Artikel in Paardenkrant over "het knikje"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 00:28

SuzanneHk"]
[quote="SuperPepeijn"][quote="Aqua8horse schreef:
Mijn paarden zijn super soepel zonder LDR.
het is alleen jammer dat dit relatief blijft tot we materiaal zien, of tot je het laat zien in wedstrijdverband. wat super soepel voor jou is, kan super stug voor iemand anders zijn.
[/quote]
Ik denk niet dat je een paard die als je been geeft nageeflijk wordt stug kan noemen. (dat is namelijk zo bij de paarden van aqua, ik heb het zelf mogen voelen Lachen )
[/quote]

Hier ga ik in mee Knipoog Ik heb alle paarden bij A8H gereden en ik heb nog nooit zulke fijne paarden gereden!
De paarden zijn er niet alleen soepel, maar ook netjes te rijden super voor je been!

Maar nu weer ontopic Tong uitsteken

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 00:33

kzallut zien

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 00:57

Begrijp ik hier nu uit dan Kim op excursie gaat naar Creil??

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 02:55

SuzanneHk schreef:
Ik denk niet dat je een paard die als je been geeft nageeflijk wordt stug kan noemen. (dat is namelijk zo bij de paarden van aqua, ik heb het zelf mogen voelen Lachen )
goed dat je hiermee komt want ik vraag me af of anky van grunsven elk paard dat nageeflijk wordt op het been een soepele zal noemen. een soepel paard is soepel in alle gewrichten (lengtebuiging, schoudervrijheid, ondertreden van de achterhand, gebruik van de rug, etc.) en niet alleen nageeflijk op het been.

zoals ik al zei, zonder er een waarde aan te kennen heeft het begrip "soepel" voor ieder een andere betekenis.

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-04 04:28

gijsenkim schreef:
kzallut zien

en ik ben dan erg benieuwd naar je reactie

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-04 04:30

SuperPepeijn schreef:
goed dat je hiermee komt want ik vraag me af of anky van grunsven elk paard dat nageeflijk wordt op het been een soepele zal noemen. een soepel paard is soepel in alle gewrichten (lengtebuiging, schoudervrijheid, ondertreden van de achterhand, gebruik van de rug, etc.) en niet alleen nageeflijk op het been.

zoals ik al zei, zonder er een waarde aan te kennen heeft het begrip "soepel" voor ieder een andere betekenis.

En daarvoor moet je de paarden zelf gevoeld hebben, zoiets zie je niet vanaf een foto of een filmpje. Maar de paarden die ik daar heb gereden zijn imo goed soepel volgens de punten die jij daar noemt SP

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 10:14

SuperPepeijn"]
[quote="Aqua8horse schreef:
Mijn paarden zijn super soepel zonder LDR.
het is alleen jammer dat dit relatief blijft tot we materiaal zien, of tot je het laat zien in wedstrijdverband. wat super soepel voor jou is, kan super stug voor iemand anders zijn.
[/quote]

Voor iedereen de beste wensen voor 2004!

Het is alleen jammer dat deze reactie eindigd zoals vaker hier op bokt in een niet objectieve conclusie. Het kan namelijk ook zo zijn SP, dat iemand die LDR rijdt denkt dat de paarden super soepel zijn, maar dat ze nog soepeler kunnen. Knipoog

En ik vind het jammer dat mijn paarden niet mee worden gerekend omdat ik geen wedstrijden rijd Boos! Dat heeft namelijk niets te maken met of iemand rijkunstig goed is! Misschien moet je dat ook objectiever bekijken *LOL*

In ieder geval hebben mijn paarden geen last van de aanhechtingsspieren en alle andere problemen die schadelijk blijken te zijn bij het LDR systeem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 12:35

Fitzroy"]
[quote="Pipo schreef:
Weet je wat mij de beste conclusie lijkt. Degene die LDR willen rijden, blijven dat lekker doen. Degene die klassiek willen rijden doen dat ook.

En degene die er tussenin zitten blijven ook gewoon lekker doorsturen. Iedereen blij Haha!

Op zich een juiste conclusie, Pipo, maar wat nu als blijkt dat een methode schadelijk is voor je paard? Klassiek of LDR?
Je gaat je paard toch niet bewust de vernieling in rijden?
Schijnheilig
[/quote]

Ik vroeg het 30 paginas geleden al Fitz, wat nou als het schadelijk voor je paard is? Het antwoord van velen daarop was..............ik geloof niet dat het schadelijk is. Einde discussie............toch?

Maar mijn goede voornemen voor 2004 is mij niet meer druk te maken om goeroes op het internet. Maar gewoon veel in de praktijk op het paard te zitten. Veel leuker in mijn ogen!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 14:05

Pipo schreef:
Ik vroeg het 30 paginas geleden al Fitz, wat nou als het schadelijk voor je paard is? Het antwoord van velen daarop was..............ik geloof niet dat het schadelijk is. Einde discussie............toch?

Yeps, het is jammer dat mensen niet open staan voor de ideeen en argumenten van anderen.
Ik hoop niet dat ik in mijn 'paardencarriere Knipoog ' zulke oogkleppen op krijg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 14:32

Fitzroy"]
[quote="Pipo schreef:

Yeps, het is jammer dat mensen niet open staan voor de ideeen en argumenten van anderen.
Ik hoop niet dat ik in mijn 'paardencarriere Knipoog ' zulke oogkleppen op krijg.
[/quote]

Inderdaad zou de tuigpaardenrubriek beter passen bij sommige Haha!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 16:37

Whahaha, dan gaat het spreekwoord weer op: Het peerd veur de kar en het tuig erin....

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 21:05

Als werkelijk blijkt dat LDR schadelijk is(eigenlijk is dat al wetenschappelijk aangetoond) en mensen willen inderdaad met oogkleppen op blijven rijden in het LDR syssteem dan is da hun goedrecht. Of ze dan een goed gevoel zullen hebben en het paard recht in zijn ogen kunnen kijken is een tweede. Maar iedereen is zelf en blijft zelf verantwoordelijk voor zijn eigen dier.