Het grote taxatietopic...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 13:08

Idd MINIMAAL 10.000 EUR voor Suev.
Als hij 6000 EUR kostte, bracht ik nu meteen een bod uit Haha!
Ik denk zelfs dat hij 15.000 EUR mag kosten. De prijzen die je hoort in Spanje zijn echt gek, dus het zou nog niet eens te veel zijn.

Al had ik de prijzen van de PRE's liever allemaal wat lager gezien... Frusty

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 13:41

Mystica: Armando imralis. Hengstje, haflinger, is nu 3 jaar. Zou ik zo rond de 800 euro voor over hebben. Staat ook niet genoeg informatie bij zoals stokmaat en karakter....

Djedda: Djedda du bois. Klein maatje, loopt goed, mooie merrie om te zien. Zo rond de 3000 euro schat ik.

Melissa: Patsia. Mooi ding om te zien, is al 10 jaar, goede kinderpony, zo rond de 2000 euro.

Kawa: runningkawa. Echt mijn ideale paard, schimmel, mooi koppie, goed gebouwd en zeer goede spingen. Gewoon perfect naar mijn mening. Hij heeft alles wat ik van een paard wil dus ik zou er zeker zo'n 15.000 euro voor over hebben. (als ik rijk was)

Sharirbobby: sharir. Kruising E pony. Showd mooi aan de foto's te zien. Ziet er ellegant gebouwd uit. Heeft een mooie leeftijd. Ik schat zo rond de 2000 euro.

Nathalie: cammila. Mooie merrie. Loopt mooi. Bij toenemende prestaties en goed gezond vind ik 2000 euro op moment een redelijke prijs.

(het is maar een schatting allemaal, veel verstand heb ik niet van prijzen)

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 14:03

Dan gooi ik Greg ook nog eens in de strijd.

Lange Voren George , 18 zonnige lente's jong. Heeft papieren (Twyford Thunder X Twyford Gurkha m: Craig Bach Mountain Glory)
Heeft naar het schijnt (volgens kenners) een superpapier maar is jammer genoeg ruin.
Is bereden en betuigd , ideaal voor kleine kinderen of beginners vanwege zijn wijsheid en levenservaring. 100% de rustheid zelve (heeft alles al gezien en meegemaakt en kijkt van niets nog raar op) niettemin is hij pittig en lekker voorwaarts en dol op werken.
Een pony waar beginners of dergelijke nog heel veel van kunnen leren en nog jaren plezier van kunnen hebben.
Stalen benen en een gezondheid als gewapend beton.

Afbeelding

Meer foto's en info in m'n profiel en voor nog geen miljoen te koop Haha!

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 15:09

Twyford is volgens mij een goed bloed, Hij is ruin, ingereden en ingespannen..Is al iets aan de oude kant, € 900/1000

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 15:20

Youko schreef:
Ik denk dat voor Suevo ook MINIMAAL 10.000 euro gevraagd kan worden, afhankelijk van zijn africhting, dan kan het zelfs meer worden.

Suevo was toen ik hem kocht, helemaal groen, al meer waard dan 10.000 dus ik denk dat wat Lobke nu zegt (15.000), aardig in de richting komt aangezien hij nog niet zo heel erg lang onder het zadel is.

Wat betreft de prijzen in Nederland en Spanje: het hangt er maar helemaal vanaf wat voor soort paard het is, wat voor kleur, lange manen, graad van africhting, kan hij paso espanol etc.

In Nederland staan relatief veel paarden die niet aan de wat hogere standaard van hier voldoen en zijn daarom goedkoper in aanschaf. Ga je kijken naar paarde van bv de Woeste Hoeve, die meer rastypisch gefokt zijn en waar dus papieren bijzitten, dan ga je naar een hogere prijsklasse.

De paarden hier bij ons op stal zitten vnl in de hogere prijsklasse en zijn erg rastypisch gefokt, de meesten zijn erg barok met veel bot en worden Spaans aangereden. Echte Spaanse paarden (al bereden) die castano van kleur zijn, met een uitstraling, lange manen en een barokke bouw liggen al gauw rond de 20.000. Schimmels zijn vaak wat goedkoper. Maar kijk je bv naar een zeer barokke schimmel ZONDER papieren zal die ook in een wat hogere prijsklasse uitvallen, zo tussen de 10 en 15.000 euro.

