Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:12

Afstand speelt geen rol bij mij haha, Groningen-Utrecht is een fluitje van een cent :P. Ik ben ook blij met mijn grote merrie, mijn ZZL paard is 1.68m maar erg gespierd, anders toont 1.68m echt te klein bij mij.
@studiemiep; er worden je opeens allemaal leuke kleine paarden aangeboden haha!

manou1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:15

Als ik dit zo lees ben ik echt laag met mijn budget! maargoed het paardje waar ik verliefd op ben zit ook boven mijn budget en dat heb ik er waarschijnlijk ook gewoon voor over!

Alleen hebben jullie buiten jullie hoge budget ook allemaal geld over om daarna alle spullen te kopen en goed te kunnen onderhouden??

Lioony

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:20

Onderhouden sowieso, anders zouden wij niet aan een paard beginnen.
Budget gaat automatisch omlaag als er dan niets over is voor spullen.

bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:24

Ik had ook een veel lager budget voor ogen. Maar goed, ik ga ook geen wedstrijden rijden.
Zag trouwens vandaag een advertentie met de volgende opmerking:
"Het is nog geen winter, maar aangezien de tijd wel zo langzaam begint te dringen en hij van het winter echt een nieuw baasje moet hebben gevonden mag hij weg voor een vriendelijk vraagprijsje"

Nu snap ik dat de prijzen zakken in de winter maar ik mag toch hopen dat we nog een paar maanden van de zon mogen genieten. :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:26

Tja, die mensen hebben dan waarschijnlijk zoiets van, straks raken we hem niet op tijd kwijt oid.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 16:26

Ja ik heb toch ook echt nog rekening gehouden met voldoende geld voor onderhoud en spullen. De meeste dingen had ik al wel, we hebben er alleen nog een veelzijdigheidszadel bijgekocht en een nieuw hoofdstel. Maar als het daar al te krap voor wordt ben je niet goed bezig denk ik :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:28

Inderdaad, op zadel ga ik écht niet besparen, op dekens ook niet. Er komt een mooi op maat gemaakt zadel op te liggen die ook weer aangepast kan worden. Dekens van Rhino en Rambo, omdat die bijna niet te slopen zijn en waterdicht blijven. Doe je met gemak 10 jaar mee :j

manou1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:29

Haha in voordeel voor ons ja maar doe mij ook nog maar even zon! tjahh het blijft toch Holland :P

Maargoed onderhouden snap ik wel ja. Maar als ik naar mij zelf kijk wil ik een paar duizend opzij zetten voor een noodgeval zowel paard als huishouden (omdat ik op mezelf woon en als het nodig moet zijn wel een nieuwe was machine moet kunnen kopen haha)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:34

Haha ik heb zeker voldoende geld over voor onderhoud (pension stal kost al 250 euro per maand).

Ik hoop stiekum dat mijn stubben scandica op mijn as paard gaat passen...en anders heb ik pech

Theoretisch zou ik ook makkelijk 15.000 voor een paard kunnen betalen. Het punt is dat ik het geld er niet aan wil besteden heb namelijk nog meer dingen die ik graag doe (bv rondreizen maken a 3000 euro pp....dus tel maar uit) + dat ik straks ook een lekker ruim huis wil kopen.

@ Mensen die wat leuks weten mijn PB staat altijd open

groet,

Studiemiep

bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:37

Een buffer moet je natuurlijk altijd hebben en een goed passend zadel is een vereiste. Maar dat kan je zo duur maken als je wilt. De aankoop van dekens kan je nog wel even uitstellen. (Ik blijf positief over de Nederlandse zomers :))

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 16:42

Precies studiemiep, ik kon eigenlijk ook een heel stuk meer uitgeven dan ik heb gedaan, maar goed, we wilden nu een meer recreatief te rijden paard, gewoon voor de lol, dus hoefde ik niet meer zozeer een topper van 15.000 :D Is maar net waar je prioriteiten en wensen liggen natuurlijk, heb ook helemaal niets tegen mensen die wel zoveel uitgeven :)

Zadel hebben we trouwens "maar" een wintec gekocht hoor, niets geks.. Ik had al een wintec Isabell werth voor dressuur en ben er erg tevreden over, dus nu maar weer een wintec genomen als veelzijdigheidszadel. Vind de aanpasbare boom zo handig en ben ook zeer te spreken over de prijs/kwaliteit :) Mocht wintec nu echt niet gepast hebben hadden we wel wat anders gezocht maar het past, dus leuk voor onze portemonnee :D

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:43

ikke schreef:
xJasmijn schreef:
Hier in de buurt heb je een stal/manege, binnen en buitebak excl. Voer voor 450 euro per maand, neit normaal hoeveel! En dan moet je ook nog eens 25 euro per maand betalen voor een halve hectare zandweide...
Gelukkig komt mijn pony aan huis te staan...

Die daar langs de snelweg zeker...........

