Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jokonootje schreef:Zinzi_jewel schreef:Wat vindt je dochter van de pony ? Hoe groot is de pony en hoe gebouwd ?
Ik wilde ruim 5 jaar geleden eigenlijk de pony die mn dochter heeft niet kopen .
Advertentie was al vreemd zou ruin zijn maar bleek merrie ( stonden overigens wel 2 dieren in 1 advertentie ) pony was wat bangig ook . En qua model klopte het niet in mijn belevening .
Maar dochter stapel verliefd . Dus de koop toch gemaakt.
Ze bleek geen 8 te zijn maar slechts 5 jaar ( is import pony met later verkregen NL paspoort )
Maar we zijn ruim 5 jaar verder en samen hebben ze het helemaal leuk en ze wil geeneens een overstap maken naar een paard .
Dus goede keuze geweest achteraf .
Soms moet je minder in je hoofd zitten en meer op gevoel afgaan .
Mijn dochter is nog niet op de hoogte.
Om enorme teleurstelling te voorkomen.
Het is een slanker type Tinker van 1,45m.
Mijn dochter is nu 1,68m
Als wij besloten hebben dan gaan we met haar kijken en dan zal ik dr er eens op laten zitten. Om te kijken hoe het staat.
Pony staat nu echt in overlevingsmodus als je met m bezig gaat. Hij is rennerig, ontwijkt en schreeuwt in zijn lichaamstaal.
Dus we zullen terug naar de basis moeten. Grondwerk, kleine signalen, vriendelijk... Basis vertrouwen opbouwen.
Ze kan er dus niet zo op weg rijden.
Maar ik weet dat ze dit kan.
Jokonootje schreef:Nou de conclusie trekken dat ik niet voldoende ervaring heb voor zo'n project is echt te kort door de bocht.
Ik kan die pony prima bieden wat hij nodig heeft.
Ik ben alleen een doemdenker dus kan ook 200 redenen bedenken waarom ik het niet moet doen. Maar ik ga mezelf niet verdedigen over hoeveel ervaring ik of mijn dochter heeft.
Ik ga vanmiddag overleggen met mn eigen dierenarts en dan de knoop doorhakken.en als het een Ja wordt dan ga ik met haar kijken en mag zij zeggen wat ze wil en of het qua formaat past.
Alja schreef:Wellicht is de prijs voor zo n dier een dealbreaker om het toch te doen?
We weten allemaal wat braaf en mak tegenwoordig kost.
Jokonootje schreef:Ik ken deze pony wel ... En weet ook wat er mee gebeurt is. Het is echt niet zo'n project als jullie er nu van maken.
Hij heeft wat slechte ervaringen met bijrijders gehad. En staat nu al twee jaar stil omdat de eigenaar er niet mee kan rijden ivm fysieke problemen van haar. In de basis is dit gewoon een brave pony
Jokonootje schreef:Zinzi_jewel schreef:Wat vindt je dochter van de pony ? Hoe groot is de pony en hoe gebouwd ?
Ik wilde ruim 5 jaar geleden eigenlijk de pony die mn dochter heeft niet kopen .
Advertentie was al vreemd zou ruin zijn maar bleek merrie ( stonden overigens wel 2 dieren in 1 advertentie ) pony was wat bangig ook . En qua model klopte het niet in mijn belevening .
Maar dochter stapel verliefd . Dus de koop toch gemaakt.
Ze bleek geen 8 te zijn maar slechts 5 jaar ( is import pony met later verkregen NL paspoort )
Maar we zijn ruim 5 jaar verder en samen hebben ze het helemaal leuk en ze wil geeneens een overstap maken naar een paard .
Dus goede keuze geweest achteraf .
Soms moet je minder in je hoofd zitten en meer op gevoel afgaan .
Mijn dochter is nog niet op de hoogte.
Om enorme teleurstelling te voorkomen.
Het is een slanker type Tinker van 1,45m.
Mijn dochter is nu 1,68m
Als wij besloten hebben dan gaan we met haar kijken en dan zal ik dr er eens op laten zitten. Om te kijken hoe het staat.
Pony staat nu echt in overlevingsmodus als je met m bezig gaat. Hij is rennerig, ontwijkt en schreeuwt in zijn lichaamstaal.
Dus we zullen terug naar de basis moeten. Grondwerk, kleine signalen, vriendelijk... Basis vertrouwen opbouwen.
Ze kan er dus niet zo op weg rijden.
Maar ik weet dat ze dit kan.
Jokonootje schreef:Heellll rustig aan zoek ik een leuke veelzijdig pony voor mijn dochter van nu 11 jaar.
Echt een pony waar ze mee kan groeien, ze wil graag wedstrijden starten (voorkeur voor eventing) dus een dappere pony. Maar ook een waar ze lekker zelf mee bezig kan zijn. Dus geen heethoofd.
Het heeft helemaal geen haast.
Als we er bij wijze van spreken nog 2 jaar over doen is het ook oké.
Qua maat zit ik aan een leuke E pony te denken of een grote D die nog wat ronder is.