Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:47

Mijn lievelingsverhaal was van een meisje die op vakantie ging en daar ook paard mocht rijden. Toen stond er een fjord op die stal dat vond ze verschrikkelijk. Een saaie koudbloed! Later ging ze toch rijden en was er een buurmeisje met een Shire geloof ik en toen begon ze heel veel waardering voor koudbloeden te krijgen.... als iemand die nog ergens heeft?

colunder

Berichten: 3549
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:48

Rocamor schreef:
Heb jij ponyclubs colunder?

Zit er eentje bij met een meisje op de voorkant dat eruit ziet alsof ze een blauwe overall aanheeft?


Ik zal straks even kijken.
van welk jaar ong?

Storm

Berichten: 20881
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:54

Mijn favo verhaal was over het springpaard Boomerang. Hij kwam weer terug toen hij vrij was. Hij sprong over een heel hoog hek toen terug kwam en later ging hij zelfs naar de Olympische spelen met zijn amazone. Het was een schimmel. Ik moet het verhaal nog ergens boven hebben in een doos zoals al mijn hele oude penny's.

Rocamor

Berichten: 11047
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:55

Ik vermoed (!!!) 98 ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:02

De naam Boomerang kan ik me wel herinneren, het verhaal niet.

Om de oude verhalen te kunnen lezen hoef je trouwens niet de oude Penny's terug te zoeken: de Penny hergebruikte echt jarenlang zo ongeveer elke 7 jaar de oude verhalen, en daar zijn ze pas heel recent grotendeels mee gestopt. Nu is ongeveer 1/2 van de strips nieuw, de rest bestaat nog wel oud materiaal. Het zou dus zomaar kunnen dat je een verhaal dat je in 1989 gelezen hebt volgende maand weer in de winkel ligt, dat overkwam mij een paar maand geleden. :)

Even gekeken: in de strips van dit/vorig jaar had je nog de serie de Rappers, Santos het spookpaard (meisje van 100 jaar geleden vluchtte in een bootje op zee weg met haar geliefde, paard probeerde erachteraan te gaan en verdronk),Donder en Bliksem wordt weer herhaald, Gevaar in de Pyreneeen is ook een hele bekende (4 meisjes moeten op Pyrenese bergpony's een bergketen over te gaan om een stal te redden maar 1tje fraudeert), Stal Penny wordt weer herhaald, Liefde in de lucht, het geheim van de vallei (paard drinkt van verontreinigd meertje en gaat bijna dood, eigenaresse ontdekt dan wie het doet), Daisy en David (broer en zus hebben een oom met een bootje die 2 stoute voskleurige shetten heeft (1 heet Goliath), maar de twee kinderen mogen ze van de ouders niet hebben, dan redden ze de pony's uit een brand, pony's raken kwijt, Goliath wordt door hun verstopt in een schuurtje, dan in een caravan, dan in een hotelkamer en dan mogen de kinderen ze toch Goliath toch houden en krijgen ze er nog een shet bij :D )

Al deze verhalen heb ik allemaal al meerdere keren voorbij zien komen de afgelopen decennia. :)
-

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:28

Dat laatste verhaal heette in mijn versie David, Davina en... Goliath

Anoniem

Re: Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:34

Klopt! Die namen zeggen mij inderdaad ook meer. :j De namen van de strips veranderen maar de verhalen blijven hetzelfde. De strips worden tegenwoordig wel vaak opnieuw ingekleurd zodat er mooiere kleuren gebruikt kunnen worden.
Een andere die erbij zat (heb niet de hele stapel bekeken) was King, over een mustang hengst die steeds gevangen wordt en dan weer ontsnapt, een keer bijna verdrinkt in de rivier maar gered wordt door het meisje en uiteindelijk mag hij wild blijven en krijgt ze zijn veulen). :)

Anoniem

Re: Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:45

Ik herinner mij van vroeger ook levendig nog een verhaal over een veulentje wat zwart had moeten zijn, maar een witte vlek op zijn schouder had. Dat vond de vader des huizes niet goed, want moest zwart zijn. Toen heeft zn dochter met roet ( ? ) de vlek ingekleurd zodat het veulen niet weg hoefde.

En volgens mij heette in het andere verhaal het paard Bronco, een wilde Mustang. Waarbij er een kudde mustangs bij elkaar gedreven werden door bandieten, en doe sloten een meisje daarbij op. Die sloot vervolgens vriendschap met de hengst en sprong over een metershoog hek heen.

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:49

De eerste was Myandour, prins van de sterren (die heb ik nog wel). Die 2e ken ik ook wel maar heb ik niet zo bij de hand.

