Een nieuw paard kopen deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noeka

Re: Een nieuw paard kopen deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:39

Ja, ga dat straks doen moet even overleggen met m'n ouders.

Er gaan zoveel gedachten om me heen hé, de ene moment denk ik van... Ik hou er mee op, stop er mee en ik zoek me gewoon een tof rijpaardje. De andere moment denk ik, ach kom... Probeer het nog een laatste keer met [***], en dan de andere keer denk ik van nee ik mag echt niet over me heen laten lopen...

Ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet doen...

ioontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:40

Zelf ben ik ook erg benieuwd hoe een rechtbank tegen zo'n probleem aankijkt, maar om eerlijk te zijn geef ik Arabiertje niet veel kans. Als je haar andere topics hebt gevolgd, dan weet je hoe vaak ze gewaarschuwd is, zelfs al voordat ze naar JvdH toeging.
Toen ze foto's liet zien van het door haar gewenste paard is ze ook gewaarschuwd, mede door haar eigen vragen en twijfels. In de proeftijd kreeg het paard al problemen, maar Arabiertje ging het paard houden, goed of niet goed...........een nobel streven natuurlijk, maar ook daarvoor is ze gewaarschuwd. Alles heeft ook breed uitgemeten hier op bokt gestaan in meerdere topics zelfs. Ik ben bang dat dit soort communicatie zeker tegen Arabiertje gebruikt zal gaan worden nu ze toch heeft besloten dat het paard weg moet.

JvdH heeft, voor zover ik heb begrepen een contract waarin staat dat je een gekocht paard mag omruilen als het niet voldoet..........tja, het is een contract, waar je zelf je handtekening onder zet neem ik aan. Ik zou wel willen weten of zoiets inderdaad rechtsgeldig is; het is fijn om zeker te weten welke rechten en plichten je hebt, als koper, maar ook als verkoper.

Arabiertje wens ik tot slot heel veel sterkte. Als haar paard echt niet meer te berijden is, dan houdt het op.(maar ze was toch ook goed verzekerd? Misschien ligt hier een optie, ook al is dat geen leuke...) Anders zou het wellicht mooi zijn om haar de tijd te geven om op te knappen en bij te komen en haar later weer op te pakken.

Alle andere zoekende wens ik veel succes. De markt is slecht, maar veel mensen vragen toch hoge bedragen voor hun paarden (waaraan ook nog vaak het nodige mankeert.....).

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:43

Mocht ze verzekerd zijn arabiertje kan je haar af laten keuren en vervolgens weer terug kopen voor een symbolisch bedrag zodat ze niet in de handel terecht komt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:44

ioontje schreef:
Zelf ben ik ook erg benieuwd hoe een rechtbank tegen zo'n probleem aankijkt, maar om eerlijk te zijn geef ik Arabiertje niet veel kans. Als je haar andere topics hebt gevolgd, dan weet je hoe vaak ze gewaarschuwd is, zelfs al voordat ze naar JvdH toeging.
Toen ze foto's liet zien van het door haar gewenste paard is ze ook gewaarschuwd, mede door haar eigen vragen en twijfels. In de proeftijd kreeg het paard al problemen, maar Arabiertje ging het paard houden, goed of niet goed...........een nobel streven natuurlijk, maar ook daarvoor is ze gewaarschuwd. Alles heeft ook breed uitgemeten hier op bokt gestaan in meerdere topics zelfs. Ik ben bang dat dit soort communicatie zeker tegen Arabiertje gebruikt zal gaan worden nu ze toch heeft besloten dat het paard weg moet.

JvdH heeft, voor zover ik heb begrepen een contract waarin staat dat je een gekocht paard mag omruilen als het niet voldoet..........tja, het is een contract, waar je zelf je handtekening onder zet neem ik aan. Ik zou wel willen weten of zoiets inderdaad rechtsgeldig is; het is fijn om zeker te weten welke rechten en plichten je hebt, als koper, maar ook als verkoper.

