de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gomirJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 00:17

caro29 schreef:
@witoto goed nieuws!

Mijn 3 jarige staat al sinds 7-9 bij de beleerder. Nog nooit een paard gehad dat zolang is weggebleven maar vandaag hoorde ik dat het beter gaat. Hij heeft nu 3 dagen vrij gehad oa om even alles te laten bezinken. Volgende week maar eens een bezoekje brengen zodat ik met eigen ogen zie wat hij uitspookt onder het zadel. In het begin was er steeds rechtsom blinde paniek maar het wordt beter.

Ik dacht al dat jij aan de andere kant van de lijn was toen ik dit gesprek achter me hoorde ;)
Kom je morgen nog even kijken in Assen?

Fijn witoto!

Selka

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 07:47

Super nieuws Witoto!

Spannend Natasja, enig idee wanneer hij weer terug is?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 08:05

in principe over een maand. maar korter of langer kan ook.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 08:21

Goed nieuws zeg!

Ik heb hem zelf zadelmak gemaakt. 2 maanden over gedaan. Liever rustig dat het goed gaat, dan te snel waardoor je paniek krijgt. Heb Denk 1,5 maand alles laten wennen en gecastreerd. En daarna 0,5 maand met alleen zadel en nog 1,5 maand met bijzetteugels en zadel.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 08:27

mavantos schreef:
Goed nieuws zeg!

Ik heb hem zelf zadelmak gemaakt. 2 maanden over gedaan. Liever rustig dat het goed gaat, dan te snel waardoor je paniek krijgt. Heb Denk 1,5 maand alles laten wennen en gecastreerd. En daarna 0,5 maand met alleen zadel en nog 1,5 maand met bijzetteugels en zadel.

Daar heeft de mijne een jaar voor gehad.(wennen) Hij kan al longeren met een zadeltje op.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 08:38

Super, bedoelde het ook niet als kritiek hoor! Wilde alleen zeggen dat ik het anders heb gedaan.
Ik vind dat iedereen zelf moet doen met z'n paard wat ze willen en goed vinden! Er zijn 1001 verschillende manieren om met paarden om te gaan en iedereen moet doen waar ze zich goed bij voelen.

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 22:54

Wat een fantastisch nieuws Witoto!
Hoop dat hij snel naar huis mag en weer lekker op knapt.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 23:32

Even een foto momentje! :D
Vandaag voor het eerst gegaloppeerd met m'n guppy! Zo braaf. Ze had al wel gegaloppeerd met degene die haar ingereden heeft, maar ik moest nog even moed verzamelen. Heb nu een ander zadel waar ik iets meer steun aan heb, dus vandaag de stoute schoenen aangetrokken!

Hier een draffoto, rest staat in een linkje!
Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Album=CGY7UTZD

Weer helemaal blij met m'n paardje *\o/* Binnenkort maar eens een buitenritje wagen! :D

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 08:49

Hier twee foto's van bikkel Broer:
Afbeelding

Afbeelding

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 08:50

Ahh, wat is die knap!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 10:09

gomir schreef:
caro29 schreef:
@witoto goed nieuws!

Mijn 3 jarige staat al sinds 7-9 bij de beleerder. Nog nooit een paard gehad dat zolang is weggebleven maar vandaag hoorde ik dat het beter gaat. Hij heeft nu 3 dagen vrij gehad oa om even alles te laten bezinken. Volgende week maar eens een bezoekje brengen zodat ik met eigen ogen zie wat hij uitspookt onder het zadel. In het begin was er steeds rechtsom blinde paniek maar het wordt beter.

Ik dacht al dat jij aan de andere kant van de lijn was toen ik dit gesprek achter me hoorde ;)
Kom je morgen nog even kijken in Assen?

Fijn witoto!

Hahaha denk dat het mijn moeder was die hem belde. Ik ga vanmiddag maar eens met eigen ogen kijken wat hij allemaal uitspookt want ik wordt ongeduldig. Ik ben niet meer in Assen geweest. Was zaterdag in Boekelo en gisteren aan het werk

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:49

Broer ziet er goed uit Witoto! Hopelijk mag hij snel naar huis.

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:46

Witoto, je knapperd ziet er goed uit! Mooi dier, hoop dat hij snel weer de oude is.

Fijn dat het goed ging! Setteli.

Goed dat je hebt laten kijken JudArthos, slaat het dieet aan?