Ja...

manou1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:45

ppff 15.000 euro :| dan heb je veel keus maargoed je hebt veel leuke paarden voor een wat lager bedrag haha dus ik snap wel dat je niet heel het bedrag aan een paard besteed.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:57

bit schreef:
Een buffer moet je natuurlijk altijd hebben en een goed passend zadel is een vereiste. Maar dat kan je zo duur maken als je wilt. De aankoop van dekens kan je nog wel even uitstellen. (Ik blijf positief over de Nederlandse zomers :))

Tuurlijk, maar regendeken is nu sowieso al wel handig. En ik koop ze dan liever allemaal te gelijk.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 17:18

@Manou1990: Wat is laag volgens jou? Modena was 1500, dat vind ik een nette prijs voor een gezond paard dat simpelweg nog niet veel kan qua rijden en ook niet gefokt is voor wedstrijden etc.
En een leuke draver heb je al voor 750 tot 1000 euro.
Er mankeer niks aan die beestjes, zeker als je er een die tolt vind kun je er heerlijke buitenritten mee maken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 17:23

xJasmijn schreef:
ikke schreef:
Die daar langs de snelweg zeker...........

Ja...

Maar daar staat (stond in ieder geval) je paard gepoetst en gezadeld klaar als je wilde komen rijden. Of dat extra betaald moest worden, verteld het verhaal niet :D

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 17:24

ikke schreef:
Maar daar staat (stond in ieder geval) je paard gepoetst en gezadeld klaar als je wilde komen rijden. Of dat extra betaald moest worden, verteld het verhaal niet :D

Neeeee je maakt een grapje. :')

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 17:25

@studiemiep: Goed van je, dat je zo goed vasthoudt aan je budget! Als je dat met jezelf hebt afgesproken moet je je daar ook zeker aan houden. :)
En logisch dat je kieskeurig bent, moet ook, dat ben ik ook heel erg.
@Lioony: Is inderdaad een flinke overgang! Ik maak nu de overgang van 1.56 naar 1.66, is best te doen.

manou1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 17:32

@Gypsy: Toen ik begon met zoeken had ik een bedrag van 2000 euro in gedachten maar nu vind ik een bedrag van 2500 ook wel goed.
Toevallig heb ik gister bij 2 dravers gekeken alleen ik vind het prettig om wel lekker te kunnen galloperen en voor mij gevoel ging dat echt niet lekker. Mijn gevoel zegt nee.
Ik ben een recreatieve ruiter en vind het leuk om voor mij zelf wat aan dressuur en springen te doen.
Dus dan lijkt mij bedrag wel geschikt ..

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 17:39

Inderdaad, dat is dan toch een goed bedrag? :)
Dravers heb ik mij eigenlijk nooit echt in verdiept, lees zo af en toe een topic ofzo.
Het spreekt mij om eerlijk te zijn niet zo aan, maar dat ligt er ook aan dat ik nog nooit een draver in het echt heb gezien.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 17:39

Gypsy schreef:
ikke schreef:

Neeeee je maakt een grapje. :')

Ik ben bang van niet. Het is best een elite-tent.

Sunnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 17:40

@manou, haha ja deze tinker is ook niet schrikachtig! lekker relaxed paardje precies waarna ik op zoek ben. *\o/*

bij mij in de buurt ik woon in tilburg, staan echt nooit leuke paarden in de buurt moet altijd een takken end rijden haha.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 17:41

Jeetje, je paard staat dan al gepoetst en gezadeld klaar? :=
Ik zou dat toch echt wel zelf willen doen, ik vind dat juist leuk, beetje tutten met je paard enzo.
En ik denk dat dat ook wel goed werkt voor de band opbouwen enzo met je paard, als je er veel mee bezig bent zonder alleen maar te rijden.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 17:42

Ik vind het ook prima als mensen 15.000 euro voor een paard willen uitgeven moeten ze helemaal zelf weten. En ik kan ook heel goed begrijpen als mensen zeggen 2500 is mijn budget. (is toch 5500 gulden!!). Als ik die 7000 euro omreken denk je ook das 15.000 gulden (eigenlijk ook idioot....)

@Manou1990 dan zou ik zeker die dravers laten staan. Genoeg paarden te koop waar je wel lekker op kunt gallopperen/ sprongetje maken.

@Lauste, ja vind ik ook, anders heb ik kans dat ik mijn budget steeds meer ga verruimen, ik heb nu eenmaal niet voor niets een budget opgesteld en daar moet je je wel aan vasthouden anders blijf je bezig. (en voor sommige mensen wordt het anders ook nog eens bijna een financiele strop en dat is ook niet leuk).

kwa paarden spul, heb ik aan 2 zadeldekjes bv genoeg ik ben geen mode typetjes dat al die kleurtjes etc moet hebben dus dat scheelt al veel geld dacht ik zo (als ik zie wat die dingen kosten).... :D

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 17:48

Ja het hangt ook af van wat je precies wilt natuurlijk, ik was wat goedkoper uit omdat ik het oké vond als er nog werk aan zat. (En geloof me, er zit werk aan.)
Ohhh ik had een grafhekel aan dravers, tot ik met uitproberen van paardjes perongeluk (jaaa hallo ik stap niet expres op een draver dacht ik toen) op Yvar terecht kwam. Weken niet gelopen, maar hij vloog met een YES IK MAG blik het erf af, heeft een comfortabele draf, laat al stukken tolt zien, is heel gaaf als hij echt op zijn hardst draaft, en bied uit zichzelf een prima galop aan.
En NEE niemand mag 'm hebben zodra ik centjes heb ga ik 'm laten keuren hehe. Ik bedoel 1 of 2 paarden whats the difference.