Arabiertje wens ik tot slot heel veel sterkte. Als haar paard echt niet meer te berijden is, dan houdt het op.(maar ze was toch ook goed verzekerd? Misschien ligt hier een optie, ook al is dat geen leuke...) Anders zou het wellicht mooi zijn om haar de tijd te geven om op te knappen en bij te komen en haar later weer op te pakken.

Alle andere zoekende wens ik veel succes. De markt is slecht, maar veel mensen vragen toch hoge bedragen voor hun paarden (waaraan ook nog vaak het nodige mankeert.....).

Er is een verschil tussen ondeugdelijk en niet naar wens ;)

Als het een niet naar wens is, dan mag de verkoper in zijn algemene voorwaarden zetten dat je het om mag ruilen/tegoedbon krijgt, maar geen geld terug. Dat mag de verkoper zelf bepalen (even over bedrijven nu he?)

Alleen bij een ondeugdelijk product moet het product gerepareerd worden op kosten van de verkoper, of er moet een vervangend product aangeboden worden. Lukt dit alle twee niet, kan de koop ontbonden worden en krijg jij als particulier je geld terug en de verkoper het product.

Het enige waar ik over twijfel is het aanbieden van een vervangend product. Hoe ga je dat met paarden doen? En wat als er geen geschikte vervanging is? Dus ik zou juridische hulp inschakelen om je te helpen met het ontbinden van de koop, als dat mogelijk is.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:46

Heb hier totaal geen idee van... Wist zelf's niet dat dat allemaal mogelijk was, dat juridisch advies ga ik zeker gebruiken. Voor de rest kan ik je alleen maar gelijk geven Icoontje...

Maar kan dat wel? Want ze is voor de verzekering goed gekeurd. Die is toen geweest toen ze aan het revalideren was van haar kolieke. Moest ze enkel eens op en af het wegje stappen en ze was goed gekeurd...

ioontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:51

Het ligt natuurlijk helemaal aan de verzekering die je hebt afgesloten. Ik weet niet hoe dat in Belgie geregeld is, maar hier in Nederland kun je een paard als rijpaard verzekeren en als dan blijkt dat ze niet meer te berijden is dan keert de verzekering (een bepaald percentage) uit. Je moet het paard dan wel helemaal verzekerd hebben en niet alleen voor dood en ongevallen........
Juridisch advies kan nooit kwaad natuurlijk, maar ik denk dat JvdH heel goed weet wat ze doen en ben bang dat ze een goed weerwoord hebben. Maar zoals gezegd; ik ben heel benieuwd wat over dit geval gezegd zou worden....

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:27

@ Arabiertje, je doet nu of niemand je ooit heeft verteld over je recht op consumentenkoop, ik en volgens mij Ilse hebben je hier beide per PB al op geattendeerd maar je onderneemt zelf helemaal geen actie om je geld terug te krijgen. Als je je dan zo kinds wil opstellen; ik weet het niet en ik kan het niet want ik ben nog maar 18, ben je imo ook niet in staat om over 6000 euro en een dierenleven te beslissen. Wat zeggen jou ouders hiervan? Of betaal je alles zelf? Niemand weet alles maar in dit topic worden allemaal dingen aangedragen wat je zou kunnen doen. Dus bel die eerst eens op.. En nog langer wachten maakt je kansen alleen maar kleiner.

Met niks doen krijg je je geld in ieder geval niet terug en ga je nog meer kosten krijgen als je daar een andere koopt.

@grauwman, bij ons was dat symbolische bedrag 60 cent per kilo.. dus 250-300 euro. Maar ik denk niet dat haar paard verzekerd is, hij is immers niet goedgekeurd dan neemt een verzekering hem niet.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:31

Klopt Nellekee, heb niet gezegd dat ik niets wist over dat Juridisch advies, had het eerder op die verzekering enzo. Maar ik durf niet echt een advocaat er gaan bij te halen, ik heb niet het gevoel dat ik ga winnen en of dat het probleem oplost... Maar juridisch advies kan geen kwaad. Ik betaal alles zelf Nellekee.