Vorige week m'n meisje weer opgemeten. In april was ze 1.57 nu zat ze op 1.62! gaat de goede kant op!

gomirJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 14:28

Dat kan natuurlijk ook Caro! Ben benieuwd hoe hij het doet :j

Ik ga mijn Guppie zondag weer ophalen, kan hij volgende week weer beetje in het werk groeien. Even zien of ik er direct zelf opklim of eerst degene die hem zadelmak gemaakt heeft nog een keer laat komen. Heb er door die gebroken hand natuurlijk nog niet zelf opgezeten :n
Aan de andere kant lag ik vanmorgen ook bokhard van Bella af in de les, kan ik net zo goed ook maar gewoon op die 3-jarige klimmen :+

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:05

Even een vraagje, hoe doen jullie dat met zadels? Eerst een oudere erop, later een nieuwe? Laten aanpassen? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb nu nog geen zadel voor hem en wil een passende, kan geen fijne tweedehands zadelmaker vinden en mn budget is zon 700 euro op dit moment. Ik heb hem net voor de wagen laten beleren wat twee maanden duurde en een rib uit mn lijf heeft gekost, hij heeft daarvoor sarcoiden gehad die behandeld moesten worden, een menwagen gekocht, tuig, geld is even op. Ik moet hem onder het zadel gaan rijden, voor de wagen heb ik steeds hulp nodig en erop kan ik zelf. Hellepie!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:37

Bedankt voor het meedenken. Ik heb nog niets gewijzigd in trainingsduur of frequentie maar daag hem wel een beetje meer uit zoals wat dingen over de bakrand hangen (schriktraining in het klein) en afwisselend rijden (figuren).

@Denice: ik heb een nieuw zadel gekocht. Ik wilde graag een Custom en gelukkig heeft die als voordeel dat het heel ver aanpasbaar is en dat kan ook nog eens ter plekke geregeld worden.

@Witoko: wat fijn dat Broer zo goed opknapt. Hij ziet er goed uit op de foto's.

Knap vosje, Setteli!

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:58

@Denice Ik gebruik nog even zadels die al op stal liggen, als we verder zijn laat ik een zadel meten :)
@Nsky wordt nog even wachten, moet eerst even overlegd worden met de eigenaar. Ookal ben ik ontzettend ongeduldig omdat ik wil dat Gigi zich weer goed voelt :(

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 19:04

Thanks Anneruth! Ben ook heel blij met haar. Ze is echt zo leuk :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 19:11

Wat n leuk topic! Mag ik er nog bij met mijn driejarige gup? :)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 20:05

Ik heb vandaag onverwachts op mijn drie jarige gereden. Hij was braaf. Hij heeft ook al veel balans onder het zadel. Vooral in galop

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 20:29

Goed zeg Caro! Hoezo onverwachts?

Welkom Yildiz! Vertel eens over je 3-jarige!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:04

Ben ook benieuwd?

Thanks Setteli! :)
Ik moet me echt nog ff inlezen, who is who enzo, ga m'n best doen! Leuk topic!

Mijn 3 jarige is mijn eigen gefokte Arabische hengstje (dit jaar GGK en geprimeerd Yanour Hayati AKA Nour of Mr Plumeau :D

Afbeelding

Hij is volgens het Freestyle principe en Parelli games zadel- en ruitermak gemaakt door mijzelf en mijn trainster. Maar laat die methodes en gedoe voor t gemak maar ff achterwege ;) , hij is gewoon gruwelijk veel in de hand geweest (ook in de opfok in de polder) en meeste knoppen zijn er aan de hand al opgezet.

Afbeelding
Hij en ik tijdens DAWRA weekend waar ik hem voor de ervaring heb meegenomen.
Inderdaad, we rijden western (performance onderdelen) en ik hoop hem volgend jaar uit te brengen. Over een maand of wat vertrekt hij voor training naar Krista Sterrenburg.
Ik rijd hem twee maal per week, een keer bakwerk en, omdat we zo verwend zijn, ook eenmaal ritje in de Drunense duinen, waar Nour naast woont.
Daarnaast doe ik veel grondwerk met m, met name rechtrichten en trail.

http://youtu.be/OdjmnyCbZyo

Tijdens onze ritjes ben ik er achter gekomen dat hij bijzonder geschikt zou kunnen zijn voor de Endurance. Als hengst zou ik m pas als 6 jarige kunnen starten en ook moet ik zelf klasse 2 startgerechtigd zijn, dus dat zal nog ff z'n tijd hebben.

En oh, ik heb nog een 3-jarige staan. Ze is niet van mij maar wel dragend van mijn veulen (eerste nakomeling van Nour). Zij kent nog vrij weinig, is nog erg rillerig en zijn vooral op de grond bezig geweest. Heb er al wel paar keer opgezeten maar verder nu aan het oppakken richting zadel- en ruitermak.
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 13-10-14 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:04

Omdat hij nog een beetje onvoorspelbaar was de laatste tijd. Niet gemeen of zo maar soms in paniek schiet. Hij was zo braaf dat hij vroeg of ik erop wilde. Cap geleend en het was gelijk de eerste keer dat er iemand anders op zat. Hij voelt wel heel safe aan maar het zal vast nog wel een feestje worden als hij thuis komt. Voordeel is dat hij alleen ervandoor gaat en niet met zijn hoofd tussen de benen.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:33

Prachtig beestje Yildiz!

Ja, dat is niet fijn Caro. Ik ging voor de eerste keer op mijn jonkie ook met best veel spanning zitten. Haar moeder kon behoorlijk tekeer gaan en ben best bang om te vallen. Dat vind ik echt zo verschrikkelijk. Maar Phoebe is zo ontzettend braaf, ze heeft echt nog geen pas verkeerd gezet. Ze mag van mij nu best iets meer pit krijgen.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:01

Oh wauw wat een mooie! @YildizArabs