Een nieuw paard kopen deel XI

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Goos_Horses

Re: Een nieuw paard kopen deel XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:42

opereren kan soms erger uitpakken als de chip te laten zitten.
Vaak maakt een chip geen verschil en laten we eerlijk wezen hoeveel paarden hebben potentie en bereiken daadwerkelijk het hogere niveau.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:43

Dus jij zou nu beknibbelen op de prijs om hem dan later als dure met chip weer te verkopen? :D

Lijkt me geen realistisch vooruitzicht eerlijk gezegd, iedereen gaat dan nl. willen beknibbelen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:47

Voor de verkoop is een paard met een chip minder interessant. Ik weet niet wat de prijs nu is, maar als dat meevalt en het paard wel echt kwaliteit heeft zou je het kunnen proberen. Maar het blijft inderdaad wel een discussiepunt.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:47

Man ik zit al met een dilemma en het paard is nog niet eens van mij. Ja, 1 hoef, of de manen zijn van mij: mijn aanbetaling :)
Het paard kost 4500 euro, een 4jarige kleinzoon van Sandro Hit, ruin, 1m70, zwart en iets stekelharig, nette gangen, zeer braaf, nog niet op wedstrijd geweest, weg wegens sterfgeval in de familie, stap, draf, galop, stuur en rem, nette aanleuning maar soms iets onrustig met het hoofd.
De verkoper dacht dat de eigenaar niks van de prijs ging af doen, want in hun hoofd is het paard goedgekeurd.
Nog een minpuntje: het paard bijt graag in halstertouwen, teugels,... Hopelijk niet ook in stallen, voerbakken en weipalen, poortjes....

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:52

Tja als het echt het paard is wat je zoekt zou ik een foto laten maken van die chip door je eigen da en kijken wat hij ervan zegt..
Mijn paard neemt ook alles in zijn mond, touwen, teugels van alles maar doet echt niet de bak pakken ofzo..
Laatst bijgewerkt door romygic op 01-10-12 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:53

Ik zou gewoon goed bij je zelf nagaan wil JIJ een dier met een chip dan zou ik dr voor gaan als je dat zelf al niet ziet zitten, bij de verkopers aangeven dat je het niet wil.

Wil je echter echt een interessant handels dier zal ik dr niet voor gaan.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:55

Ooh die.. dat leek mij ook wel een leuke :j Als er niks vd prijs af kan, dan vind ik dat sowieso vervelend. Handel is geven en nemen. Helemaal als er sprake is van een bemerking ;)

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:57

Mijn tante zegt altijd: bij twijfel niet doen

;)

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:57

heb jij hem al gezien pletje?

jorienm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 12:00

Ik heb nog een leuke kwpn x tuiger. 9 jaar 170/175 groot.
Kan leuk lopen, vind springen geweldig. Ik vind springen niet zo geweldig als hem. Vandaar de verkoop.
Makkelijk naar beneden te rijden en goed met hulpen.
Iemand nog op zoek naar zo iets? Dan kun je me altijd pben voor meer info.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 12:06

Misschien kan je beter zijn afstamming vermelden? Tuiger is KWPN :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 12:07

Iets meer info en fotos zullen het wel goed doen denk ik Jorienm naast wat pletje zegt :D

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 12:12

minouesmee schreef:
Ik weet het ja, maar ik heb nu al twee paarden gehad met peesblessures en daar wil ik niet meer aan beginnen. :P

No offense, maar peesblessures zijn meestal training/stalmanagement gerelateerd en hebben niets/weinig met genetische aspecten te maken. Ik zou me persoonlijk dus eerst eens afvragen welke bijdrage je zelf wellicht hebt geleverd aan de eerder ontstane peesblessures, alvorens een eis neer te leggen in je zoekplaatje welke nagenoeg niet haalbaar is, noch te controleren.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 12:18

Is er niemand meer die wat over de spielberg wil zeggen?

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 12:21

Spielberg geeft heeeeel brave karakters door, maar over het bewegen weet ik niets.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 12:26

Ik bedoel meer iets over het exterieur vanaf de foto die ik heb geplaatst.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 12:26

Pinda_Dipje schreef:
minouesmee schreef:
Ik weet het ja, maar ik heb nu al twee paarden gehad met peesblessures en daar wil ik niet meer aan beginnen. :P

No offense, maar peesblessures zijn meestal training/stalmanagement gerelateerd en hebben niets/weinig met genetische aspecten te maken. Ik zou me persoonlijk dus eerst eens afvragen welke bijdrage je zelf wellicht hebt geleverd aan de eerder ontstane peesblessures, alvorens een eis neer te leggen in je zoekplaatje welke nagenoeg niet haalbaar is, noch te controleren.

Wat een gemier hier over de peesblessures, ze is toch neem ik zelf baas wat ze wel of niet eist?Haar geld.
Snap de angst voor peesblessure goed hoor, het blijft bij bepaalde paarden toch een behoorlijk zwak punt.
Maar ben het er wel mee eens dat het niet te controleren is, en dus 9 van de 10 zullen zeggen dat ze geen blessures hebben gehad. En tussen blessure en echte peesblessure zit ook nog wel verschil.

