Angsthazen verzamel u!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 22:38

binky schreef:
Nee dankje _O- . Ben helaas iets te dressuurgericht :o , en fjorden hebben vaak nogal een sterk karakter :+

Tinker? :D[/quote]

:') *blijft erbij dat Fjorden super dressuur potentieel hebben....Cos kan wijken, piaffe, appuyement en noem het maar op, hij heeft er alleen geen zin in...dusssss :P

Rumay- lekker bezig geweest dus toch...dat geeft weer een boost!

Ach Floortje, de kogel is door de kerk of toch wel weer twijfels? Moeilijk hoor, wel erg fijn dat jij een lesgeefster hebt gevonden die zo goed past bij wat je nodig hebt daar zie je in dit soort situaties meteen de meerwaarde weer van.

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:44

*Gluurt stiekem om het hoekje!

Mag ik me hier melden als de grootste schijtert van overijssel? :o

Geweldige OP , kon me er helemaal totaal in vinden!

nathalie2302

Re: Angsthazen verzamel u!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 22:47

Hier hoeft niemand stiekem te gluren hoor! kom gerust binnen :)

Weet niet of iemand hier die titel al heeft opgeeisd

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:48

Haha :). Wil gerust de titel delen, :j. Maar ik blijf een mietje !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 23:57

Niet gluren hoor, daar schrikken we van. Gewoon lekker vanaf een afstandje al jezelf aankondigen, dan kunnen we erop anticiperen :D.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 00:28

nathalie2302 schreef:
:') *blijft erbij dat Fjorden super dressuur potentieel hebben....Cos kan wijken, piaffe, appuyement en noem het maar op, hij heeft er alleen geen zin in...dusssss :P

Dabedoelik, sterk karakter :+

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 01:21

Inoterry: zoek je een paard, of mag het het ook een pony ras zijn? Je zou nl eens naar een connemara kunnen kijken ( maar ik ben bevooroordeeld vrees ik...zie mijn profiel..)

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 10:27

Floortjefaun jij bent goed bezig geweest met je lesgeefster volgens mij hebben we stiekem dezelfde wat jij schreef alsof ik die van mij hoorde praten haha
Maar met een goed gevoel afgesloten toch en daar gaat het om.

Mariska_D welkom hoor of je nou de grootste ben of een beetje maakt helemaal niks uit.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 10:46

Inoterry schreef:
nathalie2302 schreef:

Dabedoelik, sterk karakter :+

hehehe...touché :D

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:32

riagr schreef:
Inoterry: zoek je een paard, of mag het het ook een pony ras zijn? Je zou nl eens naar een connemara kunnen kijken ( maar ik ben bevooroordeeld vrees ik...zie mijn profiel..)

Zolang ik er zelf op pas met 1.72 vind ik het eigenlijk al prima. Zolang het maar niet groter wordt dan 1.70 :D . En de sterke voorkeur gaat uit naar een ruin :o . Maar het allerbelangerijkste is braaf, braaf en nog eens braaf. Ik wil voortaan gewoon relaxed op mijn paard kunnen stappen, ook als ik naar het bos ga.

FloortjeFaun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 15:31

@Nathalie: nee, hoor, de kogel is nog niet door de kerk. Niet in de zin van: "Ze staat te koop" en niet in de zin van: "Ze blijft zeker bij me". Voorlopig heb ik er terug hoop op dat het misschien nog goed komen kan tussen ik en dit paard.
Een ander paard komt er sowieso niet: als het niet lukt met Rinny, geef ik er volledig de brui aan.

@Jibbel: ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Ik kan meteen erna echt opgelucht zijn dat het goed afgelopen is en trots op mezelf omdat ik het goed aangepakt heb, maar daarna...daarna (in mijn geval een paar uur later) komt het gepieker: "Wat als het een volgende keer niet zo goed afloopt? Wat als een volgende keer dit of dat gebeurt?"
En dan begint het uitstellen: "Nee, te moe vandaag.", of "Het ziet er naar uit dat het gaat regenen." (wat ik normaal niet eens erg vind).

En daarom vind ik het belangrijk om te zien dat mijn paard bij schrik minder heftig reageert als mijn lesgeefster erbij is. Was ik gisteren met haar alleen geweest, had ze zeker heftig staan bokken en steigeren, nu hield ze het wegschieten. Vorige keer was het me ook al opgevallen.
Dus als ik maar goed luister naar mijn lesgeefster, netjes doe wat zij zegt/doet, zal ze bij mij hopelijk ook minder heftig worden.
Want het is niet alleen de bedoeling dat ik om leer gaan met crisissen, het is ook de bedoeling dat die crisissen steeds minder zullen voorkomen: doordat we vertrouwen krijgen in elkaar en doordat we in een later stadium schriktraining zullen doen.
Want nee, hoor, ik kruip echt niet op een paard waarvan ik weet dat ze makkelijk schrikt en vervolgens wild aan het steigeren en bokken gaat!
We werken eraan. Aan mij én aan mijn paard.

