Een nieuw paard kopen deel II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:27

Over stoppen met rijden gesproken..
Ik krijg van de week te horen of ik nog kan/mag rijden, zou het echt poedersuiker vinden als ik niet meer kan rijden, ben potverdorie pas 20!!
En wat moet ik dan met mijn draver?!

*sorry, persoonlijke frustraties*

zijn er nog meer bezichtigingsplannen voor komende week? :)

Duijfje

Re: Een nieuw paard kopen deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:28

ik wacht op een mail.... duurt altijd lang..

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:30

MelanieB schreef:
@Tjuppie, ja daar ben ik ook altijd huiverig voor, plus... fokmerrie's kunnen krengen zijn :))

Jep :D Heb er ook wat meegemaakt.. Nou voor mij nooit meer zo'n oudere merrie die nog niet mak is.

MelanieB

Ah balen! :(:) Misschien lekker mennen met je draver? Sulky erachter? Het is echt verslavend als je er eenmaal lekker fanatiek mee aan de gang gaat :D
Ik moest er vroeger toen mn pony voor de kar stond nooit wat van weten, vond dat ik te weinig controle had, vond het eng op een kar, ging me te hard. Nu kan het me niet snel genoeg gaan als ik marathon ga oefenen :))

Is iig een optie als je dat nieuws zou krijgen... hoop iig dat je lekker kan blijven rijden als je dat graag doet!

ShiningStar1

Rider: Ik krijg dat vrijdag ook te horen, ben 23 jaar en serieus op de sukkel met mijn rug -O-

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:32

ShiningStar1 schreef:
Rider: Ik krijg dat vrijdag ook te horen, ben 23 jaar en serieus op de sukkel met mijn rug -O-

Sterkte, hier dus hetzelfde :\

Melanie, ben aan het voorbereiden op mennen maar niet iedere draver kan veilig terug voor de kar.

Duijfje, sterkte dat had ik vorige week ook, wachten op mail..
Slopend :=

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:33

Tjuppie schreef:
Seasons schreef:
@ MelanieB
Een Riverman merrie? 1.73 m?

Ja dankje, krijg al meer duidelijkheid. Wist echt niet wat ik nou moet vragen... :o

Om toch een beetje kritisch te blijven in dit topic... :D
Er staat bij 'onbeleerd', maar bij dit soort leeftijden moet je er rekening mee houden dat het toch ooit geprobeerd is om zo eentje zadelmak te maken en dat het misschien niet lukte ;) Niet om je te ontmoedigen hoor, maar dat zijn de belletjes die bij mij gaan rinkelen dan.

De eigenaar zei dat ze de merrie van een oude man had gekocht, en die alleen maar veulentje erin heeft gepropt. 4 veulens heeft ze gehad, ik zie wel als ik er ben. :j

@ MelanieB
Mijn merrie was een kreng en is er liever van geworden. :+ Ze was eerst de meest pissige pismerrie ter wereld, en nu is ze de liefste ter wereld. :Y)

Ik heb een afspraak gemaakt, volgende week zondag om 1 uur. Ik ga nog even wat andere afspraken maken, maar die zijn bij mij in het dorp, das een makkie! Gaat over 2 4 jarige merries. :j

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 21:33

Gut rider, mag ik vragen waarom?

Nee ik ben niet zoekende en Wino blijft nog een klein poosje. Die ga ik nu eerst weer even doorrijden ( wat lekker gaat met de bak :n) En dan wellicht dat hij later dit jaar weggaat, maar ik wil hem eigenlijks dan wel M1 hebben. Hoef maar 3 puntjes te rijden en hij was al M klaar, dus daar ben ik zo weer. Mits ik maar door kan rijden.

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:35

Bedankt Rider, voor jou ook.

Ik heb dat al een tijdje geleden gezegd, als ik niet meer mag rijden word het wel mennen :Y)

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:40

WinBinChes, iets niet goed in mijn rug, waarschijnlijk een wervel die niet goed zit.
Heb al foto's laten maken en wacht op de uitslag..
Eerst gewoon wat rugpijn, werdt steeds erger tot ik tijdens het draven gewoon zwarte vlekken voor mijn ogen kreeg en bijna geen adem toen vond ik het toch echt tijd naar de dokter te gaan...
Misschien ben ik toch een keer verkeerd gevallen?

