Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 00:14

Mijn zusje laatst toen ik vertelde dat mijn pony naar de hoefsmid moest: 'Hoe moet ik dat dan zien? Word zijn hoef er dan afgehaalt en wordt er dan een nieuwe opgezet? Net als nieuwe schoenen bij mensen?' 'Uh, nee' Heb haar toen aan de hand van foto's uitgelegd dat er gewoon een stukje hoef afgehaalt word :')

Ook als ik aan niet-paardenmensen vertel dat ik een pony heb, krijg ik vaak als reactie: 'Zo'n kleintje? *wijzend met een hand op een hoogte van ongeveer 0,50cm tot 1.05m* Net als een shetlander?'

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 22:47

De opmerkingen over het paard van Sinterklaas <:) heb ik ook regelmatig. Van kinderen snap ik dat wel, maar volwassenen, zonder kinderen in de buurt, die zichzelf dan érg lollig vinden... Ook na 5 december gaat het nog een tijdje door met opmerkingen als: moet jij niet alweer terug in Spanje zijn...?

Toen ik nog geen eigen paard had en in rijbroek en met zweepje naar de manege ging kreeg ik opmerkingen als: "Hey, je bent je paard vergeten" en "ga je mij ook slaan?" en mensen gingen ook spontaan hinniken 8)7 Mensen gaan ook blaffen als ik met mijn hond loop :O (Nog nooit een hond gezien ofzo?)

Als mijn paard op rust staat, de vraag of ze last heeft van haar been?
Als ik met mijn paard wandel idd de vraag waarom ik er niet op zit, maar ook van stalgenoten accuut de vraag wat er mis is met mijn paard???

En ja, de vraag van mannen of je er "geil" van wordt om op een paard te zitten ken ik helaas ook...

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 02:03

Bij de buren staan 3 paarden en een geit. Zei een jongetje (jaar of 5/6) die weleens met zn moeder meekwam ; kijk dat paard heeft een veulentje gehad *wijst naar geit* :')

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 02:07

_Femkee schreef:
Mijn zusje laatst toen ik vertelde dat mijn pony naar de hoefsmid moest: 'Hoe moet ik dat dan zien? Word zijn hoef er dan afgehaalt en wordt er dan een nieuwe opgezet? Net als nieuwe schoenen bij mensen?' 'Uh, nee' Heb haar toen aan de hand van foto's uitgelegd dat er gewoon een stukje hoef afgehaalt word :')

Ook als ik aan niet-paardenmensen vertel dat ik een pony heb, krijg ik vaak als reactie: 'Zo'n kleintje? *wijzend met een hand op een hoogte van ongeveer 0,50cm tot 1.05m* Net als een shetlander?'

die denkt er tenminste nog over na :D

_Chendo_

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 02:38

ik heb gehad met mijn tinkerjaarling die ik toen even tijdelijk op stal had staan i.v.m. lies-castratie, dat er mensen van de manege bij kwamen (Die daar al heel lang werkte) staan en die vroegen: Heb je al gereden? Dus ik: "ehhh nee?" (dacht is dit een grap ofzo??)
En dan doorgaan, hoezo niet??
"Nou hij is net 1 geworden"

En diezelfde tinker was effen vos met 4 witte benen en bles.
Ik heb zo vaak de discussie gehad over dat het een haflinger zou zijn.
En als ik dan zeg, "nee het is een tinker".
Dan hielden ze alsnog hardnekkig vol dat ik in de maling was genomen en dat ik vast geen papier had ervan, het was toch echt een haflinger.
Mijn god, dier leek niet eens op een haflinger... (Foto zie profiel)
+ hij heeft toch echt stamboom & ingeschreven bij ICS. haha

steefian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 04:16

Hahah wat een grappige staan er tussen!

Nou ik heb een x gehad( was wel heeeel erg sgattig, maar moest ontiegelijk lachen) k heb nl een tinker, was k aan t buiten rijden, komt er een vrouw met een klein meisje aangefiets, mama zegt kijk eens ....... Een gevlekte pony!! Nee mama!!!!, dat is een duo penotti paard hoor :+

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:04

Goh wat hebben ze veel haar, hoe komt dat? Is dat wel normaal? Dat paard van Anky heeft veel korter haar.

^)

Niemand weet meer wat een wintervacht is tegenwoordig volgens mij :?

