Wielrenners die geen rekening houden met paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 15:30

Wielrenner kun je volgens mij alleen worden als je asociaal bent, want dat zijn me allemaal een stel botte boeren.
Een jaar of 15 geleden waren we aan het rijden op mijn toen erg drukke arabiertje en hoorde in de verte al die hard pratende wielrenners komen.
In het duits hoorde ik iets van zal ik 'm laten schrikken.
Voor hij er erg in had stak ik mijn springzweep uit, pats dat rubbere handvat raakte hem net.

En waar ik me nog erger aan stoor, zij menen overal gewoon op de weg te mogen fietsen ook al is er een fietspad.

Verosjaak

Re: Wielrenners die geen rekening houden met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 15:34

Ik wacht nog op dat publiekelijke excuses van je nikilover, want helaas weet ik niet wie jij allemaal hebt gepbt over mij. En als jij het niet doet geef ik hier wel even tekst en uitleg.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 15:44

verography schreef:
Ik wacht nog op dat publiekelijke excuses van je nikilover, want helaas weet ik niet wie jij allemaal hebt gepbt over mij. En als jij het niet doet geef ik hier wel even tekst en uitleg.

Hahaha zielig persoontje, over mn lijk dat ik je mn excuses aan ga bieden,
op het moment dat JIJ op een paard stapt dien JIJ hem onder controle te houden.

en bij deze ben ik dus ook klaar met jou :)

Rocamor

jesito schreef:
Een jaar of 15 geleden waren we aan het rijden op mijn toen erg drukke arabiertje en hoorde in de verte al die hard pratende wielrenners komen.
Voor hij er erg in had stak ik mijn springzweep uit, pats dat rubbere handvat raakte hem net.

en zo komt paardrijdend nederland aan haar slechte naam....

quera

Daarom reed ze ook in een bak en niet buiten :)* nikilover

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 15:45

verography schreef:

en buiten dat wil jij blijkbaar graag dat ze weten dat het over jou ging, ik heb duidelijk gemaakt dat ik dit niet wilde tegenover jou.. dus van mij mag je de PB's openbaar maken, als je in je achterhoofd houd dat dat niet toegestaan is :)

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 15:45

quera schreef:

waar WEL jonge kinderen met hun pony's aan het inrijden waren!

als je je paard niet onder controle kan houden, dien je er ook niet op te stappen :+

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 15:46

Rocamor schreef:
jesito schreef:

Ja dag, hij wou mijn paard ook tegen de kont meppen met zijn hand en 'm laten schrikken.
Tot ik ineens de zweep gewoon een stuk uitstak.
Hij heeft z'n poten thuis te houden.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 15:47

nikilover schreef:
quera schreef:

als je je paard niet onder controle kan houden, dien je er ook niet op te stappen :+

Niet buiten :) en zoals ik weet is whisper lastig te berekenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 15:47

nikilover schreef:
quera schreef:

Nee, precies, zelfs niet in de bak. En toch beweren dat je ALTIJD je paard onder controle hebt.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 15:50

als je je paard niet onder controle kan houden, dien je er ook niet op te stappen :+[/quote]
Niet buiten :) en zoals ik weet is whisper lastig te berekenen.[/quote]

in of buiten de bak, gaat veiligheid van andere toch ook voor?
dan dien je niet op een onberekenbaar paard te stappen als je m niet kan houden :)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 15:50

jesito schreef:

Ja dag, hij wou mijn paard ook tegen de kont meppen met zijn hand en 'm laten schrikken.
Tot ik ineens de zweep gewoon een stuk uitstak.
Hij heeft z'n poten thuis te houden.[/quote]
nope, ze spraken erover om dat te doen, en praten en werkelijk doen zijn 2 verschillende dingen.

Ik denk dat een aantal mensen met paarden een te kort lontje hebben. En dat korte lontje is geen reclame voor de overigen die wel normaal kunnen doen.

Noissue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 15:51

Ik wil verder geen party trekken ofzo maar waar moet je anders leren je paard onder controle te houden dan in de bak?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 15:51

Amykimmie het was niet haar eigen paard waar ze op zat :)
Dus dat over controle slaat nergens op.

Want jij hebt altijd je paard onder controle gehad? Lijkt me niet

Daarom reed ze in een bak want dat ik veiliger dan buiten. Met haar eigen paard rijd ze wel buiten omdat ze die wel onder controle heeft

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 15:52

Noissue schreef:
Ik wil verder geen party trekken ofzo maar waar moet je anders leren je paard onder controle te houden dan in de bak?

het is haar paard niet. en als er jonge kinderen in de bak rijden, kies dan een rustig tijdstip uit als je weet dat je op een onberekenbaar paard gaat zitten ;) niet tijdens inrijden voor een wedstrijd als het druk is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 15:52

Nee, in de bak rijden is juist goed. Maar ga dan niet beweren bij hoog en laag dat je je paard ECHT ALTIJD onder controle hebt. Zoiets heet geloof ik liegen.

Nee, ik heb mijn paard niet altijd onder controle, maar daar lieg ik niet over!

LadySpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 15:54

Laatst was iemand mee: Die tegen wielrenner; kun jij wat rustiger of moet je thuis nog hooien
Wielrenner: dat is mijn tempo
iemand: je bent niet alleen. Straks vliegt er een paard tegen je op.
Wielrenner: was stil
*Kwamen we later nog weer tegen, reed ie niet aanzienlijk rustiger :D*

Noissue

En toch vind ik het flauw om andere onderuit te halen om zelf niet in de kijk te staan...

Anoniem

Re: Wielrenners die geen rekening houden met paarden

Zeker. Ik heb al genoeg in de kijk gestaan.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 15:55

Omdat ik mijn 'goede' (ahum) naam even wil ophelderen.

nikilover schreef eerder in dit topic dit:
nikilover schreef:
@ amykimmie.. hahaha ;)

Overigens is er hier 1tje die ik een keer zo hard bokkend, steigerend e.d door de bak heb zien gaan, vervolgens zo bijna door het hek van de bak, dat die hier niet moet zeuren dat je een paard' volledig onder controle dient te houden' wat een onzin :') een paard weegt gauw 500 kg. als die WILT en echt WILT houd je hem echt niet tegen..

Uiteraard zijn er veel nieuwsgierige mensen die een pb wilde. Waaronder (goddank) ook een kennis van mij. Bleek dat nikilover mij bedoelde!!

Beetje jammer dat haar verhaal totaal niet strookt met wat ik hier typ. Want wat ik en HC en vele anderen hier schrijven is dat je niet met een onveilig paard de openbare weg op moet.

Nou mijn valpartij gebeurde met een paard waar ik voor de 1e keer opzat, welke NIET door mij is opgevoed en die BLIJKBAAR bang is van trekkers terwijl er, nadat ik net opzat opeens een trekker de naastgelegen bak ging slepen. Wat krijg je dan. Juist ja, een gek bokkend paard waar ik na een rondje afkletterde met een trap na op mijn hoofd. Dank de liever heer voor de cap.

Ik heb zeer onvolwassen nikilover via de pb heel hard uitgelachen en eis (en dat doe ik nog steeds) dat zij publieke haar excuses aanbied voor haar roddel.

Volgens haar, als we spreken van een paard onder controle houden buiten of niet de openbare weg betreden, is dit hetzelfde. Nou nee! Ik was niet aan het werk met dat paard, maar opgestapt met de bedoeling tot UITstappen in de bak (en dus niet buiten, want ik ken het paard niet).

Dus slaat haar hele opmerking op kont m.b.t. dit topic en nu vraag ik me af, wie is er nog nooit van een al dan niet vreemd paard in de bak gevallen? Die persoon krijgt van mij een lintje :D . Overigens is deze valpartij zo'n, wat zal het zijn, 5 jaar geleden gebeurd. Of nikilover moet nog het exacte jaar weten, dan hoor ik dat graag van haar.

Dus bij deze zet ik het verhaal dus zelf maar neer. Bedankt nikilover voor deze mooie roddel geheel uit context neergezet. Je wist totaal niet wat er speelde, wie ik ben en of mijn kennis klopt of niet.

Ik hoop dat je net zoveel lef hebt om een excuses aan te bieden als toen je de teaser hier neerzette.

Noissue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 15:57

Dat is waar, maar aan de ene kant is het wel zo dat je zelf een topic opent, en er zijn nou eenmaal mensen op bokt die het leuk vinden om van een topic een helse discussie te maken over wetten en regeltjes. Terwijl dit voor jou helemaal niet de bedoeling was lijkt me...

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 15:57

nikilover schreef:
quera schreef:

Grappig, het was niet mijn paard. Daarnaast reden er 2 andere mensen op een paard. Maar goed :') .

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 15:58

verography, zij was de enige, jij bent diegene die jezelf nu openbaar belachelijk maakt..

een rondje uitstappen, hoe moeilijk kan dat zijn???

geen controle= niet op een paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 15:59

Maar eerder in het topic beweerde je wel dat je je paard altijd onder controle hebt.
Dan had je dat er bij moeten zetten, vind ik.
Als je dat had gedaan had nikilover denk ik de teaser niet eens neergezet.

Nee, dat was zeker niet de bedoeling.
Het is mijn insteek dan ook helemaal niet om mensen in de z**k te zetten oid.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 16:00

amykimmie schreef:
Nee, in de bak rijden is juist goed. Maar ga dan niet beweren bij hoog en laag dat je je paard ECHT ALTIJD onder controle hebt. Zoiets heet geloof ik liegen.

Nee, ik heb mijn paard niet altijd onder controle, maar daar lieg ik niet over!

Ik zeg altijd onder controle BUITEN! Daar gaat dit topic toch over?

En mensen, ik reed niet eens, ik zat op het paard om uit te stappen. Helaas kwam er een trekker de bak ernaast slepen en wist ik veel dat het paard dan bang voor was. Zit ik dat met een lang teugeltje in goed vertrouwen een paard van een ander uit te stappen. Daarnaast was ik de grote verliezer die dag want ik ben op mijn hoofd nagetrapt.

Overigens nikilover heb jij nergens geschreven dat je dit niet openbaar wilde maken?