Ook als ik aan niet-paardenmensen vertel dat ik een pony heb, krijg ik vaak als reactie: 'Zo'n kleintje? *wijzend met een hand op een hoogte van ongeveer 0,50cm tot 1.05m* Net als een shetlander?'
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Femkee schreef:Mijn zusje laatst toen ik vertelde dat mijn pony naar de hoefsmid moest: 'Hoe moet ik dat dan zien? Word zijn hoef er dan afgehaalt en wordt er dan een nieuwe opgezet? Net als nieuwe schoenen bij mensen?' 'Uh, nee' Heb haar toen aan de hand van foto's uitgelegd dat er gewoon een stukje hoef afgehaalt word![]()
Ook als ik aan niet-paardenmensen vertel dat ik een pony heb, krijg ik vaak als reactie: 'Zo'n kleintje? *wijzend met een hand op een hoogte van ongeveer 0,50cm tot 1.05m* Net als een shetlander?'
Arabesk schreef:Goh wat hebben ze veel haar, hoe komt dat? Is dat wel normaal? Dat paard van Anky heeft veel korter haar.
Niemand weet meer wat een wintervacht is tegenwoordig volgens mij
Gek genoeg de laatste tijd weinig opmerkingen over touwhalster, terwijl ik nu met wintecs + touwhalster rijd en 's zomers met western + touwhalster, dan zou je touwhalster nog onder 'cowboyoutfit' kunnen scharen, met wintecs is het overduidelijk géén 'gewoon' hoofdstel
Sabbientje schreef:Ik heb nu een jaar een jong paard. Volgende maand word hij twee.
Krijg regelmatig de vraag van collega's: "Kun je er nu nog niet op rijden. Dat duurt ook lang"
En ik maar weer uitleggen dat je een paard pas kan berijden als hij minimaal 3 is.
Vervolgens vinden ze het erg raar dat ik nog les heb.
Ik rij namelijk al 26 jaar, dan kun je het toch wel.![]()
En laatste keer een nichtje van een stalgenoot.
Ik was Sharonne aan het borstelen en was bezig met de staart en stond er achter.
Staat dat meisj zo te kijken, en zegt vervolgens heel verontwaardigd "Je mag helemaal niet achter een paard staan"
Stalgenoot en moeder van het meisje lagen helemaal in een deuk.
Toen maar voorzichtig uitgelegd dat wij dat soms wel mogen, omdat groot zijn en weten wat een paard doet.
mrie schreef:Slimke schreef:Mensen hoeven mij niet meer te pb'en, ik weet nu hoe ik moet abboneren.
Ja wat zijn we behulpzaam hè!!