Verder speelt ook de afstamming een rol, wij hebben een groene 3 jarige op stal staan, ook castano, HEEEL barok, enorme nek, hoog, breed, afstamming Escalera (=zeer bekend) en de vraagprijs voor dit paard is bv 30.000. Dat vind ik veel te veel, hij is denk ik op dit moment de helft waard, maar qua bouw en uitstraling echt Kwijl

Suevo is niet zo heel erg barok gebouwd, hij is meer rijtypisch, maar hij heeft zijn kleur en zijn uitstraling erg mee. Ik hoop verder met hem te komen in de dressuur, al dan iet wedstrijdgericht. Maar iedereen bedankt voor je mening, ik was erg benieuwd hoe een paard als het mijne hier gewaardeerd zou worden!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 15:23

rooslover schreef:
Twyford is volgens mij een goed bloed, Hij is ruin, ingereden en ingespannen..Is al iets aan de oude kant, € 900/1000

Ik heb dus absoluut geen verstand van de prijzen van dit soort ponies maar ik vind dit bedrag wel aan de lage kant, hij mag dan wel oud zijn maar het is een SUPERPONY voor kinderen, met name voor beginners, en die vind je niet veel meer, ik zou hem minimaal op €2000 zetten!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 15:48

DinkeyGirl"]
[quote="rooslover schreef:

Ik heb dus absoluut geen verstand van de prijzen van dit soort ponies maar ik vind dit bedrag wel aan de lage kant, hij mag dan wel oud zijn maar het is een SUPERPONY voor kinderen, met name voor beginners, en die vind je niet veel meer, ik zou hem minimaal op €2000 zetten!
[/quote]

Nog even een kleine toevoeging, het is een Welsh met een stokmaat van 1.25m. Haha!

Leuk dat ie zo hoog geschat wordt , maar het lijkt me veel geld voor een kleine pony Knipoog
Al zou ik het voor hem over hebben als ik als koper wist wat ik nu allemaal van hem weet

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 15:50

DinkeyGirl"]
[quote="rooslover schreef:

[/quote]
Twyford is WElsh toch?
Reken dat bedrag eens om in guldens, zou je dat over hebben voor een pony? Ook al is het een kinderpony?

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 15:52

DinkeyGirl schreef:

Suevo was toen ik hem kocht, helemaal groen, al meer waard dan 10.000 dus ik denk dat wat Lobke nu zegt (15.000), aardig in de richting komt aangezien hij nog niet zo heel erg lang onder het zadel is.

haha, ik dierf 20.000 niet goed typen Haha!

Ik ben nog niet zo thuis in de prijzen van PRE's , maar als je bedenkt dat een goede 2-jarige castaña merrie met papier al 7000 moet kosten ... mja Schijnheilig
Zou er maar zuinig op zijn als ik jouw was

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 18:18

En nu eentje van mij:

Indian Summer, mijn pintaloosa merrie, wordt in juni 2 jaar oud. Stevige pony, heeft nu een stokmaat van rond de 1.42m. Haar uiteindelijke schofthoogte zal liggen tussen de 1.50 en 1.55m. Onverstoorbaar karakter, en supermak. Niks is eng, nee alles is leuk! Lachen
Staat stevig op de benen, en aan spek geen gebrek Vork
Stapt zo de trailer op, afspuiten vind ze te gek, en voetjes geven voor het krabben doet ze al zelf. Kan met elk paard overweg, is gewoon een makkelijke. Tractors en grote vrachtwagens eng? Nee hoor doet liever een stapje dichterbij om ze goed te bekijken. Gouden karakter (nu al).

Foto deze winter 1,5 jaar oud.
Afbeelding

Foto vorig zomer 1 jaar oud.
Afbeelding

Ik heb Indian Summer nu iets meer dan een jaar.

Wat denken jullie van de prijs?

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 19:29

Nou ik doe ff van Pinto en Natal opnieuw ik heb namelijk nieuwe foto's

Nou
Pinto, ruin, zwartbont, 1.45, gen papieren, SUPER LIEF, kan je alles op zetten.
Hij is 2x 6e op het Nk geweest, en hij is 8 jaar.
Super betrouwbaar,

Afbeelding
Afbeelding

Natal, 1.75, nog geen wedstrijden, veel talent,
Vader: Zeoliet
Opa: G.Ramiro Z
Andere opa: Purioso
Moeder: Immortelle.
Is ruin, donkerbruin, ook heel lief
Ook super betrouwbaar

Afbeelding
Ik op Natal
Afbeelding

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 20:14

Pinto:

ruin, geen papieren, Wel een leuke kinderpony.
Zou zeggen 2500€

Natal
Erg groot!!
Weet niet hoe oud hij is?
wel jammer dat ie nog niets gepresteerd heeft
Mooie afstamming: 3000-3500
Als het paard wat gepresteerd heeft snap je zelf wel dat de prijzen omhoog gaan

ivar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 20:55

Nou wil ik ook wel weten op welke prijs jullie mijn paard zouden taxeren.