Gos en er word nu al gespeculeerd hier dat ze zelf maar eens moet bekijken waar de blessures weg kwamen, pffff waar hebben we het hier over?mijn Vorige paard had een flinke peesblessure opgelopen in het weiland met een ander paard !Maaaaaanden eruit....

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 12:29

@pletje: (nieuwsgierig) hoe gaat het met je nieuwe?VOelt het rijden wat vertrouwd?Helemaal tevreden over je keus?

@Quinta: voor de handel zou ik het zeker weten niet doen!
Mij persoonlijk zou het niet veel uit maken omdat ik een paard zoek die hoop ik heeeeeeel lang bij me gaat blijven. Maar dan geef ik nog geen 4500 euro uit aan eentje met een bemerking.
Er zullen zeker kopers zijn die dan wel doen, maar dat is maar een klein deel. Risico zou ik te groot vinden.

Ik ben rustig om me heen aan het kijken, het heeft geen haast.
Misschien dat ik ook wel wacht tot het voorjaar, dan is de trouwerij in zicht en gaat mn kleine meid naar de basisschool. Dus tijd zat!
Maar als ik nu mijn ''droompaardje'' tegen kom dan kan het zijn dat ik eerder toehap.

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 12:31

Na lang alleen meelezen, plaats ik dan nu ook mijn eigen "zoekopdracht"

Beschrijving van mijzelf: lang (1.80) met lange benen en dressuurruiter.

Ik ben rustig aan op zoek naar een nieuw paard van 2 of 3 jaar oud. Merrie/ hengst/ ruin, maakt mij niet uit.
Kleur ook niet belangrijk, grootte wel. Het paard moet minimaal rond de 1.68 worden, groter is zeker geen probleem.
Budget of vragen per pb.

Als iemand iets weet of leuke fokkerijen weet dan hoor ik het graag :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 12:32

wbt peesblessures. De meeste paarden lijken de blessures in het land op te lopen ja. Maar men vergeet dat de pees al zwak/beschadigd was in 9 van de 10 gevallen door verkeerde training of overbelastig. Die ene gekke draai in het land is vaak alleen de druppel die de emmer doet overlopen. Want imo hoort een gezonde pees wel wat aan te kunnen.

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 12:33

Marus schreef:
Misschien dat ik ook wel wacht tot het voorjaar, dan is de trouwerij in zicht en gaat mn kleine meid naar de basisschool. Dus tijd zat!
Maar als ik nu mijn ''droompaardje'' tegen kom dan kan het zijn dat ik eerder toehap.

Dit zouden zomaar mijn woorden kunnen zijn ;-)

Ben nog volop aan de studie bezig waarvan ik hoop in maart af te studeren. Tot die tijd rijd ik lekker een paard van een vriendin. Als ik eerder een geweldig leuke 2 of 3 jarige tegenkom geen probleem. Maar ik neem de tijd.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 12:35

@Needje:Dat kan waar zijn, dit paard was echter nog maar amper onder het zadel en kwam uit het land met een peesblessure. Verkeerde training?Nee basistraining 3 x per week 20 min.
Maar idd in de meeste gevallen is het wat je hier meld, maar ik vind persoonlijk dat men er niet vanuit mag gaan. Ik vind het gewoon vervelend in dit topic dat iemand word aangevallen terwijl ze nog van toeten nog blazen weten over de bokker en haar paarden.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 12:37

christel82 schreef:
Marus schreef:

Dit zouden zomaar mijn woorden kunnen zijn ;-)

Ben nog volop aan de studie bezig waarvan ik hoop in maart af te studeren. Tot die tijd rijd ik lekker een paard van een vriendin. Als ik eerder een geweldig leuke 2 of 3 jarige tegenkom geen probleem. Maar ik neem de tijd.

Haha best lekker toch dat er geen haast achter zit?En jij treft het dat je een paardje kan rijden van een vriendin!
Ik mis het wel heel erg hoor, maar goed zit al 4 jaar zonder dus dat half jaartje?
Maar kijk toch elke dag trouw marktplaats en sporthorses, want stel je voor!
Op dit moment zie ik niet iets van WAUW dus dan wacht ik maar weer...

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 12:42

Precies Marus, ik wil ook graag het WAUW gevoel hebben. In eerste instantie dacht ik: "dat gevoel wat ik had bij het vinden van mijn eerste, helaas veel te vroeg overleden paardje, zal ik nooit meer hebben"
Maar daar kom ik nu toch van terug.

Ik heb wat meer eisen betreft beweging, ben een beetje verwend met mijn dressuurruiterskont haha, maar daarvoor neem ik nu wel de tijd.

Het is supertof van mijn vriendin dat ik die mogelijkheid heb gekregen, ik zou ook niet weten wat ik moest doen als ik niets te rijden had.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 12:45

Ik ben idd ook aan zoeken naar dat paardje dat voor mij het wauw gevoel heeft maar dan liefst 1.60 of wat groter en hengst :P

Tevens zit er bij mij ook geen haast achter maar weet dat er momenteel veeel jonkies binnen gepakt worden voor de winter en HK dis vandaar iets actiever.. Heb ik tegen de tijd van HK nog niks gevonden ga ik lekker alle dagen naar het HK en nog wat sparen :)