik nu geen tijd heb voor mijn paard, heb ik ook geen tijd voor een nieuw paard? :')

Zoë je moet wel goed lezen he ;) ze kosten 600/700 euro nieuw. Is geen zadelmarkt zadels, wil mijn paarden langer heel houden ;)

500 euro voor een tweedehands zadel wat gebruikt is en wat nieuw maar 200 euro duurder kost is vind ik wat 'duur' dan vind ik 400 euro een net openingsbod.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:21

Nee, dat snap ik. Ik reageerde op Zoe_97. Als de nieuwprijs 600/700 is, vind ik 400 als bod niet eens zo gek. ind het een net bod.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:57

Kletskousz schreef:
Haha ja als het zo makkelijk ging, dan was het dier allang weg toch? Mensen lezen vaak echt niet kijken alleen naar de foto's en als het ze aanstaan gaan ze eens een mailtje sturen terwijl 9/10 vragen gewoon in de advertentie staan.

Dat is ook een rede om voor mij een advertentie gewoon zakelijk te houden. Leeftijd,papier, niveau geschikt voor wat voor soort ruiter. Gekeurd/ongekleurd.

Destination schreef:

Zoë je moet wel goed lezen he ;) ze kosten 600/700 euro nieuw. Is geen zadelmarkt zadels, wil mijn paarden langer heel houden ;)

500 euro voor een tweedehands zadel wat gebruikt is en wat nieuw maar 200 euro duurder kost is vind ik wat 'duur' dan vind ik 400 euro een net openingsbod.

Dat las ik maar ik zeg ook dat je ook moet ijken naar de vragprijs. Iedereen zijn goed recht meer te vragen, al vraagt ie 100000 euro voor een zadel, dan is dat zijn ding. Ik stoor me altijd vreselijk aan mensen die onder de vraagprijs of idd zoveel gaan bieden.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:04

Weet je wat een vraagprijs inhoudt voor vele mensen?
Een vraagprijs is het uitnodigen tot het doen van een bod :)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:38

Ja maar wel een realistisch bod. Niet 20% onder de vraagprijs. :n
Denk dat als je daartussen zou gaan zitten je al veel meer kans maakt.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:45

Proberen kan altijd.

Nu weer terug on topic ?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:57

Ho ff.. Proberen kan altijd.. Ik heb op mijn pony de helft minder geboden.. Toch gekregen.. :D
Dus t gaat niet altijd op..

(sterker nog, had er twee voor de prijs van een.. :') )

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:01

Ik ooit een pony 'gekocht' door te ruilen met 2 geiten ( :') :') ).. ik mocht geen pony tot de geiten weg waren.
Kwam ik een 3 tal weken later een zoekertje tegen: pony te koop of te ruilen tegen 2 geitenbokjes.
Gelijk afgesproken om te ruilen hahaha

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:16

_/-\o_ _O- 2geiten in 1klap zeg maar.

Kimmie1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:50

Wij kochten vorig jaar via MP een 17-jarige Fell pony merrie. Mensen hadden haar bijna 10 jaar gehad, maar hun dochter ging nu studeren, in de advertentie stond dat goed huis belangrijker was als de prijs en ze graag wilden komen kijken. We kochten haar uiteindelijk voor de vraagprijs (ben geen goede handelaar geloof ik, maar een bomproof kinderpony is dat wel waard). Toen we haar kwamen ophalen stond de hele familie te huilen bij het afscheid, inclusief de bijrijdsters. Ik voelde me bijna bezwaard haha en heb nog onze adresgegevens gegeven en 's avonds nog geappt hoe het ging op het nieuwe adres. Wat denk je, NOOIT meer iets van gehoord. Daar kan ik eigenlijk nog steeds met mijn pet niet bij, typisch geval van uit het oog uit het hart blijkbaar :(:)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:48

Nja t kan ze ook te zwaar vallen om weer te komen kijken denk ik? En dan is de keus om t maar gewoon af te sluiten vaak wel beter..