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:46

Arabiertje* schreef:
Klopt Nellekee, heb niet gezegd dat ik niets wist over dat Juridisch advies, had het eerder op die verzekering enzo. Maar ik durf niet echt een advocaat er gaan bij te halen, ik heb niet het gevoel dat ik ga winnen en of dat het probleem oplost... Maar juridisch advies kan geen kwaad. Ik betaal alles zelf Nellekee.

Maar Arabiertje, je hebt toch niks te verliezen? En vrienden blijven met JvdH lijkt met ook niet een goede reden om 6000 euro in een putje te gooien toch? Ik zou in ieder geval alles proberen wat in mijn macht ligt om mijn geld terug te krijgen. Jij heb inderdaad in het begin domme beslissingen genomen mbt Warona, maar dat maakt niet dat zij jou een gezond paard hebben verkocht in den beginne. Dat paard is niet goed en dat zal die ook niet worden, zoals hiervoor geschreven is door MyWishMax (dat stukje over niet naar wens of "kapot" om het cru te zeggen) denk ik dat je in ieder geval een halve poot hebt om op te staan mocht het wel toch een zaak uitlopen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:49

Nellekeee schreef:
Arabiertje* schreef:

Maar Arabiertje, je hebt toch niks te verliezen? En vrienden blijven met JvdH lijkt met ook niet een goede reden om 6000 euro in een putje te gooien toch? Ik zou in ieder geval alles proberen wat in mijn macht ligt om mijn geld terug te krijgen. Jij heb inderdaad in het begin domme beslissingen genomen mbt Warona, maar dat maakt niet dat zij jou een gezond paard hebben verkocht in den beginne. Dat paard is niet goed en dat zal die ook niet worden, zoals hiervoor geschreven is door MyWishMax (dat stukje over niet naar wens of "kapot" om het cru te zeggen) denk ik dat je in ieder geval een halve poot hebt om op te staan mocht het wel toch een zaak uitlopen.

Het is idd cru, maar dieren zijn gewoon producten in de ogen van de wet. Een rechtszaak hoeft het niet meteen te worden, maar juridisch advies voor bijvoorbeeld het opstellen van een brief is altijd fijn. Dus ik ben het helemaal met Nellekeee eens.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 14:03

Ik heb net iemand gemaild met een Konik veulen te koop.
Ik vondt hem super leuk en ze vroegen wat ik wilde geven.
Nou is mijn vraag wat jullie voor dit veulen zouden geven?
Ik heb echt helemaal geen idee, en wil niet te laag bieden maar natuurlijk ook niet te hoog.
http://link.marktplaats.nl/558000764

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:05

Ik heb vorige week m`n pony verkocht dus ik ben opzoek naar een nieuwe e-pony (kleine Totilas <3 )
Dus als iemand nog een leuk beestje weet mag je altijd Pb`en!!
Mijn eisen:
- grote e-pony (1,52t/m 1.57 geen paard)
-5t/m10 jaar
-licht/makkelijk in de mond goed aan de hulpen,verkeersmak
-wel echt sportpony type geen haflingers,dravers,fjorden etc.
-liefst een pony die al geklasseerd is vooral in dressuur, maar moet ook een goede sprong kunnen maken, want ik wil er ook af en toe een spring of swg wedstrijd mee rijden.
- richtprijs 2000/2500
Laatst bijgewerkt door dressuur518 op 07-05-12 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:13

Kan de discussie met Arabiertje over Warona misschien elders gevoerd worden???

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:17

Dressuur518: Mooi lijstje, maar haflingers of fjorden kunnen toch ook sport pony's zijn? Nu ja, ik snap wel wat je bedoelt met het type sportpony. Weet niet zo meteen eentje, ja maar die is helaas te klein en te jong voor je. :-) Succes met je zoektocht!