Anoniem

Re: Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:51

Myandour die bedoelde ik ja :D

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 13:19

Okee, ik heb niet het héle topic doorgelezen maar kent iemand deze verhalen nog. Het waren geen strips, maar echt verhalen, ze zaten in die dikke Super Pony boeken. M'n moeder heeft die ooit (begin jaren 90?) een aantal van de markt meegenomen. Toen al verouderd, geloof ik. Niet op volgorde en niet compleet, dus super frustrerend :+
Een rubriek heette 'Post van 'n Paardengek', over een meisje (Candida? Candice?) met meerdere pony's, ze maakte altijd idiote dingen mee. Zoals een van de pony's die haar altijd terugkriebelde bij het poetsen, en een hele pluk haar uit haar hoofd trok. De manier waarop ze dat vertelde was zo grappig. Er stond altijd een plaatje bij van een blije knappe meid met lang blond haar en een cap op.
En een heel zielig verhaal in meerdere delen (waar ik dus het begin van miste) over een dappere merrie met een gebroken been, die uiteindelijk dood ging. Beentje, stond er dan. Het was ook geen paard, maar een paardJE. Extra zielig dus. Hoe heette die nou... Queeny ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:41

Vroeg iemand hier niet laatst naar het verhaal van de schimmel die bij een verwend meisje in het zwembad sprong en die toen samen allemaal avonturen beleefden? Dat verhaal staat in de Penny die nu in de winkel ligt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:44

Lusitana schreef:
Er zijn een paar verhalen waar ik meer waarde aan hecht dan andere zoals een verhaal over een paard met een deftige naam, Sir Henry III meen ik, dat in de eerste pagina in het zwembad springt van rijke verveelde mensen. Het karakter van die paard is gestoeld op het paard dat ik toen had.


Die ligt dus nu weer in de winkel. :)

Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:36

O leuk, kan iemand mij die sturen?

franka75

Berichten: 11194
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:51

Daisyree schreef:
Franka die van jou kan ik niks op plaatsen. Ja 1 foto, maar niet een heel verhaal.
Heb je nu een bericht via Facebook gedaan met alle pagina's :')

hoi dat heb ik ook ontdekt je kan ze ook via Messenger sturen dan zet ik hem erop

franka75

Berichten: 11194
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:59


Daisyree

Berichten: 2873
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Grou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 17:29

franka75 schreef:
Daisyree schreef:
Franka die van jou kan ik niks op plaatsen. Ja 1 foto, maar niet een heel verhaal.
Heb je nu een bericht via Facebook gedaan met alle pagina's :')

hoi dat heb ik ook ontdekt je kan ze ook via Messenger sturen dan zet ik hem erop


Ze zijn via messenger gestuurd ;) Toen al.

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 19:42


Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:14

Boomerang heb ik bij nader inzien ook geschreven. Hij heette anders, maar omdat hij steeds weer terugkwam noemde ze hem maar Boomerang.

Storm

Berichten: 20881
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 14:06

Dat klopt Lusitana, hij heette eerst anders, maar vertaalde je nu de verhalen of was je ook de tekenaar? Of verzon jij een verhaal en tekende iemand anders het verhaal uit?

Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 14:47

Ik schreef het scneario, dus bechreef plaatje voor plaatje plus de tekst die gesproken werd en het werd getekend door Spaanse tekenaars. Het werd later ingekleurd.

In het prille begin (begin jaren 80) heb ik ook engelse verhalen vertaald, maar later vulde ik de hele penny en penny plus met eigen verhalen. (En kwissen, en korte verhalen en Rakker etc)

Storm

Berichten: 20881
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 20:58

Wat een geweldige baan Lusitana!! Dat was echt mijn ultieme baan toen ik vroeger nog een penny meisje was.

Ik vond trouwens de allereerste verhalen, de Engelse, toch wel het mooiste getekend.

Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 21:06

Er waren verschillende tekenaars van het begin af aan.

Er was er een die prachtige paarden en kloppend tuig maakte, maar ze vonden zijn poppetjes niet goed genoeg. Teveel hetzelfde met "o" mondjes. Ik heb erg voor hem gepleit omdat het paardenliefhebbers toch vooral om de paarden gaat, maar het mocht niet baten.

Storm

Berichten: 20881
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 21:38

Ik lette ook niet op de poppetjes. Ging mij echt om de paarden. Ik tekende ze ook keer op keer na en maakte mijn eigen strips. Ik was zooo Penny :')

Tazzey
Berichten: 9542
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 13:44

Hey mag ik mij hier ook melden?
Ik ben op zoek naar het verhaal "Springen verboden" van Loes Koper en Amber.
Ik heb een aantal digitale strips van oude Penny's en Ponyclubs gemaakt.
Ik heb:
- Hij wil niet springen uit de Penny van oktober 1989
- Stal Penny uit de Penny van oktober 1989
- Penny de Pony uit Penny van maart 1992
- Rakker uit Penny van maart 1992
- Wervelwind uit Penny maart 1992
- Penny de Pony uit Penny januari 1993
- Rakker uit Penny januari 1993
- Stal Penny uit Penny januari 1993
- Velvet uit Penny januari 1993
- Vlam uit Penny januari 1993
- Lavender uit Penny november 1993

En nog een hoop digitale bestanden die ik eens moet uitzoeken.