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:49

Ik weet niet Kimmie, soms is het makkelijker om niet meer te komen kijken. Ik vind dat ook heel moeilijk... Dat betekend niet dat ik onze verkochte paardjes niet gigantisch hard mis, maar ik kan het echt niet aan om ze te zien.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:59

Wij hebben eens een paard gekocht dat te koop stond, omdat vader de pensionstal te duur vond en het paard niet meer aan huis mocht staan, omdat de ammoniakdampen slecht waren voor de lak van zijn auto...................... Als we hem niet zelf hadden ontmoet, dan had ik het verhaal niet geloofd.
Ik heb nog nooit zulke serieuze, betrokken zusjes meegemaakt die werkelijk alles deden voor hun paard. Hartstikke leuke meiden en het tegenovergestelde van hun vader. Ze betaalden het paard zelf met hun bijbaantjes. Geen setjes, dure spullen. Gewoon hard werken om alle stalling, zorg, lessen en basisspullen te kunnen betalen. Paard stond er prima bij. Ouders waren op visite op de dag dat wij het paard kwamen halen. De meiden konden daardoor niet eens mee wegbrengen om te zien waar hij terecht kwam. Toen hebben we ze zelf maar meegenomen en weer teruggebracht. Ik voelde me verschrikkelijk, want we zaten in de auto met twee meiden die zich echt de ogen uit de kop huilden. Zo sneu! Ze mochten altijd langskomen en zelfs komen rijden, dat vonden we prima. Ik wilde ze ook op de hoogte houden. Maar alleen de oudste is ooit heel even langs gekomen toen ze jaren later door onze woonplaats reed. Zij gaf ook aan dat het voor haar zusje te pijnlijk was om het paard weer te zien. Ik ben zelf iemand die de verkoop gemakkelijker kan accepteren als ik zie dat het paard het goed heeft en dat iemand er plezier mee heeft. Ik kom graag eens langs. Maar ik snap inmiddels ook wel waarom sommige mensen hun oude paard nooit meer willen zien.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:16

of wat als je op bezoek komt en vind dat je paard niet goed bij staat.
dan voel je je rot achteraf ;)

ik wil soms nog wel langs , maar heb vaak de mogelijkheid niet.
vind het wel leuk te horen hoe het gaat, maar soms ook erg moeilijk.
al heb ik van 1 paard nooit meer wat gehoord en dat steekt me nog steeds heel erg.
ik zou zo graag willen weten wat er mee gebeurd is (ook al zou ze naar de slacht zijn gegaan , dan heb ik iig. de rust dat zie niet bij de verkeerde staat...)

maar dat is een ellendig verkoop verhaal wat ik niet eens wil bespreken, gewoonweg een trauma.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:35

Kimmie1974 schreef:
Wij kochten vorig jaar via MP een 17-jarige Fell pony merrie. Mensen hadden haar bijna 10 jaar gehad, maar hun dochter ging nu studeren, in de advertentie stond dat goed huis belangrijker was als de prijs en ze graag wilden komen kijken. We kochten haar uiteindelijk voor de vraagprijs (ben geen goede handelaar geloof ik, maar een bomproof kinderpony is dat wel waard). Toen we haar kwamen ophalen stond de hele familie te huilen bij het afscheid, inclusief de bijrijdsters. Ik voelde me bijna bezwaard haha en heb nog onze adresgegevens gegeven en 's avonds nog geappt hoe het ging op het nieuwe adres. Wat denk je, NOOIT meer iets van gehoord. Daar kan ik eigenlijk nog steeds met mijn pet niet bij, typisch geval van uit het oog uit het hart blijkbaar :(:)

Ik laat zélf de vorige eigenaresse ook regelmatig iets weten hoor! Is voor haar toch ook leuk om te horen hoe blij we met haar paard zijn?!
Misschien wilden die mensen jou wel niet lastigvallen en verwachtte dat jij wel iets zou laten horen?

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:59

Ik heb de nieuwe eigenaresse van mijn ex-paard op facebook! Superleuk om te volgen hoe goed hij het daar doet en ik ben erg blij te zien hoe super hij terecht is gekomen. :) Zo kan het dus ook. Dat is een hele goede keuze geweest.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 21:35

Ik ben zelf altijd erg emotioneel betrokken en vind het ook fijn als de oude eigenaresse of nieuwe eigenaresse contact houdt.

Mijn oudste paardje hebben we al 12 jaar, en de oude eigenaresse heb ik nog op Facebook. Zo ook de fokker van dit dier.