@KarinVdM: Als het je stoort, lees je er gewoon over. En dan is je probleem opgelost, iedereen is vrij om te reageren in dit topic. Ik dus ook, fijn dat er mensen mij ondanks alles nog steeds tips willen geven. Ben hun daar zeer dankbaar voor en ga die zeker gebruiken. ;-)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:21

Arabiertje, naar wat voor paard zou je opzoek zijn, als je dus nu gewoon blanco zou mogen kiezen. Dus zonder het hele vorige verhaal, gewoon gesteld dat je nu op MP opzoek zou gaan naar iets?

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:21

Arabiertje* schreef:
Dressuur518: Mooi lijstje, maar haflingers of fjorden kunnen toch ook sport pony's zijn? Nu ja, ik snap wel wat je bedoelt met het type sportpony. Weet niet zo meteen eentje, ja maar die is helaas te klein en te jong voor je. :-) Succes met je zoektocht!

@KarinVdM: Als het je stoort, lees je er gewoon over. En dan is je probleem opgelost, iedereen is vrij om te reageren in dit topic. Ik dus ook, fijn dat er mensen mij ondanks alles nog steeds tips willen geven. Ben hun daar zeer dankbaar voor en ga die zeker gebruiken. ;-)

Haha dat dacht ik hè? Ja fjorden of haflingers kunnen ook sportpony`s zijn ik heb zelfs ook wel een paar jaar gelden een draver gehad die heb ik ook op wedstrijd uitbracht, maar dat is een heel stuk moeilijk omdat de meeste hun bouw niet zo mee hebben, en daar bij houd ik er ook niet zo van,en is een draver of haflinger of fjord niet echt het type paard wat ik zoek! Dankjewel!

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:25

Dus je wilt bedoelen Ruitje, naar wat voor paard ik opzoek zou geweest zijn voor [***]?

Voornamelijk een dressuurpaard van L/M niveau. Braaf in omgang en onder het zadel en verkeersmak, een soort van leermeester eigenlijk...

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:25

dressuur518 schreef:
Ik heb vorige week m`n pony verkocht dus ik ben opzoek naar een nieuwe e-pony (kleine Totilas <3 )
Dus als iemand nog een leuk beestje weet mag je altijd Pb`en!!
Mijn eisen:
- grote e-pony (1,52t/m 1.57 geen paard)
-5t/m10 jaar
-licht/makkelijk in de mond goed aan de hulpen,verkeersmak
-wel echt sportpony type geen haflingers,dravers,fjorden etc.
-liefst een pony die al geklasseerd is vooral in dressuur, maar moet ook een goede sprong kunnen maken, want ik wil er ook af en toe een spring of swg wedstrijd mee rijden.
- richtprijs 2000/2500

jij zocht kleine Totilas?
ik zag toevallig deze, erg leuk !
http://link.marktplaats.nl/552701710

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:26

Een leuke kleine Totilas :D
Laatst bijgewerkt door bertine37 op 07-05-12 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:27

Zo hé, dat is inderdaad een echte Totilas!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:28

Alleen zo te zien niet geklasseerd.

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:31

Ja die heb ik ook zien staan! <3 Zo iets zoek ik ook,maar helaas is ie wel iets wat boven m`n budget! |( En ik vraag me ook af of ie is geklasseerd en kan springen....

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:32

nee, maar kan volgens mij al wel leuk lopen, vind het een knap din in ieder geval :D

Denk dat er vast iets te onderhandelen is? niet geschoten......is altijd mis :P

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:38

Ik vind 't dus echt drie keer niets haha :') , maar ik ben ook geen dressuurruiter. Vind hem geen aansprekende bouw hebben en geen mooie loop, alhoewel die bak er wel zwaar uit ziet.

Puur uit interesse, maar waar kijken jullie naar op een foto?

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:39

Ik naar de power, beenwerk onder andere.