hij heeft 4 mnd kunnen revalideren op de wei, en ik was net weer begonnen met ernaast wandelen
zonder ijzers liep hij wat gevoelig op de weg
had er weer 5x op gezeten en hij liep lekker
de osteo laten komen om ff lekker los te maken en zij is ook DA dus gelijk een `keuring`gedaan
alles prima en ik mocht na 5 dagen om de dag wat gaan doen en gaan opbouwen
de smid gebeld om op ijzers te zetten
2 dgn later smid paard beslagen maar hij liep niet lekker weg op de ijzers , moest volgens de smid na 2a3 dgn over zijn
helaas dus.......op donderdag beslagen op vrijdag buiten gelopen hij was niet vlot maar in stap geen rare dingen
op zaterdag buiten lopen en stukje draf....liep kreupel op rechtsvoor [ zijn geopereerde been ]terug in de wei gezet en voicemail smid ingesproken
haal ik hem zondag uit de wei loopt hij hartstikke moeilijk, gelijk DA gebeld
gevoelige zolen en op buut
maandag smid aan de bel gehad en is woe geweest om ijzer te verleggen [ mijn smid was op vakantie en zijn knecht had hem beslagen ]waarschijnlijk te strak beslagen
mijn paard heeft steile hoeven en smalle hoeven
maar donderdag liep hij nog niet goed weer gebeld en vrijdag weer de smid erbij en leren zooltjes eronder gedaan
helaas s`avonds met uit de wei halen rechtsvoor ijzer eraf
helemaal krom maar gelukkig zijn hoef niet beschadigd
gelijk weer gebeld maandag zou hij komen om eronder te zetten
maandag ochtend met naar de wei lopen op steentje gestaan [ vertelde stalhoudster ] maar liep niet erg kreupel ofzo
met de wei uitmesten uurtje later zag dat hij wat moeilijk liep,en nog een uurtje later op 3 benen,weer DA gebeld en hij wilde overleg met smid als deze er was
is gebeurd maar paard bleef hinken dus DA weer geweest en weer op buut[ plus spuit pijnstiller]
heeft dus een forse zoolkneuzing
s`avonds liep hij nog niet makkelijk,maar dinsdag ochtend ging dat wat beter
wel een iets warm voetje
gisteren liep hij weer wat beter en s`avonds koel voetje dus geen pijnstiller
moest overgaan op 1x p/d buut als hij zijn been goed belastte
vanmorgen wel wat warm voetje ,maar liep goed wel zakje buut gehad
ik baalde wel want had vorige zondag schriktraining waar ik graag heen gewild had
en was graag weer begonnen met hem.
hopelijk is het volgende week over [ heb voor 10 dgn buut gehad ]en kan ik eindelijk na 5 mnd weer wat gaan doen.

lopen met nieuw ijzer zonder pijnstilling, nou dit kan niet heeft echt pijnstilling nodig
FILMPJE

zo zien zijn voetjes eruit

en zo loopt hij nu op de wei