nieuwe roemeense paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 14:49

Wauw super Pashon! +:)+

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 15:19

Ppffff,gelukkig. Hartstikke fijn.

Pashon

Re: nieuwe roemeense paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 15:23

Vanochtend is de DA geweest en die is zeer tevreden over Liber, zijn medicijnen gaan we voorzichtig opbouwen uit de test blijkt dat ze weer voor 95% volledig op eigen krachten functioneren. we hopen met het afbouwen te bereiken dat ze volledig op eigen krachten gaan werken.
over een paar weekjes gaat Liber gaan we met hem aan het werk uiteraard bouwen we dit langzaam op, zodat hij ook wat spieren begint te kweken dan zal die ook wat sneller voller worden.
Ben nu even foto's aan het uploaden die zal ik zo nog snel plaatsen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 15:29

Afbeelding
Liber en Soare achterin

Afbeelding
z'n ronde/ bolle buikje

Afbeelding
zoals je ziet begint hij nu lekker aan te zetten, teken dat ie gelukkig weer gezond is

Afbeelding
Liber

Afbeelding
ons overbouwde jaarlingetje Soare

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 16:06

Wat fijn dat het zo goed met hem gaat (en met de andere paardjes natuurlijk ook). Ik zie echt een heel tevreden koppie op de foto's :D

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:55

Wat ziet ze er weer goed uit. Pff gelukkig hoor. Fijn te lezen dat je de medicijnen weer mag afbouwen.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 14:00

Blij om te horen dat het beter met Liber gaat!
Maar zijn buik is wel érg bol hoor.. := Moet je ook wel mee oppassen.. Zoveel gras verteren kost ongelovelijk veel energie. Ik merk het altijd erg aan mijn paard, als die zich bol en rond heeft gegeten staat ze te pruttelen te kreunen en te steunen. :+

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 15:18

Pashon, ze zien er "best" uit.. :D
Ik viel vanochtend bijna om van verbazing: Vodka loopt sinds een week bij mijn andere paardjes, waaronder mijn hengstveulen van dit jaar, Funky. Nu is Funky een mini en Vodka niet, maar dat stoort de kleine heer bepaald niet. Hij loopt vaak naar haar toe waarbij hij dan de typisch veulen/onderdanigheids trekjes vertoont, reppelen enzo en Vodka accepteert dat prima.
Zo ook vanochtend, mr. Macho loopt naar Vodka en gaat even neuzen, vervolgens bijt hij even in haar benen, gaat naar achteren tussen haar achterbenen, vindt de tepels :o en begint daaraan te lurken... :(:) en Vodka doet helemaal niets, staat een beetje te staan...Flame (Funky's moeder) stond het van een afstand een beetje te bezien..je zag de vraagtekens uit haar hoofd komen.
Na een paar minuten (er kwam kennelijk niks uit) vertrok ie weer om iemand anders te gaan vervelen.
Ik heb dit echt nog niet eerder gezien en ook niet dat een merrie een vreemd veulen zo gemakkelijk toelaat.
Gelukkig gaat ie eind deze maand naar zijn nieuwe eigenaar :D
Maar wat een lieverd he die Vodka?
Helaaaas geen fotos van!

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 22:29

Schattig!!!
maar wat bedoel je met "reppelen"?
Tosadog schreef:
Pashon, ze zien er "best" uit.. :D
Ik viel vanochtend bijna om van verbazing: Vodka loopt sinds een week bij mijn andere paardjes, waaronder mijn hengstveulen van dit jaar, Funky. Nu is Funky een mini en Vodka niet, maar dat stoort de kleine heer bepaald niet. Hij loopt vaak naar haar toe waarbij hij dan de typisch veulen/onderdanigheids trekjes vertoont, reppelen enzo en Vodka accepteert dat prima.
Zo ook vanochtend, mr. Macho loopt naar Vodka en gaat even neuzen, vervolgens bijt hij even in haar benen, gaat naar achteren tussen haar achterbenen, vindt de tepels :o en begint daaraan te lurken... :(:) en Vodka doet helemaal niets, staat een beetje te staan...Flame (Funky's moeder) stond het van een afstand een beetje te bezien..je zag de vraagtekens uit haar hoofd komen.
Na een paar minuten (er kwam kennelijk niks uit) vertrok ie weer om iemand anders te gaan vervelen.
Ik heb dit echt nog niet eerder gezien en ook niet dat een merrie een vreemd veulen zo gemakkelijk toelaat.
Gelukkig gaat ie eind deze maand naar zijn nieuwe eigenaar :D
Maar wat een lieverd he die Vodka?
Helaaaas geen fotos van!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:37

Marloez, Liber heeft van zichzelf erg ronde ribben tevens staat hij onder behandeling van de DA dus het zal allemaal wel los lopen in ieder geval bedankt voor de waarschuwing :)

haha die Vodka, tja ze zal genoeg meegemaakt hebben in Roemenie dus aan de ene kant verbaasd het me niks dat ze het zomaar toe laat maar geloof best dat het een raar gezicht is.
Onze veulens drinken ook allemaal bij elkaars moeder, laatst stonden 2 veulens bij 1 merrie te zuipen heb toen wel even mijn ogen uit gekeken.