Van mijn jongste merrie heb ik zeer goed contact met de oude eigenaresse, kan het goed met haar vinden en we denken erg hetzelfde als het gaat om het houden van paarden. Als ik ergens niet uitkom, heeft zij vaak weer een goeie input waardoor ik tot een beslissing kan komen.

Heb zelfs contact met de oude eigenaresse van de moeder van dit paard. Zo houdt je leuke contacten eraan over haha.

En mijn verkochte paard.. Die kan ik ook blijven volgen via Facebook, heb leuk contact met zijn huidige eigenaresse.

Maarja niet iedereen is zoals ik, maar ik vind het persoonlijk fijn. En iedereen is altijd welkom om langs te komen, maar heb soms het idee dat ik dat het fijnst vindt van alle partijen haha. Want veel langskomen doen ze dan weet niet haha. Hoeft ook niet, maar indien nodig is die mogelijkheid er altijd.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 06:36

Hier ook nog steeds contact met de vorige eigenaren van mijn paarden...deur wordt niet platgelopen maar zo af en toe een berichtje of een kerstkaartje.

Mijn 1e paard ben ik na een kort jaar bij de voormalige eigenaresse een week te logeren geweest met paard :D Was zo enorm leuk...
Mijn 2e paard zijn de voormalige eigenaren na een tijdje langsgeweest omdat ze toch in de buurt waren en ook nog een keer toen we verhuisd waren.
De 3e na 3 maanden omdat het inderdaad pijnlijk was,ze wilde eerst het paard lekker laten wennen en voor hemzelf ook.Bij bezoek leuke dag van gemaakt met wat familie...vorig jaar zijn ze ook nog keer langsgeweest(samen met de eigenaresse van mijn 1e paard :D ),ook omdat ze in de buurt waren.
Veel knuffels en ook nu weer kunnen zien dat alle jongens het enorm naar hun zin hebben...

Via FB ook contact,lekker makkelijk.

FlorienM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 12:17

4 jaar geleden hadden mijn ouders en ik besloten dat mijn pony (toen 23) toch wel een keer met pensioen mocht (hij is nu 27 en ik scheur nog steeds met hem door het bos :+ ) . Maar goed, die pony zou niet meer weggaan dus moest er een paard bijkomen. Stond toen al 2,5 jaar op de zelfde stal en een stalgenootje die er ook al zo lang stond had het paard te koop. Kwam mij vragen of ik dat paard niet wou uitproberen . Zo gezegd zo gedaan en ik was helemaal verkocht. Kende het paard ook al goed in de omgang omdat het desbetreffende paard het weidemaatje was van mijn pony. 2 weken later zouden de laatste financiële dingen worden afgerond en dan zou hij de volgende dag verhuisd worden naar een nieuwe stal met 6 tot 8 uur weidegang (hadden nu zo'n 3 uur) . Dus zij op die stal wezen kijken omdat ze wou weten waar die terecht kwam . Werden mijn ouders de avond van de betaling gebeld dat het toch niet door ging. Ik had namelijk nog niet genoeg ervaring voor dat paard (oké is was 14 maar ze kende mij al 2,5 dus dat had ze dan ook wel eerder kunnen verzinnen) en daarbij vond ze de stal waar we naartoe zouden gaan niet oké , want daar stonden ook fjorden en Tinkers en haar paard was toch echt te goed om daar tussen te staan. Paard was B-SGW L-dressuur en B-springen en had geen hele bijzondere afstamming. Je snapt waarschijnlijk wel dat we toen even met onze bek vol tanden stonden. Maargoed , ze heeft uiteindelijk het paard verkocht aan een manege 8)7 en ik heb al een paar jaar een geweldig paard die ik voor geen goud zou willen inruilen

Het raarste is dat ik dus in die 2,5 jaar heel veel met haar omging (samen naar buiten , elkaars paarden verzorgen in de vakantie en we zijn zelfs met een groepje wel eens uiteten en dagjes weg geweest)

Snapt iemand hier de gedachtegang van ?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 12:21

Jij was te dichtbij, paard verkopen was emotioneel zwaar en dan liever ver weg dan net niet bereikbaar.