Opzich ben ik er redelijk rustig onder, ben gek op grondwerk en heb al eerder een jaar niet gereden zonder het te missen.
Wat ik wel heel erg vind is dat ik mijn lieve draver dan niet kan geven wat ze nodig heeft kwa beweging, ik ben echt gek op haar en zou het vreselijk vinden als ze weg moet |(

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:43

Balen zeg -O-

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 21:47

Gut dat is ook niet niks zeg! Ik duim voor je/jullie!

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:51

Dank je :j

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:02

Bedankt, ik probeer het voorlopig positief in te zien

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:07

Moet je ook zeker doen, ze kunnen zoveel tegenwoordig. Kennis van me had na een vaak van haar paard2 verschoven ruggenwervels, die kon nauwelijks lopen, heeft wel dik en half jaar geduurd, maar nu rijdt ze weer wedstrijden

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:07

Win toch maar alvast alleen nog op bokt te koop gezet. Link in onderschrift :j heb er maar een zooi foto's bij gedaan, is zo moeilijk kiezen :+ Heb zooooveel foto's haha

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:10

Silly: ik loop er 1,5 jaar mee rond. Ik heb uitstralingen naar mijn 2 benen, kan ook nauwelijks lopen. De dokter waar ik nu naartoe ga heeft me behandeld in juli, geen succes. Opereren wil ie niet omdat ik te jong ben... Als hij vrijdag zegt dat ie mij niet kan helpen ga op zoek naar een andere dokter. Ik ben té jong om zo mijn leven te slijten.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:15

@Melanie

Heb je misschien een filmpje van hoe hij loopt?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:18

Gewoon een losloop filmpje bedoel je? pff weet niet eens of ik die heb aangezien mn telefoon tijdje terug gecrasht is dus geen foto's/filmpjes meer maar zal eens ff kijken op de laptop voor je :)

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:18

Melanie: dat is echt een gave schimmel <3

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:19

Dank je :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:22

Haha heb wel filmpje dat ik 'm perongeluk losliet aan de dubbele longe en toen liep ie zelf verder want meneer had geen zin dat ik 'm pakte dus liet 'm maar even zelf lopen. Loopt ie wel beetje te sukkelen natuurlijk. :Y) Kan morgen oid wel ff filmpje maken.

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:24

Rider01 schreef:
WinBinChes, iets niet goed in mijn rug, waarschijnlijk een wervel die niet goed zit.
Heb al foto's laten maken en wacht op de uitslag..
Eerst gewoon wat rugpijn, werdt steeds erger tot ik tijdens het draven gewoon zwarte vlekken voor mijn ogen kreeg en bijna geen adem toen vond ik het toch echt tijd naar de dokter te gaan...
Misschien ben ik toch een keer verkeerd gevallen?

Opzich ben ik er redelijk rustig onder, ben gek op grondwerk en heb al eerder een jaar niet gereden zonder het te missen.
Wat ik wel heel erg vind is dat ik mijn lieve draver dan niet kan geven wat ze nodig heeft kwa beweging, ik ben echt gek op haar en zou het vreselijk vinden als ze weg moet |(

Super balen zeg van je rugpijn!!
Ik weet hoe het voelt. Heb 2 jaar geleden ook foto`s laten maken. Mijn tussenwervels zijn verschoven/verzakt. Waardoor er zenuwen klem komen te zitten. Bij mij uit zich dat in flink pijn in de onderrug en last van een doof gevoel in mijn armen en benen (niet altijd )
Maar bij mij is paardrijden juist heel erg goed. Ik merk het juist nu ik wat minder rijd, dan een jaar geleden. Toen reed ik 6 dagen in de week, nu maar 3 en mijn rug is een stuk slechter dan een jaar geleden.
Erg vervelend. Ben benieuwd hoe het bij jullie afloopt. Heel veel sterkte en succes in ieder geval!

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:24

@Melanie
onderandere :) misschien heb je ook rij filmpjes ?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:29

Eerste gedeelte slechte kwaliteit, was zn eerste crossje.

En verder heb ik wel springfilmpje maar die is nog van mn eerste springles oid (http://www.youtube.com/watch?v=yiayftCaPnI ) :') Zal eens even de camera gaan zoeken daar staan concours filmpjes op :j
Verdere filmpjes die ik op YT heb staan zijn allemaal al heel oud toen ik 'm net had :+ Ik ga even kamer omspitten :+