Ben erg benieuwd naar de rest van de paardjes, updates en foto's :o

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 11:23

Ik heb het topic vanaf pagina 1 gelezen en heb met wisselende emoties de berichten gelezen.
Op het ene moment stonden de tranen in mijn ogen (ik kon het filmpje uit de dierentuin niet openen, maar kon me een voorstelling maken door jullie reacties, vreselijk!), om door de up-date-foto's weer helemaal blij te worden (dankjewel meiden)

Wat een spanning om Liber zeg en wat ziet hij er nu goed uit!
Die Vodka, het lijkt inderdaad een heel ander paard, mijn complimenten.
Romanov, wat een gaaf beestje is dat geworden zeg!
De andere namen ben ik vergeten (een vos en een schimmel), maar die zijn ook geweldig opgeknapt.

Meiden, jullie verdienen een plekje in de hemel. Het is misschien water naar zee dragen, maar jullie hebben deze paarden de zin in het leven terug gegeven, dat zie je door de sprankeling in hun ogen en dat is belangrijker dan alle negatieve berichten die jullie hebben gekregen!

Hopelijk kunnen we deze verhalen bundelen en de EU duidelijk maken dat dit geen waardig dierenbestaan is wat de paarden/honden/dierentuin-dieren hebben meegemaakt/meemaken en kunnen we ze er van overtuigen dat de regels tot het toetreden van de EU aangepast worden!

Als we de 'strijd' verder aangaan, kunnen jullie op mijn steun rekenen en zal ik helpen waar ik kan!

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 11:47

Reppelen is dat klapperen met de mond wat een veulen doet tegen een volwassen paard.
Nouja het wordt hier zo genoemd ;)

suddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 13:23

ben blij dat liber de medicijnen mag gaan afbouwen
en dat ze er beide steeds beter uit gaan zien

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 18:00

Ben ook wel weer benieuwd naar nieuwe foto's van Roiba, Sylvester en Romanov zowiezo.
Die andere 3 zien er zo gaaf uit nou.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:18

ok bedankt voor je antwoord!! *D
Tosadog schreef:
Reppelen is dat klapperen met de mond wat een veulen doet tegen een volwassen paard.
Nouja het wordt hier zo genoemd ;)

jasperlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:08

Wauw echt super dat dit project er is *D
Ik heb het van pagina 1 gelezen
en wat super om te zien dat het allemaal vooruit gaat :D
Vooral die Vodka van een verwaarloosd paardje tot een Super mooi dier!! :))
Die andere natuurlijk ook allemaal!!
maar Vodka is toch mijn favoriet en zo heeft ieder zijn eigen :P

Groetjes mirjam.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 18:34

hier ook weer even een update van chessy .

echt ongelofelijk :o wat stond ze weer te krengen vandaag .
Ze was zo hengstig als iets en je hoefde maar te bewegen en ze piepte en piste alles bij elkaar een maar krengen .

Was er zo klaar mee met op mn tenen lopen bij die dame dus dacht weet je wat zal jou eens gaan longeren met hoofdstel kijken hoe e dat vind .

en stom dier dat ze is ik doe het hoofdstel aan en ineens heb ik een heel ander paard .
Ze luisterde waarempel en piste en piepte ineens niet meer . [icon_e_confused.gif]

eerlijk waar ik wist dat het een apart dier was maar dit sloeg alles .

dus ik zadel er voor de gein opgelegt ook geen reactie vond alles wel best .
Toen zijn we doorgegaan zelf vertrouwde ik dr niet voldoende om op te stappen maar marit zei kom maar ik doe het wel .
En zo gezegt zo gedaan marit stapte op .

Chessy stond wat onwennig te kijken en wist niet goed wat ze moest doen maar ze reageerd heel braaf .
wat eendier is dat .

nou hier een paar fotos van marit op chessy .
hier was ze net opgestapt ik had dr eerst mee vast maar chessy verzette geen stap dus wilde even een foto maken want moets het natuurlijk wel vastleggen anders zou niemand het geloven :D
Afbeelding

hier was ze marits voet aan het liefkozen ze was erg hengstig en reageerde overal op en at steeds lovebites te geven in de voet van marit om vervolgens te gaan staan plassen hahaha.

Afbeelding
hier was ze al wat zelfverzekerder .
Afbeelding

en ze heeft ook nog een paar passen vooruit gezet .

Afbeelding

het is een beetje onwennig gegaan vandaag allemaal kun je ook wel beetje zien op de fotos .
maar we hadden nooit verwacht ooit iets met haar te kunnen doen .
ze is vliegensvlug met dr achterbenen en met dr gepiep en je moet vaak goed opassen met dr dus we zijn met zijn alle even met stomheid geslagen maar super trots op ons roemeens monster . :D

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 19:40

Ooh, fijn dat je al zover bent! :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 21:32

WAAAAAUUUUWWW Karina dit is echt bizar, had het echt nooit verwacht dat dit zou kunnen zeg. Chessy is gewoon een rijpony

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:36

nou lieke eerlijk gezegt ik ook niet .
Onze nationale blijf van mijn lijf pony anders piep en sla ik is zowaar een normale pony als je het hoofdstel aan doet .

dacht dat ik gek werd toen we ook nog eens op konden stappen .

dit had ik echt nooit verwacht eerlijk niet .
maar ben zuper trots op dr .

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 21:47

Ja geweldig, echt proberen om dit door te zetten, wie weet wat er nog van komt.

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:31

wauw wat knap, was dit een paardje uit de eerste groep die kwam?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 22:31

ja dit was idd een van de eerste paardjes.

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:40

kunnen we daar ook de verhalen van lezen hoe die verwaarloosd aankwamen?

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:43