En ik wens jullie allemaal een lesgeeftster toe als die van mij (@Rumay: Valérie Cornille van Equistyle): iemand die in dezelfde situatie gezeten heeft als wij, daar terug uit kunnen krabbelen is en nu anderen helpt.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:43

Ik meld me af :D ik ben niet meer bang :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:44

Franka1986 schreef:
Ik meld me af :D ik ben niet meer bang :D

Vertel :D hoe ben je genezen?

doemaar

Want ik mag een paar weken niet meer rijden :')

doemaar

Heb alleen maar angst onder het zadel :') :+ (toch blijf ik dit volgen)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:48

Ja, zo kan ik het ook :+
Ik heb alleen angst bij het mennen met mijn ene merrie :) de ander moet nog beleerd worden.
Ga binnenkort wel keertje bij Nathalie met PC mennen :D die is braaaf :(:)

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:53

Haha ja flauw heh :o
Haha ja dat kan ook gewoon een ander braaf paard lenen :D

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 19:20

hehehe...moet je maar eens met mijn zusje praten Sanne...die is 2 keer meegeweest met P.C. en wil niet meer "die *(&$(*#$&(*$(&*@#(@*#@(#* eenkennige rotknol" :=

Hij wilde steeds eten en zij durfde hem niet bij zich te houden omdat ze bang was dat ze hem pijn zou doen, vervolgens ging hij dus steeds een sprintje trekken om dan met een vaart in een pol gras te duiken met z'n hoofd :'). Toen hij ook nog op de weg ging omkeren toen er een jeep aankwam was het einde oefening. Toen ben ik zelf even opgestapt en hij was zo zoet en toen was ze er echt helemaal klaar mee.... :=
Hij kan tegenwoordig op het commando 'om' trouwens razendsnel keren...die shetten leren alles zo snel...intelligente kleine donders <3
Verder rijdt iedereen er trouwens zo mee weg....

Franka dat telt niet, niet rijden betekent niet dat je niet angstig meer bent :P alleen dat je je angst even hebt uitgesteld...

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 23:55

Haha klopt Nathalie2302 helaass... helaas... En ik denk dat ik straks weer helemaal opnieuw kan beginnen aangezien we naar een andere stal gaan... Maar ik wil zo graag met haar buiten leren rijden en op die stal zijn er meer mogelijkheden voor mij... :) ... Maar ik geniet er nu nog maar ff van dat ik mijn angst moet uitstellen (al baal ik eigelijk wel :()

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 10:33

Hii. :D

Succes alvast op je nieuwe stal Franka, komt best goed. :D

Nog 2 weken en dan mag ik ook weer rijden. :D :D Kijk er nu al naar uit. :))

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 11:40

Ik heb nu al drie weken niet meer op Jack gereden. Wel veel gelongeerd. Hij is nu echt superbraaf. Alleen met longeren van draf naar stap heeft hij moeite, maar daar oefenen we veel op.
Toch blijf ik twijfelen. Houden of verkopen. Maar ik vind dat ik hem eerst een kans moet geven als zijn schouder genezen is en hij een goed passend zadel heeft. Ik weet nu wat ik heb. En eigenlijk zet hij normaal geen stap verkeerd. En mijn man kan heel goed met hem mennen. Dus ik hoop dat het dalijk onder het zadel weer allemaal goed komt en dat Jack weer rustig is en braaf zijn rondje loopt

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 14:11

Ik ga zo weer eens zadelen,de knoop in mijn maag is al aanwezig hahahaha
Maar meestal is die ook zo weer verdwenen als ik er op zit en een paar meter op weg ben.
Het is al twee weken geleden en Boi heeft er vast enorme zin in eens iets anders te zien dan zijn padock,inloopstal en ieniminiweilandje.....nu ik nog :P

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 14:28

Komt vast wel goed Binky :j .
Ik wens je in elk geval veel plezier toe :)

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 16:03

ach Kailonne, overweeg jij ook al een verkoop? Dat heb ik zelf nog niet gehad, alleen helemaal in het begin omdat hij toch eigenlijk wel te klein voor mij is (en ik daardoor erg op mijn gewicht moet letten maar dat is niet perse slecht ;) ), toen heb ik getwijfeld of ik niet toch een grotere pony zou moeten kiezen. Ben erg blij dat ik dat niet gedaan heb, zou hem nooit kwijt willen zelfs als ik nooit meer zou kunnen rijden.

Ga ervoor Binky! :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 16:10

Ik zal mijn paard nooit verkopen, hij heeft mij voor het deel in de omgang met paarden van mijn angst afgeholpen. :)