Een nieuw paard kopen deel VI

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 07:15

Pattypaard schreef:
Ok. Als ze dan de 2e keer goedgekeurd worden dan vinden jullie het minder risico dat er iets met het paard mis is als ik het goed begrijp?

Nee, niet helemaal. Met zadelmak maken etc kan er vanalles gebeuren. Dit vinden wij een risico vandaar verzekeren. Dat we ze na een jaar opnieuw laten keuren is omdat we ze een jaar later verkocht worden en we graag willen weten of ze wat geleden hebben van het werk.

Een paard wat drie of vier jaar gekeurd is zou ik absoluut opnieuw laten keuren. Klinisch is een momentopname, röntgen geeft wat meer garantie.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 07:46

vonneke schreef:
Maar waarom zou je je paard ook ziektekosten verzekeren? Heb het weleens opgevraagd en kost volgens mij rond de 400 euro per jaar. Dan moet je alle behandelingen in overleg doen en niet voor alles keren ze uit.

En een premie van 400 euro per jaar... Dat heb ik vaak niet eens per jaar aan veeartskosten!

Wij doen niks in overleg hoor. Ja, een 2nd opinion of een hele dure behandeling, maar voor de rest niet. Die premie hebben wij er met 1 DA bezoek al uit.

Adin

Re: Een nieuw paard kopen deel VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 08:52

Toen ik voor mijn vorige paard een mri scan wilde moest dat wel via de behandelend arts worden aangevraagd, en ondanks dat hij niet heel positief was toch gekregen, mri koste iets van 1400 euro geloof ik. Krijg dan dus gewoon 80 % vergoed.

bij mijn afgekeurde ruin wilden ze een kijkoperatie in de knieen doen, kostte 1800 euro, ik had dat jaar al heel veel ziektenkosten opgemaakt en hij was verzekerd voor 3500. Die wilden ze toen niet vergoeden. Het resultaat was volgens hun zo beperkt. (en dat was het ook)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 08:57

MyWishMax schreef:
[naam] schreef:
Maar waarom zou je je paard ook ziektekosten verzekeren? Heb het weleens opgevraagd en kost volgens mij rond de 400 euro per jaar. Dan moet je alle behandelingen in overleg doen en niet voor alles keren ze uit.

En een premie van 400 euro per jaar... Dat heb ik vaak niet eens per jaar aan veeartskosten!

Wij doen niks in overleg hoor. Ja, een 2nd opinion of een hele dure behandeling, maar voor de rest niet. Die premie hebben wij er met 1 DA bezoek al uit.

Toch staat er in de polis dat alle behandelingen in overleg moeten.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:02

Lijkt mij afhankelijk van waar je je paard voor verzekerd hebt? Ik heb de mijne niet voor dierenartskosten verzekerd.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:03

Ligt aan de verzekering.
Equine Risk geeft aan dat als het geloof ik boven de 200 euro komt je moet overleggen.
Maar je paard moet toch geholpen worden. Dus daar doe ik niet aan. En heb nog nooit iets niet vergoed gekregen. Zelfs rekeningen die ik een jaar eerder vergeten was op te sturen werden zonder moeite uitekeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:06

Zal idd vast aan de verzekering liggen, dat is waar.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:16

Ikke
Ik weet heel goed hoe het werkt.
ik had mijn paard ook verzekerd tegen ziektekosten en die is geopereed en die operatie was duurder dan de verzekerde waarde en dat heb ik echt voor 80% vergoed gehad.Dus jammer genoeg weet ik heel goed hoe het werkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:18

Ben wel benieuwd welke verzekeinrg dat dan was, want ik heb nog niet eerder gehoord dat er boven het verzekerde bedrag werd uitgekeerd.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:55

Waarschijnlijk heeft er iemand bij de verzekering niet helemaal opgelet en had Jessie gewoon geluk. ;)

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 10:18

Donderdag om 11 uur word ie gekeurd. :D

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:19

Wat vervelend zeg Seven.. Mag ik een pb?

Lekker snel zeg, ga voor je duimen dat hij goed gekeurd wordt. :)
Laatst bijgewerkt door Cath op 04-06-12 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:20

@Jessie84: Dan heb je geluk gehad, want dat is zeker niet gebruikelijk. Bij één van mijn paarden eens een enorme beenwond gehad waarvoor hij 4 weken op IC heeft gestaan. Dit paard was gigantisch onderverzekerd (bewust, om de kosten te drukken) waarde van het paard op dat moment een kleine 30.000 euro, verzekerd voor slechts 6.500. Naast de 25% eigen risico die ik reeds betaalde, kregen wij al snel een telefoontje van de verzekeraar dat de kosten de spuigaten uitliepen en er rekening mee moesten houden dat de max. bijna bereikt was. Dat laatste gedeelte hebben we dan toch ook echt zelf moeten betalen... Volkomen logisch ook.

Sindsdien heb ik alleen mijn sportmerrie nog in de verzekering. De gepensioeneerde is afgekeurd en kost maandelijks een rip uit mijn lijf aan DA-kosten, geen verzekering die dat nog wil lappen. En de pony, tsja dat loont te moeite niet om te verzekeren met een aankoopbedrag < 3.000 euro. Behandeling wordt gewoon bepaald aan de hand van prognose, emotionele waarde etc. Ben maar wat blij dat ik voor deze dieren de bemoeizucht van een verzekeraar niet meer heb.

@Welmoed: Spannend! Ik duim voor je mee :D

@Seven: Balen zeg, pb'tje?

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:28

ik weet al denk ik hoe het zit
Ik heb ze achteraf inmoeten laten slapen en de uitkering van de ziektekosten verzekering en de uitkering van overlijden was hoger dan de rekening van de kliniek.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:33

Wil ook vandaag nog eens bedanken voor de lieve berichtjes dames :D

Zo en nu ga ik er weer positief tegen aan,

Super welmoed dat je een dag hebt afgesproken voor t keuren en lekker snel al ik duim voor je.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:43

Spannend Welmoed!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:42

Spannend Welmoed! Bod is dus geaccepteerd lijkt me?

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:46

vonneke schreef:
Uria, ik ga er vanuit dat je Haaren bedoeld?

Ja indd ben een A vergeten :)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:49

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:56

die is me net een slag te groot

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:59

daffodil hoe is het afgelopen met die leuke merrie?

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:26

Nanno_123 schreef:
haha ja ik wil het dan wel graag met de letter D maar meer als roepnaam maar ik vind doortje en dora ook zo truttig!

en bedankt... :+

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 12:30

Ja is echt al heel snel, zo fijn! Ben al zoooo veel dingen aan het bekijken wat ik wil kopen wat ik helemaal niet nodig heb, haha. Eerst nog maar even afwachten of ie wel word goedgekeurd. := Altijd spannend.

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:38

succes welmoed!

en seven heel jammer natuurlijk, maar er komt vast een andere topper op je pad!

ik heb mijn paard ook niet verzekerd vind het niet nodig, een vrij standaard verzekering keert alleen uit bij dood of hij is dan van de verzekering... en wat er dan mee gebeurd wil ik niet eens aan denken..

en een dure verzekering.. nee dan spaar ik liever zelf voor het geval dat..

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:41

@ daffodil ; hoe groot ben jij? Ik heb ook n tijdje op mn instrucrice haar merrie gereden vn 1.82? Das vrij lastig bij elkaar te rijden. Lukt wel, maar is moeilijker als mijn paardje vn 1.70 hihi!
Ik ben zelf 1.69m

@ welmoed; dat had ik ook, maar ik heb nu wel alllluuss voor mn paard hihi!!