Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ioontje schreef:Zelf ben ik ook erg benieuwd hoe een rechtbank tegen zo'n probleem aankijkt, maar om eerlijk te zijn geef ik Arabiertje niet veel kans. Als je haar andere topics hebt gevolgd, dan weet je hoe vaak ze gewaarschuwd is, zelfs al voordat ze naar JvdH toeging.
Toen ze foto's liet zien van het door haar gewenste paard is ze ook gewaarschuwd, mede door haar eigen vragen en twijfels. In de proeftijd kreeg het paard al problemen, maar Arabiertje ging het paard houden, goed of niet goed...........een nobel streven natuurlijk, maar ook daarvoor is ze gewaarschuwd. Alles heeft ook breed uitgemeten hier op bokt gestaan in meerdere topics zelfs. Ik ben bang dat dit soort communicatie zeker tegen Arabiertje gebruikt zal gaan worden nu ze toch heeft besloten dat het paard weg moet.
JvdH heeft, voor zover ik heb begrepen een contract waarin staat dat je een gekocht paard mag omruilen als het niet voldoet..........tja, het is een contract, waar je zelf je handtekening onder zet neem ik aan. Ik zou wel willen weten of zoiets inderdaad rechtsgeldig is; het is fijn om zeker te weten welke rechten en plichten je hebt, als koper, maar ook als verkoper.
Arabiertje wens ik tot slot heel veel sterkte. Als haar paard echt niet meer te berijden is, dan houdt het op.(maar ze was toch ook goed verzekerd? Misschien ligt hier een optie, ook al is dat geen leuke...) Anders zou het wellicht mooi zijn om haar de tijd te geven om op te knappen en bij te komen en haar later weer op te pakken.
Alle andere zoekende wens ik veel succes. De markt is slecht, maar veel mensen vragen toch hoge bedragen voor hun paarden (waaraan ook nog vaak het nodige mankeert.....).
Arabiertje* schreef:Klopt Nellekee, heb niet gezegd dat ik niets wist over dat Juridisch advies, had het eerder op die verzekering enzo. Maar ik durf niet echt een advocaat er gaan bij te halen, ik heb niet het gevoel dat ik ga winnen en of dat het probleem oplost... Maar juridisch advies kan geen kwaad. Ik betaal alles zelf Nellekee.
Nellekeee schreef:Arabiertje* schreef:Klopt Nellekee, heb niet gezegd dat ik niets wist over dat Juridisch advies, had het eerder op die verzekering enzo. Maar ik durf niet echt een advocaat er gaan bij te halen, ik heb niet het gevoel dat ik ga winnen en of dat het probleem oplost... Maar juridisch advies kan geen kwaad. Ik betaal alles zelf Nellekee.
Maar Arabiertje, je hebt toch niks te verliezen? En vrienden blijven met JvdH lijkt met ook niet een goede reden om 6000 euro in een putje te gooien toch? Ik zou in ieder geval alles proberen wat in mijn macht ligt om mijn geld terug te krijgen. Jij heb inderdaad in het begin domme beslissingen genomen mbt Warona, maar dat maakt niet dat zij jou een gezond paard hebben verkocht in den beginne. Dat paard is niet goed en dat zal die ook niet worden, zoals hiervoor geschreven is door MyWishMax (dat stukje over niet naar wens of "kapot" om het cru te zeggen) denk ik dat je in ieder geval een halve poot hebt om op te staan mocht het wel toch een zaak uitlopen.
Arabiertje* schreef:Dressuur518: Mooi lijstje, maar haflingers of fjorden kunnen toch ook sport pony's zijn? Nu ja, ik snap wel wat je bedoelt met het type sportpony. Weet niet zo meteen eentje, ja maar die is helaas te klein en te jong voor je.Succes met je zoektocht!
@KarinVdM: Als het je stoort, lees je er gewoon over. En dan is je probleem opgelost, iedereen is vrij om te reageren in dit topic. Ik dus ook, fijn dat er mensen mij ondanks alles nog steeds tips willen geven. Ben hun daar zeer dankbaar voor en ga die zeker gebruiken.
dressuur518 schreef:Ik heb vorige week m`n pony verkocht dus ik ben opzoek naar een nieuwe e-pony (kleine Totilas)
Dus als iemand nog een leuk beestje weet mag je altijd Pb`en!!
Mijn eisen:
- grote e-pony (1,52t/m 1.57 geen paard)
-5t/m10 jaar
-licht/makkelijk in de mond goed aan de hulpen,verkeersmak
-wel echt sportpony type geen haflingers,dravers,fjorden etc.
-liefst een pony die al geklasseerd is vooral in dressuur, maar moet ook een goede sprong kunnen maken, want ik wil er ook af en toe een spring of swg wedstrijd mee rijden.
- richtprijs 2000/2500