Gek genoeg de laatste tijd weinig opmerkingen over touwhalster, terwijl ik nu met wintecs + touwhalster rijd en 's zomers met western + touwhalster, dan zou je touwhalster nog onder 'cowboyoutfit' kunnen scharen, met wintecs is het overduidelijk géén 'gewoon' hoofdstel :?

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:35

Als ik met mijn shetlander door het dorp wandel :
" Op stap met je hond? " Aaaargh, meestal werknemers die grappig willen zijn...
" Waarom zit je er niet op? " Ehhm, misschien omdat ik dan met mijn voeten op de grond kom?

:roll:

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:50

Arabesk schreef:
Goh wat hebben ze veel haar, hoe komt dat? Is dat wel normaal? Dat paard van Anky heeft veel korter haar.

^)

Niemand weet meer wat een wintervacht is tegenwoordig volgens mij :?

Gek genoeg de laatste tijd weinig opmerkingen over touwhalster, terwijl ik nu met wintecs + touwhalster rijd en 's zomers met western + touwhalster, dan zou je touwhalster nog onder 'cowboyoutfit' kunnen scharen, met wintecs is het overduidelijk géén 'gewoon' hoofdstel :?

Ja, ik krijg opmerkingen waarom mijn merrie altijd vies is, ik zeg: Omdat ze een goed paardenleven heeft.

Maar als ze een deken opheeft kan ze toch niet vies worden?

MAW, zonder deken heeft je paard geen goed paardenleven? super omgekeerde wereld!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:57

Mijn broertje; ik vind hengsten mooi
ik; Waarom?
Broertje; Dat zijn toch die zwarte?

Laura_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:16

liekec schreef:
Mijn broertje; ik vind hengsten mooi
ik; Waarom?
Broertje; Dat zijn toch die zwarte?

Ouh (: Da's wel schattig

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:06

Een collega toen hij een foto van mijn paarden zag toen ze uiterst zeldzaam, een deken ophadden;

Waarom hebben ze een schort voor?

_O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:11

Hahahah een schort voor :')

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:16

Grappig eigenlijk, de mensen met een pony dat anderen gelijk uitgaan van een Shetlander oid. Ik had het altijd andersom.
''Ohh een pony, rijd je daar ook op?'' Uhm, nee, nog buiten beschouwing gelaten dat ie nog geen 3 is, is ie 1,20m. ''Ohhh, maar waarom heb je zo'n kleintje?''.
Kennelijk zie ik eruit als een grote-pony-mens? :') (oookeee, heb inmiddels een AV en goed beschouwd is dat ook een grote pony, maar toch :+ )

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 22:00

Ik liep eens midden in de winter met mijn pony door de sneeuw, ze was een beetje bruin/geel geworden op de witte stukken, wat nog extra opviel door de maagdelijk witte sneeuw. Riep ook een voorbijgangster: "Gij mag oew perdje wel eens wassen!"

Ja mevrouw, dat zal ik zeker doen als het geen -5 graden is. :brr:

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 09:13

Ik heb nu een jaar een jong paard. Volgende maand word hij twee.
Krijg regelmatig de vraag van collega's: "Kun je er nu nog niet op rijden. Dat duurt ook lang"
En ik maar weer uitleggen dat je een paard pas kan berijden als hij minimaal 3 is.

Vervolgens vinden ze het erg raar dat ik nog les heb.
Ik rij namelijk al 26 jaar, dan kun je het toch wel. :+

En laatste keer een nichtje van een stalgenoot.
Ik was Sharonne aan het borstelen en was bezig met de staart en stond er achter.
Staat dat meisj zo te kijken, en zegt vervolgens heel verontwaardigd "Je mag helemaal niet achter een paard staan"
Stalgenoot en moeder van het meisje lagen helemaal in een deuk.
Toen maar voorzichtig uitgelegd dat wij dat soms wel mogen, omdat groot zijn en weten wat een paard doet.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 09:18

Een meisje bij ons op stal had een keer een mooie, haha :')

Mijn instructrice: Is jouw paard hengstig?
Meisje: Nee het is een merrie.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:21

Sabbientje schreef:
Ik heb nu een jaar een jong paard. Volgende maand word hij twee.
Krijg regelmatig de vraag van collega's: "Kun je er nu nog niet op rijden. Dat duurt ook lang"
En ik maar weer uitleggen dat je een paard pas kan berijden als hij minimaal 3 is.