Vosruin. 1.63 hoog. 4 jaar oud. loopt op b/l dressuur niveau. Is pas een paar maanden onder het zadel.

afstamming: Rafurstinels X Amor X appaletin. (NRPS gefokt)

Moeder heeft Z dressuur gelopen.

Fijn paard om te rijden. Laat zich goed bewerken. Kan ook springen (ik niet zo) Verkeersmak. Bosmak.

Als veulen 1e premie. Nog niet voor stamboekopname geweest.

Afbeelding

Heb helaas nog geen betere foto van dit paard.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 20:59

Hij is 7 jaar, kwpn

Frederieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 21:03

Ik zou ook wel even weten wat mijn pony'tje volgens jullie waard is.

Naam: Hagelkruis Jelle
Leeftijd : bijna 12
Stokmaat : 1.46.5m
Bruine ruin
Ras: Welsh- k
Afstamming : Jakobspeel's Rockey x Downland Folklore
Niveau : LRV DL dressuur en springen L (1.00cm-1.10cm)
UDR dressuur L7 en Preliminary (komt overeen met M-Z niveau in NL)
Zeer braaf toch pittig.
Titels : 6de plaats superfinale stijlspringen in Mechelen, provinciaal kampioen stijlspringen 2003, vele 1ste in dressuur, 5de plaats provinciaal dressuur( ik had hem nog maar 2 maanden), 5/5 keer foutloos,.....

2 foto's is wel wat weinig ik zal er 2 plaatsen, voor een beter beeld, raad ik toch aan om eens in mijn profiel te kijken. *LOL* Haha! :

[img]http://80.84.243.99/_fotos/screensize/friet1(1).jpg[/img]
Afbeelding

Vermist ik hem einde zomer toch moet verkopen, zou ik het handig vinden om eens te weten hoeveel jullie ervorr zouden willen geven!

Mariska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 21:31

hallo, mijn paard op bladzijde 30 genaamd Leetee is al 2 keer getaxeerd, hiervoor heel erg bedankt. Ik ben best nieuwsgierig wat jullie voor haar zouden geven als ze geen luchtzuiger was!
Of ben ik nu erg vervelend, omdat er ook paarden zijn die nog helemaal niet zijn getaxeerd!?!?!
in ieder geval alvast bedankt!!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 21:33

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mag Eldientje ook meedoen? Haha! Haha!
Merrie, geen papier, bijna 5 jaar, 1.55 hoog
Zoals op de foto's te zien is het een vosje met 4 witte benen en een bles.
Ze is behoorlijk speedy, maar niet 'out of control', gewoon een lekkere vlotte pony. Is ingereden, begint nu dressuurmatig aardig te lopen. Eldientje kan behoorlijk goed springen.
Ze is niet snel bang, maar (nog) geen echte kinderpony, je moet er geen beginners op zetten, dan wordt ze bijdehand }> Zolang je een beetje kan rijden is ze onder het zadel errug braaf.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 22:02

sorry loolapelooza maar zoals ik al zei heb ik daar geen verstand van Koe Anders had ik em ook wel hoger getaxeerd Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 22:46

Ivar: rond de 3500 euro. Mooi papier, maar wel een ruin. Nog niet gestart dat drukt de prijs iets. Verder jammer dat hij niet iets meer maat heeft.

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 23:48

ok magned ook even Lachen

Kwpn merrie 8 jaar oud met papieren ( master x Belmondo)
Met wedstrijdervaring, (bij de vorige eigenaar niet bekend welk niveau.)
erg lief karakter tegenover andere paarden, en mensen.
met een goede werklust.
verkeersmak, en erg goed in springen.
ideaal voor beginners, maar ook leuk voor gevorderde ruiters.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
ben benieuwd Haha!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 00:43

Hoi mensen.

Even voor Loontje want die kan geen foto's meer op Bokt zetten Verward
Amber staat al op bldz 10 maar met een oudere foto.
Dus hieronder nog even een recente foto.

Amber is bijna 3.
Moeder is tinker Zeppelin, vader onbekend, wordt gegokt op een Gelderse. *schrijf ik dat goed?*
Trailermak, zadelmak, 100% verkeersmak.
Heeft al iemand opgezeten en is daar ook hardstikke braaf mee.
Een echte showster met mooie ruimegangen en een lief karakter maar dus wel degelijk met karakter.

Loopt perfect aan de longe en leert snel.
Ik wil later als het mag van Loontje dolgraag met haar eens een dressuur wedstrijd doen want ze zweeft gewoon!
Dus hieronder een recente actiefoto en kom maar op met dat taxeren.