Vervolgens vinden ze het erg raar dat ik nog les heb.
Ik rij namelijk al 26 jaar, dan kun je het toch wel. :+

En laatste keer een nichtje van een stalgenoot.
Ik was Sharonne aan het borstelen en was bezig met de staart en stond er achter.
Staat dat meisj zo te kijken, en zegt vervolgens heel verontwaardigd "Je mag helemaal niet achter een paard staan"
Stalgenoot en moeder van het meisje lagen helemaal in een deuk.
Toen maar voorzichtig uitgelegd dat wij dat soms wel mogen, omdat groot zijn en weten wat een paard doet.

Dat moet ik dus steeds uitleggen aan mijn moeder. En terwijl ze vroeger ook heeft paardgereden, begrijpt ze nu nog steeds niet dat dressuur niet alleen bestaat uit stap, draf, galop. Ze vraagt me vaak als ik naar mijn paard moet voor privéles: "Vind je dat nu niet zonde van het geld? Je kunt toch al paardrijden?"

Slimke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:48

mrie schreef:
Slimke schreef:
Mensen hoeven mij niet meer te pb'en, ik weet nu hoe ik moet abboneren.

Ja wat zijn we behulpzaam hè!! 8-)

Haha, ja.
Volgende keer eerst overleggen, anders wordt ik overspoeld met pb's :')

Maar bedankt voor de hulp ;)

Vind dat er leuke dingen bijzitten. Ik heb eigenlijk nooit echt iets speciaals meegemaakt..

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:04

géweldig topic.

ik geef een klein meisje les op een shetlander sinds kort. laatst begon de lieve pony een beetje met haar hoofd te schuren tegen haar handen aan. was het gelijk al: 'ah truus bokte met zijn hoofd tegen mijn handen aan!' Ik moest wel enorm lachen. of de pony shud even met haar hoofd. 'Truus is vandaag wel druk hoor!'

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:57

Ik was van de week bij Apassionata en daar hoor je om je heen natuurlijk allerlei paarden-veronderstellingen vooral van penny meisjes.
Zo was een meisje van een jaar of 10 aan haar vriendinnetje aan het uitleggen dat paarden kuddedieren zijn: ja.. want als er één schrikt, SCHRIKKEN ZE ALLEMAAL!!

Haha, op zich had ze natuurlijk gelijk, maar het kwam er zo overtuigend uit dat het gewoon grappig klonk.

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:55

Apassionata doet me er aan denken, aantal jaar geleden was ik ook daarheen met een vriendin, en inderdaad genoeg pennys om ons heen.
Er liep toen in de show een bont gekleurd paardje die we erg leuk vonden en we waren wel benieuwd wat voor ras het was, dus wij na de show bij iemand van de show vragen. Er stond een meisje vlakbij ons die onze vraag hoorde en het antwoord wist: Ja, dat is een bonte!......Ow echt?!.... :P

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:48

gisteren met mijn neefje lopen praten over wat voor een paarden wij hadden(draver,kwpn,arabier,shetlander,welsh)
vraag ik aan hem wat is robin dan(arabier) zegt die draver
wat is am dan zegt die arabier.
leg ik hem uit dat het omgedraaid is zegt die dat kan toch niet want robin draaft veel meer dus vind ik dat meer een draver.
heb dubbel gelegen van het lachen.

jiskaringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 20:46

heb een keer gehad dat ik iemand die al jaren rijdt had wijsgemaakt dat paarden en pony's ijzers hebben zodat ze wat groter zijn voor op de wedstrijden :P blijkbaar vertelde ik het geloofwaardig, aangezien ze dus zelf ook rijdt. haha

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 20:52

Vriendlief is automonteur...
Ik was mijn paard aan het poetsen, zegtie: Oh moet je hem ook wel eens poetsen om hem mooi te houden? Ja dat is met mijn auto ook zo anders glanst hij niet meer...
Zadel ik hem op, vriend: Dat is net zoals met auto's! Als ik niet de juiste onderdelen heb loopt hij niet zo fijn, dat is net als met een zadel die moet ook passen.
Voer ik hem na het longeren, zegt mijn vriend: Ja als ik geen benzine in mijn auto doe, doet hij het ook niet :')