Afbeelding

Sokje???? We zouden een taxatie van jou *je doet het immers dagelijks* wel op prijs stellen Knipoog

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 01:11

Om te beginnen vindt ik dit erg moeilijk vanaf foto.
Dus het is allemaal maar een moment opname en ik hoop dat ik dan toch een beetje richting de goede kant zit maar doe dit ook niet elke dag he Knipoog

Greg van Loolapelooza 1250 euro. Leuke beginnerspony, ziet er idd betrouwbaar uit en kan eventueel ook nog voor de kar. Ik vindt het altijd wel een plus als je nog ergens op terug kan vallen als iemand uit de pony groeit of om andere redenen niet meer kan rijden.

Summer 2500-3000 euro. Is nog een jong beestje zonder papieren, wel erg mooi om te zien, vriendelijk hoofdje ook.
Ik weet niet wat de "normale" prijzen voor zo'n soort pony is maar reageer gewoon vanuit wat ikzelf ervoor zou geven.

Pinto 2000 euro. Vindt het een leuk beest om te zien.
Natal hou ik toch op 3250-3500 euro, heeft nog niet veel ervaring en kan natuurlijk altijd nog meer in waarde stijgen.

Ivar is niet echt duidelijk op de foto, dus maar even op de geschreven info afgaand. 3000 euro.

Jelle 2500 euro. Voor iemand die serieus in de sport verder wilt zou het bedrag een stuk hoger kunnen liggen.
Ik vindt het een mooie sportpony om te zien, heel netjes en elegant.
Leuk plaatje maar blijft helaas een pony en de meeste groeien daar toch uit met de tijd.

Eldientje 2000 euro. Zou iets zekerder antwoord geven als je foto's onder het zadel had Haha! *hint Knipoog *

Magned 4000 euro. Lijkt nog wat iel in de nek maar kan ook de foto zijn.
Lijkt wel mooie gangen te hebben.

Verder denk ik toch dat het ieder voor zich is....wat de gek ervoor biedt, en daarbij komend dat een paard op een foto zo anders over kan komen dan in het echt.
En bij de meeste geldt denk wel dat we nooit hoog genoeg taxeren....je eigen paard is immers nog steeds goud waard

Nog iemand die Palermo wilt taxeren op 28?

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 01:14

Amber...tsja ..ken haar in real live...dus ben even partijdig ben ik bang.

Lief karakter, veel potentie, mooie gangen, leert snel.
Jammer dat de ouders verder niet bekend zijn maar toch.
Zou naar mijn idee voor de kar ook zo oppikken.

Dus 2000 euro zou naar mijn idee echt niet teveel zijn, maar ok ik ken het paard *jaja wordt vast wel een paard* persoonlijk.

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 09:23

He, eigenlijk maakt het me niets uit, maar toch zet ik em erop. Mijn eigenste Jolly Jumper. Voor een miljoen is ie nog niet te koop maar ik ben toch benieuwd wat jullie van em vinden Haha! .
Dus: Jolly Jumper, vosruin, 12 jaar (over 3 weken), stokmaat 1.75, afstamming: Ahorn x Porter x Kristal. Bij de vorige eigenaar ZZ springen geweest, met mij nu B dressuur +5 (uit 4 wedstr.) maar geschoold op Z niveau (alleen ben ik dus niet zo goed geschoold he Haha! ) hij loopt wissels om de pas. Heel goed verkeersmak, iedereen rijdt er zo op weg maar het is geen slome, het is een heet paard maar erg goed opgevoed. Heeft een paar nadelen, nl. een luchtzuiger en is hoefbevangen geweest (maar daar merk je nu niks meer van, ook niet in zijn gangen). Kan ook crossen (ga in het najaar voor het eerst starten).
Zoals gezegd, voor geen miljoen te koop, die blijft tot ie oud en bejaard is hier, maar ik ben toch benieuwd. Ook vanwege wat ik zelf voor hem betaald heb vorig jaar...
foto:
Afbeelding

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 09:32

En als we toch lekker bezig zijn... }> . Ik heb er nog eentje.
Naam: Kiri Utopia, merrie, 11 jaar, stokmaat 1.62, afstamming: Rex Magna x Ormand x Duc de Normandie. Niet op wedstrijdniveau geklasseerd maar loopt dressuur op L niveau (gaat waarsch. binnenkort wel naar wedstrijd), verkeersmak en lief maar geen beginnerspaard (hoewel, mijn man rijdt haar ook buiten en dat is niet echt een gevorderde... Haha! ). Heerlijk paard om mee buiten te rijden als je haar aankan. Gezond, geen stalgebreken en makkelijk dragend te krijgen. Heeft 2 veulens gehad bij vorige eigenaar waarvan ik er een ken die nu 5 jaar is en dat is een heel mooi paard geworden wat super dressuur kan lopen (v. Farrington). Deze is eigenlijk wel tekoop, maar wel met pijn in het hart... Verdrietig .
foto:
Afbeelding